Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: ''Το ρήγμα από την Ουκρανία στην Αφρική''

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4072
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: ''Το ρήγμα από την Ουκρανία στην Αφρική''

Δημοσίευση από filotas »

Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: ''Το ρήγμα από την Ουκρανία στην Αφρική''
08/01/2021

Εικόνα

† Ἀναστάσιος

Ἀρχιεπίσκοπος Tιράνων, Δυρραχίου καί πάσης Ἀλβανίας

Από την έναρξη της εκκλησιαστικής κρίσεως στην Ουκρανία, προφορικώς και γραπτώς έχουμε επισημάνει ότι τα εκκλησιαστικά ρήγματα και σχίσματα δεν τα επουλώνει ο χρόνος. Αντιθέτως τα βαθαίνει και τα σκληραίνει.

Η πρόσφατη απόφαση του Πατριαρχείου Μόσχας να ιδρύσει εξαρχία στην αφρικανική ήπειρο επιβεβαιώνει τους αρχικούς φόβους.

Παράλληλα με το σχίσμα μεταξύ εκατομμύριων Ουκρανών Ορθοδόξων, δημιουργείται και νέα ρωγμή στην ευαίσθητη Αφρικανική Ήπειρο, όπου τις τελευταίες δεκαετίες αναπτύσσεται η ορθόδοξη εξωτερική ιεραποστολή.

Στα αφρικανικά κράτη διάφορες χριστιανικές ομολογίες είναι εδραιωμένες από καιρό καθώς και το επεκτατικό Ισλάμ.

Στο εξής οι απλοί Αφρικανοί θα καλούνται να προσέλθουν στην Ορθοδοξία από δύο Ορθόδοξα Πατριαρχεία, χωρίς να έχουν μυστηριακή κοινωνία μεταξύ τους.

Ο σκανδαλισμός και η εξασθένηση της ορθοδόξου μαρτυρίας από τη διχαστική αυτή δραστηριότητα είναι ολοφάνερα. Πρόκειται για οδυνηρή εξέλιξη.

Ο ισχυρισμός ότι δεν υφίσταται σχίσμα στην Ορθοδοξία αλλά απλώς διαφωνίες μοιάζει με τη θεωρία ότι δεν υπάρχει κορονοϊός.


Το σχίσμα, με ποικίλες μεταλλάξεις, είναι προφανές και επείγει να αναζητηθεί θεραπευτική αγωγή και χρήση του εμβολίου, που η αποστολική παράδοση έχει καθορίσει: συμφιλίωση, καταλλαγή.

Τον Νοέμβριο του 2019 είχαμε αποστείλει σε όλους τους Ορθοδόξους Προκαθημένους το κείμενο -που δημοσιεύτηκε και στον Τύπο- «Έκκληση-Δέηση για την υπέρβαση της εκκλησιαστικής πολώσεως», στο οποίο τονίσαμε την απόλυτη προτεραιότητα του χρέους της ενότητος, την ανάγκη αξιοποιήσεως του διαλόγου, την αποφυγή εθνοφυλετικών συσπειρώσεων, την επείγουσα ενεργοποίηση της αρχής της Συνοδικότητος, στην οποία έχει στηριχθεί διαχρονικά η Ορθόδοξη Εκκλησία.

Επιμείναμε με σαφήνεια ότι: «Συνηγμένοι ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, με αλληλοσεβασμό και αποκλειστικό σκοπό την ανεύρεση μιας ειρηνικής ρυθμίσεως, έχουμε τη δυνατότητα να καταλήξουμε σε μια λύση κοινώς αποδεκτή για όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία».

Η αγωνιώδης αυτή έκκληση παραμένει απολύτως επίκαιρη και σήμερα. Προς διευκόλυνση του αναγνώστη αναδημοσιεύεται και επισυνάπτεται:

