Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Βιογραφία των Αγίων και Γερόντων τις Εκκλησίας μας

Συντονιστές: ntinoula, Συντονιστές

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
panosgreece
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2941
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am

Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από panosgreece »

π. Νικόλαος Χατζηνικολάου

Βιογραφικὸ σημείωμα

Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς κ. Νικόλαος Χατζηνικολάου γεννήθηκε στὶς 13 Ἀπριλίου 1954 στὴ Θεσσαλονίκη.

Σπούδασε Φυσικὴ στὸ Πανεπιστήμιο τῆς Θεσσαλονίκης. Συνέχισε τὶς σπουδές του στὸ Harvard καὶ τὸ MIT (ΗΠΑ), ὅπου καὶ ἔλαβε μεταπτυχιακοὺς τίτλους καὶ διδακτορικό. Ἐργάστηκε ὡς ἐρευνητὴς καὶ ἐπιστημονικὸς συνεργάτης στὸ Ἀγγειολογικὸ ἐργαστήριο τοῦ New England Deaconess Hospital (ΗΠΑ). Παραλλήλως διετέλεσε ἐπιστημονικὸς συνεργάτης τῆς Διαστημικῆς Ἑταιρείας τῶν Ἡνωμένων Πολιτείων NASA καὶ τῆς ἑταιρείας Arthur D. Little.

Δίδαξε σὲ σεμινάρια τοῦ Harvard καὶ τοῦ Μ.Ι.Τ, στὴν Ἰατρικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης καὶ στὴν Ἰατρικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν.

Σπούδασε Θεολογία στὴν Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στὴ Βοστώνη τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν καὶ ἀνακηρύχθηκε διδάκτορας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Ὑπῆρξε διευθυντὴς τοῦ Κέντρου Βιοϊατρικῆς Ἠθικῆς καὶ Δεοντολογίας καὶ Πρόεδρος τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Ἐκάρη μοναχὸς στὶς 18 Μαρτίου 1989 στὴν Ἱερὰ Μονὴ Στομίου Κονίτσης καὶ τὴν ἑπομένη χειροτονήθηκε Διάκονος καὶ ἐν συνέχειᾳ Πρεσβύτερος στὶς 10 Σεπτεμβρίου τοῦ ἰδίου ἔτους. Ἀργότερα ἐνεγράφη στὸ μοναχολόγιο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σίμωνος Πέτρας. Ἀπὸ τὸ 1990 ἕως καὶ τὸ 2004 διακονοῦσε ὡς ἐφημέριος τὸ ἁγιορείτικο Μετόχι τῆς Ἀναλήψεως (Μονῆς Σίμωνος Πέτρας) στὸ Βύρωνα.

Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς ἐξελέγη στὶς 26 Ἀπριλίου 2004. Χειροτονήθηκε στὶς 30 Ἀπριλίου 2004 ἀπὸ τὸν μακαριστὸ Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καὶ Πάσης Ἑλλάδος Χριστόδουλο συμπαραστατούμενο ἀπὸ 15 Ἀρχιερεῖς στὸν Καθεδρικὸ Ναὸ Ἀθηνῶν. Εἶναι ὁ δεύτερος Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς, μετὰ τὸν σεβασμιώτατο κ. Ἀγαθόνικο καὶ ἑκατοστὸς δέκατος ἕβδομος ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο ἕως σήμερα.

Στὶς 20 Μαΐου 2008 ἀναγορεύθηκε ἐπίτιμος διδάκτωρ τοῦ Τμήματος Κοινωνικῆς Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν καὶ στὶς 3 Νοεμβρίου ἔγινε ἡ τελετὴ τῆς ἀπονομῆς τοῦ τίτλου στὴν Μεγάλη Αἴοθυσα Τελετῶν.

Ἀναλυτικὰ στοιχεῖα σπουδῶν, ἐρευνητικῆς, διδακτικῆς καὶ διοικητικῆς δραστηριότητας

Ὁ π. Νικόλαος Χατζηνικολάου σπούδασε Φυσικὴ στὸ Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ἀπ᾿ ὅπου καὶ ἀποφοίτησε μὲ ἄριστα τὸ 1976. Μετὰ τὴν ὁλοκλήρωση τῶν στρατιωτικῶν του ὑποχρεώσεων, συνέχισε τὶς μεταπτυχιακές του σπουδὲς στὸν τομέα τῆς Ἀστροφυσικῆς στὸ Πανεπιστήμιο τοῦ Harvard (Master of Arts). Στὴ συνέχεια ἀσχολήθηκε μὲ τὴ μελέτη τῆς Μηχανικῆς τῶν Ρευστῶν καὶ τῆς Μαθηματικῆς Φυσιολογίας καὶ ἔλαβε τὸ Master of Science τοῦ Τμήματος Μηχανολόγων τοῦ Τεχνολογικοῦ Ἰνστιτούτου τῆς Μασαχουσέτης (ΜΙΤ).

Οἱ διδακτορικὲς σπουδές του στὸ HST (κοινὸ πρόγραμμα Harvard καὶ ΜΙΤ) ἐπικεντρώθηκαν στὸν τομέα τῆς Βιοϊατρικῆς Τεχνολογίας. Ἀντικείμενό τους ἦταν ἡ Αἱμοδυναμικὴ μελέτη τοῦ κυκλοφορικοῦ συστήματος (καρδιᾶς καὶ ἀγγείων) μὲ χρήση Μηχανικῆς τῶν Ρευστῶν καὶ Ἐφαρμοσμένων Μαθηματικῶν. Πιὸ συγκεκριμένα, ἀσχολήθηκε μὲ τὴν ἐπινόηση, τὸν σχεδιασμὸ καὶ τὴ μελέτη μίας μὴ αἱματηρῆς μεθόδου διαγνώσεως βαλβιδικῶν παθήσεων μὲ μέθοδο ἀκουστικῆς ἀνάλυσης.

Ἐργάστηκε ὡς ἐρευνητὴς καὶ ἐπιστημονικὸς συνεργάτης στὸ Ἀγγειολογικὸ Ἐργαστήριο τοῦ New England Deaconess Hospital, στὸ Τμῆμα Ἀναισθησιολογίας τοῦ Γενικοῦ Νοσοκομείου τῆς Μασαχουσέτης καὶ στὴ Μονάδα Ἐντατικῆς Θεραπείας τοῦ Νοσοκομείου Παίδων τῆς Βοστόνης. Παράλληλα διετέλεσε ἐπὶ διετία ἐπιστημονικὸς σύμβουλος τῆς NASA καὶ τῆς ἑταιρείας Arthur D. Little σὲ θέματα Διαστημικῆς Ἰατρικῆς Τεχνολογίας.

Τὴν τελευταία χρονιὰ τῆς παραμονῆς του στὶς ΗΠΑ, δίδαξε στὸ πρόγραμμα HST (Health-Sciences-Technology) τοῦ Harvard - ΜΙΤ ἐπὶ δυὸ ἑξάμηνα τὸ Σεμινάριο τῶν «Βιορευστῶν καὶ Αἱμοδυναμικῆς», ἀπὸ δὲ τὸ 1990, διδάσκει κάθε χρόνο, στὴν Ἰατρικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης, τὸ μάθημα τῆς «Αἱμοδυναμικῆς Παθοφυσιολογίας τῶν Ἀγγειακῶν Παθήσεων καὶ τῶν Ἀγγειοχειρουργικῶν Ἐπεμβάσεων», τὸ ὁποῖο ἐδίδαξε καὶ στὴν Ἰατρικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν.

Ἡ ἐπιστημονικὴ καὶ ἐρευνητική του ἐνασχόληση μὲ τὸν φυσικὸ κόσμο καὶ τὸν ἄνθρωπο καὶ ἡ προσωπική του ἀναζήτηση τὸν ὁδήγησαν στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία, τὴν ὁποία σπούδασε στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ τῆς Βοστόνης, ἀπ᾿ ὅπου καὶ ἔλαβε τὰ διπλώματα Master of Theological Studies καὶ Master of Theology, καὶ στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ὅπου ἀνακηρύχθηκε διδάκτορας στὸν τομέα τῆς Βιοηθικῆς, μὲ θέμα τὶς Μεταμοσχεύσεις. Ὁ πόθος ὅμως τῆς βαθύτερης γνώσης καὶ ἡ ἀνάγκη βίωσης τῆς θεολογικῆς ἀλήθειας τὸν ὁδήγησαν στὸ «πνευματικὸ πανεπιστήμιο καὶ θεραπευτήριο» τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ὅπου ἔμεινε γιὰ δυόμισι χρόνια.

Ἀπὸ τὸν Δεκέμβριο τοῦ 1993 ἔχει ἱδρύσει καὶ ἔχει ἀναλάβει τὴ διεύθυνση τοῦ πρώτου στὴν Ἑλλάδα Κέντρου Βιοϊατρικῆς Ἠθικῆς καὶ Δεοντολογίας καὶ συστηματικὰ ἀσχολεῖται μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Βιοηθική, τὶς κοινωνιολογικὲς ἐπιπτώσεις τῆς Βιοϊατρικῆς, τὴν ὀργάνωση σχετικῶν διαλέξεων, σεμιναρίων καὶ συνεδρίων καὶ τὴν κατάρτιση νέων ἐπιστημόνων στὰ θέματα βιοηθικῆς. Οἱ συνεδριακὲς ἐγκαταστάσεις τοῦ Κέντρου Βιοηθικῆς βρίσκονται ἐντὸς τοῦ Ἁγιορείτικου Μετοχίου τῆς Ἀναλήψεως, στὸν Βύρωνα Ἀττικῆς, ὅπου καὶ ὑπηρέτησε ὡς ὑπεύθυνος ἱερέας ἀπὸ τὸ 1990 ἕως καὶ τὴν χειροτονία του ὡς Ἐπισκόπου.

Τέλος, εἶναι μέλος τοῦ Ἐθνικοῦ Ὀργανισμοῦ Μεταμοσχεύσεων, μέλος τῆς Ἐθνικῆς Ἐπιτροπῆς Βιοϊατρικῆς Ἠθικῆς καὶ Δεοντολογίας τοῦ Ὑπουργείου Ὑγείας καὶ πρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Στὶς 20 Μαΐου 2008 ἀναγορεύθηκε ἐπίτιμος διδάκτωρ τοῦ Τμήματος Κοινωνικῆς Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν.
«Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών»
Άβαταρ μέλους
panosgreece
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2941
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από panosgreece »

Εικόνα

Uploaded with ImageShack.us

ΕΝΑς ΜΕΓΑΛΟς ΙΕΡΑΡΧΗς ΤΗς ΟΡΘΟΔΟΞΙΑς
«Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών»
Άβαταρ μέλους
panosgreece
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2941
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από panosgreece »

«Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών»
Άβαταρ μέλους
stathis73
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6456
Εγγραφή: Δευ Απρ 19, 2010 8:44 am
Τοποθεσία: Ευστάθιος-Λευκός Πύργος της Μακεδονίας.

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από stathis73 »

ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ, ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΗΤΑΝ ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΤΟΝ "ΕΚΛΕΨΕ Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΑΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ " ΜΕ ΤΗΣ ΦΟΒΕΡΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ "ΕΧΕΙ" Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ, ΛΕΩ ΕΧΕΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΟΝΑΧΕΣ( ΓΙΑΤΡΟΙ) ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΤΟΧΙ ΣΤΗΝ ΟΡΜΥΛΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ.
ΕΙΠΕ Ο ΜΗΤΡ. ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ " ΓΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΦΙΛΕΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΗΡΑ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΜΟΥΝ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΟΥΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ."
Τις θεός Μέγας ως ο Θεός ημών.
Άβαταρ μέλους
panosgreece
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2941
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από panosgreece »

ΕΧΕΙ ΜΑΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΡΕΙ ΜΟΝΑΧΟς ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ .........
«Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών»
Άβαταρ μέλους
panosgreece
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2941
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από panosgreece »

«Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών»
Άβαταρ μέλους
panosgreece
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2941
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από panosgreece »




ΤΟ ΛΑΘΟς ΚΟΣΜΙΚΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑς .............ΦΤΑΙΕΙ
«Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών»
giorgospet
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Παρ Αύγ 01, 2008 5:00 am
Τοποθεσία: ΓΙΩΡΓΟΣ @ ΡΕΘΥΜΝΟ

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από giorgospet »

Μπράβο Πάνο. Όλα τα βίντεο είναι υπέροχα.
-Για να έρθεις στην κατάσταση που να μην μπορείς να χωρέσεις την χαρά, ούτε να την εκφράσεις, χρειάζεται να προσέξεις τρία πράγματα :
• να κινείσαι απλά,
• να μην ασχολείσαι με τους άλλους,
• να λες την ευχή.
ΜΑΡΙΑ
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 94
Εγγραφή: Τρί Μαρ 10, 2009 10:08 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΑ »

Ευτυχώς έχω την ευλογία να κατοικώ στα Μεσόγεια, να τον έχουμε Επίσκοπό μας και να απολαμβάνουμε την πατρική αγκαλιά του.Ο Θεός να τον έχει πάντα καλά και να του δίνει φώτιση να επιτελεί το θεάρεστο έργο του!!!!Όταν προσέρχομαι να πάρω την ευχή του και να τον χαιρετήσω, το βλέμμα του, η διορατικότητά του με αιχμαλωτίζει!!!!Πολλά τα έτη του!!!
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25026
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαος

Δημοσίευση από aposal »

Η ομιλία του στις 26.04.2004, ημέρα της χειροτονίας του, ως Μητροπολίτου

Μακαριώτατε, Σεβασμιότατοι, και Θεοφιλέστατοι άγιοι αρχιερείς, εντιμότατοι άρχοντες της κοινωνίας μας, σεβαστοί πατέρες, αγαπητοί μου αδελφοί,
Με αισθήματα βαριάς εσωτερικής συνοχής, αυτή τη στιγμή βρίσκομαι ανάμεσά σας, μπροστά στην ευθύνη του εαυτού μου, κυρίως όμως ενώπιον του Αγίου Τριαδικού Θεού. Αυτή την ώρα νιώθω γυμνός από την επιφανειακή τιμή και τη λαμπρότητα των φαινομένων, ξένος από τη χαρά και την ατμόσφαιρα της πανηγύρεως. Αντικρίζω μόνο τη βαρύτητα της αποφάσεώς Σας, το μέγεθος των προσδοκιών της Εκκλησίας μας, την πυκνότητα των στιγμών, την ευθύνη μου, ενώπιον του θεού και της Εκκλησίας, την αδυναμία και την παράλληλη υποχρέωσή μου να αξιολογήσω το γεγονός, την άγνωστη σε μένα, αλλά ιερή βούληση του Θεού.
Γι’ αυτό και επιτρέψτε μου, σαν αντίδωρο, της σημερινής δικής Σας ιερής παρουσίας, να μην εκθέσω σκέψεις και οράματα, αλλά να εκφράσω το βάθος των εσωτερικών διλημμάτων μου και να καταθέσω την ειλικρινή εξομολόγησή μου.
Πρέπει να ομολογήσω τη δυσκολία που έχω μέσα μου αυτές τις ημέρες. Αισθάνομαι πως το όραμα της προσωπικής μου κλήσεως, αυτό που με μεταμόρφωσε από επιστήμονα σε ιερέα και μοναχό, έχει πλέον απομυθοποιηθεί, χωρίς να καταλάβω πώς. Ο στόχος του απόλυτου έχει νοθευτεί από το μικρόβιο της υποχώρησης και τη δικαιολογία του εσωτερικού συμβιβασμού.
Αντιλαμβάνομαι πως έχω μεγάλες αδυναμίες για την αποστολή για την οποία με προορίζετε, πως αυτό που μου αναθέτετε, με υπερβαίνει. Δεν είμαι ούτε αυτός που φαντάζεστε, ούτε αυτός που ακούγεται. Είμαι απόλυτος άνθρωπος, δυσκολεύομαι εσωτερικά να συμβιβαστώ, αδυνατώ να κατεβάσω το κριτήριο, ή να στενέψω τον ορίζοντα των προοπτικών μου. Φοβούμαι πως ένας τέτοιος χαρακτήρας δεν συμβαδίζει με την αποστολή του επισκόπου.
Ούτε όμως και η αποστολή αυτή με ενθουσιάζει, όπως τουλάχιστον τη γνωρίζω. Προσπαθώ να ταιριάσω την εικόνα μου στο πλαίσιο της αρχιερατικής διακονίας και παραμορφώνομαι. Συγχωρέστε με που δημόσια θα εκφράσω αυτό ακριβώς αυτό που αισθάνομαι. Πώς να ανταλλάξω το γλυκόηχο όνομα του πατέρα με τον σκληρό τίτλο του δεσπότη; Πώς να θυσιάσω τη ζεστή προσφώνηση του παπά στην καταιγίδα των υπερθετικών προσωνυμίων; Πώς, ενώ δεν έχω μισθό και περιουσία, τώρα να περιμένω την μηνιαία επιταγή; Πώς, ενώ έμαθα να θαυμάζω την απλή αμφίεση που θυμίζει τους πρεσβυτέρους της Αποκάλυψης, τώρα να ταυτιστώ με την πολυτελή αμφίεση, που παραπέμπει στη ζωή των βυζαντινών αυτοκρατόρων; Πώς, ενώ με συγκινεί το στασίδι της προσευχής, τώρα να ανεβώ στο θρόνο της εξουσίας και τιμής;
Θα έπρεπε να ομολογήσω πως νιώθω και ανέτοιμος. Ούτε όραμα προς αυτή την κατεύθυνση έχω έως τώρα γεννήσει, ούτε και γνώση της επισκοπικής μου αποστολής διαθέτω. Η αρχιεροσύνη, κατανοώ, είναι η τέλεια και πλήρης ιεροσύνη, αλλά για μένα ήταν κάτι πολύ μεγάλο, που δεν μπορούσε να χωρέσει στα στενά των ενδιαφερόντων μου, ή να προβληθεί στο επίπεδο των μυωπικών προοπτικών μου. Ήταν κάτι που περισσότερο θαύμαζα και καθόλου δεν επιθυμούσα. Κάτι πολύ μεγάλο μέσα μου αλλά για άλλους, παρά ένας στόχος για μένα. Κάτι που, κι αν το μελετούσα και ξόδευα χρόνο μαζί του, δεν θα το κατανοούσα.
Ομολογώ ότι αναλαμβάνω μια τεράστια ευθύνη, δυσανάλογα μεγάλη προς την φαινόμενη τιμή, όντας όμως, συνειδητά, εντελώς ανέτοιμος. Λυπούμαι πραγματικά, μήπως ο κόσμος της Μεσογαίας και Λαυρεωτικής πληρώσει το τίμημα του αιφνιδιασμού μου και της, ενδεχομένως, απερίσκεπτης συγκαταθέσεώς μου. Αλλά και οι πολυδιαφημιζόμενες ικανότητες και τα χαρίσματά μου δεν νομίζω ότι αποτελούν προσόν, αλλά μάλλον μειονέκτημα, διότι απομακρύνουν την ελπίδα του «σημείου» και της Θεϊκής επέμβασης από τη διακονία μου. Το να τα καταφέρει ένας έξυπνος, ικανός, ή μορφωμένος δεν ξενίζει. Το να πετύχει όμως ένας απλός και ασήμαντος άνθρωπος στο ιερό έργο της αποστολής του, αυτό αποκαλύπτει τον Θεό.
Είμαι και θεολογικά πτωχός. Πώς να αναλάβω μια διακονία που το βασικό της στοιχείο είναι η βιωμένη θεολογία; Ούτε ο τύπος μου, ούτε οι γνώσεις μου, ούτε η ζωή μου, ούτε ο προσανατολισμός μου, ούτε η λογική, ούτε το συναίσθημα, ούτε η βούλησή μου φαίνεται να συνεργάζονται προς την προοπτική της αρχιεροσύνης. Αυτό είναι ο λόγος που πάντοτε απέφευγα να συναινέσω προς μια τέτοια εξέλιξη στη ζωή μου.
