Παναγία η Πορταΐτισσα

Οτι έχει σχέση με την Αγιογραφία και τους Αγιογράφους.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

paroikos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1253
Εγγραφή: Δευ Μάιος 15, 2006 5:00 am

Δημοσίευση από paroikos »

katia έγραψε:"Ωστόσο οι εικόνες, όπως και τα λείψανα(που βέβαια είναι διαφορετική περίπτωση), άσχετα εάν παρουσιάζουν τα συγκεκριμένα υπερφυή σημάδια, δεν θαυματουργούν, δεν αποτελούν δηλαδή ουσιαστικό ενδιάμεσο ανάμεσα στον ευλογημένο και το Θεό. Κάτι που συνιστά ο Άγιος που ως ενυπόστατος λαμβάνει αυτή τη Χάρη."

Νομίζω με αυτό γίνεται ξεκάθαρος στο τι εννοεί.
Τώρα οι όποιες ειρωνείες δε νομίζω ότι χωράνε και στο προφίλ του σάιτ. Σε διαφορετική περίπτωση, βλέπω την παρέα να μη μεγαλώνει ποτέ.
Δες λίγο το νόημα...δεν υπάρχει ουσιαστικός ή μη ουσαστικός ενδιάμεσος, ή είσαι ενδιάμεσος ή δεν είσαι! Μιλάμε για εικόνες ή άγια λείψανα. Δυτυχως γνώρισα τον σχολαστικισμό πολλών θεολόγων.....Όπως έλεγε ο αείμνηστος π.Ιωάννης Ρωμανίδης, η Ορθοδοξία είναι θετική επιστήμη. Απλά τα πράγματα. Θέλεις να σου στείλω μυροβλίζων χωματάκι από τον τάφο του παππούλη;
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Αναμφίβολα πολλοί εδω μέσα τιμάν την θεολογία τους με τη σοβαρότητα και το βάθος των επιχειρημάτων τους.

Αναφορικά με την διένεξη περι των τίτλων της θεολογίας συγχωρείστε μου την αλαζονεία να βάλω δίπλα στο όνομά μου τον τίτλο της ειδικοτητός μου. Δεν το συνηθίζω όχι απο ταπεινολογία, γιατί ταπεινός δεν είμαι. Είχε συγκεκριμένο λόγο. Όποιος όμως δεν ήθελε να το καταλάβει και δεν έχει τί να πει, ας ασχοληθεί με τον τίτλο. Η κάθε επιστήμη και ο κάθε επιστήμονας κρίνεται απο τις θέσεις του και όχι απο ρήσεις εντυπωσιασμού, που τον μόνο σκοπό που έχουν είναι να εκφράσουν φτηνές φιλοσοφίες του τύπου "κοιτάξτε πόσο ψώνιο είναι αυτός, πόσο αλαζόνας είναι, κοίτα τι τολμάει να δηλώσει ". Δεν είμαι ταπεινός σαν και σας που δηλώνεται απλά πτυχιούχοι. Καλή η ειρωνεία συναδέλφισσα. Ξέρεις πολύ καλά ότι 3 είναι οι θεολόγοι της Εκκλησίας και δήθεν αναρωτιέσαι. Κατα δεύτερο λόγο, ίσως ξέρεις, ότι ο εν λόγω εκκλησιαστικός τίτλος δεν έχει να κάνει με ιεράρχηση των θεολόγων, ούτε με το ότι μόνο αυτοί οι τρεις μπορούν να ονομαστούν έτσι ή με το γεγονός ότι υπάρχει απαγορευτικό στο να χρησιμοποιεί κάποιος τον πτυχιακό τίτλο του. Η ουσία της θεολογίας του καθενός, δεν κρίνεται απο την χρήση ή όχι του εν λόγω τίτλου. Ούτως ή άλλως αναφέρω, πως δεν κάνω χρήση του όρου και δεν συνηθίζω να τον επικαλούμαι, ειδικά για να υπερκεράσω τις θέσεις αυτού που δεν είναι.

"E ρε κάτι ψ... θεολόγοι που υπάρχουν!"

Και δεν θέλω να παρεξηγηθώ από τους θεολόγους εδώ μέσα: Αναφέρομαι στους θεολόγους που θέλουν να εμφανιστούν ως μεγάλοι ιστορικοί και ειδήμονες της βυζαντινής τέχνης χωρίς ευρύτερη παιδεία στον τομέα της ιστορίας της τέχνης και μόνο και μόνο για να το παίζουν εξυπνάκηδες σε χριστιανικά φόρουμ και για να αναλύουν ως επαϊοντες πόσο λαθεμένες ιστορικά είναι οι διάφορες ευσεβείς παραδόσεις".

Επί τη ευκαιρία, εκείνη την θεωρία για τις 5 "βασικές κατηγορίες" της τέχνης των μεταβυζαντινών εικόνων σε ποιό επιστημονικό περιοδικό θα την παρουσιάσεις;".


Ως ............ώνιο σου απαντάω κατάλληλα και όπως σου πρέπει στο άλλο θέμα. Σε λυπάμαι. Θα σου έλεγα εκεί που θα υποστηρίξεις εσύ τις "παραδόσεις" που χαρακτηρίζεις "ευσεβείς" και που στα διάφορα fora μόνο ως γραφικές θα τις αντιμετωπήσουν, αλλά δεν αξίζει τον κόπο έτσι που φέρεσαι.
Α! αναφορικά με το τί είμαι και τί δεν είμαι, τις σε κατέστησε κριτή αλλοτρίου; Εγώ απο την μεριά μου, δεν πρόκειται να σε αξιολογήσω περαιτέρω, γιατί επίσης δεν σε ξέρω απο χθες. Προφανώς δεν έχω το βιογραφικό σου και επιπλέον όπως λες και εσύ ακόμα πηγαίνω.

Ως προς τον θεολογικό όρο "θαυματουργός", η τακτική σου να μου επικαλεστείς κοσμικά λεξικά είναι άστοχη.

Παρεπιπτώντως μιας και το θυμήθηκα. Αν θέλεις φωτογραφίες απο την Santa Maria Antiqua έχω καμια 20ρια απο 4 διαφορετικά στρώματα. Σε μια μάλιστα φαίνονται καθαρά και τα επίμαχα "παλίμψηστα" στρώματα.

Προς pariko,

Καλό το κήρυγμα για σχολαστικό και άρα αρνητή της θεολογίας όπως την εννοείς εσύ, μα μόνο στην παρέα μου έχω δύο ανθρώπους που ζουν απο θαύμα, έχω γνωρίσει αρκετές δεκάδες ανάλογες περιπτώσεις και έχω προσκυνήσει όπως και όλοι εδω μέσα 100δες Τίμια Λείψανα. Λάθος άνθρωπο λασπώνεις, αν προσπαθείς να μου προσάψεις την άρνηση των Σημείων. Έχω και γω ανάλογα χώματα. Να σου στείλω;

Προς Misha,

Δεν αμφέβαλα ότι λειτουργείς ως "μπενάκης και βγενάκης". Αν είσαι νεός ασκός μεγιά σου με χαρά σου. Αν δεν είσαι και αν δεν είμαστε είναι το πρόβλημα. Όσο για την συγκεκριμένη παράκληση και το πόσο μεγάλο ανάστημα είναι ο συγγραφέας νισάφι πια ! Άμα διάβαζες αυτά που έγραψα, θα καταλάβαινες ότι την έχω σπίτι μου, ως ψάλτης δε την έχω ψάλλει κιόλας. Σε μια μάλιστα περίοδο της ζωής μου σχεδόν καθημερινά.