"† Ἀναστάσιος
Ἀρχιεπίσκοπος Tιράνων, Δυρραχίου καί πάσης Ἀλβανίας

Ἐν ἀναμονῇ τῶν Χριστουγέννων 2019

Έκκληση -Δέηση για την υπέρβαση της εκκλησιαστικής πολώσεως


1.Πολλά γράφονται και λέγονται, μήνες τώρα, σχετικά με το Ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα. Το πιο κρίσιμο και αναγκαίο, όμως, είναι να τονισθεί το χρέος της ενότητος της Ορθοδοξίας. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εκφράζοντας την πατερική πνευματική εμπειρία και εκκλησιαστική παράδοση διακήρυξε: «Τό τῆς Ἐκκλησίας ὄνομα οὐ χωρισμοῦ, ἀλλά ἑνώσεως καί συμφωνίας ὄνομα. Ἐκκλησία γέγονε οὐχ ἵνα διῃρημένοι ὦμεν, ἀλλά συνημμένοι». Και αλλού: «Οὐδέν οὕτω παροξύνει τόν Θεόν ὡς το Ἐκκλησίαν διαιρεθῆναι». Οποιαδήποτε, λοιπόν, ενέργεια οφείλει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τη βασική αυτή αλήθεια: Η ενότητα της Εκκλησίας είναι πριν και πάνω από όλα.

2.Τα εκκλησιαστικά γεγονότα του έτους που πέρασε, δημιούργησαν μία νέα πραγματικότητα, με την προφανή ανάμειξη και γεωπολιτικών ενδιαφερόντων και σκοπιμοτήτων. Η νέα αυτή κατάσταση δεν είναι δυνατόν εμμέσως ή αμέσως να αγνοείται. Η παραχώρηση του Αυτοκεφάλου στην Εκκλησία της Ουκρανίας δεν έφερε την ποθητή ενότητα των Ορθοδόξων ούτε την ειρήνη, όπως είχε συμβεί με όλες τις προηγούμενες παραχωρήσεις Αυτοκεφαλίας. Το κεντρικό πρόσωπο του Ουκρανικού προβλήματος, ο αυτοαποκαλούμενος «Πατριάρχης» κ. Φιλάρετος, τελικά αρνήθηκε τον Τόμο, κατηγορώντας το περιεχόμενο και τον σκοπό του. Οι διχασμοί έχουν επεκταθεί και σε άλλες περιοχές και γενικότερα στον Ορθόδοξο κόσμο. Παράλληλα, το κατεξοχήν μυστήριον της ενότητος και της συγγνώμης -η Θεία Ευχαριστία- χρησιμοποιήθηκε από το Πατριαρχείο Μόσχας κατά την αντιπαράθεση ως μοχλός πιέσεως. Δεκάδες εκατομμύρια Ορθοδόξων έχουν διακόψει την ευχαριστιακή κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και την Εκκλησία της Ελλάδος. Εξάλλου το ζήτημα της εγκυρότητος των χειροτονιών που ετέλεσε ο αυτοαποκαλούμενος «Πατριάρχης» κ. Φιλάρετος, ενώ ήταν αφορισμένος και αναθεματισμένος, εξακολουθεί να διχάζει. Τα επώδυνα αποτελέσματα της γενομένης εγχειρήσεως είναι πασίγνωστα όχι μόνο στους Ορθοδόξους κύκλους, αλλά γενικότερα σε όλο τον χριστιανικό κόσμο.

3.Προς το παρόν, στις περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες επικρατεί μία ανησυχητική σιωπή.Oι διαφαινόμενες εκατέρωθεν πολιτικές πιέσεις τραυματίζουν το πνευματικό κύρος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ενώ η κινητοποίηση ανεύθυνων προσώπων, για να λοιδορούν εκείνους που διατυπώνουν διαφορετικές εκτιμήσεις, κολακεύοντας συγχρόνως όσους υποστηρίζουν, ευτελίζει τον διορθόδοξο διάλογο σε μία κρίσιμη για την Ορθοδοξία εποχή. Ορισμένοι εκκλησιαστικοί κύκλοι εκφράζουν την προσδοκία ότι σιγά-σιγά όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες θα αναγνωρίσουν τον παραλαβόντα τον Τόμο. Όμως, κι αν ακόμη ορισμένες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες τoν αναγνωρίσουν, αρκετές άλλες, όπως δηλώνουν στις μέχρι τούδε δημόσιες τοποθετήσεις τους, θα παραμείνουν στην άρνηση. Με αποτέλεσμα μια εθνοφυλετική διάσπαση (σε Έλληνες, Σλάβους και όσους επιθυμούν αρμονικές σχέσεις με όλους), η οποία ακυρώνει τον πολυεθνικό και πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Ορθοδοξίας και την οικουμενικότητά της. Τα εκκλησιαστικά σχίσματα δεν τα διορθώνει αυτομάτως ο χρόνος ούτε τα επουλώνει˙ αντιθέτως τα παγιώνει και τα βαθαίνει.

