Προγαμιαίες σχέσεις

Ότι έχει σχέση με την Ορθοδοξία γενικότερα.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

kotsos
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: Παρ Απρ 27, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ

kotsos

Δημοσίευση από kotsos »

Δεν ξέρω αν είναι τόσο εύκολο να κρίνουμε τι είναι αυστηρό και τι είναι επιεικές; Τι είναι καλό ή κακό; Ποιός ο πόρνος και ποιός ο μοιχός; Καλό είναι τις ομιλίες να κρίνουμε συνολικά ! Δεν νομίζω ότι ο Μητροπολίτης έχει μια φιλελεύθερη ερμηνεία για τις σχέσεις εκτός γάμου. Μιλάει όμως με αγάπη για να έλθει το προβατάκι στην αγκαλιά του..να το ζεστάνει και να του διδάξει την Αλήθεια του Ευαγγελίου. Η οποία όσο βαριά και αν φαίνεται είναι ελαφρυά γιατί απαλύνει την ψυχή καθενός μας. Οι περισσότεροι γνωρίζουμε κατά βάθος την θέση της Εκκλησίας για το θέμα αυτό. Μην ξεγαλάμε τον εαυτό μας αναζητώντας μια Ορθοδοξία βολεμένη στις αδυναμίες και τα θέλω μας. Το θέμα είναι αν έχουμε διάθεση να τα βάλουμε με τον εαυτό μας για να λαμπρύνουμε την ψυχή μας. Ο αγώνας τεράστιος και μπορεί να διεξαχθεί με πνευματικό που θα καθοδηγεί γία τον κήπο του Παραδείσου.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 24979
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Δημοσίευση από aposal »

Evi_J έγραψε:
Και παράτησε την Αμερική όπου έκανε τα τρία μεταπτυχιακά του και όπου το μέλλον του θα ήταν πολύ επικερδές οικονομικά, για να γίνει μοναχός στο Άγιο Όρος.
Δεν "θα" ήταν ποιο επικερδές. ΗΤΑΝ ποιο επικερδές. Το ξέρετε ότι δούλευε στην ΝΑΣΑ παρακαλώ; Και έπαιρνε ένα τεράστιο μισθό; Και όμως τα άφησε για να γίνει μοναχός....

Έχει γράψει και ένα βιβλίο το οποίο το διάβαζαν λίγο καιρό πριν στην εκπομπή "Στην σκιά του Άθωνα" (κάθε βράδυ στις 20:00 στην ΠΕΙΡΑΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ που μίλαγε για την ζωή του όταν ήταν νέος. Πως πήγε στο Άγιο Όρος, τι σκέψεις έκανε, τι αποφάσεις πήρε κ.τ.λ...
Είναι όπως τα λες! Δεν τον ξέρω και τόσο καλά! 2 φορές έχουμε συναντηθεί, γιατί είχα ένα προσωπικό πρόβλημα που με βοήθησε να το ξεπεράσω, και οι πληροφορίες μου είναι από έναν διάλογο που είχε με ενορίτες, στην ενορία μου.
Θα συμφωνήσω, σε γενικές γραμμές ότι η μοιχεία είναι από τις πλέον σοβαρές αμαρτίες, αλλά δεν μπορώ να ξέρω ποια είναι χειρότερη! Έχω την εντύπωση ότι αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και νομίζω ότι μόνον ο Κριτής μπορεί να ξέρει. Κάθε περίπτωση εξ' άλλου έχει τις ιδιαιτερότητές της.
Elpida
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 114
Εγγραφή: Πέμ Απρ 26, 2007 5:00 am

Δημοσίευση από Elpida »

aposal έγραψε: η μοιχεία είναι από τις πλέον σοβαρές αμαρτίες, αλλά δεν μπορώ να ξέρω ποια είναι χειρότερη!.
Eίχα ακούσει για μια ιστορία που ένας άνθρωπος πέθανε και ενώ είχε κάνει αμαρτίες πήγε στο παράδεισο μόνο και μόνο γιατί δεν είχε κρίνει ποτέ του κανέναν
Μη κρίνεις ίνα μη κριθείς
Melpomeni
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1750
Εγγραφή: Τετ Σεπ 28, 2005 5:00 am
Τοποθεσία: USA

Re: ,.............

Δημοσίευση από Melpomeni »

deppy28 έγραψε:ΚΑΛΥΤΕΡΑ "ΜΟΙΧΟΣ" .....ΠΑΡΑ Κ Α Κ Ο Σ !!!!!


........ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΥΛΗΔΕΣ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ...


.....ΚΑΙ ΤΟ "ΜΟΙΧΟΣ" ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΗΣ ΣΑΡΚΑΣ...

....ΕΝΩ ΤΟ "ΚΑΚΟΣ" ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΦΕΥΓΕΙ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ...

...ΕΜΕΝΑ ΠΑΝΤΩΣ ..ΟΙ "ΜΟΙΧΟΙ" ΚΑΙ "ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ " ΜΕ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΜΟΥ

ΕΧΟΥΝ ΔΕΙΞΕΙ ΑΓΑΠΗ,ΕΝΩ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΟΙ "ΑΓΝΟΥΛΗΔΕΣ" ΟΧΙ...

ΜΜΜΜΜΜΜΜΜμμμμμμμμμμμμ.................

Δηλαδη για να καταλαβω,δυο εκλογες εχουμε ,η κακος η μοιχος !
Δεν γινεται να μην ειμαστε ουτε το ενα ουτε το αλλο ;;;;
Τοτε λεω να αρχισω τις μοιχειες μπας και υπαρξει και για μενα ελπιδα σωτηριας.Αφου δεν μπορω να πω με σιγουρια οτι ειμαι καλη ...
...ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΕΓΩ ΜΕΘ`ΥΜΩΝ ΕΙΜΙ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ. ΑΜΗΝ.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Εκείνο που μου αρέσει σε εσένα deppy, είναι το γεγονός ότι λες αυτό που πιστεύεις και όχι αυτό που ποστάρεις. Έχεις το θάρρος της γνώμης. Φυσικά με άλλα απο αυτά που λες συμφωνώ και με άλλα όχι. Αλλά αυτό ισχύει για όλες και φυσικά και για μένα.

Η Μοιχεία έχει τεράστια διαφορά απο μια προγαμιαία σχέση.

Δεν ξέρω να πω αν ο κακός είναι προτιμότερη κατάσταση απο τον μοιχό. Η απουσία φωτός σημαίνει μαύρο και το μαύρο δεν έχει χρώμα και φως για να μπει στη σύγκριση. Μάλλον όμως δεν θα ήθελα να είμαι μοιχός.

Δεν έχω σύμπλεγμα για το αν προτιμώ μια κοπέλα με ή χωρίς
"βιογραφικό". Ας γίνω άξιος για να αγαπηθώ και ας γίνει άξια για να την αγαπήσω και όλα τα άλλα ίσως να είναι απλά περιβάλλοντα.

Είναι εμπειρία, πάντως, να βιώνεις την αγνότητα ενός ανθρώπου και εν προκειμένω μιας κοπέλας. Εκπέμπει αρκεί να έχει και συνείδηση και να μην το θεωρεί πανάκεια.

Τώρα όσο για τα κάτωθι:

1) Ανάμεσα σε μια/έναν άνθρωπο με προγαμιαίες σχέσεις,αλλα παρθένο σε ψυχή-με την χαρη του Θεού-και μία/έναν Παρθένο,που βιώνει την Σκλαβιάτης Παρθενίας της/του, σωστή άσκηση είναι ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ...

Τώρα να σου πώ ότι το πολυκατάλαβα σε συγκεκριμένα σημεία του ψέματα θα σου πω. Ειδικά αυτό το "σκλαβιά της παρθενίας". Οπότε επιφυλάσσομαι.

2)Ο Γάμος με κυρίαρχο κριτήριο την Παρθενία-ειδικα της γυναικας ως είθισται σε εκκλησιασικούς κύκλους,ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ,ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΓΝΗ ΑΓΑΠΗ....ΑΛΛΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ/....

Πάλι δεν το κατάλαβα επαρκώς, εκτός και αν εννοεί την απόρριψη συντρόφου με το σκεπτικό ότι είχε "βιογραφικό", ή τον χαρακτηρισμό πνευματικής μιας κοπέλας απλά επειδή είναι αγνή. Αν εννοεί αυτό, συμφωνώ. Αυτές οι καταστάσεις δεν πρέπει να θεωρούνται πανάκειες.

3)Η εκκλησία έχει τους Κανόνες της,αλλα ο Πνευματικός του καθενος,ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ,θα καθορίσει το μεγεθος του Αγωνα μας,αναφορικα και εμ αυτο το ζήτημα των σχεσεων...

Αυτή είναι η Ορθόδοξη πρακτική.


