Θυμίαμα

Απαντήσεις σε λειτουργικά θέματα.

Συντονιστής: Συντονιστές

alithis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 454
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 15, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από alithis »

smarti έγραψε:ΘΥΜΙΑΤΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ; ΣΤΑ ΜΠΑΝΙΟ ΘΥΜΙΑΤΙΖΟΥΜΕ;

μπορουμε να το θυμιαζουμε απλως απ'εξω
Άβαταρ μέλους
Teri
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Δευ Απρ 07, 2008 5:00 am
Τοποθεσία: Αικατερίνα@Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από Teri »

theodosis79 έγραψε: Πολλοί με εχουν ρωτήσει γιατι θυμιαζουμε και σε τι χρησιμευει αυτο.
Έχεις ακούσει την έκφραση "Φοβάται όπως ο :twisted: το λιβάνι" ;;;;

Γι αυτό θυμιατίζουμε! Για να μένει μακριά!
Άβαταρ μέλους
Teri
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Δευ Απρ 07, 2008 5:00 am
Τοποθεσία: Αικατερίνα@Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από Teri »

smarti έγραψε:ΘΥΜΙΑΤΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ; ΣΤΑ ΜΠΑΝΙΟ ΘΥΜΙΑΤΙΖΟΥΜΕ;
Νομίζω ότι ο τάγκαλος κι εκεί μπαίνει, αρα θυμιατίζουμε παντού! Τουλάχιστον ο παππούλης μου έτσι μου είπε...
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 24979
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Δημοσίευση από aposal »