4.Επείγει πλέον να αναζητηθούν δρόμοι υπερβάσεως της εκκλησιαστικής πολώσεως. Για την αντιμετώπιση των ποικίλων συγκρούσεων στον κόσμο το πρώτο στάδιο ενεργειών είναι η αποκλιμάκωση. Είναι ευρύτατα αποδεκτό και συχνά επαναλαμβάνεται διεθνώς ότι μόνον με σοβαρό διάλογο είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν οι εντάσεις. Ας επιδιωχθεί το συντομότερο εκ νέου επικοινωνία και ανταλλαγή δημιουργικών προτάσεων μεταξύ των βασικών παραγόντων της κρίσεως. Υπάρχουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία πρόσωπα που μπορούν να συμβάλουν στην άμεση έναρξη διαβουλεύσεων.

5.Καιρός να τεθούν ως βάσεις των νέων προσπαθειών αλήθειες της Ορθοδόξου Παραδόσεως, οι οποίες στηρίζονται στην Αγία Γραφή. Πχ:«Τί δέ με καλεῖτε, Κύριε Κύριε, καὶ οὐ ποιεῖτε ἃ λέγω;» (Λουκ. 6:46, πρβλ. Ματθ.7:21)˙ «Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν, ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, εὐλογεῖτε τοὺς καταρωμένους ὑμᾶς, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς…» (Ματθ. 5:44)˙«ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν…»(Ματθ. 6:12)˙«…σπουδάζοντες τηρεῖν τὴν ἑνότητα τοῦ Πνεύματος ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης» (Εφεσ.4:3, βλέπε και Γαλ.5:15). Ακολουθώντας πιστά τις εντολές του Κυρίου θα διακρίνουμε νέους δρόμους για την υπέρβαση της κρίσεως.

6.Υπάρχουν λύσεις. Θα μας φωτίσει ο Θεός να τις προσδιορίσουμε. Οι λύσεις βεβαίως δεν θα επιτευχθούν με την ανταλλαγή προσβλητικών και απειλητικών κειμένων ή με εξωεκκλησιαστικές παρεμβάσεις˙ ούτε είναι δυνατόν να επιβληθούν μονομερώς ή αυτομάτως με το πέρασμα του χρόνου. Κάθε καθυστέρηση επιδεινώνει την ήδη οδυνηρή κατάσταση. Και αν «στο τέλος», «στο μέλλον», βρεθεί κάποια λύση, θα έχουν πλέον συσσωρευθεί στην ιστορία της Ορθοδοξίας πολλές δυσάρεστες σελίδες. Η βασική αρχή της Συνοδικότητος, στην οποία έχει στηριχθεί διαχρονικά η πορεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, είναι η μόνη τελικά που μπορεί να ανοίξει διέξοδο στην υφισταμένη κρίση. Συνηγμένοι ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, με αλληλοσεβασμό και αποκλειστικό σκοπό την ανεύρεση μιας ειρηνικής ρυθμίσεως, έχουμε τη δυνατότητα να καταλήξουμε σε μια λύση κοινώς αποδεκτή για όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία. Όσο αναβάλλεται η αξιοποίηση της Συνοδικότητος σε Πανορθόδοξο επίπεδο, οι πολυμερείς διασπάσεις στην Ορθόδοξη Οικουμένη θα γίνονται πολλαπλά επικίνδυνες. Η σημερινή τεχνολογία επιτείνει τον θόρυβο,τη σύγχυση και την αναταραχή μεταξύ των Ορθοδόξων˙ και τελικά μειώνεται η αξιοπιστία της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο.

