Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Ότι έχει σχέση με την Ορθοδοξία γενικότερα.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
Μ.Δ.Κ.
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1312
Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2010 8:55 am

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από Μ.Δ.Κ. »

stathisekp έγραψε:Μα δε τη χαρακτήρισε κανείς οικουμενική. Πανορθόδοξη ονομάσθηκε εξ αρχής.
Παρακολουθώ εδώ και καιρό τις διαφωνίες των μεν και των δε, (υποστηρικτών και μη) χωρίς να μπορώ να καταλάβω και πολλά πράγματα εξ αιτίας των ρηχών μου γνώσεων (και της εξ ίσου ρηχής μου πίστεως φυσικά :( )
Ένα πράγμα που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί μέχρι τώρα στις προσυνεδριακές διαδικασίες οι διαφωνούντες (οι οποίοι ειρήσθω εν παρόδω είναι τυχαίως οι τρόπο τινά προσδεδεμένοι στο άρμα της Ρωσικής Εκκλησίας ) δεν είχαν εκφράσει τις όποιες διαφωνίες και φυσικά τις απειλές περί μη συμμετοχής τους. Βάλλουν το Πατριαρχείο (μέσω του Πατριάρχη προβάλλοντας την "Τρίτη" Ρώμη με την υποστήριξη (εκούσια ή ακούσια) αρκετών ιεραρχών της Ελλαδικής Εκκλησίας και ειδημόνων καθηγητών θεολόγων και θεολογούντων.
Βάλλοντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη (με αφορμή την Σύνοδο και όχι μόνο) ποιόν νομίζουν ότι εξυπηρετούν;
Βρίζοντάς τον Τουρκόσπορο νοούνται μέλη και δη υπηρέτες της Εκκλησίας;
(Αφήνω κατά μέρος ότι η κάθε Εκκλησία που δήλωσε ότι δε θα συμμετάσχει προβάλλει τους δικούς της κυρίως τοπικούς λόγους)
Tις ίδιες απορίες έχουμε πολλοί. Και ακόμα τι δουλειά έχουμε όλοι μαζί στο Π.Σ.Ε. ( Παγκόσμιο συμβούλιο εκκλησιών παρακαλώ, επαναλαμβάνω το "εκκλησιών") Και υποτίθεται ότι είμαστε ''ελεύθερες'' ορθόδοξες Εκκλησίες όχι υπο την μπότα του κακού και άσπλαχνου Τούρκου.Ναι θα μετέχουμε υπό συμφωνηθείσες ήδη προϋποθέσεις, όχι ΄δεν θα έλθουμε αλλάξαμε γνώμη, και στο ΠΣΕ, και έτσι και γιουβέτσι....Ποιόν κοροϊδεύουν Τον Θεό; την Εκκλησία Του; γιατί εμάς σίγουρα δεν μας υπολογίζουν.
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.
Άβαταρ μέλους
nickzark
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4403
Εγγραφή: Τετ Μαρ 02, 2011 10:19 am
Τοποθεσία: Νικόλαος@θεσσαλονίκη

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από nickzark »

dionysisgr έγραψε:

Δεν θεμελιωσε ο Χριστος με το Παναγιο Αιμα Του, την Εκκλησια,
για να την διαπραγματευονται αυτοι, κατα βουληση, με τον καθε πλανεμενο οπου γης
οσο ισχυρος και εαν ειναι και οτι και εαν τους εχει ταξει..

.
Ετσι ειναι.Γιαυτο πιστευω οτι βλεπει και τις πραξεις μας ο Θεος. Μας κρινει και στο τελος ισως γελασει κιολας γιατι πολυ απλα οτι και να θελουν οι πλανεμενοι της γης οσο ισχυροι και να ειναι αν αυτοι, στο τελος τιποτα δεν θα γινει αν δεν το επιτρεψει ο Ιδιος. ( εκ της γνωστης φρασεις οταν κανουν σχεδια οι ανθρωποι ο Θεος γελα το πηρα .Μην το παρεξηγησετε)
Shubik
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 02, 2006 6:00 am

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από Shubik »

Ας δούμε τι έχει να μας πει και ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος:
http://www.amen.gr/article/arxiepiskopo ... li-synodos
Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

dionysisgr έγραψε:Εν κατακλειδι, θελω να πω τα εξης, ετσι καπως πιο ελευθερα και πιο χυμωδεστατα,
διοτι και η πολλη "λογιωσυνη" βλαπτει, οταν καινε τα καρβουνα και σε τυχον περιπτωση, που δεν εγινα απολυτως σαφης, δηλαδη οτι..