Σχετικά με το θυμίαμα, είχα απευθύνει ερώτημα στον πρωτοπρεσβύτερο του Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου, π. Ματθαίο Χάλαρη, ο οποίος μου απάντησε όπως παραθέτω :
Το θυμίαμα προς το Θεό, υπάρχει από πολύ παλαιά. Μάλιστα, ο Ίδιος ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη συνιστά τον τρόπο κατασκευής του: «Είπε ο Κύριος προς το Μωϋσή, πάρε για τον εαυτό σου αρωματικά είδη, δηλαδή στακτή, όνυχα (αρωματικό κοχύλι), χαλβάνη ηδυσμού (αρωματώδη ρητίνη) και λιβάνι διαφανές, ίση ποσότητα από κάθε είδος. Θα παρασκευάσουν με τα είδη αυτά θυμίαμα ευώδες, έργο ειδικού μυροποιού, σύνθετο από τις ανωτέρω ουσίες, καθαρό, έργο αφιερωμένο στο Θεό’». (Εξ.λ΄34,35).
Το θυμίαμα ήταν και είναι προσφορά θυσίας στο Θεό, ο Οποίος απαγορεύει να καίεται σε ψεύτικους θεούς. Αλλά και η ιστορία του Χριστού μας, ανοίγει με το θυμίαμα που προσέφερε στο ναό του Σολομώντος ο δίκαιος Ζαχαρίας, όταν ξαφνικά είδε δίπλα του τον άγγελο του Θεού που βρισκόταν στα δεξιά του θυσιαστηρίου του θυμιάματος, και αξιώθηκε να δεχθεί τη θεία αποκάλυψη για τη γέννηση του αγίου Ιωάννου του Προδρόμου. (Λουκ. α΄ 8-14). Έξι μήνες μετά τη γέννηση του αγίου Ιωάννου, ήρθε η ευλογημένη ώρα της γεννήσεως του Θεανθρώπου Χριστού στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας. Τότε, ξεκίνησαν μετά από θεϊκό σημάδι στον ουρανό, οι γνωστοί τρεις μάγοι από τα μέρη της ανατολής, οι οποίοι ερχόμενοι να προσκυνήσουν το νεογέννητο Θείο Βρέφος, του προσέφεραν μαζί με τα άλλα δώρα και λίβανο, αναγνωρίζοντας τη Θεία Του προέλευση. Στην πρωτοχριστιανική εποχή, όταν οι χριστιανοί λάτρευαν το Θεό μέσα στις κατακόμβες, καταδιωκόμενοι από τους Ρωμαίους ειδωλολάτρες, ήταν φυσικό να αντιμετωπίζουν και ένα πρόσθετο πρακτικό πρόβλημα χώρου: η οσμή της ατμόσφαιρας των κατακομβών. Οι κατακόμβες ως γνωστόν, ήταν τα πρώτα χριστιανικά νεκροταφεία. Μέσα στα βάθη της γης, αρκετά μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, οι στενές σήραγγες και οι υπόγειοι χώροι, ήταν φυσικό να έχουν μεγάλη υγρασία και κάποια έντονη δυσοσμία από τα μνήματα. Η συγκέντρωση των πιστών μέσα στους χώρους αυτούς, είχε το μειονέκτημα να δημιουργείται μια αποπνικτική ατμόσφαιρα και συγχρόνως ανθυγιεινή. Ο μολυσμός λοιπόν του αέρα των κατακομβών και οι αναθυμιάσεις, προκάλεσαν την αναζήτηση λύσης για την αναζωογόνηση του ατμοσφαιρικού αέρα και το πιο προσιτό και ταυτόχρονα καθαρό, αλλά και θρησκευτικού χαρακτήρα υλικό, ήταν το θυμίαμα. Με τη άνοδο του ευωδιαστού καπνού, και οι πρακτικοί αποσμητικοί λόγοι ικανοποιούντο, αλλά και οι πιστοί βοηθούντο στο να λατρεύουν πιο κατανυκτικά το Θεό.
Οι σπουδαιότεροι όμως λόγοι που το θυμίαμα μπήκε οριστικά στη θεία λατρεία, ήταν καθαρά πνευματικοί. Όπως προείπαμε, η Παλαιά Διαθήκη, έδινε πολλές αφορμές για κάτι τέτοιο. Ιδιαίτερα στο όραμα του προφήτη Ησαΐα, ο ουράνιος οίκος «επλήσθη καπνού», γέμισε δηλαδή από καπνό που προερχόταν από το θυσιαστήριο του θυμιάματος. Νωρίτερα από το γεγονός αυτό, ο Θεός είχε δώσει την εξής εντολή στον Μωϋσή: «Το θυσιαστήριο του θυμιάματος, θα το θέσεις απέναντι του καταπετάσματος, το οποίο ευρίσκεται προ της κιβωτού του μαρτυρίου, απ’ όπου εγώ θα ομιλώ και θα γίνομαι γνωστός σε σένα. Επάνω σ’ αυτό θα προσφέρει ο Ααρών ειδικά παρασκευασμένο λεπτό θυμίαμα. Θα θυμιάζει δε επ’ αυτού πρωί-πρωί, όταν ετοιμάζει τους λύχνους της επτάφωτης λυχνίας. Και την εσπέρα, όταν θα ανάπτει τους λύχνους, θα θυμιάζει πάλι επάνω σ’ αυτό. Το θυμίαμα αυτό θα γίνεται πάντοτε ενώπιον του Κυρίου σε όλες τις γενεές σας». (Εξ.λ΄6-8). Τέλος, ο βασιλιάς Δαυίδ, στον 140ό Ψαλμό αναφέρει: «Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου». Το θυμίαμα λοιπόν έγινε ταυτόσημο με την προσευχή. Όπως όταν το λιβάνι πέσει πάνω στα αναμμένα κάρβουνα, αρχίζει και ανέρχεται ο ευωδιαστός καπνός, έτσι και οι ψυχές των πιστών, που είναι πυρωμένες από την θεία αγάπη, κατευθύνονται ως θυμίαμα προς τον ουρανό. Το θυμίαμα συμβολίζει τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, τον αρωματισμό του σώματος του Χριστού κατά τον ενταφιασμό του από τις Μυροφόρες, το λιβάνι που προσέφεραν οι μάγοι στο νεογέννητο Χριστό.
Ο αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Γερμανός, ερμηνεύοντας αλληγορικά τόσο το θυμίαμα, όσο και το σκεύος με το οποίο το προσφέρουμε κατά τη προσευχή μας, το λεγόμενο «θυμιατό», αναφέρει: « Το κάτω μέρος του θυμιατού, συμβολίζει την ανθρωπότητα του Χριστού, τα κάρβουνα, το πυρ της θεότητος και το λιβάνι της ευωδία του Αγίου Πνεύματος. Το άνω μέρος του θυμιατού, συμβολίζει τον ουρανό, και όπως ο καπνός του θυμιάματος ανεβαίνει ψηλά, έτσι και καρδιές μας και οι προσευχές μας, να ανέρχονται ψηλά στον ουρανό. Οι τέσσερις αλυσίδες συμβολίζουν τους τέσσερις Ευαγγελιστές και τα δώδεκα κουδουνάκια συμβολίζουν του δώδεκα Αποστόλους, οι οποίοι κήρυξαν το Χριστό σ’ όλο το κόσμο.
Όταν ο ιερεύς θυμιάζει το λαό συμβολίζει ότι «εγώ με την προσευχή μου σας στέλνω το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, για να κατανοήσετε το κήρυγμα των Αποστόλων». Ο λαός πρέπει να κάνει μια υπόκλιση, έχοντας τα δυο του χέρια σε σχήμα σταυρού στο στήθος του και να πει μυστικά, ‘αποδέχομαι’. Μία ακόμα ερμηνεία, πολύ χαρακτηριστική είναι και η εξής: «Το εσωτερικό μέρος του θυμιατηρίου, μέσα στο οποίο βάζουμε τα καρβουνάκια, πρέπει να το παραβάλουμε με την αγιασμένη μήτρα της Παναγίας, η οποία δέχθηκε μέσα της τον ‘Θείο άνθρακα’, τον Χριστό, ο Οποίος σαν Θεός σκορπίζει πνευματική ευωδία και ευωδιάζει όλο το κόσμο».
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Domna
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6147
Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γερμανία
Επικοινωνία:

Πώς να λιβανίζουμε. Σκέψεις θεοφιλούς ψυχής

Δημοσίευση από Domna »

Όταν ξυπνήσουμε το πρωί και αφού έχουν φύγει τα πρόσωπα εκείνα που πιθανόν να τους ενοχλεί το λιβάνι για να μη τους δώσουμε αφορμή να αγανακτήσουν και να νευριάσουν και έτσι να χάσουμε την ήρεμη ψυχική κατάσταση που χρειάζεται για να λιβανίσουμε. Ετοιμαζόμαστε λοιπόν και προτού πιούμε τον καφέ μας ή φάμε οτιδήποτε άλλο για πρωινό παίρνουμε το λιβανιστήρι.

Παίρνουμε άνθη από επιτάφιο ή άνθη από την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως που μας δίνει ο ιερέας δενδρολίβανο ή από την Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στις 14 Σεπτεμβρίου τον βασιλικό ή και των Βαΐων τα βάγια τα ξεραίνουμε καλά, όχι στον ήλιο για μερικές ημέρες.

Αφού λοιπόν ξεραθούν καλά, τα τρίβουμε να γίνουν μικρά κομματάκια σαν τα όσπρια. Τα φυλάμε για όλο το χρόνο μέσα σε γυάλινο ή χάρτινο κουτί.

Παίρνουμε το λιβανιστήρι και ντύνουμε με αλουμινόχαρτο το σκαφάκι του, καθώς επίσης και το επάνω μέρος του λιβανιστηριού. Αυτό το κάνουμε για να μην καθόμαστε να τρίβουμε και να καθαρίζουμε το λιβανιστήρι που μετά από λίγο καιρό θα μαυρίσει και θα κολλάει. Κερδίζουμε έτσι κόπο και χρόνο.

Έτσι με αυτό τον τρόπο διατηρούμε το λιβανιστήρι μας καθαρό αφαιρώντας μόνο το αλουμινόχαρτο και βάζοντας καινούργιο μετά από λίγο διάστημα. Αφού λοιπόν ετοιμάσαμε έτσι το λιβανιστήρι μας και έχουμε έτοιμα τα αποξηραμένα άνθη παίρνουμε με την τσιμπίδα μας μερικά και τα βάζουμε στο λιβανιστήρι. Κατόπιν ανάβουμε το καρβουνάκι μας φυσώντας το συνέχεια μέχρις ότου κοκκινίσει καλά, και το βάζουμε αναμμένο επάνω στα άνθη του λιβανιστηριού.

