Σημεία από τα Ευαγγέλια

Ερωτήματα περί της Αγίας Γραφής

Συντονιστής: Συντονιστές

aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Σημεία από τα Ευαγγέλια

Δημοσίευση από aposal »

Διαβάζοντας τα Ευαγγέλια, επεσήμανα κάποια σημεία τα οποία για τα οποία δεν γνώριζα το βαθύτερο νόημα, ή για τα οποία είχα σύγχυση.
Προσπάθησα λοιπόν να τα καταγράψω και τα παραθέτω προς συζήτηση και συμπλήρωση. Ξεκινάω - φυσικά - από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο. Οι περισσότερες ερμηνείες προέρχονται από τον μακαρίτη Παναγιώτη Τρεμπέλα.

Σημείο 1 :
Τι εννοεί ο Ιωάννης ο Πρόδρομος όταν λέει : «Κάθε δένδρο που δεν κάνει καρπόν καλόν κόπτεται από την ρίζαν και ρίπτεται εις το πυρ» (Ματθ γ΄ 10);

Το δένδρο που δεν παράγει καρπό συμβολίζει τον άνθρωπο ο οποίος δεν παράγει καρπούς αρετής, δεν ζει δηλαδή σύμφωνα με τις εντολές του Κυρίου και επομένως δεν βελτιώνεται πνευματικά. Όλοι αυτοί, στην Παγκόσμια Κρίση, που θα ακολουθήσει την Δευτέρα Παρουσία, θα πάνε στην κόλαση.

Σημείο 2 :
Γιατί βαπτιζόμενος ο Ιησούς «ανέβη ευθύς από του ύδατος» (Ματθ γ΄ 16);

Όλους όσους βάπτιζε ο Πρόδρομος, τους εξομολογούσε εντός του νερού του Ιορδάνη ποταμού. Ο Ιησούς, σαν αναμάρτητος δεν είχε τίποτε να πει, γι’ αυτό και σηκώθηκε αμέσως.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από aposal »

Σημείο 3 :

Τι σημαίνει «μακάριοι οι πτωχοί των πνεύματι, ότι αυτών εστί η βασιλεία των ουρανών» (Ματθ ε΄ 3);

Ευτυχείς θα είναι όσοι, ταπεινά, θα αισθανθούν την πνευματική τους φτώχεια και την εξάρτησή του ολοκληρωτικά από τον Θεό, γιατί αυτοί θα εισέλθουν στην Βασιλεία των Ουρανών.

Σημείο 4 :

Τι σημαίνει «μακάριοι οι πενθούντες, ότι αυτοί παρακληθήσονται»; (Ματθ ε΄ 4);

Ευτυχείς θα είναι όσοι, πενθούν για τις αμαρτίες τους και για το κακό που επικρατεί στον κόσμο, γιατί αυτοί θα παρηγορηθούν από τον Θεό.

Σημείο 5 :

Τι σημαίνει «μακάριοι οι ειρηνοποιοί» (Ματθ ε΄ 9);

Όσοι έχουν μέσα τους την εκ του αγιασμού ειρήνη (της ψυχής) και την μεταδίδουν και στους άλλους. Αυτοί θα ευτυχήσουν, γιατί θα αναγνωριστούν στον ουράνιο κόσμο ως Υιοί Θεού.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από aposal »

Σημείο 6 :

Γιατί ο Ιησούς θεωρεί την οργή εξ ίσου σοβαρό αμάρτημα με τον φόνο (Ματθ ε΄ 22);

Γιατί η οργή μπορεί να μας οδηγήσει σε πλήρη απώλεια ελέγχου και επομένως στην διάπραξη σοβαρότατων αμαρτημάτων, όπως του φόνου.

Σημείο 7 :

Τι έχει πει για την εκδίκηση ο Χριστός;

Στην επί του Όρους ομιλία ο Χριστός μας συμβουλεύει να μην προβάλουμε αντίσταση : Όποιος μα χτυπήσει στο δεξί μάγουλο, να γυρίσουμε και το αριστερό. Εκείνον που θα μας πάει σε δίκη για να μας πάρει το πουκάμισο, να του δώσουμε και το παλτό μας. Να αγαπάμε τους εχθρούς μας, να προσευχόμαστε για εκείνους που μας καταριούνται, να ευεργετούμε εκείνους που μας μισούν και να προσευχόμαστε για εκείνους που μας βρίζουν, μας περιφρονούν, μας καταδιώκουν (Ματθ ε΄ 39-40 & 44).
Ο Απόστολος Παύλος αναφέρει στη προς Ρωμαίους επιστολή του (Κεφ 12, στιχ 10-21) : Μην εκδικείστε οι ίδιοι, αγαπητοί, αλλά δώστε τόπο στην οργή του Θεού, γιατί είναι γραμμένο : Σ’ εμένα ανήκει η εκδίκηση, εγώ θα ανταποδώσω, λέει ο Κύριος.


Σημείο 8 :

Είναι λάθος η ανησυχία και το άγχος που μας πιάνει, επειδή δεν ξέρουμε αν θα έχουμε να φάμε, ή να πιούμε την επόμενη μέρα και ζητούμε από τον Κύριο να μας τα εξασφαλίσει;

(στ΄, 31-34) : 31. Μην καταληφθείτε λοιπόν ποτέ από ανήσυχη φροντίδα λέγοντες, τι θα φάμε, ή τι θα πιούμε, ή τι ρούχα θα φορέσουμε. 32. Γιατί και οι εθνικοί και οι ειδωλολάτρες που αγνοούν τελείως τα ασύγκριτης αξίας ουράνια αγαθά, ζητούν όλα αυτά τα μάταια και φθαρτά ως τα μόνα σοβαρά και απαραίτητα. Εσείς όμως, μην ανησυχείτε γι’ αυτά, γιατί ο Πατέρας σας ο ουράνιος γνωρίζει ότι έχετε ανάγκη απ’ όλα αυτά και συνεπώς θα σας τα δώσει. 33. Να ζητάτε πριν απ’ όλα τα πνευματικά αγαθά της βασιλείας του Θεού και την απόκτηση των αρετών που ο Θεός ζητά από εσάς ως όρο, για να σας χαρίσει τα αγαθά αυτά και τότε όλα αυτά τα επίγεια θα σας δοθούν μαζί με εκείνα. 34. Να μην κυριευθείτε λοιπόν από ανήσυχη φροντίδα για όσα ενδέχεται να παρουσιαστούν την αυριανή μέρα. Γιατί η αυριανή μέρα θα φροντίσει για όσα θα σας συμβούν κατ’ αυτήν. Αρκεί για την ημέρα η δική της σκοτούρα και ταλαιπωρία.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από dionysisgr »

Σημείο 4 :

Τι σημαίνει «μακάριοι οι πενθούντες, ότι αυτοί παρακληθήσονται»; (Ματθ ε΄ 4);

Ευτυχείς θα είναι όσοι, πενθούν για τις αμαρτίες τους και για το κακό που επικρατεί στον κόσμο, γιατί αυτοί θα παρηγορηθούν από τον Θεό.

Εδω ειναι πολυ ρηχη η ερμηνεια και αποδιδει και οσμη απο τις ελαφρες ειναι η αληθεια προτεσταντικες επιρροες που επικρατουσαν την εποχη που εγραφε, ο Τρεμπελας.

Η ορθοδοξη ερμηνεια, ειναι οτι εδω προτυπωνεται για αλλη μια φορα ο ασκητικος-μοναχικος βιος, ως τροπος πορειας θεωσεως.

Η συνεχης τηρηση του νοος στο κατα Θεον πενθος, που συνιστα την αποδοχη των συνεπειων της πτωσεως, και των αμαρτιων ως παραγοντος αποκοπης του συνεκτικου δεσμου Θεου-Ανθρωπου, οδηγει σε καθαρση του νοος, και της πνευματικης καρδίας, εχοντας κατα συνεπεια την ελευση του "Παρακλητου" εντος ημων, εξ'ου και η φραση"παρακληθησονται", που δηλωνει την αποκτηση των αρετων και δι'αυτων την αποκτηση του Αγιου Πνευματος, ως μονιμη κατασταση ζωοποιησης του νεκρωμενου πνευματικα ανθρωπου.

