Πάτερ Αντώνιε ευλογείτε.
Αν δεν σας κάνει κόπο θα ήθελα μια επεξήγηση της φράσης από το σύμβολο της πίστεως ''ομολογώ εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών''.
ευχαριστώ.
Επεξήγηση του ''ομολογώ εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών''.
Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 150
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 06, 2007 5:00 am
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 07, 2007 6:52 pm Θέμα δημοσίευσης:
--------------------------------------------------------------------------------
Το Βάπτισμα ήδη απο τα χρόνια των Διωγμών, προύπέθετε μια περίοδο κατηχήσεως του υποψηφίου Χριστιανού που κάποια στιγμή κατέληγε σε Ομολογία Πίστεως, μάλλον την Μεγάλη Παρασκευή και αφού την Μεγάλη Πέμπτη ο τοπικός επίσκοπος ενέκρινε την Βάπτιση του υποψηφίου. Η κατεξοχήν Βάπτιση, τελούνταν στην ολονύχτια αγρυπνία του Πάσχα. Αύτά κατα κανόνα ίσχυαν στην Ανατολή.
Προ των Οικουμενικών Συνόδων Α(325) & Β(381), οι κατα τόπους Εκκλησίες είχαν για το σκοπό αυτό αλλά και όχι μόνο, Τοπικά Σύμβολα Πίστεως.
Με τις δύο αυτές Οικουμενικές, καθιερώθηκε κοινό-Οικουμενικό και ενιαίο Σύμβολο Πίστεως, το οποίο και ομολογούνταν φυσικά απο τον βαπτιζόμενο.
Εννοείται πως με την ανάπτυξη των αιρέσεων και ειδικά του Δ΄ αιώνα, που είχαν σχέση με την αποδοχή ή όχι των προσώπων της Αγίας Τριάδος, επήλθαν καταδίκες που οδήγησαν και τελεσίδικα τις διάφορες αιρέσεις σε ίδρυση ξέχωρης λατρείας & κλήρου(αν δεν είχαν ήδη) και άρα οι οπαδοί τους τελούσαν "Βάπτισμα" με ξέχωρο Σύμβολο Ομολογίας Πίστεως απο το γνωστό "Πιστεύω".
Έτσι Ομολογία του ενός κοινού Συμβόλου Πίστεως, του "Πιστεύω" και πρώτιστα κατα τη διάρκεια του Βαπτίσματος που τότε είχε ακόμα Βαπτίσεις σε μεγάλη ηλικία και όχι αποκλειστικά νηπιοβαπτισμό, σήμαινε Ομολογία και συμπόρευση με Μια Εκκλησία, την Αγία και Αποστολική.
Το "άφεσιν αμαρτιών" έχει να κάνει σχέση με την ουσία του Βαπτίσματος που είναι "εις άφεσιν αμαρτιών", αφού ο βαπτιζόμενος βυθίζεται στον θάνατο του Χριστού και αναγεννάται στην Ανάστασή Του, εξαλείφοντας πλήρως και ακωλλύτως όλα τα προηγούμενά του αμαρτήματα.
--------------------------------------------------------------------------------
Το Βάπτισμα ήδη απο τα χρόνια των Διωγμών, προύπέθετε μια περίοδο κατηχήσεως του υποψηφίου Χριστιανού που κάποια στιγμή κατέληγε σε Ομολογία Πίστεως, μάλλον την Μεγάλη Παρασκευή και αφού την Μεγάλη Πέμπτη ο τοπικός επίσκοπος ενέκρινε την Βάπτιση του υποψηφίου. Η κατεξοχήν Βάπτιση, τελούνταν στην ολονύχτια αγρυπνία του Πάσχα. Αύτά κατα κανόνα ίσχυαν στην Ανατολή.
Προ των Οικουμενικών Συνόδων Α(325) & Β(381), οι κατα τόπους Εκκλησίες είχαν για το σκοπό αυτό αλλά και όχι μόνο, Τοπικά Σύμβολα Πίστεως.
Με τις δύο αυτές Οικουμενικές, καθιερώθηκε κοινό-Οικουμενικό και ενιαίο Σύμβολο Πίστεως, το οποίο και ομολογούνταν φυσικά απο τον βαπτιζόμενο.
Εννοείται πως με την ανάπτυξη των αιρέσεων και ειδικά του Δ΄ αιώνα, που είχαν σχέση με την αποδοχή ή όχι των προσώπων της Αγίας Τριάδος, επήλθαν καταδίκες που οδήγησαν και τελεσίδικα τις διάφορες αιρέσεις σε ίδρυση ξέχωρης λατρείας & κλήρου(αν δεν είχαν ήδη) και άρα οι οπαδοί τους τελούσαν "Βάπτισμα" με ξέχωρο Σύμβολο Ομολογίας Πίστεως απο το γνωστό "Πιστεύω".
Έτσι Ομολογία του ενός κοινού Συμβόλου Πίστεως, του "Πιστεύω" και πρώτιστα κατα τη διάρκεια του Βαπτίσματος που τότε είχε ακόμα Βαπτίσεις σε μεγάλη ηλικία και όχι αποκλειστικά νηπιοβαπτισμό, σήμαινε Ομολογία και συμπόρευση με Μια Εκκλησία, την Αγία και Αποστολική.
Το "άφεσιν αμαρτιών" έχει να κάνει σχέση με την ουσία του Βαπτίσματος που είναι "εις άφεσιν αμαρτιών", αφού ο βαπτιζόμενος βυθίζεται στον θάνατο του Χριστού και αναγεννάται στην Ανάστασή Του, εξαλείφοντας πλήρως και ακωλλύτως όλα τα προηγούμενά του αμαρτήματα.
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 545
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 27, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: p.Antonios @otenet.gr
- Επικοινωνία:
Μια για πάντα...
"Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε" λέει ο ύμνος που ακούμε στη βάπτιση και επαναλαμβάνει τα λόγια του Αποστόλου Παύλου.
Το βάπτισμα λοιπόν είναι ουσιαστικά η πρόσληψη του θεανθρώπου Χριστού που ανάστησε τη φθαρμένη φύση και μας έδωσε την αθανασία. Μια για πάντα!
Ευχαριστώ και όσους με πρόλαβαν στην απάντηση...
Το βάπτισμα λοιπόν είναι ουσιαστικά η πρόσληψη του θεανθρώπου Χριστού που ανάστησε τη φθαρμένη φύση και μας έδωσε την αθανασία. Μια για πάντα!
Ευχαριστώ και όσους με πρόλαβαν στην απάντηση...
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 150
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 06, 2007 5:00 am