Το σφυροκόπημα όλων αυτών των σκέψεων με οδηγεί στο αποκαρδιωτικό συμπέρασμα ότι οι άξιοι δεν υπάρχουν πια στις μέρες μας, ή υπάρχουν μεν, αλλά η Εκκλησία δεν τους αναγνωρίζει, ή τους βλέπει, αλλά δεν τους θέλει. Μόνο έτσι θα μπορούσε να καταλήξει στη δική μου επιλογή, στην άκομψη ομολογία της έλλειψης προσώπων. Και τώρα; Τώρα ψάχνω το ένα και μοναδικό «σημείο» της συναινέσεώς μου και δεν το βρίσκω. Τον ένα λόγο της συγκατάθεσής μου και δεν υπάρχει. Τη λογική της πράξεώς μου και δεν την αναγνωρίζω. Σκανδαλίζομαι με τον εαυτό μου. Αφού καταλαβαίνω ότι η Εκκλησία προτιμά τη συστολή και άρνησή μου, γιατί εγώ ξεγελάστηκα και συναινώ; Το μόνο που μου μένει είναι να ζητήσω δημόσια συγγνώμη από τον Κύριο και την Εκκλησία Του, για το αμάρτημα της αποδοχής μου.
Από την άλλη πλευρά, ίσως η ευκολία των αρνήσεών μου να αποτελεί παγίδα ψευτοταπεινοφροσύνης, ή στην καλύτερη περίπτωση, έκφραση ιδιορρυθμίας, ίσως δειλίας, ή πάλι, ανεπίτρεπτα προκλητικής παρρησίας. Γνωρίζετε εσείς, Μακαριότατε, πως εγώ ο ίδιος Σας αρνήθηκα την εγγραφή μου στον κατάλογο των εκλογίμων προς αρχιερατείαν, προ τεσσάρων περίπου ετών, η οποία τελικά έγινε κατά την απουσία μου στο Άγιον Όρος. Παρά την ταπεινή και ευγενή πίεσή Σας, δεν δέχθηκα την τιμητική για μένα θέση του εκπροσώπου Σας, μάλιστα σε ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την Εκκλησία μας. Αργότερα αρνήθηκα επίμονη πρότασή Σας να εκλεγώ επίσκοπος, με τον κίνδυνο να παρεξηγηθώ πως απαξιώνω την αρχιεροσύνη. Προ διμήνου, όταν πληροφορήθηκα την εμπλοκή που προκαλεί το πρόσωπό μου στην όλη πορεία του εκκλησιαστικού προβλήματος, Σας ξαναπρότεινα, εγγράφως αυτή τη φορά τη διαγραφή του ονόματός μου από τον περίφημο κατάλογο.
Παρά ταύτα, αυτή τη στιγμή υπάρχει μπροστά μου η απόφασή Σας που περιμένει άμεσα την υλοποίησή της. Όλα μου δείχνουν ότι η εκλογή μου για τη Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής δεν έχει καμία σχέση με τις επιλογές μου, κάτω δε από τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί με κανένα τρόπο τιμή, αλλά μόνο ξεκάθαρη περιπέτεια και ίσως βαριά δοκιμασία, πράγματα που μου αποκλείουν κάθε δικαίωμα να αρνηθώ το σταυρό μου και καθιστούν την ενδεχόμενη άρνησή μου μεγαλύτερο αμάρτημα από την ταπεινή, χωρία καμία λογική συναίνεσή μου. Αυτό είναι το μόνο μου ελαφρυντικό.
Βέβαια, υπάρχει η «χάρις του Θεού που θεραπεύει τα ασθενή και αναπληροί τα ελλείποντα». Εφ’ όσον έτσι οικονόμησε ο Θεός, κάτι θα γίνει και με την περίπτωσή μου. Εφόδιό μου δεν είναι ασφαλώς η ικανότητα προς άσκηση της αρχιεροσύνης. Εφόδιό μου είναι η έως τώρα εμπειρία της ιεροσύνης. Από αυτήν αντλώ την ελπίδα μου. Την αγάπησα όσο τίποτε άλλο. Μου μίλησε περισσότερο από οτιδήποτε στη γη. Αγκάλιασα το ιερό θυσιαστήριο και καθημερινά καταφιλώ το πετραχήλι μου. Με θάμπωσε τόσο πολύ και μου μίλησε τόσο βαθιά, που ποτέ δεν διέκρινα στο στερέωμα των δικών μου οραμάτων και προσδοκιών κάτι άλλο, ή επιπλέον. Η ιεροσύνη είναι το όλον και το τέρμα μου. Ο Θεός μέσα στην εμπειρία της με πλημμύρισε με σημεία. Μόνον κάτι πολύ εντυπωσιακό και μοναδικό θα έπρεπε να μου αλλάξει την πορεία. Είδα θαύματα. Έζησα ευλογίες. Πίστεψα με όλα τα κύτταρα της υπάρξεώς μου. Μπορώ να πω, Μακαριότατε, εν μέσω του λαού και ενώπιον του Θεού, πως νιώθω τη χαρά Του «εν εμοί πεπληρωμένην».
Αν αυτή είναι η λειτουργική ταυτότητά μου, υπάρχει και η ποιμαντική. Κατά το πρότυπο του προστάτου μου αγίου Νικολάου, προσπάθησα όλα αυτά τα χρόνια να αγκαλιάσω τον πόνο των αδελφών μου, να συμπαθήσω τη δοκιμασία, να περιποιηθώ τις πληγές της αμαρτίας, να αναδεχθώ τις αναζητήσεις, τις αμφιβολίες, την εσωτερική σύγχυση που γεννά η λαθεμένη αίσθηση ενός Θεού που αγαπά να απουσιάζει, να είναι αφηρημένος, να συγγενεύει περισσότερο με την φαντασία, παρά με την πραγματικότητα. Πρέπει να Σας διαβεβαιώσω ότι το πετραχήλι μου είναι κουρελιασμένο από τη χρήση. Αυτός είναι ένας άλλος λόγος που δικαιολογούσε κάθε εσωτερική άρνηση να εγκαταλείψω τις ψυχές που μου εμπιστεύθηκε ο Θεός, προαγόμενος σε επισκοπική διακονία. Η μόνη μου παρηγοριά τώρα είναι η γεωγραφική εγγύτητα με τους ανθρώπους αυτούς, μαζί με τους οποίους μοιραστήκαμε τα προβλήματα, τις χαρές, την αναζήτηση και την ανάγκη του Θεού.

Περί Οικουμενικού Πατριαρχείου
Ας μου επιτραπεί στο σημείο αυτό να κάνω μία μικρή αναφορά στη λειτουργική ταυτότητά μου. Ως τώρα, ενώ είμαι, ίσως, ο μόνος κληρικός του Λεκανοπεδίου Αττικής που καθημερινά στις ακολουθίες, για 15 χρόνια, μνημονεύω του σεπτού ονόματος του Οικουμενικού μας Πατριάρχου, παράλληλα διακονούσα, από υπεύθυνη θέση, την Εκκλησία της Ελλάδος, εκπροσωπώντας ταυτόχρονα και τον Αγιορείτικο μοναχισμό.
Η καρδιά μου για να καταλήξει στο υπερουράνιο θυσιαστήριο περνούσε από τον θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως. Αυτή η καθημερινή, συνεχής μνημόνευση του Πατριαρχικού ονόματος δεν ήταν για μένα ένας τύπος, μια πράξη αβροφροσύνης, κάτι το υποχρεωτικό και μηχανικό, αλλά μια σαφής αιτία που μου δημιούργησε έναν ισχυρό και ακατάλυτο λειτουργικό σύνδεσμο μαζί του, τέτοιον που δεν θα μπορούσε με κανέναν τρόπο να διασαλευτεί, ακόμη και αν κάποτε βρισκόμουν σε μια Εκκλησία που δεν θα προϋπέθετε την μνημόνευσή του, ακόμη και αν αισθανόμουν κάποια εσωτερική διαφοροποίηση μαζί του, ακόμη κι αν με σκανδάλιζαν συγκεκριμένες ενέργειες ή επιλογές του. Σε κάθε περίπτωση θα δεχόμουν ότι εγώ σφάλλω, παρά το Πατριαρχείο μας. Μέσα από τον λειτουργικό σύνδεσμο μαζί του, κατενόησα τη μαρτυρικότητα της διαχρονικής πορείας του, τη συνεκτικότητα που δημιουργεί ο οικουμενικός χαρακτήρας του την εκκλησιολογική ανάγκη της υπάρξεώς του. Είναι τόσο μεγάλο, που την εξουσία του την έχει, δεν την διεκδικεί. Στο Οικουμενικό Πατριαρχείο οφείλουμε την ιστορική απόδειξη ότι η Εκκλησία μας είναι «Μία, Αγία Καθολική και Αποστολική». Το Πατριαρχείο μας αποτελεί κομμάτι της υποστάσεώς μας. Ως Ελλήνων και ως Ορθοδόξων. Έχει ιστορία που το αίμα της περνάει από του καθενός μας την καρδιά. Στηρίζει το γένος, όχι εθνικά, αλλά πνευματικά. Πέρασε από μακρόχρονους διωγμούς και μαρτύρια, όσο καμιά ίσως άλλη Εκκλησία και μέχρι σήμερα παραμένει όρθιο. Ο Θεός το κράτησε. Είναι το καλύτερο δώρο Του σε μας. ………………………………………………………σήμερα αυτή αποτελεί την πιο σίγουρη, την πιο εγγυημένη , την πιο εμπειρικά επαληθευμένη και ορκισμένη, την πιο αληθινή Ορθόδοξη απάντηση στην πρόκληση της παγκοσμιοποίησης των κοινωνιών και τον κίνδυνο της Βατικανοποίησης των εκκλησιών μας. Όσο πιο Οικουμενικό είναι το Πατριαρχείο μας, όσο πιο έξω από τα μέτρα, τις πολιτικές και τις αντιλήψεις μας, τόσο πιο συνοδική γίνεται η Εκκλησία μας, τόσο πιο μέσα στην πίστη και στην ίδια μας την υπόσταση ανακαλύπτουμε την εν Χριστώ δόξα του. Το Πατριαρχείο μας είναι Οικουμενικό για να αγκαλιάζει όλους, να συγχωρεί όλα, να ενώνει τους πάντας και τα πάντα.

Η Εκκλησία της Ελλάδος
Αυτά τα βιώματα προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο μας αυτή τη στιγμή καταθέτω ως ομολογία, ως βεβαιωμένη μαρτυρία και ως το καλύτερο δώρο μου καθώς, από δω κι εμπρός, η λειτουργική μου αναφορά περνάει μέσα από την πολυαγαπημένη μου Εκκλησία της Ελλάδος. Στη δική της αγκαλιά, στη δική της πνευματική ατμόσφαιρα και ευθύνη κι εγώ και οι περισσότεροι από εμάς γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε εν Χριστώ. Αυτής την παράδοση γευτήκαμε, στα δικά της πρόσωπα οφείλουμε την ευγνωμοσύνη, αυτήν αισθανόμαστε ως μάνα μας. Αυτή και σε μένα έδωσε τη χάρη της ιεροσύνης. Και τώρα Αυτής η Σύνοδος με εξέλεξε. Αυτής ο Αρχιεπίσκοπος και οι ιεράρχες αυτήν τη στιγμή αναλαμβάνουν την ευθύνη ενώπιον του Θεού να εμπιστευθούν τη χάρη της αρχιεροσύνης επάνω μου.

Η ενότητα
Η καρδιά μου πλέον καλείται να ζήσει το μυστήριο της ενότητος. Οι δύο Εκκλησίες είναι μία. Καλείται να μεταβεί από τον εμπαθή ορθολογισμό του ανήκειν στην πνευματική λογική του κοινωνείν, από την στενοκαρδία των δικαιωμάτων, των διεκδικήσεων, των διαμαρτυριών, των συμφωνιών και διαφωνιών στη φωτεινή εμπειρία του «ίνα πάντες εν ώσιν» και της ευλογίας του «τη τιμή αλλήλους προηγούμενοι». Μου είναι αδύνατον αυτή τη στιγμή, μέσα στο φόντο της θυσίας του Κυρίου, της συγκαταβάσεως και κενώσεώς Του, πάνω στο επίπεδο του μυστηρίου, της διδασκαλίας και της ζωής της Εκκλησίας μας, μέσα στην ατμόσφαιρα του πόνου, της δίψας και των αναγκών των συνανθρώπων μας και των επιταγών της εποχής μας να διακρίνω τη διαφορά της Κωνσταντινουπόλεως από την Αθήνα, να αισθανθώ την ψύχρα του «εμείς» κι «εσείς», να διακρίνω την κατά Χριστόν αλήθεια πίσω από λογικές, επιχειρήματα, αγώνες, ή και εγκόσμιες συμφωνίες, να αντιληφθώ την απόσταση μεταξύ κάποιων εν Χριστώ αδελφών μας, να πιστέψω πως κάποιοι έχουν περισσότερο δίκαιο από κάποιους άλλους που δυσκολεύονται να το ομολογήσουν. Αισθάνομαι πως αν η αγωνία μας είναι να τα βρούμε με το Θεό, τότε πολύ εύκολα τα βρίσκουμε και μεταξύ μας. Στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία είμαστε όλοι αμαρτωλοί μεν αδελφοί, αλλά αμοιβαίως εμπιστευόμενοι. Και τα προβλήματα τα λύνουν η δική μας ταπείνωση, η ανωτερότητα του άλλου και η εμπιστοσύνη αμφοτέρων. Με γνώμονα αυτή τη λογική, διακρίνω τη μεγάλη ……………………………………………………………………… Εκκλησία, εγώ έμαθα να λατρεύω έναν Θεό, που η αγάπη Του Τον κάνει περισσότερο να ηττάται και να υποχωρεί παρά να νικάει και να διεκδικεί. Αυτή η λογική και μόνον αποτελεί τον λόγο της αγάπης μου στην Εκκλησία και το θεμέλιο, της ως τώρα, από δω και πέρα διακονίας μου.
Γι’ αυτό και ενώ γίνομαι επίσκοπος, συνειδητά επιλέγω ως πρότυπο ζωής, αυτό του μοναχού. Αυτού που έχει υποκαταστήσει τη σκέψη με τη προσευχή, τα οράματα με τη θυσία, τα επιχειρήματα με τη μακροθυμία. Με το στόχο αυτό ξεκίνησα, με τον ίδιο και θέλω να ξοφλήσω το επίγειο χρέος μου, με αυτή την κληρονομιά επιθυμώ να ταξιδεύσω την αιώνια πορεία μου. Για το λόγο αυτό εκφράζω δημόσια την επιθυμία μου – και προς του πολιτικούς άρχοντες – να μην με μεταχειριστείτε σαν ανώτατο δημόσιο υπάλληλο με μηνιαίο μισθό, και δώρο εορτών και θερινών διακοπών, με παραστάσεις σε δείπνα, δεξιώσεις, παρελάσεις και εγκαίνια. Λέξεις όπως μισθός, σύνταξη, ιδιοκτησία, ασφάλεια ζωής, διακοπές, προσωπικές φιλίες, τιμητικές διακρίσεις κλπ που δεν έχουν καμία σχέση με τη μοναχική ζωή, θα ήθελα να παραμείνουν ξένες προς το λεξιλόγιο της προσωπικής μου πολιτείας. Στην καρδιά μου αντηχεί η πεποίθηση ότι ο ιερέας πρέπει να είναι ο φτωχότερος από τους πιστούς και ο επίσκοπος ο φτωχότερος από τους ιερείς. Το πρώτο δεν θα το επιβάλω σε κανέναν. Το δεύτερο όμως, αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτο όρο και απαράβατο στόχο ζωής. Δεν θα ήθελα να πληρώνομαι, αλλά μόνο να ξοδεύομαι, ούτε να ασφαλίζομαι στις επίγειες τράπεζες, αλλά στην Αγία Τράπεζα, ούτε να ξεκουράζομαι μακριά από τα βάσανα και τους αγώνες του ποιμνίου μου στις όμορφες γωνιές αυτού του κόσμου, αλλά να αναπαύομαι μέσα στη δροσιά της καμίνου των δοκιμασιών όλων μας. Η ζωή μου επιθυμώ να μη θυμίζει σε μεγαλοπρέπεια την εις επίσκοπον χειροτονία μου, αλλά σε λιτότητα και αναζήτηση μυστικού βάθους τη μοναχική κουρά μου.
Παρά το ξεχείλισμα της ευγνωμοσύνης που νιώθω απέναντι όλων ημών, επιτρέψτε μου κατακλείοντας να μην ευχαριστήσω δια στόματος και φραστικής αναφοράς κανέναν. Δεν θα ήθελα να διακινδυνεύσω να μεταμορφώσω το μυστήριο της ιεροσυνοδικής αποφάσεως σε αποτέλεσμα επίγειων επιλογών και να μολύνω την απροσμέτρητη ιερότητα αυτών των στιγμών με υποψίες κοσμικής ευγένειας και αβροφροσύνης. Θα αποφύγω λοιπόν, κάθε αναφορά σε συγκεκριμένα πρόσωπα της έως τώρα ζωής μου, στον πιστό λαό που σε λίγο θα πάρει την ευθύνη να επικυρώσει την ιεροσυνοδική απόφαση, σε κάποιους που πίστεψαν στην εκλογή μου, στους γονείς, τα αδέλφια και συγγενείς μου, στους πνευματικούς πατέρες και γεροντάδες μου, στην προσφιλή πνευματική οικογένειά μου στο μετόχι της Αναλήψεως, ακόμη και σε Σας, Μακαριότατε, που κάτω από τόσο λεπτές και δύσκολες συνθήκες, διακινδυνεύετε την χειροτονία μου.
Θα αρκεστώ μόνο στην έκφραση της μυστικής ευγνωμοσύνης μου για τη σημερινή λειτουργική παρουσία σας, γιατί όλοι εσείς, επίσκοποι και κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί, αναλαμβάνετε την ευθύνη να προσδιορίσετε το θέλημα του Θεού στη ζωή μου.
Και θα επικαλεστώ τη ευχή του μακαριστού Μητροπολίτου Δρυινουπόλεως Σεβαστιανού, από τα χέρια του οποίου έλαβα τη χάρη της ιεροσύνης και την έμπνευση της ασυμβίβαστης ομολογίας, της συνεπούς και πεντακάθαρης ζωής, και της ηρωικής μαρτυρίας, όπως και την ευχή του πολυσέβαστου και καλοκάγαθου ποιμενάρχου της Θεοσώστου αυτής επαρχίας Μητροπολίτου πρώην Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Αγαθονίκου, το παράδειγμα, η παρουσία, η ευγένεια και η ανωτερότητα του οποίου, αφ’ ενός μεν αποτελούν αταλάντευτο οδηγό στη δική μου πορεία, αφ’ ετέρου δε, με επιφορτίζουν με το βαρύτατο χρέος της απόδοσης ειλικρινούς τιμής και βαθιάς ευγνωμοσύνης.
Η ευγνωμοσύνη μου θα εκφραστεί μόνον στον Τριαδικό Θεό, που για μια ακόμη φορά μου δείχνει Αυτός την αντίθετη με το θέλημα και τις συνειδητές επιλογές μου πορεία και κατεύθυνσή μου. Αυτόν που οικονομεί να οδηγούμαι σε μια επισκοπική χειροτονία και που γίνεται κάτω από τέτοιους όρους, ώστε από την πρώτη στιγμή να αναδίδεται…………………………………. Στις προσευχές σας. Δεν θα ήθελα η χειροτονία μου να κλείσει με χειροκροτήματα. Θα προτιμούσα η νέα μου ζωή να ανοίξει με κραυγές και ικεσίες. Ζητώ τις πρεσβείες του προστάτου μου Αγίου Νικολάου του Θαυματουργού, του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως, του Αγίου Παντελεήμονος, του οσίου Αρσενίου του Καππαδόκου, λείψανα των οποίων φέρω επί του στήθους μου – του οσίου Σίμωνος του Μυροβλήτου και της Αγίας Μυροφόρου Μαγδαληνής.
Λίγες μέρες πριν εγκαταλείψω τα εγκόσμια είχα επισκεφτεί τον μακαριστό πατέρα Πορφύριο. Ύστερα από ένα αποκαλυπτικό ξεδίπλωμα του εαυτού μου, κατελήφθη από έντονη αγωνία, μεγάλη ανησυχία και για αρκετή ώρα κάθιδρος μου επαναλάμβανε πως θα πονέσω πολύ στη ζωή μου. Τον ρώτησα επίμονα να αποτρέψω τα σχέδιά μου. Ύστερα από λίγα λεπτά δακρυρόου σιωπής, η αγωνία του μετεστράφη σε γλυκύτητα και ελπίδα και τελικά με ασπάστηκε και μου έδωσε την ευχή του. Η προσδοκία του σταυρού απετέλεσε τον άξονα της ζωής μου. Αποφάσισα αφ’ ενός μεν να εμπιστευθώ απόλυτα στον Θεό την ευθύνη του μέλλοντός μου, αφ’ ετέρου δε να μην αρνούμαι ποτέ τον σταυρό μου. Αυτή τη στιγμή νομίζω αρχίζει η ανηφόρα μου. Με την πεποίθησή μου ότι η εκλογή μου δεν αποτελεί επιβράβευση, αλλά δοκιμασία, ότι την τιμή μπορώ να την αρνηθώ, όχι όμως και τον σταυρό μου, ότι η βούληση του θεού δεν εκφράζεται με τις επιλογές μου, αλλά φανερώνεται με τις αποφάσεις Σας,
Μακαριότατε, σεβασμιότατοι άγιοι αρχιερείς, αγαπητοί συμπρεσβύτεροι, προσφιλείς διάκονοι, πιστέ λαέ του Θεού, στην κρίση, τη βούληση και τη συνείδησή σας παραδίδω το μέλλον και τη ζωή μου.
«Εγώ δε ουκ απειθώ, ουδέ αντιλέγω» και ουδέ αντιλέγω σημαίνει ουδέ καν διερωτώμαι.
«Κύριε ποίησόν με οίον θέλεις και ως θέλεις. Καν θέλω καν μη θέλω».
«Αυτώ πρέπει πάσα τιμή, προσκύνησις, δόξα και κράτος εις τους αιώνας. Αμήν».
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Βίοι Αγίων και Γερόντων”