Ειναι μυστικος ο χαρακτηρας της φρασης, ειναι σαφης οδηγια για ασκητικη ζωη, και απευθυνεται τοσο σε μοναστές, οσο και κοσμικους που εχουν διαθεση να ζησουν κατα Θεον, και να αξιωθουν της ελλαμψεως του Παρακλητου στις καρδιές τους, και την θεωση τους απο αυτην την ζωη.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από aposal »

Σημείο 9 :

Γιατί πρέπει η ελεημοσύνη, αλλά και η προσευχή να γίνονται στα κρυφά (Ματθ στ΄ 3-4);

Για να δικαιούμαστε την φανερή ανταμοιβή που θα μας δώσει ο Θεός.

Σημείο 10 :

Γιατί δεν πρέπει να κατακρίνουμε τους αδελφούς μας (Ματθ ζ΄, 1-2);


Για να μην κατακριθούμε κι εμείς από τον Θεό. Γιατί όσο αυστηρά (κατα)κρίνουμε τις πράξεις των άλλων, με την ίδια αυστηρότητα θα (κατα)κρίνει κι ο Θεός τις δικές μας πράξεις.

Σημείο 11 :

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τον αδελφό μας (πλησίον) να βελτιωθεί (Ματθ ζ΄, 5);

Αν πράγματι έχουμε ζήλο να βοηθήσουμε τον αδελφό μας, πρέπει πρώτα να διορθώσουμε τα δικά μας σφάλματα και τότε θα «δούμε καθαρά», για να βοηθήσουμε και τον ίδιο.

Σημείο 12 :

Γιατί ο Απόστολος Πέτρος, ενώ αρχικά περπατούσε πάνω στα κύματα, στη συνέχεια άρχισε να βουλιάζει (Ματθ ιδ΄, 28-32);


Όταν η πίστη μας προς τον Θεό είναι δυνατή, μπορούμε να καταφέρουμε υπερφυσικά πράγματα, όπως ο Πέτρος που περπάταγε πάνω στα κύματα. Η Χάρη αυτή, του δόθηκε από τον Ιησού και κράτησε όσο η πίστη του Πέτρου ήταν αταλάντευτη. Όταν όμως ο Πέτρος άρχισε να φοβάται, δηλαδή έδειξε ολιγοπιστία, έφυγε η Χάρη με αποτέλεσμα ο Πέτρος να βουλιάζει.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από aposal »

Σημείο 13 :

Τι σημαίνει ότι δεν βλάπτουν τα εισερχόμενα, αλλά τα εξερχόμενα; Σημαίνει αυτό ότι δεν είναι απαραίτητη η νηστεία (Ματθ ιε΄, 17-20) ;

Ο Χριστός εννοεί την πνευματική βλάβη, την οποία ουδόλως επηρεάζουν οι τροφές, γιατί όσες απ’ αυτές είναι άχρηστες αποβάλλονται στον κοπρώνα (Μαρκ ζ΄ 19). Τα εξερχόμενα όμως, δηλαδή αυτά που βγαίνουν από την ψυχή του ανθρώπου, όπως οι κακές σκέψεις και αποφάσεις μοιχείες, πορνείες, φόνοι, κλοπές, αδικίες, μοχθηρίες, απάτες, μίσος, βλασφημία, περηφάνια, ηθική παραλυσία, αμυαλοσύνη, αυτά είναι που βλάπτουν, γιατί στην αρχή φυτρώνουν σαν σκέψεις και επιθυμίες, αλλά κάνουν ακάθαρτο τον άνθρωπο και τον οδηγούν σε ανάλογες πράξεις (Μαρκ ζ΄ 20-23).

Σημείο 14 :

Ποια είναι η σημασία της εμφάνισης του Μωυσή και του Προφήτη Ηλία κατά τη Μεταμόρφωση του Σωτήρος;

Ο Θεός, για λόγους που ο Ίδιος γνωρίζει, επιτρέπει σε ψυχές να εκδηλώνουν την παρουσία τους στον κόσμο, όπως π.χ του Μωϋσέως, για να διδάξει την αιωνιότητα των ψυχών και ότι έχουν αντίληψη, κρίση, θέληση, αυτοσυνειδησία. Με τον Ηλία διδάσκει την αφθαρσία των σωμάτων κατά το ο Θεός δύναται τα πάντα να κάνει.

Σημείο 15 :

Γιατί οι εν διανοία αμαρτίες είναι σημαντικές (κεφ ε΄, στιχ 27-28);

Οι αμαρτίες διαπράττονται με λόγια, με έργα, αλλά και μόνο με τη σκέψη, ενώ ο Μωσαϊκός νόμος δεν προέβλεπε τις τελευταίες. Ο Ιησούς μας λέει ότι ήδη από την στιγμή που μέσα στο μυαλό μας έχει σχηματιστεί μια πονηρή ιδέα, η αμαρτία έχει διαπραχθεί (πριν καν γίνει πράξη). Δίνει δηλαδή μεγάλη έμφαση στην απομάκρυνση των πονηρών σκέψεων, γιατί αυτές είναι που γεννάνε τις πράξεις.
27. Ακούσατε ότι ειπώθηκε στους αρχαίους (παλιούς) : Να μην μοιχεύσεις. Και οι γραμματείς περιορίζουν την εντολή αυτή μόνο στο αμάρτημα με παντρεμένη γυναίκα.
28. Αλλά εγώ σας λέω ότι ο καθένας που βλέπει οποιαδήποτε γυναίκα για να την επιθυμήσει προς αμαρτία, ήδη με την εμπαθή αυτή ματιά, την μοίχευσε μέσα στην καρδιά του και αμάρτησε με την πρόθεση και προαίρεσή του.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από aposal »

Σημείο 16 :

Γιατί πρέπει να συγχωρούμε όσους μας έβλαψαν (Κυριακή Προσευχή, στ΄ 12);

Διότι αν δεν συγχωρήσουμε εμείς τους άλλους, ούτε και εμείς θα συγχωρηθούμε : «και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών». (Ερμηνεία) : Και συγχώρησέ μας τα όσα σου χρωστούμε, λόγω των αναρίθμητων αμαρτιών μας, όπως και εμείς συγχωρούμε αυτούς που μας χρωστάνε (που μας έχουν αδικήσει).

Σημείο 17 :

Το «ζητείτε για να σας δοθεί» έχει κάποιον περιορισμό (Ματθ ζ΄, 7);

Πρωτότυπο : «Αιτείται και δοθήσεται υμίν, ζητείτε και ευρήσετε κρούεται και ανοιγήσετε υμίν».
Ερμηνεία Π. Τρεμπέλα : Όσον αφορά τις δικές σας ελλείψεις και ελαττώματα, να ζητάτε από τον Θεό και θα σας δοθεί αυτό που ζητάτε, αρκεί να μην είναι άτοπο, ή επιβλαβές για σας. Γυρεύετε να βρείτε το ζητούμενο και θα το βρείτε εφ’ όσον σας είναι ωφέλιμο. Κτυπήστε την πόρτα της Θείας Προστασίας και θα σας ανοιχτεί.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από aposal »

Σημείο 18 :

Τι αναφέρει το Ευαγγέλιο για τα δικαστήρια (Ματθ. ε΄, 25-26);

25 «Ίσθι ευνοών τω αντιδίκω σου ταχύ έως ότου ει εν τη οδώ μετ’ αυτού, μήποτέ σε παραδώ ο αντίδικος τω κριτή και ο κριτής σε παραδώ τω υπηρέτη και εις φυλακήν βληθήσει».
26 «Αμήν λέγω σοι, ου μη εξέλθεις εκείθεν έως ου αποδώς τον έσχατον κοδράντην».


Ερμηνεία (Π. Τρεμπέλα) :
25. Να είσαι συμβιβαστικός και με συμφιλιωτικές διαθέσεις προς τον δανειστή με τον οποίο βρίσκεσαι σε δίκη. Και δείξε τις διαθέσεις αυτές γρήγορα, έως ότου βρίσκεσαι μαζί του στον δρόμο που οδηγεί στο δικαστήριο. Πρόλαβε, μήπως σε παραδώσει ο αντίδικος στον δικαστή και ο δικαστής σε καταδικάσει και σε παραδώσει στον εκτελεστή των ποινών κι έτσι ριφθείς στην φυλακή.
26. Σου λέω αλήθεια, ότι δεν θα εξέλθεις από κει έως ότου εξοφλήσεις και το τελευταίο δίλεπτο. (Πόσο φοβερό είναι λοιπόν να εμφανιστείς ενώπιον του υπέρτατου κριτή ασυμφιλίωτος με τους αδελφούς σου που αδίκησες)!


Σημείο 19 :

Πόσο συμβάλλει στη θεραπεία κάποιου σοβαρά ασθενούς, η πίστη των συγγενών και φίλων του; Υπάρχει σύνδεση πνευματικής ζωής και σωματικής υγείας (Ματθ. θ΄, 2);

Στην θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ (θ΄, 1-8), αξίζει να αναφερθεί ότι η μεγάλη πίστη που είχαν οι συγγενείς και οι φίλοι του ασθενούς, που τον κουβάλησαν μέχρι τον Ιησού, ήταν ο καθοριστικός παράγοντας της θεραπείας του. Πρέπει ακόμη να κατανοηθεί ότι συνδέεται η μετάνοια που επιδεικνύει ο ασθενής και η συγχώρεση των αμαρτιών του (δηλαδή η πνευματική του θεραπεία) με την σωματική του θεραπεία.

2. «και ιδού προσέφερον αυτώ παραλυτικόν επί κλίνης βεβλημένον. Και ιδών ο Ιησούς την πίστιν αυτών είπε τω παραλυτικώ. Θάρσει τέκνον. Αφέωνταί σοι αι αμαρτίαι σου».
2. Και ιδού έφεραν προς αυτόν έναν παραλυτικό, που τον είχαν βάλει πάνω σε κρεβάτι. Και ο Ιησούς, όταν είδε την πίστη που είχαν και ο παραλυτικός και εκείνοι που τον κουβαλούσαν, είπε στον παραλυτικό που βρισκόταν σε ανησυχία, μήπως οι αμαρτίες του γίνουν εμπόδιο στην θεραπεία του : ‘Έχε θάρρος παιδί μου. Σου έχουν συγχωρεθεί οι αμαρτίες σου».


Σημείο 20 :

Πόσο συμβάλλει στη θεραπεία κάποιου σοβαρά ασθενούς, η πίστη του ίδιου του ασθενούς (Ματθ. θ΄, 20-22);

20. «και ιδού γυνή, αιμορροούσα δώδεκα έτη, προσελθούσα όπισθεν ήψατο του κρασπέδου του ιματίου αυτού».
21. «έλεγε γαρ εν εαυτή, εάν μόνον άψομαι του ιματίου αυτού, σωθήσομαι».
22. «ο δε Ιησούς επιστραφείς και ιδών αυτήν είπε. Θάρσει θύγατερ. Η πίστις σου σέσωκέ σε». Και εσώθη η γυνή από της ώρα εκείνης.


Ερμηνεία (Π. Τρεμπέλα) :
20. Και ιδού μια γυναίκα που έπασχε από αιμορραγία επί 12 χρόνια, πλησίασε από πίσω, κρυφά, επειδή ντρεπόταν να γίνει φανερό το νόσημά της και άγγιξε το άκρο του εξωτερικού της ενδύματος.
21. Το έκανε δε αυτό, γιατί έλεγε από μέσα της, ότι και μόνο να αγγίξω το ένδυμά του θα γίνω καλά.
22. Ο Ιησούς όμως, έστρεψε πίσω και σαν την είδε, της είπε : «Έχε θάρρος κόρη μου. Η πίστη (και η πεποίθηση που είχες, ότι θα θεραπευόσουν αν άγγιζες το ένδυμά μου), σε έχει θεραπεύσει. Και έγινε τελείως υγιής η γυναίκα, από την ώρα εκείνη.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από aposal »

Σημείο 21 :

Τι εννοεί ο Ιησούς όταν λέει στους μαθητές Του : «Δεν ήρθα στη γη να επιβάλω ειρήνη, αλλά μαχαίρα»; (Ματθ ι΄ 34);

Εννοεί ότι δεν ήρθε να επιβάλει την ειρήνη όπως την φαντάζονταν οι Ιουδαίοι, όπου ο Ίδιος, ως Μεσσίας θα ήταν βασιλιάς τους και το Ισραήλ θα κατακτούσε όλο τον κόσμο. Ήρθε για να χωρίσει (μαχαίρα) τον πιστό και ευθύ άνθρωπο από τον άπιστο και διεστραμμένο πατέρα του και την κόρη από την μητέρα της και τη νύφη από την πεθερά της. Γιατί οι εχθροί του πιστού ανθρώπου θα είναι οι άνθρωποι του σπιτιού του, που δεν θα δεχθούν το Ευαγγέλιο. Αυτή η διαίρεση θα προκληθεί από την κακία των ανθρώπων και όχι από το Ευαγγέλιο. Σαν συνέχεια δε αυτού, ο Ιησούς αναφέρει ότι εκείνος που αγαπά τον πατέρα του, ή την μητέρα του περισσότερο από Εμένα και αρνείται Εμένα για να μην χωριστεί από τους γονείς του, δεν αξίζει για μένα (Ματθ ι΄ 34-37).

Σημείο 22 :

Ισχύει πως ό,τι μας συμβαίνει, έχει την ανοχή (έγκριση) του Θεού πως (Ματθ. ι΄, 29-30) ;

Συνεχίζοντας ο Ιησούς, λέει στους μαθητές Του, πώς οτιδήποτε και αν τους συμβεί στην επίγεια ζωή, το γνωρίζει ο Θεός και το επιτρέπει να συμβεί. Μάλιστα χρησιμοποιεί και το παράδειγμα των τριχών της κεφαλής, που φαίνεται τόσο ασήμαντο. Ακόμη και αυτό δηλαδή το ασήμαντο συμβάν στη ζωή τους δεν θα συνέβαινε αν δεν το ενέκρινε ο Ίδιος ο Θεός :

29. «ουχί δύο στρουθία ασσαρίου πωλείται; Και εν εξ αυτών ου πεσείται επι την γην ανευ του πατρός ημών».
30. «ημών δε και αι τρίχες της κεφαλής πάσαι αριθμημέναι εισί».

29. Και αν ακόμη σας θανατώνουν μη νομίσετε ότι ο Θεός σας εγκατέλειψε και γι’ αυτό θανατώνεστε. Δύο σπουργίτια δεν πωλούνται αντί δέκα λεπτών; Και όμως, ένα από αυτά δεν θα πέσει νεκρό, χωρίς να το επιτρέψει ο Πατήρ σας.
30. Όσο για σας, μάθετε, ότι ακόμη και οι τρίχες της κεφαλής σας για μια από τις οποίες εσείς μικρή ή καμία φροντίδα δεν παίρνετε, και των αριθμό των οποίων αγνοείτε, όλες έχουν αριθμηθεί. Ο Θεός δηλαδή έχει γνώση και γι’ αυτά τα ελάχιστα που σας συμβαίνουν και στα οποία εσείς δίνετε μικρή σημασία.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25049
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον!

Δημοσίευση από aposal »

Σημείο 23 :

Κάνουν αναφορά τα Ευαγγέλια στην εξομολόγηση;

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον, Κεφάλαιον ιστ΄ , Στίχος 19 :
19. και δώσω σοι τας κλεις της βασιλείας των ουρανών και ό εάν δήσης επί της γης, έσται δεδεμένον εν τοις ουρανοίς και ό εάν λύσης επί της γης, έσται λελυμένον εν τοις ουρανοίς.

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον, Κεφάλαιον ιη΄ , Στίχοι 18-20
18. Αμήν λέγω υμίν, όσα εάν δήσητε επί της γης, έσται δεδεμένα αν τω ουρανώ και όσα εάν λύσητε επί της γης, έσται λελυμένα εν τω ουρανώ .
19. Πάλιν αμήν λέγω υμίν ότι εάν δύο υμών συμφωνήσωσιν επί της γης περί παντός πράγματος ου εάν αιτήσωνται, γενήσεται αυτοίς παρά του πατρός μου εν τοις ουρανοίς.
20. ου γαρ εισί δύο ή τρεις συνηγμένοι εις το εμόν όνομα εκεί ειμί εν μέσω αυτών.


Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιον, Κεφάλαιον κ΄ , Στίχοι 21-23
21. είπεν ουν αυτοίς ο Ιησούς πάλιν. ειρήνη υμίν. Καθώς απέσταλκέ με ο πατήρ, καγώ πέμπω υμάς.
22. και τούτο ειπών ενεφύσησε και λέγει αυτοίς. λάβετε Πνεύμα άγιον.
23. αν τινων αφήτε τας αμαρτίας, αφίεντε αυτοίς, αν τινων κρατήτε, κεκράτηνται.


Ερμηνεία (Π. Τρεμπέλα) :

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον, Κεφάλαιον ιστ΄ , Στίχος 19 :
19. Και θα σου δώσω (σημ. απευθύνεται στον Πέτρο) την εξουσία (τα κλειδιά) του να εισάγεις εις την βασιλεία των ουρανών πάντα άξιον αυτής και να αποκλείεις από αυτήν πάντα ανάξιον και οποιοδήποτε αμάρτημα δέσεις και το διακηρύξεις ως ασυγχώρητο επί της γης, θα είναι δεμένο και ασυγχώρητο και εις τους ουρανούς. Και οποιοδήποτε αμάρτημα λύσεις δια συγχωρέσεως επί της γης, θα είναι συγχωρεμένο και εις τους ουρανούς.

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον, Κεφάλαιον ιη΄ , Στίχοι 18-20
18. Αληθώς σας λέω, όσα αμαρτήματα δέσετε και κηρύξετε ασυγχώρητα επί της γης, θα είναι δεμένα και ασυγχώρητα εις τον ουρανό από εμέ και τον Πατέρα μου. Και όσα λύσετε και συγχωρήσετε επί της γης θα είναι λυμένα και συγχωρημένα εις τον ουρανό από εμέ και τον Πατέρα μου.
19. Πάλι εν πάσει αληθεία σας βεβαιώ, ότι εάν δύο από εσάς συμφωνήσουν επί της γης για κάθε πράγμα που θα ζητήσουν εις την προσευχή τους, θα γίνει τούτο εις αυτούς από τον Πατέρα μου που είναι εις τους ουρανούς.
20. Διότι, όπου είναι δύο ή τρεις συγκεντρωμένοι δε εμέ και δια σκοπούς σύμφωνους προς το θέλημά μου, εκεί είμαι και εγώ, μεταξύ τους, για να εισακούω, εμπνέω, οδηγώ και φυλάττω αυτούς.


Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιον, Κεφάλαιον κ΄ , Στίχοι 21-23

21. Όταν λοιπόν ησύχασε κάπως η σφόδρα συγκίνησις που εδοκίμασαν εξ αιτίας της μεγάλης τους χαράς οι μαθητές, είπε πάλι εις αυτούς ο Ιησούς σε σχέση προς τη μέλλουσα κλήση και αποστολή τους : Ας είναι ειρήνη σε σας. Καθώς με απέστειλε ο Πατέρας για το έργο της σωτηρίας των ανθρώπων έτσι και εγώ σας στέλνω προς εξακολούθησιν του αυτού έργου.
22. Και αφού είπε αυτό, προκειμένου να μεταδώσει σ’ αυτούς την πνοή της νέας ουράνιας ζωής, ενεφύσησε εις τα πρόσωπά τους, όπως άλλοτε ο Θεός εις το πρόσωπον του Αδάμ και τους είπε : Λάβετε Πνεύμα Άγιο.
23. Εις όποιους συγχωρήσετε τις αμαρτίες, τους συγχωρούνται αυτές και από τον Θεό. Εις όποιους δε τις κρατείτε ασυγχώρητες θα μείνουν για πάντα κρατημένες.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγία Γραφή”