Αγία Γραφή
Συντονιστής: Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 480
- Εγγραφή: Δευ Απρ 28, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Μπορώ να το διαβάσω και να σου δώσω μια ερμηνεία,αλλά το έχω μόνο στην μετάφραση.'Ομως ίσως θα 'ταν καλύτερο να ρωτήσεις τον πνευματικό σου ή κάποιον χαρισματικό Γέροντα.
Και το Πνεύμα και η νύμφη λένε ¨έλα.Και όποιος ακούει ας πει ¨έλα.και όποιος διψάει ας έρθει,και όποιος θέλει ας παίρνει δωρεάν το νερό της ζωής.
ΠΕΡΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
b]Φίλε costisk να κρατήσεις αυτόν τον τρόπο με τις σημειώσεις ο οποίος είναι ο σπουδαιότερος τρόπος για μελέτη όχι διάβασμα θα σε κάνει να θυμάσαι και μετά από χρόνια εδάφια και κεφάλαια της Γραφής από μνήμη. ¨Οταν πρωτάρχισα την Γραφή με αυτόν τον τρόπο έχω γεμίσει μέχρι τώρα -9- μεγάλα τετράδια από της σημειώσεις. Κάτι που θα βρώ και θα ήθελα να το θυμάμαι πάντα για την μεγάλη του σημασία θα το κρατήσω αμέσως σε σημείωση. Δεν γράφω όλο το περιστατικό αλά με δυό λόγια δίνω εξήγηση περί τίνος πρόκειται και σε ποιά σελίδα θα βρώ το κεφάλαιο ¨Αν δεις όλλα μου τα βιβλία είναι σημαδεμένα με το μολύβι Τέξτα το χρωματιστό που δεν σβήνει τα γράμματα αλλά βλέπεις καθαρά το σημείο που θέλεις. Κάποιοι φίλοι με αποπαίρνουν γιατί αυτό που κάνω δεν είναι καλό, και απαντώ. Βρε παιδιά δεν θα βάλω τα βιβλία μου για πούλημα και θα πρέπει να τα κρατώ καθαρά, αυτό με εξυπηρετεί εμένα. Και πράγματι Άμα πάω στην σελίδα που με στέλνει η σημείωση που έχω κρατήσει, δεν χρειάζεται να διαβάσω όλο το κεφάλαιο για να βρώ αυτό που θέλω αλλά είναι σημειωμένο το κομμάτι αυτό και αμέσως πέφτω πάνω του. Δεν σε δασκαλεύω να μουτζουρώνεις τα βιβλία σου κι' εσύ αλλά μια εικόνα το πως θα βοηθηθείς για μελέτη ¨Ομως στοιχίζει πάλι η μελέτη φίλοι μου Δεν μπορείς να κάνεις μελέτη με ένα βιβλίο αλά χρειάζονται αρκετά γιατί τότε σε παραπομπές σε στέρνει από το ένα βιβλίο στο άλλο. Γιαυτό τα λιγότερα βιβλία που έχω διαβάσει είναι Βίοι Αγίων Όπως δίποτε σου χρειάζεται Εκκλησιαστική ιστορία. ¨Αν πω για το Πηδάλιο πρέπει να δουλεύεις μία εβδομάδα για να το πάρεις Είπα ότι θα γράψω μονο δύο γραμμές αλλά για να δώσω πιο πολύ εξήγηση η μία λέξη τραβάει την άλλη Συχώρα με.
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4117
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
filotas έγραψε: 1. Η κατανόηση της Αγίας Γραφής δεν είναι δυνατή χωρίς τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος, επειδή δεν είναι ανθρώπινο κείμενο αλλά έχει θεόπνευστη προέλευση. Γι αυτό μη διαβάζεις πρόχειρα την Αγία Γραφή, αλλά προετοίμασε τον εαυτό σου με προσευχή κι ύστερα διάβασε τη με σεβασμό.
2. Η πνευματική μελέτη εντάσσεται στα πλαίσια της συνολικής πνευματικής μας πορείας και πρέπει να χαράσσεται προσεκτικά μαζί με τον Πνευματικό μας. Όπως ένας αθλητής αν υπερβάλει τις δυνάμεις του μπορεί να τραυματιστεί, έτσι κι ένας πνευματικός αθλητής αν κάνει πράγματα για τα οποία δεν είναι ακόμη πνευματικά έτοιμος, μπορεί να σκανδαλιστεί.
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4278
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Συμφωνω και εγω απολυτα με τον filotas, και θα ελεγα ακομη οτι καλο θα ειναι για ολους μας, να προσεξουμε το εξης.
Να μην προσερχομαστε δηλαδη, στην μελετη της Αγιας Γραφης με απολυτα ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ πνευμα, δηλαδη με σκοπο να διαλυσουμε σε νοηματικα κομματακια το καθετι και να τα "καταλαβουμε ολα διαπαντος", αλλα να μενουμε απεναντι της Γραφης, και με ενα πνευμα σεβασμου του μυστηριου γυρω απο την ακαταληπτη προαιωνια Θεια Οικονομια της Σωτηριας και Θεωσεως του εκπεσοντος Ανθρωπινου γενους.
Ποιος μπορει αλλωστε να "εξηγησει" πληρως τις βουλες του Θεου, η να γινει συμβουλος Του; Oπως αναρωτιεται και ο προφητης στην Γραφη. Κανεις.
Παραλληλα μπορουμε να διαβαζουμε Πατερες, που φωτιζουν πολλα σημεια, αλλα βρε αδελφε και να μην καταλαβαινουμε και καποια κομματια δεν εχει και τοση σημασια, αλλα και μονο η συνεχης και με σεβασμο και προσευχη, μελετη των Γραφων, μπορει να μας αγιασει στο μετρο του δυνατου, οπως ελεγε και ο αειμνηστος Γεροντας Πορφυριος. Οι Ψαλμοι, η Σοφια Σειραχ, Σολομωντος, Οι Πραξεις των Αποστολων, αρκουν για να περασει μια ζωη μαζι τους ο καθενας.
Η μηπως καταλαβαινουμε το πως ενεργουν τα Μυστηρια μεσα στην Εκκλησια μας. Ξερουμε οτι ενεργουν, και το δεχομαστε ανεπιφυλακτα και με πιστη, αλλα δεν μπαινουμε σε διαδικασια να δουμε το πως. Ειναι ατοπο για να μην πω και βλασφημο.
Μελετη λοιπον για ολους μας, και προσευχη, και οτι ευδοκησει ο Θεος, θα μας το δωσει να το καταλαβουμε για το συμφερον της ψυχης μας, αλλα και για να το εφαρμοσουμε, γιατι τελικα, αυτο ειναι που μετραει. Η πραξη.
Να μην προσερχομαστε δηλαδη, στην μελετη της Αγιας Γραφης με απολυτα ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ πνευμα, δηλαδη με σκοπο να διαλυσουμε σε νοηματικα κομματακια το καθετι και να τα "καταλαβουμε ολα διαπαντος", αλλα να μενουμε απεναντι της Γραφης, και με ενα πνευμα σεβασμου του μυστηριου γυρω απο την ακαταληπτη προαιωνια Θεια Οικονομια της Σωτηριας και Θεωσεως του εκπεσοντος Ανθρωπινου γενους.
Ποιος μπορει αλλωστε να "εξηγησει" πληρως τις βουλες του Θεου, η να γινει συμβουλος Του; Oπως αναρωτιεται και ο προφητης στην Γραφη. Κανεις.
Παραλληλα μπορουμε να διαβαζουμε Πατερες, που φωτιζουν πολλα σημεια, αλλα βρε αδελφε και να μην καταλαβαινουμε και καποια κομματια δεν εχει και τοση σημασια, αλλα και μονο η συνεχης και με σεβασμο και προσευχη, μελετη των Γραφων, μπορει να μας αγιασει στο μετρο του δυνατου, οπως ελεγε και ο αειμνηστος Γεροντας Πορφυριος. Οι Ψαλμοι, η Σοφια Σειραχ, Σολομωντος, Οι Πραξεις των Αποστολων, αρκουν για να περασει μια ζωη μαζι τους ο καθενας.
Η μηπως καταλαβαινουμε το πως ενεργουν τα Μυστηρια μεσα στην Εκκλησια μας. Ξερουμε οτι ενεργουν, και το δεχομαστε ανεπιφυλακτα και με πιστη, αλλα δεν μπαινουμε σε διαδικασια να δουμε το πως. Ειναι ατοπο για να μην πω και βλασφημο.
Μελετη λοιπον για ολους μας, και προσευχη, και οτι ευδοκησει ο Θεος, θα μας το δωσει να το καταλαβουμε για το συμφερον της ψυχης μας, αλλα και για να το εφαρμοσουμε, γιατι τελικα, αυτο ειναι που μετραει. Η πραξη.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
- babisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 746
- Εγγραφή: Τρί Απρ 21, 2009 6:54 pm
- Τοποθεσία: Χαράλαμπος@Θεσσαλονικιός
Re: Re:
Διδασκαλείες Κυρίου περί...Υποκρισίας : (Ματθ. κγ΄ 13-36), (Λουκ. ιη΄ 9-14)
Ευτυχίας-αγάπης : (Ματθ. ε΄ 3-12), (Α΄ Κορ. ιγ΄ 1-8, 13)
Πληρώσεως του νόμου: (Ματθ. ε΄ 17-48, ζ΄ 12-14)
Ελεημοσύνης : (Ματθ. στ΄ 1-4), (Μαρκ. ιβ΄ 41-44)
Προσευχής : (Ματθ. στ΄5-13, ζ΄7-11), (Α΄Θεσ. ε΄17-18), (Τιμ. β΄1-4, 8-10)
Συνχωρίσεως : (Ματθ. στ΄ 14-15, ιη΄ 18-35), (Α΄ Ιω. α΄ 8-10, δ΄ 20)
Νηστείας : (Ματθ. στ΄ 16-18)
Ακτημοσύνης : (Ματθ. στ΄ 19-34, ιθ΄ 16-30), (Λουκ. ι΄ 38-42, ια΄ 27-28)
Κατακρίσεως : (Ματθ. ζ΄ 1-6),
Της κλήσεώς μας : (Ματθ. ζ΄ 14, ι΄ 7-42), (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16, ιβ΄ 27-30, ζ΄ 24)
Γάμου-παρθεν-διαζυγ.: (Α΄ Κορ. ζ΄ 1-16, 25-40), (Α΄ Πετρ. γ΄ 1-7), (Ματθ.
ιθ΄ 3-12), (Τιμ. β΄ 11-15)
Ισότητως : (Γαλ. γ΄ 27-28)
Θεο(Χριστό)γνωσίας : (Ιωαν. α΄ 1-5, 9-14, 16-18), (Εβρ. α΄ 1-14), (Ιωαν. ιε΄ 26)
Εμφαν. Αγίας Τριάδος: (Ματθ. γ΄ 1-2, 11-17, κη΄ 18-20), (Α΄ Ιωαν. ε΄ 7-8)
Β΄ Παρ. – Τελ. Κρίσ. : (Ματθ. κδ΄ 23-44, κε΄ 31-46), (Λουκ. ιστ΄ 19-31),
(Α΄ Κορ. ιε΄ 20-28, 35, 50-58)
Αρνήσ.-πλάνης-σωτηρ.(Ματθ. ιβ΄ 22-32' κστ΄ 33-35, 55-57, 69-75, κζ΄ 1-6'
Ιωαν. κ΄ 19-31), (Ματθ. ζ΄ 15-29, κδ΄ 4-27, 34-35), (Ιωαν. γ΄ 13-17, Μαρκ. η΄ 34-38).
Αμελείας κι οκνηρίας : (Ματθ. κε΄ 1-30)
Ευτυχίας-αγάπης : (Ματθ. ε΄ 3-12), (Α΄ Κορ. ιγ΄ 1-8, 13)
Πληρώσεως του νόμου: (Ματθ. ε΄ 17-48, ζ΄ 12-14)
Ελεημοσύνης : (Ματθ. στ΄ 1-4), (Μαρκ. ιβ΄ 41-44)
Προσευχής : (Ματθ. στ΄5-13, ζ΄7-11), (Α΄Θεσ. ε΄17-18), (Τιμ. β΄1-4, 8-10)
Συνχωρίσεως : (Ματθ. στ΄ 14-15, ιη΄ 18-35), (Α΄ Ιω. α΄ 8-10, δ΄ 20)
Νηστείας : (Ματθ. στ΄ 16-18)
Ακτημοσύνης : (Ματθ. στ΄ 19-34, ιθ΄ 16-30), (Λουκ. ι΄ 38-42, ια΄ 27-28)
Κατακρίσεως : (Ματθ. ζ΄ 1-6),
Της κλήσεώς μας : (Ματθ. ζ΄ 14, ι΄ 7-42), (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16, ιβ΄ 27-30, ζ΄ 24)
Γάμου-παρθεν-διαζυγ.: (Α΄ Κορ. ζ΄ 1-16, 25-40), (Α΄ Πετρ. γ΄ 1-7), (Ματθ.
ιθ΄ 3-12), (Τιμ. β΄ 11-15)
Ισότητως : (Γαλ. γ΄ 27-28)
Θεο(Χριστό)γνωσίας : (Ιωαν. α΄ 1-5, 9-14, 16-18), (Εβρ. α΄ 1-14), (Ιωαν. ιε΄ 26)
Εμφαν. Αγίας Τριάδος: (Ματθ. γ΄ 1-2, 11-17, κη΄ 18-20), (Α΄ Ιωαν. ε΄ 7-8)
Β΄ Παρ. – Τελ. Κρίσ. : (Ματθ. κδ΄ 23-44, κε΄ 31-46), (Λουκ. ιστ΄ 19-31),
(Α΄ Κορ. ιε΄ 20-28, 35, 50-58)
Αρνήσ.-πλάνης-σωτηρ.(Ματθ. ιβ΄ 22-32' κστ΄ 33-35, 55-57, 69-75, κζ΄ 1-6'
Ιωαν. κ΄ 19-31), (Ματθ. ζ΄ 15-29, κδ΄ 4-27, 34-35), (Ιωαν. γ΄ 13-17, Μαρκ. η΄ 34-38).
Αμελείας κι οκνηρίας : (Ματθ. κε΄ 1-30)
Καθεῖλε δυνάστας ἀπό θρόνων καί ὕψωσε ταπεινούς...