4)Να κοιτάμε να διαφυλάττουμε,ή να προσπαθούμε να ξανακερδίσουμε την χαμένη μας Αγνοτητα της ψυχής,και να μην ασχολούμαστε και να κρίνουμε την έλλειψη αγνότητας των άλλων...

Αυτή πρέπει να είναι η Ορθόδοξη πρακτικοί αλλά είμαστε κακοί deppy. Δεν ξέρω αν κρίνουμε την έλλειψη αγνότητας αλλά γενικώς κρίνουμε !

5) Όποιος Αγαπήσει αληθινα μία/έναν σε καμια περίπτωση δεν το παρατα,επειδη δεν αποδείχτηκε αγνη/ος σωματικά,ούτε επειδή μπορεί να μην είναι μέσα στην εκκλησία,ή επειδη μπορεί να μην έχει πνευματικο....Η ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,θα ασχοληθει με τα θεματα αυτα του άλλου ατόμου,εμεις να κοιτάμε μονο ΝΑ ΤΗΝ/ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΜΕ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ....

Όποιος αγαπάει, δεν παρατάει γενικώς. Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.

Ως προς τον Μεσογαίας έχουν ειπωθεί και υπερβολές ακόμα και σε αυτή τη δημοσίευση. Τον έχουμε αναγάγει σε αστέρα, λόγω της φυσικής του ειδικότητος και της μικρής του σταδιοδρομίας στην Αμερική. Στην θεολογία άλλα ισχύουν και δεν το λέω απο φθόνο. Έχω ακούσει ένα κάρο θετικά, έχω ακούσει και αρκετά αρνητικά και έχω διαβάσει και τις "περίεργες" θέσεις του στα θέματα της Βιοηθικής(π.χ. δέχεται τον εγκεφαλικό θάνατο και όχι τον καρδιακό). Όλοι θα κριθούν απο την ουσία των τοποθετήσεων τους και φυσικά την ψυχή τους. Χαίρομαι πάντως που έχουμε επισκόπους με σπουδές πέραν των θεωρητικών / θεολογικών / φιλολογικών / νομικών. Και σίγουρα ο εν λόγω επίσκοπος είναι αναμφίβολα ευπρεπής, σε αντίθεση με πολλούς υπερμάχους του καρδιακού θανάτου που στην "Θεοδρομία" κατα καιρούς τον "στόλισαν" απρεπώς.

Κωνσταντίνος
Άβαταρ μέλους
ntinoula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1428
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 09, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Θεσσαλῶν Νίκη

Δημοσίευση από ntinoula »

Με συγχωρείτε που είμαι (πάλι) εκτός θέματος, αλλά γίνονται συζητήσεις για το ποια αμαρτία είναι πιο "βαριά" και ποια πιο "ελαφριά". Ο καθένας μόνο τον εαυτό του μπορεί να αλλάξει. Όπου θεωρεί ότι κάνει λάθος αυτό να διορθώσει. Αναλωνόμαστε στο τι θεωρεί ο καθένας χειρότερη αμαρτία και χάνουμε την ουσία. Ας γίνουμε χριστιανοί με το παράδειγμά μας και όχι με τα λόγια μας :roll: Γιατί από λόγια είμαστε όλοι γεμάτοι. Στα λόγια είμαστε ιδανικοί χριστιανοί. Στην πράξη όμως; :( Ας μιλάνε τα έργα μας αντί για μας.
alexakis
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Τρί Δεκ 26, 2006 6:00 am

Δημοσίευση από alexakis »

Η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να βάζουμε ταμπέλες στους ανθρώπους ούτε οφελούμαστε από τις συγκρίσεις,αλλά δεν πρέπει να περνάμε και την πορνεία στο ντούκου.

Α' Προς Κορινθίους ΣΤ' 18.
φεύγετε την πορνείαν. παν αμάρτημα ό εάν ποιήση άνθρωπος εκτός του σώματός εστιν, ο δε πορνεύων εις το ίδιον σώμα αμαρτάνει.


Ακόμη πρέπει να θυμόμαστε ότι κάθε αδερφός/αδερφή που αμαρτάνει σαρκικά είναι μία εν δυνάμει Οσία Μαρία Αιγυπτία.Αλλά λύση είναι η πραγματική μετάνοια και όχι οι διάφορες δικαιολογίες.
defender
Συστηματικός Αποστολέας
Συστηματικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 224
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 10, 2011 11:54 am

Προγαμιαίες σχέσεις..

Δημοσίευση από defender »

Οι προγαμιαίες σχέσεις εγκρίνονται από την Αγία Γραφή ή την Παράδοση;

Εικόνα

Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστοδούλου:
(Απόσπασμα από το βιβλίο: «Το σώμα του Χριστού και ο Κήπος των τέρψεων». Εκδόσεις Εγρήγορση).



Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν δικαιώνονται οι προγαμιαίες σχέσεις εφ’ όσον γίνονται μεταξύ δύο προσώπων που «αγαπιούνται». Και πουθενά στην Αγία Γραφή δεν θα βρούμε αμνήστευση των σχέσεων αυτών επειδή απουσιάζει η πληρωμή και γίνεται επίκληση του ερωτικού αισθήματος. Ας φέρουμε μερικά παραδείγματα:
α’) Η περίπτωση της Σαμαρείτιδος. Έχει τελέσει 5 νομίμους γάμους (επετρέπετο τούτο) και τώρα συζεί με ξένον άνδρα, ασφαλώς διότι «αγαπιούνται». Έχει ωστόσο την συνείδησή της βαρειά, γι’ αυτό και όταν ο Κύριος της λέγει να πάει να φωνάξει τον (νόμιμο) άνδρα της, εκείνη του λέγει «ουκ έχω άνδρα», θέλουσα να κρύψει ότι συζεί παρανόμως με άνδρα που δεν είναι νόμιμος σύζυγός της. Και ο Κύριος την επιβεβαιώνει, λέγοντάς της ότι είπε την αλήθεια, διότι όντως 5 άνδρες ενυμφεύθη και αυτόν που τώρα έχει δεν είναι νόμιμος σύζυγός της. Δηλαδή ο Κύριος αρνείται πως η σχέση αυτή είναι νόμιμη και αποδεκτή.
β’) Το παράδειγμα του Αποστόλου Παύλου. Ο Απ. Παύλος ήτο άγαμος. Γράφει λοιπόν για τους άγαμους άνδρες και τις χήρες γυναίκες, ότι θα προτιμούσε κι αυτοί να παραμείνουν όπως και αυτός δηλ. να μην παντρευθούν. Όμως – συνεχίζει – αν αυτό δεν το μπορούν, ένεκα της ασθενείας της σάρκας, τότε καλόν είναι να παντρευθούν. Δεν τους είπε να… βολευθούν με εξώγαμες σεξουαλικές σχέσεις ευρίσκοντας ο καθένας και η καθεμιά ένα… ταίρι έξω του γάμου.
γ’) Ο ξθ’ Κανών του Μεγ. Βασιλείου. Ο Μ. Βασίλειος θεωρεί ως κώλυμα ιερωσύνης τις προγαμιαίες σχέσεις ενός Αναγνώστου. Του επιβάλλει μάλιστα για την αμαρτίαν του αυτή ενός έτους επιτίμιο. Άρα θεωρεί τις σχέσεις αυτές εκτός του γάμου ως αμαρτίαν αξίαν κατακρίσεως και παιδαγωγικής τιμωρίας.
δ’) Ο δ’ Κανών του Αγ. Γρηγορίου Νύσσης. Ομιλεί για τη διάκριση μεταξύ πορνείας και μοιχείας. Και τις δύο θεωρεί ως αμαρτία. Η διαφορά μεταξύ των είναι ότι εις μεν την πορνείαν δεν γίνεται κάποια αδικία σε βάρος τρίτου, ενώ με τη μοιχεία πλήττεται ο απατώμενος νόμιμος σύζυγος. Καμμιά διάκριση δεν γίνεται με κριτήριο την καταβολή χρημάτων ή την ύπαρξη αισθήματος ερωτικού.
ε’) Ο κε’ Κανών του Μεγ. Βασιλείου. Προβλέπει την περίπτωσιν κάποιου ανδρός που διέφθειρε μία γυναίκα και στη συνέχεια την παντρεύθηκε. Για μεν την σεξουαλική σχέση, αδιάφορα αν έγινε με βιασμό ή με τη θέληση της γυναίκας, τον επιτιμά αυστηρά. Εγκρίνει όμως τη διατήρηση του γάμου. Αν η προ του γάμου σεξουαλική συνάφεια του ζευγαριού ήταν επιτρεπτή, γιατί ο Μ. Βασίλειος επιβάλλει επιτίμιο;Από τα προηγούμενα γίνεται σαφές ότι οι προγαμιαίες σχέσεις δεν εγκρίνονται από την Αγία Γραφή και την Παράδοση της Εκκλησίας μας.
"ταίς πρεσβείαις της Θεοτόκου, Σώτερ, σώσον ημάς"
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”