Θεόπνευστες συμβουλές για την υγεία μας απο την Αγία Γραφή

Ερωτήματα περί της Αγίας Γραφής

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
efthumhs
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1545
Εγγραφή: Δευ Δεκ 18, 2006 9:00 am
Τοποθεσία: Στερεά Ελλάδα

Θεόπνευστες συμβουλές για την υγεία μας απο την Αγία Γραφή

Δημοσίευση από efthumhs » Πέμ Δεκ 13, 2012 9:26 am

Θεόπνευστες συμβουλές για την υγεία μας!

Σχόλιο efthumhs: Στο παρακάτω απόσπασμα δίνεται έμφαση στην ψυχική υγεία πρωτίστως η οποία φέρνει και τη σωματική υγεία (όπως λέει και το γνωστό τροπάριο - απο την αντίθετη μεριά - "απο των πολλών μου αμαρτιών ασθενεί το σώμα, ασθενεί μου και η ψυχή...")

Ενα από τα πιο πρακτικά Βιβλία της Αγίας Γραφής είναι η «Σοφία Σειράχ». Το θεόπνευστο αυτό Βιβλίο περιέχει θαυμάσιες συμβουλές, πολύ χρήσιμες και απαραίτητες για την καθημερινή μας ζωή. Όταν το μελετούμε, θαυμάζουμε πώς το Πανάγιο Πνεύμα φώτισε τον ευσεβή αυτόν άνθρωπο της Παλαιάς Διαθήκης, τον Σειράχ, και έγραψε τέτοιες σπουδαίες συμβουλές, που ισχύουν αιώνια.

Οι συμβουλές μάλιστα αυτές καλύπτουν όλα τα θέματα της ζωής μας, τα προσωπικά, τα οικογενειακά, τα επαγγελματικά και αυτά ακόμη τα θέματα της υγείας μας, που οπωσδήποτε ενδιαφέρουν κάθε λογικό άνθρωπο. Στις γραμμές που ακολουθούν θα σημειώσουμε τρεις στίχους από την ενότητα του βιβλίου ΠΕΡΙ ΥΓΕΙΑΣ, που βρίσκεται στο τριακοστό κεφάλαιο. Θα αναφέρουμε το κείμενο και την ερμηνεία του αειμνήστου καθηγητού Παναγιώτου Τρεμπέλα και θα προσθέσουμε και λίγα σχόλια.

Στιχ. 22. «ευφροσύνη καρδίας ζωή ανθρώπου, και αγαλλίαμα ανδρός μακροημέρευσις».

Ερμηνεία: «Η χαρά και ευφροσύνη της καρδίας είναι ζωή δια τον άνθρωπον, και η αγαλλίασις του ανθρώπου του φέρνει μακροημέρευσιν».

Στιχ. 23. «αγάπα την ψυχήν σου και παρακάλει την καρδίαν σου και λύπην μακράν απόστησον από σου• πολλούς γαρ απώλεσεν η λύπη, και ουκ έστιν ωφέλεια εν αυτή».

Ερμηνεία: «Αγάπα την ζωήν σου και παρηγόρει την καρδίαν σου και διώχνε μακράν από σε την λύπην• διότι η λύπη εθανάτωσε πολλούς, και ουδεμία ωφέλεια υπάρχει εις αυτήν».

Στιχ. 24. «ζήλος και θυμός ελαττούσιν ημέρας, και προ καιρού γήρας άγει μέριμνα».

Ερμηνεία: «Ο φθόνος και ο θυμός ολιγοστεύουν τας ημέρας της ζωής μας• η δε αγωνιώδης φροντίς οδηγεί εις παράκαιρον και πρόωρον γήρας».

Όπως φαίνεται από τους θεοπνεύστους αυτούς στίχους, προϋπόθεση για να έχει κάποιος υγεία και να μακροημερεύει είναι να έχει «ευφροσύνη καρδίας», να χαίρεται δηλαδή η ψυχή του. Δεν πρόκειται εδώ για την επιφανειακή και πρόσκαιρη χαρά, που προσφέρουν τα πλούτη και οι ηδονές και τα αξιώματα, αλλά για τη βαθιά χαρά της ψυχής, που την χαρίζουν το «αγαθόν συνειδός», η καλή συνείδηση, και το «κατόρθωμα πνευματικόν», όπως έλεγε ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (ΕΠΕ 16β, 338-340). Η χαρά δηλαδή που προέρχεται από την επιβράβευση της συνειδήσεως για τις πράξεις μας, και από τις πνευματικές νίκες εναντίον της αμαρτίας και των ελαττωμάτων μας. Τέτοια χαρά και αγαλλίαση γίνεται παράγοντας ζωής και μακροημερεύσεως.

