Σελίδα 2 από 2

Re: Ιωάννης ο Πρόδρομος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 15, 2013 12:33 pm
από dionysisgr
Επειδη με επικαλεστηκες Αγελικη, που εχεις και ονομα σχετικο με την ουρανια ιεραρχια, θα πω τα εξης.

Οχι βεβαια, σε καμμια περιπτωση δεν ερμηνευονται ετσι οι Γραφες. Τοσο συν τοσο, επι τοσο = ολα μαζι..

Αυτου του ειδους η ιδιοτυπη οσο και παραδοξη ερμηνεια, δεν εμπιπτει σε καμμια παραδεδομενη Εκκλησιαστικη πρακτικη,
ειτε αυτη λεγεται ιστορικογραμματικη, ειτε αλληγορικη-συμβολικη,
δηλαδη ερμηνειες θεραπευομενες απο τις σχολες της Αντιοχειανης και Αλεξανδρινης ερμηνευτικης παραδοσης.

Ας μην μιλησουμε για τις νεωτερες σχολες ερμηνειας, που ειναι και πιο ορθολογιστικες,
γιατι εκει ειναι που δεν υπαρχει καμμια σχεση.

Πιο απλα.

Το να παρεις την τριχα να την κανεις τριχια, και να εμπλεξεις παραδεδομενες-αποκεκαλυμμενες αληθειες,
με απορρηττα και αναμενομενα μυστηρια που εκφευγουν απο την ανθρωπινη οριοθετημενη γνωση, και ειναι στην Παντοκρατορικη εξουσια του Κυριου, ειναι κατι που μπορει να το κανει ο καθενας ελευθερα.

Απο εκει και περα ομως, οταν η βιβλικη ερμηνεια-γνωση κατασκευαζεται ωστε να ικανοποιει απλα μια κακως εννοουμενη περιεργεια και μαλιστα με σχεδον γνωστικιστικο τροπο, δηλαδη ως αυθαιρετη, μυστικιστικη ερμηνεια κατα το δοκουν και δη αριθμο-λαγνικη και σχολαστικη το ωντι, τοτε μαλλον δεν προκαλει ωφελεια, αλλα ελκει τον αφελη θαυμασμο μη πεπαιδευμενων, και παντως ανθρωπων που αντι να κοιτανε το σωτηριωδες περιεχομενο των Γραφων, καθως και την προσωπικη και πνευματικη εν Χριστω τελειωση, περι αλλων τυρβαζουν και σκορπανε το καιρο τους.

Προσωπικα δεν θα παρω, δεν με καλυπτουν τετοιου ειδους ερμηνευτικες αποπειρες.

Αυτη ειναι η αποψη μου.
και

Re: Ιωάννης ο Πρόδρομος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 15, 2013 12:39 pm
από Dimitris39
Τι εχεις να παθεις εσυ Διονυσιε την ωρα της κρισεως :lol: :lol:

Re: Ιωάννης ο Πρόδρομος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 15, 2013 1:00 pm
από stathisekp
angieholi έγραψε:....
Προφανώς οι Ιερείς μας ξεχωρίζουν σε Ιερείς φωτισμένοι, αφώτιστοι, με χάρη, άχαροι, με πολύ χάρη, με τρια κιλά φωτισμό και τέσσερα λίτρα Χάρη κλπ.
Δεν ξέρω επίσης ποιος και με ποια κριτήρια κάνει τον διαχωρισμό και κρίνει ότι ένας Ιερέας έχει Χάρη ή όχι και μάλιστα το γράφει και στον τίτλο του βιβλίου.
.....
Προφανώς εννοείς Αγγελική ότι εμείς ξεχωρίζουμε τους Ιερείς σε χαρισματούχους, φωτισμένους, δυνατούς κλπ (και μάλιστα με τα κιλά...).
Νομίζω ότι κανείς ιερέας / μοναχός δεν αυτοανακυρήσεται, αντίθετα όλοι επιζητούν τη ταπείνωση άσχετα αν εμείς τους ψάχνουμε και αποδυόμαστε σε "γεροντοσαφάρι" ( :lol: :lol: :lol: ) όπως πολύ ορθά είχε επισημάνει κάποιος φίλος εδώ (Μάλλον ο Διονύσης ή Πάνος, αν θυμάμαι καλά)

Re: Ιωάννης ο Πρόδρομος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 15, 2013 1:03 pm
από dionysisgr
Dimitris39 έγραψε:Τι εχεις να παθεις εσυ Διονυσιε την ωρα της κρισεως :lol: :lol:
Οπου θα ειμαι εγω, εκει θα εισαι και του λογου σου, οποτε μην βγαζεις γλωσσα ακομα.. :angryfire

Re: Ιωάννης ο Πρόδρομος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 15, 2013 2:38 pm
από Dimitris39
Τι λες που θα ειμαστε και εκει μαζι να με ζαλιζεις με τα Θεολογικα σου και εκει επανω?
με αυτα που τραβαμε εδω απο σενα θα αγιασουμε εμεις ,και παμε για Παραδεισο
εσενα να δουμε ποιος θα σε ακουει εκει που θα εισαι? :lol: :lol:

Re: Ιωάννης ο Πρόδρομος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 15, 2013 5:23 pm
από ΜΙΧΣ
dionysisgr έγραψε:Επειδη με επικαλεστηκες Αγελικη, που εχεις και ονομα σχετικο με την ουρανια ιεραρχια, θα πω τα εξης.

Οχι βεβαια, σε καμμια περιπτωση δεν ερμηνευονται ετσι οι Γραφες. Τοσο συν τοσο, επι τοσο = ολα μαζι..

Αυτου του ειδους η ιδιοτυπη οσο και παραδοξη ερμηνεια, δεν εμπιπτει σε καμμια παραδεδομενη Εκκλησιαστικη πρακτικη,
ειτε αυτη λεγεται ιστορικογραμματικη, ειτε αλληγορικη-συμβολικη,
δηλαδη ερμηνειες θεραπευομενες απο τις σχολες της Αντιοχειανης και Αλεξανδρινης ερμηνευτικης παραδοσης.

Ας μην μιλησουμε για τις νεωτερες σχολες ερμηνειας, που ειναι και πιο ορθολογιστικες,
γιατι εκει ειναι που δεν υπαρχει καμμια σχεση.

Πιο απλα.

Το να παρεις την τριχα να την κανεις τριχια, και να εμπλεξεις παραδεδομενες-αποκεκαλυμμενες αληθειες,
με απορρηττα και αναμενομενα μυστηρια που εκφευγουν απο την ανθρωπινη οριοθετημενη γνωση, και ειναι στην Παντοκρατορικη εξουσια του Κυριου, ειναι κατι που μπορει να το κανει ο καθενας ελευθερα.

Απο εκει και περα ομως, οταν η βιβλικη ερμηνεια-γνωση κατασκευαζεται ωστε να ικανοποιει απλα μια κακως εννοουμενη περιεργεια και μαλιστα με σχεδον γνωστικιστικο τροπο, δηλαδη ως αυθαιρετη, μυστικιστικη ερμηνεια κατα το δοκουν και δη αριθμο-λαγνικη και σχολαστικη το ωντι, τοτε μαλλον δεν προκαλει ωφελεια, αλλα ελκει τον αφελη θαυμασμο μη πεπαιδευμενων, και παντως ανθρωπων που αντι να κοιτανε το σωτηριωδες περιεχομενο των Γραφων, καθως και την προσωπικη και πνευματικη εν Χριστω τελειωση, περι αλλων τυρβαζουν και σκορπανε το καιρο τους.


Προσωπικα δεν θα παρω, δεν με καλυπτουν τετοιου ειδους ερμηνευτικες αποπειρες.

Αυτη ειναι η αποψη μου.
και
πολύ καλή τοποθέτηση και με άριστο τρόπο

αν μη τι άλλο, όταν κάτι επικαλείται Ορθόδοξες πηγές, τότε θα έπρεπε να εξεταστεί για την Ορθότητα των λεγομένων του ώστε να μην
angieholi έγραψε:
ΜΙΧΣ έγραψε:Πάτερ, με ποια γραφή και γλώσσα μπορούμε να ερμηνεύσουμε τις Θείες Γραφές, με Ελληνική, Εβραϊκή ή Λατινική;
Απάντηση:
Άκουσε παιδί μου, όλες οι Θεϊκές Προφητείες εξηγούνται μόνο με την Ελληνικήν γραφήν. Όταν ο Θεός είπεν στον Ζαχαρίαν, ότι θα γεννήσει υιόν και πρέπει να τον ονομάσει ΙΩΑΝΝΗΝ , δεν το είπε τυχαία. Διότι το όνομα ΙΩΑΝΝΗΣ, κρύβει Θεϊκά μυστήρια και το πότε θα γίνει η Ανάστασις των νεκρών και η Κρίσις και η Ανταπόδωσις.
Και ας έρθουμε εις την εξήγησιν του ονόματος, σύμφωνα με την ανάλυσιν, που δίνουν οι Ορθόδοξοι Πατέρες. .......
Ίσως ο Διονύσης που έχει διαβάσει λίγο παραπάνω μπορεί να μας πει αν υπάρχουν "Ορθόδοξοι Πατέρες" (μάλλον δεν εννοεί τους Πατέρες της εκκλησίας μας) που κάνουν ερμηνεία γραφών ή ονομάτων με βάσει την αριθμητική.
Δεύτερον το απόσπασμα είναι από ένα βιβλιο που τιτλοφορείται:
"ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΥ ΙΕΡΕΩΣ (ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1998)"
Ασφαλώς και εννοεί τους Πατέρες της εκκλησίας μας. Γι αυτό και αν όντως είναι λανθασμένα αυτά που λέει ή αιρετικής προέλευσης και επικαλείται ότι είναι βασισμένα σε Ορθόδοξους Πατέρες της εκκλησίας μας, ο τρόπος αντιμετώπισης θα έπρεπε να είναι μέσω της αντιαιρετικής δράσης.

Ο τίτλος του αποσπάσματος αυτού του κειμένου όντως προκαλεί. Αστείος πάντως δεν είναι. Επικίνδυνα παραπλανητικός ίσως... σε μια εποχή που όντως πολλοί ψάχνουν για φώτιση και ιδιαίτερα στο διαδίκτυο.