7.Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, η μεγάλη εορτή της ελεύσεως στην ανθρωπότητα του Υιού και Λόγου του Θεού, της εκπληκτικής πρωτοβουλίας του Πατρός για τη συμφιλίωση με το ανθρώπινο γένος, εντείνουμε ταπεινά τη δέησή μας όπως επιταχυνθούν τα βήματα προς συμφιλίωση, προς καταλλαγή. Ώστε να δικαιούμεθα να συμψάλουμε όλοι οι Ορθόδοξοι το «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ και ἐπί γῆς εἰρήνη ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία» (Λουκ. 2:14). «Τὰ δὲ πάντα ἐκ τοῦ Θεοῦ τοῦ καταλλάξαντος ἡμᾶς ἑαυτῷ διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ δόντος ἡμῖν τὴν διακονίαν τῆς καταλλαγῆς». (Όλα δε προέρχονται από τον Θεό, ο οποίος μας συμφιλίωσε με τον εαυτό του δια του Ιησού Χριστού και μας ανέθεσε το έργο της συμφιλιώσεως) (Β΄Κορ. 5:18).

Η πρωτοβουλία για τη θεραπευτική αγωγή της νέας πραγματικότητος ανήκει αναμφιβόλως στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αλλά και όλες οι Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, όλοι ανεξαιρέτως οι Ορθόδοξοι, έχουμε ευθύνη να συμβάλουμε στη συμφιλίωση.

Με την καταλλαγή θα ειρηνεύσουν εκατομμύρια πιστών ανθρώπων. Συγχρόνως η Ορθοδοξία θα επιβεβαιώσει την πνευματική της ικανότητα να επουλώνει τις πληγές, με οδηγό τον Λόγο του Θεού και την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Επιβεβαιώνοντας την αλήθεια ότι είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, η οποία έχει Κεφαλήν τον Χριστόν, τον σαρκωθέντα Υιόν του Θεού, «δι’ ὅν τά πάντα και δι’οὗ τά πάντα» (Ἑβρ. 2:10), «…τοῦ δόντος ἡμῖν τὴν διακονίαν τῆς καταλλαγῆς» (Β΄Κορ. 5:18).

Τίρανα, 20 Νοεμβρίου 2019
"

Πηγή: ΡΟΜΦΑΙΑ

ΥΓ: Επιστρέφω στο forum μετά από πολύ καιρό, επειδή πιστεύω, ότι η κατάσταση για την Ορθοδοξία είναι εξαιρετικά δυσοίωνη. Φοβάμαι, ότι επίκειται σχίσμα, που μόνο ο Θεός μπορεί να αποτρέψει. Είναι μεγάλη ανάγκη να προσευχηθούμε γι αυτό.

Άβαταρ μέλους
Μ.Δ.Κ.
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1265
Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2010 11:55 am

Re: Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: ''Το ρήγμα από την Ουκρανία στην Αφρική''

Δημοσίευση από Μ.Δ.Κ. »

Καλή χρονιά εν Χριστώ, Νίκο, αν θυμάμαι καλά. Το ότι σε απασχολεί η ενότητα της Εκκλησίας, μόνο από χριστιανούς που αγαπούν Τον Χριστό και την Εκκλησία Του μπορείς να ακούσεις κάποιους ψιθύρους.Όντως σημαντική τοποθέτηση του Σεβασμιότατου.

ΥΓ

Αυτά και πολλά άλλα ίσως λυθούν στην επερχόμενη φωτιά της καμίνου, που αν δεν κάνω λάθος αναφέρθηκε ήδη απο τότε.....τώρα που τα ξαναλέμε ήδη ο καυστήρας έχει ανάψει, δεν νομίζεις;
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.

Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4072
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: ''Το ρήγμα από την Ουκρανία στην Αφρική''

Δημοσίευση από filotas »

Αν καταλαβαίνω καλά εννοείς ότι έρχεται το τέλος του κόσμου και η Δευτέρα Παρουσία. Θα συμφωνήσω, ότι τα σημάδια αυτό δείχνουν. Είχα μια συζήτηση με τον Πνευματικό μου πάνω σ' αυτό και έχει κι αυτός την ίδια άποψη. Αν δεν υπάρξει κάποια σημαντική αλλαγή στην πνευματική εγρήγορση των Χριστιανών ο κατήφορος που έχουμε πάρει οδηγεί στον γκρεμό. Μέχρι και το Άγιο Όρος παρασύρθηκε στη δίνει της τελευταίας δοκιμασίας. Έχουμε αρχίσει να ξεμένουμε από πνευματικές σταθερές. Ο Αναστάσιος είναι μια απ' αυτές, αλλά είναι "φωνή βοώντος εν τη ερήμω".

Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4072
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Πειραιώς Σεραφείμ:”Άμεση Σύγκληση της Πανορθοδόξου Συνόδου”

Δημοσίευση από filotas »

Πειραιώς Σεραφείμ:”Άμεση Σύγκληση της Πανορθοδόξου Συνόδου”
11/01/2022

Εικόνα

ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ: “Ενός κακού δοθέντος, μύρια έπονται…” τόνισε ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ για την κίνηση στην οποία προέβη η Ρωσική Εκκλησία με την Εξαρχία στην Αφρική – Αναλυτικά τι ανέφερε:

“Η απόδοση Αυτοκεφαλίας σε αναθεματισμένους, καθηρημένους και σχισματικούς ανθρώπους, χωρίς μετάνοια και η αποκατάσταση τους χωρίς την νόμιμη δωσιδικία που προβλέπουν οι Ιεροί Κανόνες, δυστυχώς οδηγούν την Ορθόδοξη Εκκλησία σε επικίνδυνες ατραπούς.

Γι΄ αυτό αισθανόμεθα μεγάλη οδύνη για την τραγωδία αυτή που υφίσταται το Σώμα της Εκκλησίας σε παγκόσμια κλίμακα. Η Εξαρχία της Ρωσικής Εκκλησίας που προαναγγέλθη στηρίζεται πάνω στην εσφαλμένη άποψη ότι το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας έχει αποβεί σχισματικόν με την μνημόνευση του ως Μητροπολίτου της “Αυτοκεφάλου” Εκκλησίας της Ουκρανίας Επιφανίου.

Σχισματικός δεν ανακηρύσσεται κάποιος από οποιονδήποτε Πρωθιεράρχη ή οποιαδήποτε Σύνοδο αλλά από την Πανορθόδοξη Σύνοδο η οποία πρέπει να συγκληθεί όπως προβλέπουν οι Ιεροί Κανόνες.

Συνεπώς, η ενέργεια της Εκκλησίας της Ρωσίας στηρίζεται πάνω σε εσφαλμένη προϋπόθεση, διότι δεν μπορείς να θεωρείς κάποιον και να τον κηρύξεις σχισματικό χωρίς την διαπίστωση και κανονική ποινή που μπορεί να την επιβάλλει το αρμόδιο Συνοδικό όργανο.

Στην Ορθόδοξη Εκκλησία αυτή την αρμοδιότητα την έχει μια Πανορθόδοξη Οικουμενική Σύνοδος και όχι μεμονωμένες εκκλησιαστικές οντότητες. Όμως, οφείλω να πω ότι το αίτημα για την Σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου, όπως πολύ σοφά τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος στην εμπνευσμένη του δήλωση, καθίσταται αναγκαία υπέρ ποτέ άλλοτε. Είναι άμεση ανάγκη για να υπερβαθεί αυτή η κρίση μεταξύ των Εκκλησιών και για να επανέλθει η ηρεμία στο Σώμα της Ορθοδοξίας, ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης με την σοφία που τον διακρίνει και την νουνεχή και βαθυνούστατη αντίληψη των πραγμάτων να υπερβεί εαυτόν και να συγκαλέσει άμεσα Πανορθόδοξη Σύνοδο για να ρυθμιστεί το ζήτημα και να επέλθει η ειρήνη στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Επαναλαμβάνω και πάλι, έχουμε δηλώσει εξ υπαρχής του θέματος ότι το Σεπτό Οικουμενικό μας Πατριαρχείο εσφαλμένως και ακύρως χωρίς αρμοδιότητα και χωρίς δωσιδικία απεκατέστησε καθηρημένους κληρικούς της Ρωσικής Εκκλησίας χωρίς να έχει μια τέτοια δυνατότητα. Διότι αυτό δεν προβλέπεται από τους Ιερούς Κανόνες. Η ταυτότης των ποινών που ισχυεί ως ένα από τα ενοποιητικά στοιχεία της Ορθοδοξίας, δυστυχώς, στην περίπτωση αυτή παρεβιάστη προδήλως. Δεν υφίσταται ζήτημα για το εαν είχε το δικαίωμα ή όχι το Οικουμενικό Πατριαρχείο να απονείμει Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας – ασφαλώς και είχε το δικαίωμα αυτό- διότι είναι η Πρωτόθρονος Εκκλησία και μέχρι να συναποφασιστεί άλλος τρόπος αποδόσεως της Αυτοκεφαλίας, το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει αυτό το δικαίωμα.

Υπο τις κανονικές προϋποθέσεις βέβαια, δηλαδή:
-Αίτηση ενός εκκλησιαστικού σώματος
-συγκατάθεση της Εκκλησίας και
-την απονομή από το Οικουμενικό Πατριαρχείο

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν τίθεται θέμα εαν καλώς ή κακώς έδωσε την Αυτοκεφαλία το Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά το θέμα είναι σε ποιους την έδωσε. Την έδωσε όχι στην Κανονική Εκκλησία υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο που όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες αναγνώριζαν μέχρι της ημέρας εκείνης, αλλά σε έναν εσμό καθηρημένων, απατεώνων, αχειροτονήτων και αναθεματισμένων ανθρώπων οι οποίοι μέχρι και σήμερα εμφανίζονται ως ανάξιοι της υψίστης σκηνής.

Υπενθυμίζω, ότι ο ψευδο-Πατριάρχης Φιλάρετος Ντενισένκο, ο οποίος καθαιρέθηκε και για πορνεία γιατί έχει τέσσερα τέκνα. Αυτός ο αθλιότατος άνθρωπος ο οποίος δήθεν τώρα έχει αποκατασταθεί δυστυχώς, προέβη προ λίγων ημερών σε δύο Χειροτονίες Ελλήνων Παλαιοημερολογιτών ψευδοκληρικών τους οποίους έκανε και Επισκόπους. Αρα, λοιπόν το θέμα είναι σοβαρότατο και είναι πολυεπίπεδο.

Πρέπει να υπερβαθεί αυτή η κρίσις άμεσα με την Σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου. Είναι ένα αίτημα πολύ ώριμο πλέον και πολύ επάναγκες.

Με την Χάρη, την Ευλογία και τον Φωτισμό του Κυρίου να ευλογήσει τον Μακαριώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη, τον οποίο αγαπούμε, σεβόμεθα και τιμώμεν διότι είναι ο Πατριάρχης του Γένους μας, αλλά και τους Μακαριωτάτους Προέδρους και Πατριάρχας και Αρχιεπισκόπους των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών να συγκροτήσουν άμεσα Πανορθόδοξη Σύνοδο με την συμμετοχή όλων των διαποιμαινόντων Αρχιερέων και Μητροπολιτών με υπερβαθή επί την βάση των Θείων και Ιερών Κανόνων της Εκκλησία μας, για το πολύ σοβαρό ζήτημα το οποίο έχει προκύψει”.

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Άβαταρ μέλους
Μ.Δ.Κ.
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1265
Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2010 11:55 am

Re: Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: ''Το ρήγμα από την Ουκρανία στην Αφρική''

Δημοσίευση από Μ.Δ.Κ. »

Δεν υπονοούσα ότι η ημέρα Του Κυρίου - το τέλος του παρόντος κόσμου, η Δευτέρα παρουσία - είναι σήμερα ή αύριο ή τέλος πάντων πλησιάζει επί των ημερών μας. Οι ημέρες μας και τα σημεία των καιρών που ζούμε, σχετίζονται με εποχή και χρόνους που μάλλον εκτενώς περιγράφηκαν και απο πλήθος αγίων απο παλαιότερα -αγιος Κοσμάς ο Αιτωλός- μεχρι και από τους πρόσφατα μεγάλους αγίους μας Πορφύριο, Παίσιο, Ιάκωβο και άλλους.


Και για να εκφράσω εδώ στο θέμα την κουτσή και ανάπηρη γνώμη μου,με περισσότερο σαφή τρόπο, νομίζω ότι η ανθρωπότητα όλη, η γή όλη, στενάζει απο το κακό, το οποίο έχει κατορθώσει να έχει, ή τουλάχιστον δείχνει σαν να έχει δύναμη και ισχύ που ίσως ποτέ άλλοτε δεν είχε.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό βλέπω και γεγονότα και συμπεριφορές που εξελίσσονται και εκφράζονται με πράξεις ή παραλείψεις σε επίπεδο κληρικών μέσα στο σώμα της Εκκλησίας, όπως το θέμα που πτυχές του διαβάζουμε εδώ.