Στην εποχή της Παλαιάς Διαθήκης η υγεία και η μακροημέρευση στην παρούσα ζωή, ήταν σπουδαία δώρα του Θεού. Στην εποχή της Καινής Διαθήκης τονίζεται περισσότερο η ετοιμασία για τη ζωή στην αιώνια Βασιλεία των ουρανών, χωρίς να παραγνωρίζεται βέβαια και η παρούσα ζωή.

Ο θεόπνευστος σοφός Σειράχ στους υπόλοιπους στίχους, τονίζει τί πρέπει να αποφεύγει αυτός που θέλει να ζει υγιής και να είναι πολύχρονος. Πρωτίστως λέγει:

Διώξε, άνθρωπέ μου, μακριά σου τη λύπη, διότι η λύπη θανάτωσε πολλούς.

Καμιά ωφέλεια δεν προέρχεται από τη λύπη. Αυτό που είπε χιλιάδες χρόνια πριν ο θεόπνευστος Συγγραφεύς, το συνιστούν και σήμερα οι ιατροί και οι ψυχολόγοι, οι οποίοι τονίζουν ότι η λύπη είναι ισχυρότατος νοσογόνος παράγοντας και πρέπει να αποφεύγεται οπωσδήποτε.

Η μόνη λύπη που δεν βλάπτει, αλλ’ αντιθέτως ωφελεί, είναι η λύπη για τις αμαρτίες μας• η λύπη αυτή μας φέρνει σε συναίσθηση της καταστάσεώς μας και προκαλεί μέσα μας μετάνοια και οδηγεί τα βήματά μας στο Μυστήριο της ιεράς Εξομολογήσεως, όπου αλλάζει η διάθεση της ψυχής μας και συνεχίζουμε με νέες δυνάμεις τη ζωή. Κάθε άλλη λύπη θολώνει τη διάνοιά μας, μαραζώνουμε και οδηγούμαστε στην απελπισία.

Στον επόμενο στίχο ο θεόπνευστος Συγγραφεύς προσθέτει και τρία ακόμη αίτια, που καταστρέφουν τη ζωή μας και στον παρόντα κόσμο. Τα αίτια μάλιστα αυτά, δεν έρχονται από άλλους, αλλά οφείλονται σε μας τους ίδιους. Ο φθόνος, γράφει, ο θυμός και η μέριμνα κόβουν μέρες από τη ζωή μας. Φέρνουν πιο κοντά μας τα γηρατειά μας, το τέλος της πορείας μας στον κόσμο.

Φθόνος, θυμός και μέριμνα. Τρία πάθη, που παρουσιάστηκαν στη ζωή μας από τότε που παρακούσαμε την εντολή του Θεού και ζούσαμε πλέον μακριά από Εκείνον, όπως μας παρακινούσε ο εισηγητής και εφευρέτης της αμαρτίας, ο τρισκατάρατος και μισάνθρωπος σατανάς. Και τα τρία αυτά πάθη, τα σατανογέννητα, κατατρώγουν τον άνθρωπο. «Καλύτερα να έχεις ένα φίδι να κυκλοφορεί στα σπλάχνα σου, παρά φθόνο», έλεγε ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Τόση δηλαδή φθορά σου προκαλεί (ΕΠΕ 20, 70-72). «Οι φλέβες του οξύθυμου την ώρα της εξάψεως του θυμού του, κινδυνεύουν να σπάσουν και η όψη του αγριεύει, γίνεται σαν δαιμονισμένος», έλεγε ο Μέγας Βασίλειος (PG 31, 356). «Εξ αιτίας της μέριμνας σκληρύνεται η καρδιά του ανθρώπου και πριν πεθάνει γίνεται αναίσθητος, δεν μπορεί να νιώσει την γλυκύτητα που χαρίζει η μελέτη του λόγου του Θεού και η επικοινωνία με τον Θεό», έλεγε ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (ΕΠΕ 11, 126).

Όσοι κυριεύθηκαν από αυτά τα πάθη υποφέρουν μέρα και νύχτα. «Λιώνουν από το κακό τους», όπως λέει ο λαός μας. Κιτρινίζουν, κοκκινίζουν, έχουν εξάψεις, ανεβαίνει η πίεσή τους, δεν μπορούν να κοιμηθούν. Παθαίνουν ακόμη και συγκοπή, έμφραγμα καρδιάς.

Πόσο διαφορετική θα ήταν αλήθεια η ζωή μας, αν μελετούσαμε και εφαρμόζαμε όλοι μας όλα όσα έχουν γραφεί για μας στις ιερές σελίδες της Αγίας Γραφής! Θα ήταν ήρεμη και ειρηνική εδώ στον παρόντα κόσμο και αιώνια ευτυχισμένη στην ουράνια Βασιλεία του Θεού.


Πηγή:http://www.orp.gr/?p=3978#more-3978

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγία Γραφή”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης