Η Εικόνα της «Εις Άδου Καθόδου».

Οτι έχει σχέση με την Αγιογραφία και τους Αγιογράφους.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Απάντηση
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Η Εικόνα της «Εις Άδου Καθόδου».

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Αδελφοί σας ανεβάζω εδώ την εχθεσινή μου δημοσίευση για την εικόνα της "Εις Άδου Καθόδου". Εύχομαι ότι καλύτερο !Χριστός Ανέστη !
https://www.academia.edu/24949046/%CE%9 ... E%BA%CE%AE
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 24978
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Η Εικόνα της «Εις Άδου Καθόδου».

Δημοσίευση από aposal »

Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!
Γεια σου Κωνσταντίνε!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: Η Εικόνα της «Εις Άδου Καθόδου».

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Αληθώς ο Κύριος ! Ότι καλύτερό !
Άβαταρ μέλους
Μ.Δ.Κ.
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1312
Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2010 8:55 am

Re: Η Εικόνα της «Εις Άδου Καθόδου».

Δημοσίευση από Μ.Δ.Κ. »

Oρθώς κατά τη γνώμη μας η εικών ήταν και είναι αναστάσιμη - και ονομαζόταν anactacic - αυτοκρατορικό βυζάντιο.....όπως ήδη αναφέρατε. Και πάλι ορθώς εντοπίσατε το πρόβλημα στον τίτλο ως ''εις Άδου κάθοδος'' θα μπορούσε ακριβέστερα να ονομάζεται η εκ του Άδου άνοδος ( ήδη έχει προηγηθεί η κάθοδος και η συντριβή του θανάτου και του Άδου τα υπολείμματα ευρίσκονται ατάκτως σκορπισμένα, κάτω εις στο σκότος, ενώ ο Κύριος ευρίσκεται εκτός του Άδου σε κάποια μάλιστα εικόνα υπάρχει και γαλάζιος ουρανός ( υλικός ή πνευματικός).Δεν βλέπω σαφή σχέση μεταξύ προπομπού Ερμή και λοιπών προσώπων που δεν παίζουν κατ ουδένα τρόπο, ούτε ρόλο, ούτε βλέπω καμιά συσχέτιση με την εικόνα της χριστιανικής Αναστάσεως ( και των αρχαιοελληνικών τοιχογραφιών και απεικονίσεων της αρπαγής της Περσεφόνης )Αντίθετα εκτός του ότι στην αρχαιοελληνική ιστόρηση και απεικόνιση εμπλέκονται προς επίτευξη του στόχου πολλά και διάφορα πρόσωπα και πράγματα, Πλούτων, Ερμής, Περσεφόνη, κάπου η Δήμητρα, ακόμα και....μεταφορικά μέσα, με κατεύθυνση από το φως ( το όποιο φως του άνω κόσμου) προς το σκότος του κάτω κόσμου, εκ των άνω προς τα κάτω. Παρ΄ήμίν μόνο και πρωταγωνιστικό πρόσωπο εν πλήρη δυνάμει και ισχύ είναι Του Κυρίου, σε κεντρική θέση και όλοι οι όποιοι υπόλοιποι είτε δίκαιοι άνθρωποι κεκοιμημένοι είτε άγγελοι είτε πρωτόπλαστοι αντιστοιχούν απλώς στον όλο δημιουργηθέντα υπ' αυτού κόσμο. Μην ξεχνάμε επίσης ότι ή έγερση των δικαίων και η είσοδός τους στη Ιερουσαλήμ έγινε μετά την έγερσιν Αυτού( όχι δηλαδή κατά την κάθοδο).Η δε κατεύθυνση είναι η αντίθετη από τις αρχαιοελληνικές που παρουσιάσατε, από το σκότος προς το φως, και από τα κάτω προς τα άνω.
Κατά τα άλλα πράγματι πολλά έθιμα και παραδόσεις των αρχαίων προγόνων μας διασώζονται μέχρι σήμερα ( που αφορούν τους νεκρούς και την διαδικασία ταφής αλλά και κατόπιν) για παράδειγμα υπάλληλος κοιμητηρίου μου είπε ότι οι Πόντιοι σχετικά άρτι αφιχθέντες, κάποια ημέρα του χρόνου που δεν θυμάμαι ακριβώς, έρχονται με τραπέζια φαγητά και κρασί με ραδιόφωνα και μαγνητόφωνα και τρώνε οικογενειακώς δίπλα από τον τάφο του συγγενούς τους. Αλλοι πάλι σε διάφορα μέρη σπάνε πιάτα και κεραμικά, άλλοι κάνουν άλλλα κλπ. που δεν βοηθάνε και δεν παίζουν κανένα σημαντικό σκοπό ούτε στους ίδιους ούτε κυρίως στην ψυχή του ανθρώπου που περιμένει κάποια βοήθεια απο αυτούς.....
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: Η Εικόνα της «Εις Άδου Καθόδου».

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Εικονογραφικό πρότυπο της Εις Άδου είναι κατά την γνώμη μου η Αρπαγή και εξηγώ το γιατί. Στην Αρπαγή τα πρόσωπα είναι 3 ή 4 για λόγους μάλλον ταύτισης με τα Καβείρια (υπάρχει σχετική πηγή). Το γιατί έγινε χρήση αυτού του εικονογραφικού τύπου, είναι μεγάλη συζήτηση. Το πιο θεολογικό είναι πως ενώ ο Πλούτωνας, ή Άδης, ή Διόνυσος Ζαγρεύς ή Αξιόκερσος ως κύριος του Κάτω Κόσμου, οδηγεί το ανθρώπινο γένος στο επέκεινα, ο Χριστός, ηνίοχος σε εσχατολογικό άρμα νεφέλης ή δόξας, στήνει ως τρόπαιο νίκης τον σταυρό επί του Άδη (Πρβλ. Δια ξύλου δε σταυρού ο ληστής παράδεισον ώκησε) και οδηγώντας κατά το απόκρυφο ως προπομπός τις ψυχές των δικαίων της Π.Δ. στον Αρχάγγελο. Για να μπορέσεις να εκφέρεις άποψη πάνω στην εν λόγω εικόνα, θα πρέπει να συνδυάσεις γνώσεις αρχαίας εικονογραφίας, θεολογίας Διονύσου Ζαγρέως, ελληνικά και παλαιοχριστιανικά έθιμα, Παλαιά Διαθήκη, το απόκρυφο της Εις Άδου (δεν σχετίζεται με την ανάσταση των Δικαίων, σε αυτό αναφορά κάνει το απόκρυφο του Ψευδο-Νικοδήμου). Σε κάποιες περιπτώσεις και εσχατολογία. Πρόκειται για συνδυασμό όλων αυτών, + ιωάννεια θεολογία, επιστολές Παύλου και ασφαλώς λειτουργική. Γενικά είναι παραμετρικό πρόβλημα. Κατά την πρότασή μου, πέρα από το τυπικό μέρος, συμβολίζει την Βάπτιση των κατηχουμένων κατά την Παννυχίδα του Πάσχα, οι οποίο συνθάπτονται και συν-ανασταίνονται με τον Χριστό (συνταφέντες ουν δια του Βαπτίσματος...). Αν διαβάσετε τις παραπομπές μου και γενικά το σύνολο της δημοσίευσης, ίσως απαντηθούν κάποια ερωτήματά σας.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγιογραφία”