Νέο και παλιό ημερολόγιο

Απαντήσεις σε λειτουργικά θέματα.

Συντονιστής: Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3182
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από Captain Yiannis »

filotas έγραψε:Χρήστο είσαι απόλυτος και άδικος. Η Γρηγορία μέχρι τώρα δεν έχει δείξει προτίμηση σε κάποιο εορτολόγιο και οι δημοσιεύσεις της είναι μέσα στα πλαίσια του forum. Το μόνο που μπορείς να της προσάψεις είναι ότι δεν έκανε τον κόπο να ψάξει στις παλιές δημοσιεύσεις, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τη συμπεριφορά σου απέναντί της.
Με κάλυψες Σεβαστέ Νίκο , Ευχαριστώ.-
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από gkou »

Αισθάνομαι κι εγώ την ανάγκη να εκφράσω την άποψή μου σχετικά με την Γρηγορία, επειδή έχει τύχει και σε μένα κάτι παρόμοιο. Εννοώ, ότι άνοιξα κάποιο θέμα το οποίο και είχε συζητηθεί αναλυτικότατα όσο εγώ απουσίαζα από τη σελίδα, όμως δεν είχα κάποιο πονηρό κίνητρο και το ξαναέθιξα.
Ο Χρήστος είναι και αυτός δικαιολογημένος ,αφού για το θέμα του ημερολογίου είχαμε φοβερές και τρομερές διαμάχες εδώ μέσα και ήθελε να προλάβει τα χειρότερα!
Γρηγορία, θα σε παραπέμψω σε ένα πολύ ωραίο κείμενο:

Τα χαστούκια του Αγγέλου

ΕΝΑΣ «ΚΑΥΓΑΣ» ΓΙΑ ΤΟ
«ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΝ»


Πρώτη μου φορά βρέθηκα μπροστά σε καυγά για το θέμα του παλαιού ημερολογίου. Πνευματικός καυγάς, αν μπορή να λεχθή κάτι τέτοιο ,και μόνον οι γροθιές έλειπαν. Ήταν ένας παλαιοημερολογίτης και ένας του νέου ημερολογίου, φανατισμένοι και οι δυό τους. Ο πρώτος υπεστήριζε το Ιουλιανόν Ημερολόγιον, δηλαδή το παλαιόν, και ο δεύτερος το Γρηγοριανόν, που ισχύει σήμερα. Έτσι, λόγο στον λόγον άναψαν τα αίματα, ζωήρεψαν οι φωνές και ο καυγάς δεν άργησε να στήση χορό σε ένα φιλικό γραφείο, στο οποίον βρισκόμαστε αρκετοί άνθρωποι.
- Δεν έπρεπε να γίνει σχίσμα στην Εκκλησία για το θέμα του ημερολογίου, φώναζε ο νεοημερολογίτης. Εσχίσατε τον άρραφον χιτώνα του Κυρίου.
- Εσείς προκαλέσατε το σχίσμα με τους νεωτερισμούς σας, είπε ο παλαιοημερολογίτης. Γιατί να αλλάξουμε ημερολόγιον; Δεν έπρεπε να υποχωρήσετε στο θέμα του εορτολογίου. Εσείς φέρατε την εκκοσμίκευση στην Εκκλησία και από τότε, ογδόντα ολόκληρα χρόνια, συνεχίζεται και χειροτερεύει συνεχώς. Κοιτάξετε τους μοντερνισμούς και τους συμβιβασμούς ,που κάνατε. Η Εκκλησία δεν χρειάζεται αλλαγές και εκσυγχρονισμούς. Γιατί να αλλάξη το ημερολόγιον; Άλλο είναι το κράτος ως κοσμική εξουσία και άλλο η θεοϊδρυτη Εκκλησία. ‘Έχετε τεράστιες ευθύνες και μια μέρα θα δώσετε λόγον στον Θεόν.
Έκοβε ο ένας, έραβε ο άλλος και κανένας τους δεν υποχωρούσε.

- Γιατί δεν συγκαλέσατε Οικουμενική Σύνοδο; Φώναξε ο παλαιοημερολογίτης.
- Διότι το θέμα δεν είναι δογματικόν, απάντησε ο αντίπαλό του. Είναι θέμα χρηστικόν, προσωρινόν, δευτερεύον. Η Οικουμενική Σύνοδος συγκαλείται μόνο για δογματικά θέματα υψίστης σημασίας και όχι για τις ημερομηνίες.
Ανυποχώρητος ο πρώτος έλεγε τα δικά του. Το ίδιο έκανε και ο δεύτερος και ο καυγάς συνεχίζονταν, ενώ οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον, αφού το θέμα δεν το γνωρίζουν πολλοί και συνήθως, όταν συζητείται, προκαλεί ερωτηματικά και σύγχυση, γιατί φαίνεται ότι στο βάθος του προβλήματος υπάρχει πολλή άγνοια και θολούρα και αβεβαιότητα.
- Είδατε τι έκαναν οι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες; Άφησαν τους κοσμικούς άρχοντες να αλλάξουν το δικό τους ημερολόγιο και εκείνες εκράτησαν το δικό τους, το Ιουλιανόν, ξανάπε ο παλαιοημερολογίτης. Ας υπάρχουν και τα δύο. Γιατί να αλλάξη ημερολόγιον η Εκκλησία; Δεν υπήρχε κανένας λόγος σοβαρός. Γιατί λοιπόν να υποκύψη στα κελεύσματα των κοσμικών αρχόντων;
- Σου επαναλαμβάνω, αγαπητέ μου, το θέμα του ημερολογίου δεν είναι πρωτεύον, αλλά δευτερεύον και τριτεύον. Κατάλαβες;
Η έντονη αυτή αντιπαράθεση θα συνεχιζόταν ασφαλώς, αν δεν έμπαινε στο γραφείον, όπου γινόταν η συζήτηση, ένας ασπρομάλλης καλόγερος, που χαιρέτησε ευγενικά και κάθησε απόμερα, για να μην ενοχλήση τους άλλους. Η παρουσία του όμως, αντί να ημερώση τα πνεύματα, έριξε λάδι στη φωτιά, γιατί και οι δύο πλευρές ζητούσαν την γνώμη του και φυσικά την συμπαράσταση του στο θέμα, ο καθένας προς ενίσχυσιν των απόψεών του. Τον ήθελαν σύμμαχό τους.
- Παρακαλώ, είπε, μη μου ζητάτε να λάβω θέσιν στο ζήτημα αυτό. Γιατί είναι πνευματικώς λελυμένον.
- Λελυμένον; πετάχτηκε θυμωμένος ο παλαιοημερολογίτης. Από που και πως είναι λελυμένον, πάτερ μου;
- Όχι, όχι ,να μας πη πώς είναι λελυμένον. Όχι αστήρικτες γενικότητες και δικαιολογίες, φώναξε πάλι ο παλαιοημερολογίτης. Πώς είναι λελυμένον;
- Αφού μου ζητάτε, αποκρίθηκε ο μοναχός, θα σας πω την ιστορία του σοφού γέροντός μου, όταν του έθεσαν το ζήτημα αυτό.
- Να μας την πήτε, να μας την πήτε, συμφώνησε και το ακροατήριον ,που παρακολουθούσε την συζήτηση και ήθελε να μάθη περισσότερα.
- Κάποτε, συνέχισε ο μοναχός, απεβίωσαν δύο άνθρωποι. Ο ένας από αυτούς ήταν οπαδός του παλαιού ημερολογίου και ο άλλος του νέου ημερολογίου. Όταν έφθασαν στην πύλη του άλλου κόσμου, είδαν να φρουρή ένας λογχοφόρος άγγελος ως θυρωρός. Εκείνος έπρεπε να ανοίξη την πύλη για να περάσουν μέσα. Ήταν ένας άγγελος δυνατός, προσεκτικός και είχε αυστηρή έκφραση όπως έχουν όλοι οι αληθινοί φρουροί. Πλησίασε στην πύλη ο πρώτος, ο παλαιοημερολογίτης, και, με την πεποίθηση ότι θα ανοίξη αμέσως η πύλη γι’ αυτόν, είπε με θάρρος ότι είναι παλαιοημερολογίτης και ότι δεν πρόδωσε την ημερολογιακή παράδοση. Ο Άγγελος έδειξε ότι δεν κατάλαβε καλά τα λόγια του παλαιοημερολογίτη και τον ρώτησε:
- Τι είπες;
- Είμαι παλαιοημερολογίτης, ξανάπε με αυτοπεποίθηση εκείνος.
- Παλαιοημερολογίτης; Είπε ο Άγγελος και αμέσως σήκωσε το χέρι του και χαστούκισε δυνατά τον παλαιοημερολογίτη. Αυτός ξαφνιάστηκε, απόρησε για το γεγονός, αλλά δεν είπε λέξη. Ο νεοημερολογίτης βλέποντας τι συνέβη πήρε θάρρος ,πλησίασε τον Άγγελον, βέβαιος ότι θα τον δεχθή χαμογελώντας και του είπε:
- Νεοημερολογίτης.
- Τι είπες;
- Είμαι με το Γρηγοριανόν , με το νέον ημερολόγιον, και περίμενε την αντίθετη υποδοχή, αφού ο άγγελος χαστούκισε τον παλαιοημερολογίτη. Ο Άγγελος όμως, χωρίς σαν πη τίποτε, σήκωσε το χέρι του και χαστούκισε δυνατά και τον νεοημερολογίτη. Τότε κείνος, γεμάτος απορία και φόβον, έκανε ένα βήμα πίσω και πήγε πιο κοντά στον παλαιοημερολογίτη. Δεν μπορούσε να καταλάβη τίποτα. Κοίταξε τον άλλον κατάματα και οι δύο μαζί ερώτησαν τον Άγγελον.
- Γιατί μας εράπισες, άγιε Άγγελε; Τι κάναμε κακό;
- Απορώ πως και τολμάτε και ρωτάτε. Συνεχίζετε ακόμα κι εδώ τις διενέξεις, απάτησε ο Άγγελος. Δεν καταλάβατε ότι φύγατε από την γη και ότι στον κόσμον του Θεού ποτέ δεν υπήρξαν, ούτε υπάρχουν, διαχωρισμοί και προσδιορισμοί του χρόνου, αφού δεν υπάρχει χρόνος; Εδώ υπάρχει μόνον το «αεί». Ούτε χρόνος, ούτε χώρος υπάρχει στην Βασιλεία του θεού. Όλα είναι τέλεια και άγια και εντελώς διαφορετικά από τα δεδομένα του κόσμου, όπου ελάβατε την ύπαρξη και ζήσατε. Γι αυτό σας χαστούκισα. Για να ξεχάσετε όσα ξέρατε ως τώρα και να ακολουθήσετε την ευθείαν του θείου και υπερευλογημένου θελήματος του Κυρίου. Ξυπνήστε και συνέλθετε και δώστε δόξαν στον Υπεράγιον και Πολυέλεον Θεόν μας.
Όλοι όσοι άκουγαν τον ταπεινό καλόγερο ξαφνιάστηκαν με τα λόγια του και ήταν έτοιμοι να τον ρωτήσουν διάφορες απορίες τους. Εκείνος χαμήλωσε το βλέμμα του προς τα κάτω και, κάνοντας μια σύντομη ευχή, που δεν ακούστηκε , σιώπησε. Τα χαστούκια του Αγγέλου φαίνεται πως έκαναν μεγάλο καλόν, όχι μόνον στους δύο εκείνους ,που παρουσιάστηκαν μπροστά του, αλλά και σε όσους άκουσαν την παράξενη ιστορία και προσπαθούσαν να καταλάβουν το νόημά της. Γιατί δεν είναι πάντοτε εύκολον να αντιληφθή κανείς σε βάθος κάτι, που ακούει για πρώτη φορά…
…Η σιωπή είχε παγώσει για λίγο την ατμόσφαιρα μέσα στο γραφείον ,όπου γινόταν η συζήτηση. Και τότε ξανακούστηκε η φωνή του ασπρομάλλη μοναχού, που με αργή φωνή, είπε από μνήμης μια φράση του Αποστόλου Παύλου:
- “Ημείς δε ου του το πνεύμα του κόσμου ελάβομεν, αλλά το πνεύμα το εκ Θεού, ίνα ειδώμεν τα υπό του Θεού χαρισθέντα ημίν… Πνευματικοίς πνευματικά συγκρίνοντες”
( Α΄Κορ. Β΄12-13 ) .
Με άλλα λόγια εμείς οι Χριστιανοί δεν πήραμε το πνεύμα του κόσμου τούτου, αλλά το πνεύμα ,που προέρχεται από τον Θεόν, για να δούμε αυτά, που μας εχάρισεν ο Θεός… Και τα πνευματικά πράγματα προσεγγίζονται με πνευματικούς τρόπους. Δεν λύνονται οι διαφορές μας με καυγάδες και φωνασκίες και λογικές του κόσμου τούτου, αλλά με το πνεύμα , που μας έδωσε ο Θεός…

Από το βιβλίο: «Π.Μ.ΣΩΤΗΡΧΟΣ
ΤΙ ΖΗΤΑ Ο ΘΕΟΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ
(Ορθόδοξοι Διάλογοι με Γέροντες Ασκητές)»
ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ «ΑΣΤΗΡ»
Άβαταρ μέλους
grigoria-ka
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 443
Εγγραφή: Δευ Μαρ 16, 2009 1:59 pm

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από grigoria-ka »

παιδια σας ευχαριστω ολους για τις πληροφοριες.ειμαι σχετικα καινουρια στο forum κ δεν σκεφτηκα να παω να δω α υπαρχουν κ αλλες δημοσιευσεις,μπορει να μη δικαιολογειτε η απαντηση μου αλλα δε ηξερα τι ειχε γινει,συγνωμη για το θεμα που εβαλα ,κ ευχαριστω τον filotas(νικοςγια τις απαντησεις του κ ολους φυσηκα. :105 :105 :105
Η ΑΓΑΠΗ ΠΑΝΤΑ ΣΤΕΓΕΙ,ΠΑΝΤΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ,ΠΑΝΤΑ ΕΛΠΙΖΕΙ,
ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΜΕΝΕΙ.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25042
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από aposal »

Όπως πολύ σωστά έχει πει στο παρελθόν ο Νίκος (filotas) KAI οι παλαιοημερολογίτες ακολουθούν το νέο ημερολόγιο (κάθε έτος διαρκεί το ίδιο ακριβώς μ' εμάς), απλά υπολείπονται - σταθερά - κατά 13 ημέρες. Είναι δηλαδή κατ' ουσίαν νέο ημερολόγιο, αλλά παλαιό εορτολόγιο.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
eortologio_gr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1644
Εγγραφή: Τρί Ιουν 13, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Χρήστος@Thessaloniki
Επικοινωνία:

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από eortologio_gr »

filotas έγραψε:Χρήστο είσαι απόλυτος και άδικος. Η Γρηγορία μέχρι τώρα δεν έχει δείξει προτίμηση σε κάποιο εορτολόγιο και οι δημοσιεύσεις της είναι μέσα στα πλαίσια του forum. Το μόνο που μπορείς να της προσάψεις είναι ότι δεν έκανε τον κόπο να ψάξει στις παλιές δημοσιεύσεις, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τη συμπεριφορά σου απέναντί της.
Εάν πράγματι είναι έτσι, τότε έχω άδικο, και σαφώς ζητώ ταπεινά συγγνώμη απο την grigoria-ka

Χρ.
στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
grigoria-ka
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 443
Εγγραφή: Δευ Μαρ 16, 2009 1:59 pm

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από grigoria-ka »

eortologio_gr έγραψε:
filotas έγραψε:Χρήστο είσαι απόλυτος και άδικος. Η Γρηγορία μέχρι τώρα δεν έχει δείξει προτίμηση σε κάποιο εορτολόγιο και οι δημοσιεύσεις της είναι μέσα στα πλαίσια του forum. Το μόνο που μπορείς να της προσάψεις είναι ότι δεν έκανε τον κόπο να ψάξει στις παλιές δημοσιεύσεις, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τη συμπεριφορά σου απέναντί της.
Εάν πράγματι είναι έτσι, τότε έχω άδικο, και σαφώς ζητώ ταπεινά συγγνώμη απο την grigoria-ka

Χρ.
ειπες απλα την αποψη σου,δεν ειναι λογος να μου ζητας συγνωμη,αλλα σε ευχαριστω :105
Η ΑΓΑΠΗ ΠΑΝΤΑ ΣΤΕΓΕΙ,ΠΑΝΤΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ,ΠΑΝΤΑ ΕΛΠΙΖΕΙ,
ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΜΕΝΕΙ.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Συμπέρασμα της όλης ελεγχόμενης ιστορίας με τον Άγγελο:

Παλαιό και Νέο αποτελούν Εκκλησία και το χρονολογικό είναι δευτερέυον ζήτημα. Κυρίως όμως η όλη ιστορία αν ισχύει δικαιώνει τους με το Παλαιό, αφού τους εξυψώνει σωτηριολογικά στο επίπεδο της Εκκλησίας. Άρα έχουμε δύο εκκλησίες, φιλοσοφία πολύ κοντινή στο Παγκόσμιο Συμβούλιο εκκλησιών και την θεωρία τους περί πολλών εκ παραλλήλου εκκλησιών.

Και τώρα αφού όλοι οι χριστιανοί τα βρήκαμε μεταξύ μας μπορούμε να πάμε και για έναν εσπερινό, άντε και για κανά τέιον στο αρχονταρίκι, τη αδεία βεβαίως του γέροντος.

Ευχαριστώ και παρά τις αμαρτίες μου δεν θα πάρω...
eortologio_gr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1644
Εγγραφή: Τρί Ιουν 13, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Χρήστος@Thessaloniki
Επικοινωνία:

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από eortologio_gr »

konstantinoupolitis έγραψε:...Και τώρα αφού όλοι οι χριστιανοί τα βρήκαμε μεταξύ μας μπορούμε να πάμε και για έναν εσπερινό, άντε και για κανά τέιον στο αρχονταρίκι, τη αδεία βεβαίως του γέροντος.

Ευχαριστώ και παρά τις αμαρτίες μου δεν θα πάρω...
Η προσέγγιση πολλών αδελφών (με κυριο τον φίλτατο filota) είναι : "μιλάτε με τα αδέλφια μας και ίσως μπορέσουν να καταλάβουν ότι βρίσκονται σε λάθος δρόμο".

Η "συμπορευτική αυτή τακτική" με βρίσκει επίσης τελείως αντίθετο. Η δικιά σου αντίθεση, που τόσο εύγλωτα ξεκαθάρισες με το μηνυμά σου, ελπίζω να "διαβαστεί απο όλους μας" με την δέουσα προσοχή.

Χρ.
στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...
Εικόνα
fotios
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 857
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 06, 2007 5:00 am

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από fotios »

Η φτωχή μου γνώμη και μένα είναι να συζητάμε με το παλαιό ημερολόγιο, έστω με κάποια μερίδα όχι τόσο φανατισμένη.
Δηλαδή, από τη μια λέτε(ο Χρήστος, Κώστας) να μη μιλάμε με το παλαιό ημερολόγιο, και από την άλλη οι ίδιοι δέχεστε συνομιλίες με αιρετικούς παπικούς, προτεστάντες κλπ. και δεν αντιτίθεστε σε όλες τις Οικουμενιστικές προσεγγίσεις , αλλά μάλλον με την παθητική σας στάση τους δικαιώνετε.
Συμφωνώ με Νίκο(filota) και όλους τους αδερφούς που ακολουθούν μια μετριοπαθή στάση.
Λυπάμαι, για τη σημερινή κατάσταση των Ορθοδόξων.
Λυπάμαι για την κατάστασή μου πιο πολύ...
Χαίρομαι που ο καλός Θεός μας λυπάται!!!
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25042
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: νεο κ παλιο ημερολογιο

Δημοσίευση από aposal »

Έχω την άποψη πως εκίνοι είναι που δεν θέλουν την (επι)κοινωνία μαζί μας και όχι εμείς. Όσες φορές επιχείρησα να συζητήσω μαζί τους, με αποκαλούσαν αιρετικό (ένας μάλιστα, σε μία συνάντηση, μου είπε ότι δεν με θεωρεί καν αδελφό του), όπως αιρετική αποκαλούσαν και την εκκλησία μας. Κάποια στιγμή δεν άντεξα άλλο και παραιτήθηκα από τη συνέχιση του "διαλόγου".
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Λειτουργικές απορίες.”