Κωνσταντίνος Κόττης ο ........ωνισμένος ...........γος
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος konstantinoupolitis την Πέμ Φεβ 08, 2007 1:49 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
YiaVi
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 737
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 24, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευση από YiaVi »

konstantinoupolitis έγραψε: Αναφορικά με τον θεολογικό όρο "θαυματουργός", η τακτική σου να μου επικαλεστείς κοσμικά λεξικά μόνο ασχολίαστα μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Γιατί ασχολίαστα; Το λεξικό του Bailly είναι εγκυρότατο και παραπέμπει και στον Χρυσόστομο. Κάτσε και θα ψάξω και στο Patristic Greek Lexikon του Lampe αύριο ή μεθαύριο.
Παρεπιπτώντως μιας και το θυμήθηκα. Αν θέλεις φωτογραφίες απο την Santa Maria Antiqua έχω καμια 20ρια απο 4 διαφορετικά στρώματα. Σε μια μάλιστα φαίνονται καθαρά και τα επίμαχα "παλίμψηστα" στρώματα.
Είδες; είσαι πιο πολυταξιδεμένος από εμένα! Στη Ρώμη δεν έχω πάει ακόμα, δυστυχώς...
:cry:

Ξέχασα να σου πω για τη λέξη "κουρμπέτι" που με είχες ρωτήσει. Δεν είναι δα και καμιά κακή λέξη. Στο Λεξικό του Μπαμπινιώτη βλέπω ότι σημαίνει "τη σκληρή, δύσκολη ζωή". Στα αρβανίτικα (και στα σύγχρονα αλβανικά) ξέρω ότι σημαίνει την ξενιτιά, ξέρω και σχετικό παραδοσιακό αρβανίτικο τραγούδι με αυτή τη λέξη. Είδα σε αφίσα πρόσφατα ένα αλβανικό συγκρότημα στην Αθήνα με τίτλο Lot kurbeti΄, δηλαδή Τα δάκρυα της ξενιτιάς. Άρα δεν είπα και τίποτα κακό όταν έγραψα ότι είμαι χρόνια στο κουρμπέτι.. :lol:

Και τώρα στα σοβαρά: Για μια ευσεβή παράδοση υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα αποδοχής για έναν πιστό. Και εξηγούμαι: Μπορεί να την αποδεχτεί πλήρως ως πραγματικότητα, επειδή έτσι έχει διασωθεί από γενιά σε γενιά. Μπορεί να την αποδεχτεί εν μέρει μόνο, αφού την αντιμετωπίσει κριτικά, με βάση τα ιστορικά δεδομένα και τις γνώσεις του, αλλά εντούτοις να την θεωρήσει σεβαστή από χριστιανική ταπείνωση, μόνο και μόνο για το γεγονός ότι πολλές γενιές ανθρώπων την υιοθέτησαν, ανθρώπων που είχαν βιώματα πίστης. Μπορεί να μην την αποδεχτεί καθόλου, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, αλλά και πάλι να την σεβαστεί από ταπείνωση και σεβασμό στην Εκκλησία. Μπορεί, τέλος, όχι μόνο να μην την αποδεχτεί, αλλά και να την αντιμετωπίζει λιγότερο ή περισσότερο χλευαστικά. Και μάλιστα να προσπαθεί να πείσει τους άλλους ότι αυτή η παράδοση είναι ένας θρύλος, ένα ψέμμα, ότι ιστορικά δεν ευσταθεί, κ.λπ. Και αυτά στο όνομα της θεολογικής και ιστορικής ακρίβειας...