Το ''καθαρτικό ''καμίνι που είχα αναφερθεί σχετίζεται με γεγονότα που ήδη ζούμε, η κάποιοι άλλοι θα ζήσουν στο μέλλον (αν εμείς δεν προ φτάσουμε), και δεν χρειάζονται περισσότερα να περιγράψουν την υπάρχουσα κατάσταση, η οποία όμως εν δυνάμει Θεού και μόνον δύναται να ανατραπεί.
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.

Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4072
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Αποφάσεις του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας για την εισπήδηση από τους Ρώσους

Δημοσίευση από filotas »

Αποφάσεις του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας για την εισπήδηση από τους Ρώσους
12/01/2022

Εικόνα

ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ: Για “προσπάθεια αλλοίωσης της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας και βάναυση παραβίαση της Ορθοδόξου ημών πίστεως εις το ευαίσθητον πεδίον της εν Αφρική Ιεραποστολής…”, κάνει λόγο στο ανακοινωθέν που εξέδωσε η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, ενώ αποφασίστηκε να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ενέργειες “προς τους παραβάτας”.
Για αντικανονική και αήθη εισβολή και εισπήδηση της Ρωσικής Εκκλησίας κάνει λόγο το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας μετά το πέρας της συνεδρίασης της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, που ολοκληρώθηκε σήμερα

Αναλυτικά το ανακοινωθέν:

Εν ονόματι τού Τριαδικού Θεού συνήχθημεν εν τή Μεγάλη Πόλει τής Αλεξανδρείας προσκλήσει τής Α.Θ.Μ. τού Πάπα καί Πατριάρχου Αλεξανδρείας καί πάσης Αφρικής κ.κ. Θεοδώρου Β΄ καί μετ αισθήματος ευθύνης πρός τό ποίμνιόν της καί τήν μακραίωνην ιστορικήν αυτής Αποστολικήν πορείαν, η Ιεραρχία τού Παλαιφάτου καί Πρεσβυγενούς Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, κατόπιν συνεδριάσεως αυτής, εξετασαμένης πολλαπλώς καί πολυτρόπως τάς κανονικάς παραμέτρους τής αντικανονικής καί αντιεκκλησιαστικής εισπηδήσεως τού Πατριαρχείου τής Ρωσσίας πρός δημιουργίαν καινοφανών «εκκλησιαστικών μορφωμάτων εν Αφρική», ανακοινώνει τά εξής:

Ήδη τά δύο τελευταία έτη, εκ τού γεγονότος τής αναγνωρίσεως εκ μέρους τού Μακαριωτάτου Πάπα καί Πατριάρχου Αλεξανδρείας καί πάσης Αφρικής κ.κ. Θεοδώρου Β, τού Αυτοκεφάλου τής Ορθοδόξου Ουκρανικής Εκκλησίας, εδέχθημεν αιφνιδιαστικώς τήν αντικανονικήν καί αήθη εισβολήν καί εισπήδησιν τής Ρωσσικής Εκκλησίας διά μεθόδων απαδουσών τή εκκλησιαστική πράξει καί παραδόσει, ήν εσεβάσθησαν πάντες οι αοίδιμοι προκάτοχοι τού Πατριάρχου Ρωσσίας κ. Κυρίλλου, πρός εξαγοράν ιθαγενών Κληρικών τού Πατριαρχείου ημών, ως άμεσον επιβολήν αντιποίνων καί κατ επέκτασιν εκβιασμού ή εκδικήσεως ημών. Ήδη, μετά από τής 29ης Δεκεμβρίου 2021 εξαγγελίας τού Πατριαρχείου Μόσχας, έχομεν πλέον τάς επισήμους αποφάσεις καί εξ αυτών δηλώσεις τής Εκκλησίας τής Ρωσσίας καί συνεντεύξεις στελεχών αυτής, περί όλως αντικανονικής ιδρύσεως «Εξαρχίας», βάσει εσωτερικών αυτής «καταστατικών» καί ουχί κανονικών διατάξεων, εντός τών ορίων τού Πατριαρχείου ημών, αποτελουμένης υπό κληρικών αυτοαπομακρυνθέντων, είτε εν επιτιμίοις διατελούντων καί λοιπών αγνώστου προελεύσεως αυτοχαρακτηριζομένων μέν ως Ορθοδόξων, αλλ ουδέποτε ανηκόντων εις τό Πατριαρχείον Αλεξανδρείας.