Έπειτα παίρνουμε ένα σπυρί μοσχολίβανο εάν είναι μεγάλο ή τρία εάν τα σπυριά είναι μικρά. Βάζοντας τα επάνω στο αναμμένο καρβουνάκι το ένα σπυρί να λέμε ένας είναι ο Θεός. Εάν βάλουμε 2 να λέμε δύο είναι οι φύσεις του Χριστού Θεός και άνθρωπος (Θεάνθρωπος) Ένας Θεός. Εάν βάλουμε τα τρία μικρά να λέμε Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα. Τρία πρόσωπα ένας Θεός. Αρχίζουμε λοιπόν να λιβανίζουμε πρώτα το εικονοστάσι με τις εικόνες και να λέμε στο Χριστό.

Κύριε ελέησον και ευλόγησαν τον οίκο τούτον ως αγαθός και ελεήμων Θεός. Μετά στην Παναγία και να λέμε Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς και προστάτεψε τους δούλους του υιού σου. Μετά τους Αγίους και να λέμε. Άγιοι του Θεού πρεσβεύσατε υπέρ ημών. Δόξα σοι ο Θεός εν τοις Αγίοις αυτού δόξα σοι.

Αφού τελειώσουμε με το εικονοστάσι και τις εικόνες πηγαίνουμε σε κάθε ένα δωμάτιο και επάνω από το κρεβάτι του κάθε ατόμου να σταυρώνουμε τρεις φορές με το λιβανιστήρι λέγοντας.

Κύριε ελέησον και ευλόγησαν τον δούλον σου (τάδε ..... ) ως αγαθός και ελεήμων Θεός. Επαναλαμβάνουμε τρεις φορές. Τελειώνοντας τα δωμάτια βγαίνουμε στην εξώπορτα, και σταυρώνουμε τρεις φορές με το λιβανιστήρι λέγοντας τρεις φορές.
Κύριε αποδίωξαν κάθε εχθρό ορατών και αόρατων και πολέμιων εκ του οίκου τούτου ως αγαθός και ελεήμων και φιλάνθρωπος Θεός.
Τέλος βγαίνοντας στην μπαλκονόπορτα για να αφήσουμε το λιβανιστήρι λέμε και εκεί σταυρώνοντας τρεις φορές με το λιβανιστήρι και λέγοντας τρεις φορές το

Κύριε αποδίωξαν κάθε εχθρό και πολέμιον εκ του οίκου τούτου ως αγαθός και ελεήμων και φιλάνθρωπος Θεός.

Μετά το λιβάνισμα του σπιτιού μας κάνουμε την προσευχή μας προσευχόμενοι μπροστά στο εικονοστάσι με τις εικόνες, ανάβοντας τρία καθαρά κεριά ή δύο ή ένα. Τα τρία είναι τα τρία πρόσωπα της Α. Τριάδος τα δύο οι δύο φύσεις του Χριστού Θεού και ανθρώπου Θεάνθρωπος και το ένα δηλώνει τον ένα Αληθινό Θεό.

Μόλις τελειώσουμε την προσευχή μας τα σβήνουμε τα κεριά. Την στάκτη από το λιβανιστήρι την άλλη μέρα την βάζουμε σε μια χαρτοπετσέτα και την ρίχνουμε σε ένα τενεκέ και όταν μαζευτούν πολλά τα καίμε, και την στάκτη από τον τενεκέ την θάβουμε στον κήπο μας ή εάν δεν έχουμε κήπο όταν βρεθούμε στο ύπαιθρο.
Λιβανίζουμε έτσι κάθε πρωί ούτως ώστε να μας έχει φυλαγμένους όλη μέρα ο Θεός η Παναγιά μας και οι Άγιοί μας.
ΑΜΗΝ

Σας εύχομαι ένα καλό και ευλογημένο Σαββατοκύριακο και ο Τριαδικός Θεός και η Υπεραγία Θεοτόκος να σας έχουν πάντα υπό την Σκέπην Τους !!!
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
Άβαταρ μέλους
stathisekp
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 7255
Εγγραφή: Τετ Μαρ 02, 2011 10:16 am
Τοποθεσία: Νέα Ιωνία Αττικής

Μαύρο λιβάνι ή μαυρολίβανο

Δημοσίευση από stathisekp »

Μαύρο λιβάνι ή μαυρολίβανο.
Παιδιά ξέρει κανείς κάτι γιαυτό;
Κάπου διάβασα ότι το λένε και λιβάνι του Αγίου Κυπριανού και είναι για βασκανίες κλπ.
Δεν ήξερα ότι υπάρχει και λιβάνι με "ειδικότητα"!!!! :shock: :shock:
Δώρησαί μοι του όράν τα έμά πταίσματα και μη κατακρίνειν τον άδελφόν μου
Άβαταρ μέλους
nickzark
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4403
Εγγραφή: Τετ Μαρ 02, 2011 10:19 am
Τοποθεσία: Νικόλαος@θεσσαλονίκη

Re: Θυμίαμα

Δημοσίευση από nickzark »

Σταθη κ εγω το εχω ακουσει. Καποιος ρωτησε κ στο ορος κ δεν το αρνηθηκαν.δεν βρισκεις παντως ευκολα
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: Θυμίαμα

Δημοσίευση από dionysisgr »

Αδερφοι, μεινετε μακρια απο τετοιες αθεολογητες δεισιδαιμονιες.
Μαυρα λιβανια, με "ειδικες δυναμεις", και λοιπες μπουρδολογιες...

Αυτα ειναι ανοησιες, που δεν εχουν κανενα ερεισμα θεολογικο,
αλλα αντιθετα συσκοτιζουν την αληθεια της πιστεως μας,
και εκθετουν τον χριστιανο που τα αποδεχεται στα ματια των αλλων ανθρωπων,
δινοντας τους δικαιωμα, να λοιδωρουν την Εκκλησια.

Ο καθενας βγαζει απο την κοιλια του, οτι θελει, και το πλασαρει για "ορθοδοξη" παραδοση ταχα..

Εχει απολυτη ευθυνη για το τι λεει ο καθενας, και θα δωσει λογο στον Κυριο,
εαν βαζει δικη του ιδιορρυθμη "μαγια", μεσα στην θεοπαραδοτη ζυμη του Ευαγγελιου, και την νοθευει.

Μην ασχολειστε. Αυτα ηρθε να καταργησει μεταξυ αλλων ο Χριστος,
και καποιοι πανε να τα επαναφερουν απο το παραθυρο.

Ισως θα πρεπει να γραφθει ενα κειμενο, για την ουσιωδη-καθοριστικη διαφορα, -ως αυτης της ημερας με την νυχτα-,
μεταξυ καθε ειδους παλαιας θρησκειας-δοξασιας-δεισιδαιμονιας,
με την Αποκεκαλυμμενη Ορθοδοξη Πιστη μας,
οπως μας την παρεδωσε ο Υιος και Λογος του Πατρος, ο Χριστος μας,
επ'ευδοκια του Πατρος και διασωζει η Εκκλησιας μας, δια Πνευματος Αγιου εις τον αιωνα και δια των Αποστολων Του.

Ο Κυριος ενεργει, με την ακτιστη χαρη Του, τα παντα τοις πασι,
με αποκλειστικο γνωμονα την σωτηρια μας, αλλα και την συνεργεια μας,
επειτα απο την ειλικρινη-ταπεινη καταθεση, της πιστης-προαιρεσεως μας,
στην απειρη αγαπη και την πανσωστικη δυναμη Του, και στο θελημα του το Παναγιον.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
stathisekp
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 7255
Εγγραφή: Τετ Μαρ 02, 2011 10:16 am
Τοποθεσία: Νέα Ιωνία Αττικής

Re: Θυμίαμα

Δημοσίευση από stathisekp »

Κι εγώ αυτό πιστεύω βρε Διονύση, γιαυτό άλλωστε έγραψα για "θυμίαμα με ειδικότητα" και μάλιστα ήρθα σε "μικροπροστριβή" με τη κουνιάδα μου που μου τα έφερε από τη Λέσβο.
Δώρησαί μοι του όράν τα έμά πταίσματα και μη κατακρίνειν τον άδελφόν μου
Άβαταρ μέλους
nickzark
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4403
Εγγραφή: Τετ Μαρ 02, 2011 10:19 am
Τοποθεσία: Νικόλαος@θεσσαλονίκη

Re: Θυμίαμα

Δημοσίευση από nickzark »

Μακριά απο αυτά θα έλεγα εγω
Απάντηση

Επιστροφή στο “Λειτουργικές απορίες.”