Γνώμη μου είναι ότι αυτή η τελευταία στάση δείχνει, από πνευματική άποψη, έπαρση, δοκησισοφία και σκληροκαρδία, και από θεολογική άποψη τάση για υπερακρίβεια και σχολαστικισμό. Οδηγεί σε τελική ανάλυση σε μία προτεσταντικού τύπου "κάθαρση" της Ορθοδοξίας από "οθνεία" (με ή χωρίς εισαγωγικά) στοιχεία.
Θα αρχίσουμε με τις "ευσεβείς παραδόσεις"και μετά θα φτάσουμε και αλλού και αλλού...Το στρίφωμα θα ξηλώνει διαρκώς.
Υπάρχουν καθηγητές Θεολογίας που απορρίπτουν την εκκλησιαστική παράδοση σχετικά με τα Εισόδια της Θεοτόκου. Έλα όμως που η εμπειρία των αγίων μας και της ζωής της Εκκλησίας μας επιβεβαιώνει την σχετική παράδοση... Βάσει αγιολογικών μελετών των Βολλανδιστών H. Delehayes και F. Halkin (σοβαρών επιστημόνων αλλά με μεθοδολογία υπερκριτική και σε πολλά αμφιλεγόμενη, κατά τη γνώμη μου) οι Ρ/καθολικοί έχουν διαγράψει τους αγίους Γεώργιο, Βαρβάρα, Χριστοφόρο, Αικατερίνα, Μαρίνα κ.ά. από το Ρωμαϊκό αγιολόγιο (για την ακρίβεια τους έχουν υποβαθμίσει, θεωρώντας τους ουσιαστικά πρόσωπα μυθικά). Αυτό συνέβη με την Β΄ Βατικανή Σύνοδο. Η εκκλησιαστική εμπειρία, με τα πάμπολλα θαύματα και εμφανίσεις των αγίων αυτών, διαψεύδει τους Λατίνους και τα "επιστημονικά" τους πορίσματα. Για την αγία Μαρίνα μάλιστα έχω την εμπειρία των φοβερών θαυμάτων από την ιδιαίτερη πατρίδα μου.
Γνωστός μου, από την περίοδο των σπουδών μου στο εξωτερικό, ακαδημαϊκός θεολόγος, καθηγητής σε εκκλησιαστική σχολή με διδακτορικό από δυτική Ευρώπη και λαμπρό μυαλό, αν τολμούσες να του πεις για αγίους και λείψανα και θαύματα, θα σε κοίταζε τουλάχιστον ως υπανάπτυκτο και θα γελούσε μια ώρα. Αν δε τολμούσες και έλεγες για "ευσεβείς παραδόσεις"; Τότε ήταν που θα σε ξανάστελνε στο Δημοτικό. Η πίστη αυτή σώζει; Κατ'εμέ είναι ουσιαστικά νεκρή. Είναι γνώση μόνο και γνώση εγκεφαλική, όχι επίγνωση της αληθείας.

Σε παλιότερο μήνυμά μου είχα επισημάνει κάτι σχετικά με το σκήνωμα του αγίου Ελευθερίου στην προσφυγική ενορία της Κοίμησης της Θεοτόκου στα Πευκάκια της Νέας Ιωνίας.
http://athos.edo.gr/modules.php?name=Fo ... ght=#24709
Αν ξαναβρεθώ στην εκκλησία αυτή, μπορεί να πιάσω τον ιερέα και να του πω τι πιστεύω σχετικά με το λείψανο του αγίου (δηλαδή ότι πρόκειται κατά τη γνώμη μου για το λείψανο του αγίου μάρτυρος Ελευθερίου του Κουβικουλαρίου και όχι για αυτό του αγίου ιερομάρτυρος Ελευθερίου). Δεν θα αρχίσω όμως να χλευάζω την τοπική παράδοση και να κοιτώ τους ανθρώπους αφ' υψηλού, επειδή προσεύχονται σε έναν άλλο άγιο Ελευθέριο και όχι στον άγιο Ελευθέριο του οποίου είναι το σκήνωμα. Χρειάζεται και λίγη διάκριση και ο σεβασμός απέναντι σε αυτές τις "ευσεβείς παραδόσεις" και διάκριση και ταπείνωση δείχνει.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Πρόλαβα αν και προχωρημένη ώρα να διαβάσω το άρθρο σου. Δεν στέκομαι και δεν χλευάζω τις αντιλήψεις του κόσμου. Ούτως ή άλλως έχω συνηθίσει καθώς ο συγκεκριμένος χώρος είναι γεμάτος απο επικρατούσες αντιλήψεις οι οποίες δεν είναι ορθόδοξες. Στέκομαι στην απουσία κριτικής ικανότητος και διακρίσεως. Και ακόμα πιο πολύ στην παρρησία με την οποία μιλούν πολλοί για θέματα που αγνοούν. Και σε αυτό, προσπαθώ να έχω γνώμονα την απάντηση του Χριστού στους Φαρισαίους αναφορικά με την Ίαση του εκ Γενετούς Τυφλού.

Είναι δεδομένη η αντίδραση μου στον τρόπο με τον οποίο μίλησες προσωπικά σε εμένα. Θεωρώ το θέμα λήξαν. Ότι είχα να πω το είπα.

Αρχείο φωτογραφικό έχω αρκετό και καλύπτει ένα εύρος απο την Παλαιστίνη έως τη Βόρεια Αφρική. Αν χρειαστείς οτιδήποτε και μπορώ να σε εξυπηρετήσω, θα το κάνω ευχαρίστως. Μην ντραπείς.
Ionas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1964
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 09, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευση από Ionas »

Φίλοι μου καλημέρα

Αρχίζω με μια κριτική προς τον φίλο konstantinoupoliti για να του πλέξω μετά το εγκώμιο: Ίσως επειδή δέχθηκε επίθεση από όλους χρησιμοποιεί κάποιες εκφράσεις απότομες και υποτιμητικές για μερικούς συνομιλητές του και χάνει έτσι ο λόγος του.
Φίλοι μου νομίζω, από όσο μπορώ να γνωρίζω, ότι ο Κωνσταντινουπολίτης έχει κατά 99% δίκιο. Η λειτουργία μας σαν ορθοδόξων γίνεται πολλές φορές παγανιστική.
Η λατρεία απευθύνεται αποκλειστικά στο Θεό. Μόνο τα τρία πρόσωπα, Πατήρ , Υιός και Άγιο Πνεύμα λατρεύονται. Όλοι οι Άγιοι μαζί και η Υπεραγία Θεοτόκος τιμώνται.
Η Χάρη του Θεού μπορεί μνα μεταδοθή με διάφορους τρόπους, ακόμη και μέσω αντικειμένων, αλλά τα αντικείμενα αυτά μόνο σχετιζόμενα με την Αγιαστική Δύναμη εξ ύψους του Παναγίου Πνεύματος πρέπει να λογίζονται.
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
yparxei
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 714
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 11, 2006 5:00 am

Δημοσίευση από yparxei »

Ο Θεος αμα δει τοσο κοσμο εδω και τοσες γεννιες να σεβεται και να φυλαει,να αγαπαει και να προσευχεται σε καποιους αγιους-αγιες(για τους οποιους ο βιος τους πηρε και μια θρυλικη διασταση),καποια λειψανα(που δεν ανηκουν σε αγιους) και τελος και καποιες παλιες εικονες που τους απεικονιζουν ενω δεν ειναι και τοσο παλιες λετε να πει "δειτε τους αφελεις τι κανουν!"και να δωσει δικιο σε ολους τους σκεπτικιστες θεολογους,τους φωταδιστες ?

Σιγουρα απο τους χιλιαδες γνωστους αγιους(και δεν λεω εκατομμυρια γιατι η συντριπτικη πλειοψηφια παραμενει αγνωστη)καποιοι(λιγοι) εχουν στον βιο τους και θρυλικα στοιχεια...σιγουρα καποιες(καμποσες?) εικονες δεν ειναι και τοσο παλιες κτλ κτλ ε και????????
Εγω δεν δινω βαση στην λογικη των θεολογων...Γιατι εχω υποψιν μου την λογικη των φυσικων που επι αιωνες ορκιζονταν για την αληθεια των νομων του νευτωνα(που πραγματι επιβεβαιωνονταν απο την καθημερινοτητα)ωσπου ενας δημοσιος υπαλληλος 80 χρονια πριν τους αποκαθηλωσε απο τον θρονο της λογικης-επιστημονικης λατρειας..εισαγοντας νεους πολυ πιο πολυπλοκους πολυ πιο (απιθανης λογικης) νομους...
Τωρα για την Θεολογια, προσωπικη μου αποψη αν και θεωρω σημαντικα εγκυρη την χρονολογηση που διδεται π.χ με βαση τις εποχες τεχνοτροπιας θα προτιμουσα να ακουω για χρονολογησεις ανθρακα,και παλι θα κρατουσα μικρο καλαθι...Παντα να μπαινει το μαλλον στις κρισεις μας ακομα και στις πιο βεβαιωμενες,μας το υπαγορευει αυτο η βασιλιδα των επιστημων η φυσικη...
Σεβομαι απεριοριστα ολους τους θεολογους και την δουλεια που κανουν!αλλα αποδεχομαι ως κυριολεκτικα θεολογους τους γεροντες παισιος και πορφυριο,τους γεροντες εφραιμ και αναστασιο...απο τους οποιους καμποσοι δνε εχουν βγαλει καν το δημοτικο!!και ομως ο Θεος τους κατεστησε θεολογους...ακομα ομως και οι θεολογοι των σχολων νομιζω πως πρεπει να εχουν πνευμα Θεου μεσα τους,αρα πνευμα ταπεινωσης(τι δυσκολο για ολους μας αυτην την εποχη) για να γινουν οι οντως θεολογοι...

Τελος εχω συνηθισει να διαβαζω(Σε βιβλια) γι αυτες τις διενεξεις μεταξυ δυτικων θεολογων(συχνα χωρις Θεο)...Εχει περασει βλεπω και στην ανατολικη θεολογια το θεμα(οπου η ανατολικη θρησκεια ειναι ενα εργαστηρι θαυματων πραγμα που δεν δικαιολογει τοση λογικοκρατια-θεοποιηση της λογικης).Κυριο μελημα τους ΔΕΝ ειναι η μελετη των γραφων(οπως κυριως θα πρεπε να ηταν),αλλα η αποκαθηλωση του Χριστου ως Θεου απο τον θρονο του,η συντριβη της πιστης του κοσμου(απο δοξασιες οπως αρεσκονται να λενε οι φωταδιστες)...Ετσι Αγιοι οπως ηδη ειπωθηκε γινονται μικροι Αγιοι(!),επιστολες(οπως αυτες του πετρου) γινονται οχι και τοσο εγκυρες επιστολες...Κομματια του ευαγγελιου(λιγα!δεν θα μπορουσαν διαφορετικα,οπως αυτο με την μοιχαλιδα) βαφτιζονται μεταγενεστερες προσθηκες...Εχουν φτασει σε τετοιο αθλιο σημειο που ενω σε καποια σημεια τελος παντων βασιζονται σε μια αναζητηση-ερευνα-διασταυρωση στις αρχαιες πηγες ,σε καποια αλλα και σε πληρη αντιδιαστολη με καθε αρχαια αναφορα αλλα και με ολα τα διασωζομενα γραπτα(και μιλαω π.χ για ενα κομματι του ευαγγελιου του ιωαννη)χρησιμοποιουν απιστευτα (τεχνασματα να τα πω?) προκειμενου να τα απορριψουν ειτε επειδη λεκτικα(!) δεν τους εκατσε,ειτε απλα και μονο για μια δυο λεξουλες(επειδη βρε αδερφε δεν θα πρεπε να τελειωνει ετσι,αλλα να αλλιως...)...Φυσικα ολα αυτα δεν θα ηταν ασχημα αν δνε αποτελουσαν το κυριαρχο(η εστω σημαντικο) ρευμα της δυτικης θεολογιας,αλλα εμπαιναν στο περιθωριο(ως υποθεσεις που πιθανον να αρχισαν για την κατακτηση καποιας πανεπιστημιακης εδρας),αλλα αποτελει ΑΘΛΙΑ,ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ τακτικη και αυτο θα σας το βεβαιωνε ενας(ακομα και θεωρητικος!) φυσικος,γιατι προωθουνται με περισσια βεβαιοτητα(εκ των πραγματων εωλη).Και λεω για φυσικο γιατι αυτοι εχουν συνηθισει στα εργαστηρια να βλεπουν επαναλαμβανομενες βεβαιοτητες ατρανταχτων στοιχειων να καταρρεουν για ψυλλου πηδημα(για κατι απειροελαχιστο που δεν ληφθηκε υποψιν του,για ενα καθαρισμα μιας λαμπας!!)
Λοιπον και αναφερομαι σε ολους τους θεολογους των αμφιθεατρων που αναπαραγουν οσα ακουσαν απο εναν καθηγητη ο οποιος αναπαραγει οσα ακουσε απο εναν καθηγητη και ολοι μαζι αναπαραγουν οσα γραφτηκαν σε μια εποχη(αρκετα κοντινη),συμβουλευω(εγω ενας ανωνυμος χρηστης ενος φορα και να με συμπαθατε) απο το χομπι(του φωταδισμου)να καθαιρειτε τους Αγιους μας,να ΤΣΑΚΙΣΤΕΙΤΕ (συγχωρεμενος ξανα ελπιζω) να δωσετε Αγιους στην θρησκεια..Να παρετε τα βουνα(ω ναι),να διασταυρωσετε μαρτυριες,να συγκρατησετε λογους και να δωσετε και νεους Αγιους(οχι βεβαια οτι τους εχει αναγκη )στην ορθοδοξια !!Οριστε σας δινω και τοπο!!Πεταχτειτε μεχρι τα κομνηνα Ξανθης και ψαξτε μαθετε για καποιος γεροντα αναστασιο!!εχει και αλλους εν κρυπτω και εν ζωη.Βαλτε και μια αναλυση (προεκειμενου να χαλιναγωγηθει ο εγωισμος που εχουμε)και ιδου η θετικη θεολογια...Αλλιως επιτρεψτε μου,ποιο νοημα υπαρξης εχει η θεολογια?αν μονιμη ασχολια της ειναι η διασταυρωση αρχαιων πηγων,και η χρονολογηση κειμηλιων,επιτρεψτε μου αλλα φανταζομαι η αρχαιολογια,η φυσικη μπορουν να επιβεβαιωσουν αυτον τον ρολο με τον καλυτερο τροπο...
Παραδωστε μας επισης εναν ωραιο γραπτο σαν αυτο του μεγαλου θεολογου μητροπολιτη μεσογαιας...Και λεω μεγαλου διοτι χτυπαει καρδια!!
Η Θεολογια εκ των πραγματων εχει μυστηριο.εκ των πραγματων εχει πιστη...Χωρις πιστη,υπαρχει βεβαιοτητα και αρα το δογμα αποκτα θεση στα εργαστηρια της φυσικης...και αρα δνε εχει νοημα και λογο υπαρξης ετουτη η ζωη...Πραγματι υπαρχει και καμποσο σκοταδι στην ορθοδοξια,ηθελημενο...Υπαρχει ομως και καμποσο φως...Η πιο σωστα οπως το εγραψε και ο Πασκαλ "Υπάρχει αρκετό φως για αυτούς που θέλουν να δούνε και αρκετό σκοτάδι για εκείνους που δεν θέλουν να δούνε"...

Αυτα!ευλογησον.....

Υς:ισως χρησιμοποιηθηκε υπερμετρα η προστακτικη και το πρωτο προσωπο στο παραπανω βαρετο κειμενο,αυτο οφειλεται και στον εγωισμο που εχω(δυστυχως δυστυχεστατα)αλλα και στην ελλειψη ρητορικης τεχνης που με διακρινει(για την ακριβεια η καμια τεχνη)...ευλογησον

Παρεπιπτοντως σε καμποσα σημεια με βρισκει συμφωνο ο konstantinoypolitis και κυριως σε σχεση με οσα αναφερει ο ionas..
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος yparxei την Πέμ Φεβ 08, 2007 7:44 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
agiooros
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 2728
Εγγραφή: Τρί Φεβ 08, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Εύβοια
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από agiooros »

ntinoula έγραψε:Ανοίξτε ένα νέο θέμα που να συζητάτε αν είναι οι εικόνες θαυματουργές.. αλλά όχι εδώ, σε αυτή τη θεματική ενότητα που έχει τίτλο την Παναγία :(
simfono
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Αγιογραφία”