Οι φαινομενικές διαφωνίες των τεσσάρων Ευαγγελιστών

Ερωτήματα περί της Αγίας Γραφής

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Οι φαινομενικές διαφωνίες των τεσσάρων Ευαγγελιστών

Δημοσίευση από angieholi »

Ο Ιερός Χρυσόστομος, αναλύοντας και ερμηνεύοντας το Κατα Ματθαίον Ευαγγέλιο, κάποιες φορές συγκρίνει τους στίχους του Ευαγγελίου που ερμηνεύει, με τους αντίστοιχους στίχους και το πως, οι άλλοι Ευαγγελιστές, έχουν αναφέρει και γράψει.
Επειδή λοιπόν ο εκάστοτε αναγνώστης διαβάζοντας τα Ευαγγέλια, του δημιουργείται η λανθασμένη εντύπωση ότι οι Ευαγγελιστές έρχονται σε αντίθεση ή διαφωνούν, ο Ιερός Χρυσόστομος καθόσον προχωρά στην ερμηνεία και ανάλυση του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου, ρίχνει φως και εξηγεί αυτές τις φαινομενικά διαφωνίες των Ευαγγελιστών, όπως (θα) σημειώνονται παρακάτω:



"Η πρόσκλησις των Αποστόλων, Πέτρου και Ανδρέα, από τον Κύριο Ιησού Χριστό"


Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο:

Κεφάλαιο 4, στίχος 18-20
18 Περιπατῶν δὲ παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα τὸν λεγόμενον Πέτρον καὶ ᾿Ανδρέαν τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ, βάλλοντας ἀμφίβληστρον εἰς τὴν θάλασσαν· ἦσαν γὰρ ἁλιεῖς· 19 καὶ λέγει αὐτοῖς· δεῦτε ὀπίσω μου καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων. 20 οἱ δὲ εὐθέως ἀφέντες τὰ δίκτυα ἠκολούθησαν αὐτῷ.


Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο:

Κεφάλαιο 1, στίχος 42-43
42 εὑρίσκει οὗτος πρῶτος τὸν ἀδελφὸν τὸν ἴδιον Σίμωνα καὶ λέγει αὐτῷ· εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν· ὅ ἐστι μεθερμηνευόμενον Χριστός· 43 καὶ ἤγαγεν αὐτὸν πρὸς τὸν ᾿Ιησοῦν. ἐμβλέψας αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπε· σὺ εἶ Σίμων ὁ υἱὸς ᾿Ιωνᾶ, σὺ κληθήσῃ Κηφᾶς, ὃ ἑρμηνεύεται Πέτρος.



Εξηγεί ο Ιερός Χρυσόστομος, στις ομιλίες του στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, Ομιλία ΙΔ΄:

" Και περιπατών παρά τη θάλασσαν της Γαλιλαίας, είδε δύο αδερφούς, Σίμωνα τον επικαλούμενον Πέτρον, και Ανδρέαν τον αδερφόν αυτού, βάλλοντας αμφίβληστρον εις την θάλασσαν (ήσαν γαρ αλιείς). και λέγει αυτοίς. Δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων. Οι δε αφέντες τα δίκτυα ηκολούθησαν αυτώ."

Ο Ιωάννης λέγει ότι η πρόσκλησις των έγινεν κατ'άλλον τρόπον, από όπου γίνεται φανερόν ότι αυτή ήτο η δευτέρα πρόσκλησις, πράγμα που ημπορεί κανείς να διαπιστώση από πολλά. Εκεί λόγου χάριν (στο Κατα Ιωάννη Ευαγγέλιο) λέγει ότι ήλθαν εις αυτόν προτού ο Ιωάννης κλεισθή εις την φυλακήν, ενώ εδώ (στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο) αφού εκλείσθη εις αυτήν. Και εκεί ο Ανδρέας καλεί τον Πέτρον, ενώ εδώ ο Ιησούς και τους δύο.

Και ο μεν Ιωάννης γράφει ότι "Ιδών Ιησούς τον Σίμωνα ερχόμενον λέγει. Συ ει Σίμων ο υιός Ιωνά. Συ κληθήση Κηφάς, ο ερμηνεύεται Πέτρος." Ο δε Ματθαίος λέγει ότι από προηγουμένως εκαλείτο με αυτό το όνομα. Μας λέγει "Ιδών Σίμωνα τον λεγόμενον Πέτρο".

Αλλά και από το μέρος από όπου έγινεν η κλήσις και από πολλά άλλα θα διαπίστωνε τούτο κανείς και από την πρόθυμον ακόμη υπακοήν και την εγκατάλειψι όλων. Ήσαν ήδη προητοιμασμένοι καλώς. Κατά την πρώτην πρόσκλησιν παρουσιάζεται ο Ανδρέας να έρχεται εις το σπίτι και να ακούη πολλά (Ιωάν. 1, 40). Εδώ (στο κατά Ματθαίον) μόλις ήκουσαν μιαν απλήν λέξιν και ηκολούθησαν αμέσως. Διότι βέβαια είναι φυσικόν, μολονότι τον είχαν ακολουθήσει από την αρχήν, να τον εγκαταλείψουν εν συνεχεία. Είχαν δει και τον Ιωάννη (τον Πρόδρομο) εις την φυλακήν και τον ίδιον (τον Ιησού) να αναχωρή (Ματθ. 1, 12). Έτσι επέστρεψαν εις το επάγγελμά των. Δια τούτο και τους ευρίσκει να αλιεύουν. Αλλ'εκείνος ούτε όταν πρώτα ηθέλησαν να φύγουν τους ημπόδισεν, ούτε πάλιν όταν έφυγαν τους άφησε οριστικώς. Υπεχώρησεν όταν εξέφυγαν, έρχεται όμως εκ νέου δια να τους κάμη πάλιν ιδικούς του. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος ψαρεύματος.
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγία Γραφή”