Διά τών ενεργειών αυτών διαπιστούται προσπάθεια αλλοιώσεως τής Ορθοδόξου εκκλησιολογίας εις πολλάς επιμέρους παραμέτρους αυτής, αλλά κυρίως εις τό ζήτημα τών ορίων τής διοικητικής διαρθρώσεως τών δομών τής Εκκλησίας τού Χριστού, μέ αφετηρίαν κίνητρα μακράν τής Ορθοδόξου Παραδόσεως. Μετά λύπης κατανοούμεν ότι ταύτα πάντα προέρχονται από λόγους εμπαθείς, καί μεμολυσμένους εκ τού καταδικασθέντος εκ τής Συνόδου τού 1872 «ιού τού εθνοφυλετισμού».

Δέν απουσιάζει βεβαίως καί εξ αυτών τών αποφάσεων τό κοσμικόν πνεύμα, παραπέμπον ακόμη εις παραμέτρους «νεο-αποικιοκρατίας» καί διεκδικήσεως παγκοσμίου πρωτοκαθεδρίας, γνωρίμους παλαιόθεν εις τήν ταλαίπωρον τής Αφρικής Ήπειρον, μή συμφωνουσών μέ τό θυσιαστικόν εν τή διακονία πνεύμα τής Ορθοδόξου ημών καθαγιασμένης Παραδόσεως.

Η Σύνοδος τής Ιεραρχίας τού Αλεξανδρινού Θρόνου, μετ εμπόνου εκπλήξεως διαμαρτύρεται πρός τόν Πατριάρχην Ρωσσίας καί τήν περί αυτόν Σύνοδον. Εκπλήξεως μέν διότι δι ημάς «επομένους τοίς Αγίοις Πατράσιν ημών», τά όρια τής κάθε αδελφής τοπικής Εκκλησίας είναι σαφή, γεωγραφικά καί χαρτογραφημένα υπό Οικουμενικών Συνόδων καί αξιοσέβαστα. Διαδηλούμεν δέ ότι εν τή πράξει ουδέποτε ενεπλάκημεν εις τά όρια οιασδήποτε τοπικής αδελφής Εκκλησίας, πολλώ δέ μάλλον εις τά τής Ρωσσικής Εκκλησίας. Τούτο δέ, όχι μόνον διότι αλλοιώνεται τοιουτοτρόπως τό μήνυμα τής ευαγγελικής αγάπης, αλλά καί διότι αγωνιζόμενοι επί αιώνας καί συμβιούντες μετά διαφόρων ομολογιών καί Θρησκειών εν πνεύματι αλληλοσεβασμού καί κατανοήσεως, δεχόμεθα ανάδελφον κτύπημα υπό τών ομοδόξων Ρώσσων.

Θεωρούμεν ότι δι αυτών τών μεθόδων παραβιάζεται βαναύσως έτι άπαξ η ουσία τής Ορθοδόξου ημών πίστεως καί δή εις τό ευαίσθητον πεδίον τής εν Αφρική Ιεραποστολής, τό οποίον «τρέφεται» υφ ημών «ως νήπιον διά γάλακτος καί ουχί διά στερεάς θεολογικής τροφής», κατά τήν Παύλειον έκφρασιν, ήτις αποτελεί δι ημάς γνώμονα καί μέτρον, διέπον τό Αποστολικόν ημών έργον.

Πρός τούτο απεφασίσθη όπως:

Α) Ενημερωθώσιν τό Σεπτόν Οικουμενικόν Πατριαρχείον καί αι κατά τόπους Εκκλησίαι διά τών Προκαθημένων αυτών, διά παραδοθησομένων Πατριαρχικών Γραμμάτων, άτινα θά περιγράφουν τήν επιπεσούσαν «λοιμικήν» σύγχυσιν εις «τά εξ ημών εν Χριστώ γεννηθέντα τέκνα», τούς πιστούς Αφρικανούς, συνεπεία τών εμφανών καί αφανών δράσεων εντεταλμένων προσώπων τής Ρωσσικής Εκκλησίας, καί

Β) Η πιστή καί άμεσος εφαρμογή τών προβλεπομένων, παρά τών Θείων καί Ιερών Κανόνων Εκκλησιαστικών ποινών, πρός τούς παραβάτας.

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Απάντηση

Επιστροφή στο “Εκκλησιαστική Επικαιρότητα”