Αγιασμός ή αντίδωρο ?
Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές
Αγιασμός ή αντίδωρο ?
π. Αντώνιε ευλογείτε,
Θα ήθελα να μας πείτε τι είναι πιο ιερό (προσπαθώ να βώ τις κατάλληλες λέξεις, συγχωρέστε με αν κάνω λάθος) ο αγιασμός ή το αντίδωρο?
πχ. την ημέρα των Θεοφανείων, μετά τη Θεία λειτουργεία θα πρέπει πρώτα να πίνουμε τον αγιασμό (που ως γνωστόν πίνουμε νηστικοί, εκτός έκτακτης ανάγκης) ή τρώμε πρώτα το αντίδωρο?
Έχω ακούσει πως υπάρχουν διαφορές μεταξύ αγειοριτών και ιερέων ενοριών. Αρκετοί ιερείς δεν το γνωρίζουν και το αφήνουν στην κρίση μας.
Αν μπορούσατε λίγο να μας τα ξεδιαλύνετε.....
Ευχαριστώ, την ευλογία σας.
Θα ήθελα να μας πείτε τι είναι πιο ιερό (προσπαθώ να βώ τις κατάλληλες λέξεις, συγχωρέστε με αν κάνω λάθος) ο αγιασμός ή το αντίδωρο?
πχ. την ημέρα των Θεοφανείων, μετά τη Θεία λειτουργεία θα πρέπει πρώτα να πίνουμε τον αγιασμό (που ως γνωστόν πίνουμε νηστικοί, εκτός έκτακτης ανάγκης) ή τρώμε πρώτα το αντίδωρο?
Έχω ακούσει πως υπάρχουν διαφορές μεταξύ αγειοριτών και ιερέων ενοριών. Αρκετοί ιερείς δεν το γνωρίζουν και το αφήνουν στην κρίση μας.
Αν μπορούσατε λίγο να μας τα ξεδιαλύνετε.....
Ευχαριστώ, την ευλογία σας.
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 545
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 27, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: p.Antonios @otenet.gr
- Επικοινωνία:
Αγιασμός των Θεοφανίων
Εκείνο που γνωρίζω προσωπικά είναι ότι:
Ειδικά για τον Αγιασμό των Θεοφανίων τον πίνουμε πρι το αντίδωρο.
Για τους άλλους αγιασμούς μπορεί να είναι και μετά το αντίδωρο δεν πειράζει.
Πάντως δεν είναι απαραίτητη η πόση διότι αρκεί και το ράντισμα που μας κάνει ο παπάς τα Θεοφάνια. Εκείνο που είναι απαραίτητο είναι η πίστη!!!
Χωρίς πίστη όποιο και να πάρεις πρώτο είναι άσκοπο!
Ειδικά για τον Αγιασμό των Θεοφανίων τον πίνουμε πρι το αντίδωρο.
Για τους άλλους αγιασμούς μπορεί να είναι και μετά το αντίδωρο δεν πειράζει.
Πάντως δεν είναι απαραίτητη η πόση διότι αρκεί και το ράντισμα που μας κάνει ο παπάς τα Θεοφάνια. Εκείνο που είναι απαραίτητο είναι η πίστη!!!
Χωρίς πίστη όποιο και να πάρεις πρώτο είναι άσκοπο!
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 231
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 13, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
- Επικοινωνία:
pAntonios έγραψε
Από φυλλάδιο που διανεμήθηκε τα Άγια Θεοφάνεια, από τον Ι.Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς.
Γράφει ο πρωτοπρεσβύτερος π. Μαρίνος Γεωργακόπουλος.
.Ειδικά για τον Αγιασμό των Θεοφανίων τον πίνουμε πρι το αντίδωρο
Από φυλλάδιο που διανεμήθηκε τα Άγια Θεοφάνεια, από τον Ι.Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς.
Γράφει ο πρωτοπρεσβύτερος π. Μαρίνος Γεωργακόπουλος.
Μήπως θα ήταν χρήσιμο να βγάλει η Ιεραρχία μιά ποιμαντορική οδηγία για το θέμα, για να μην συγχίζονται οι πιστοί!;Η σύγχρονη πράξη των μονών του αγίου Όρους, που κρατούν με πολλή προσοχή τις παραδόσεις, έχει την εξής σειρά. Θεία Κοινωνία , Αντίδωρον, Αγιασμός, κόλυβο. Ακόμη και για πρακτικούς λόγους σήμερα συνιστάται πρώτα να παίρνουμε το αντίδωρο από το χέρι του ιερέα και στη συνέχεια να μεταβαίνουμε στον τόπο που υπέρχει το αγίασμα για να μεταλάβουμε.
Ο Κύριος εβασίλευσεν, ευπρέπειαν ενεδύσατο.
tinios έγραψε:pAntonios έγραψε.Ειδικά για τον Αγιασμό των Θεοφανίων τον πίνουμε πρι το αντίδωρο
Από φυλλάδιο που διανεμήθηκε τα Άγια Θεοφάνεια, από τον Ι.Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς.
Γράφει ο πρωτοπρεσβύτερος π. Μαρίνος Γεωργακόπουλος.Μήπως θα ήταν χρήσιμο να βγάλει η Ιεραρχία μιά ποιμαντορική οδηγία για το θέμα, για να μην συγχίζονται οι πιστοί!;Η σύγχρονη πράξη των μονών του αγίου Όρους, που κρατούν με πολλή προσοχή τις παραδόσεις, έχει την εξής σειρά. Θεία Κοινωνία , Αντίδωρον, Αγιασμός, κόλυβο. Ακόμη και για πρακτικούς λόγους σήμερα συνιστάται πρώτα να παίρνουμε το αντίδωρο από το χέρι του ιερέα και στη συνέχεια να μεταβαίνουμε στον τόπο που υπέρχει το αγίασμα για να μεταλάβουμε.
Αγαπητοί μου φίλοι η προαναφερθείσα σειρά είναι η κανονική, εκτός μιας ημέρας.
Εκείνης των Θεοφανείων, που ο Αγιασμός προηγείται του αντιδώρου.
Ο αγιασμός αυτής της μεγάλης ημέρας, της Επιφάνειας του Θεού, κρατείται στον ιερόν του Ναού, και είναι ο λεγόμενος Μέγας Αγιασμός, που παίρνει ο πιστός και όλο τον χρόνο, εφ' όσον δεν θα του επιτρέψει ο πνευματικός του Θεία Κοινωνία.
Λαμβάνεται μόνο μετά από νηστεία, και όχι όπως ο αγιασμός της πρώτης ημέρας κάθε μήνα.
Ο Μέγας Αγιασμός δεν ραντίζεται, και δεν πέφτει επ'ουδενί κάτω.
Είναι το Αγιο Βάπτισμα του Κυρίου μας.