Αυτη η σπουδη και η βιασυνη, η πιεση και η φορτιση που ειναι αισθητη δια γυμνου οφθαλμου, στο Πατριαρχειο,
να γινει ντε και καλα, οπως οπως η Συνοδος, να ψηφισουμε να τελειωνουμε,
να παμε να κανουμε ελευθερα αγκαλιες με τους παπικους και τους προτεσταντες,
λες και τους εχει εμποδισει κανεις τοσα χρονια, οπου εχουν καταπατησει καθε ιερο κανονα που υφισταται ανερυθριαστως,
και προκλητικως, καλα εκανε και τους τα εχωνε, πολυ αξια και δικαια, ο μακαριστος ο Σωτηροπουλος,
ασχετα εαν ειχε τα οποια θεματα του σαν ανθρωπος και αυτος, οπως ολοι μας,
αλλα ηταν ενας τιμιος αγωνιστης και εργατης του Ευαγγελιου,
αντιθετα με πολλους "καριεριστες" εκει στο Φαναρι,
ενω επαναλαμβανω για πολλοστη φορα,
ΔΕΝ υπαρχει μειζων ζητημα θεολογικης-δογματικης υφης,
τοσο καθοριστικο καθως ειναι δοξα τω Θεω παραδεδομενα και λελυμενα τα ζητηματα Πιστεως,

απο μονη της λεγω αυτη η 'σπουδη", κινει δικαια λογισμο ανησυχιας,
οτι κατι, καποια, πραγματα εχουν υποσχεθει και δεσμευθει εναντι τριτων,
κατι πρεπει να εκπληρωσουν το συντομοτερο,
καποιες εργολαβιες εχουν αναλαβει με οποιο κοστος η τιμημα..

Λοιπον δεν θα τους περασει.
Και εαν τα βαλουν με ολους και ολα, δεν θα φτανει ο Βοσπορος γεματος ξυδι, για να τους ηρεμησει..

Η Ορθοδοξια ειναι ο Οικος του Πατρος μας εν τοις Ουρανοις,
δεν ειναι το μαγαζακι του κατα σαρκα πατερα τους,
που το κληρονομησανε και το δουλευουν,
οπως και οσο θελουν εν ου παικτοις,
και ερημην του Κυριου, και των λογικων προβατων Του.

Ουαι και αλλοιμονο, σε οσους παιζουν με ιδια συμφεροντα και δευτερες σκεψεις, με τα Οσια και τα Ιερα.
Θα τους παρει και θα τους σηκωσει, ας δουν μονο στην μακραιωνη εκκλησιαστικη ιστορια,
την καταληξη οσων επαιξαν με την Πιστη των Πατερων μας.


Δεν θεμελιωσε ο Χριστος με το Παναγιο Αιμα Του, την Εκκλησια,
για να την διαπραγματευονται αυτοι, κατα βουληση, με τον καθε πλανεμενο οπου γης
οσο ισχυρος και εαν ειναι και οτι και εαν τους εχει ταξει..


Αμα δεν μπορουν τις πιεσεις, να αφησουν την ραβδο και να πανε να συνεχισουν την μετανοια κατα μονας,
η να βγαλουν το ιερο και ματωμενο ρασο, και να γινουν κοσμικοι διπλωματες καρριερας.

Ετσι απλα και σταρατα, και ολοι κρινομαστε κατα την καρδια μας.

Μπράβο Μπράβο Μπράβο!!!!! Χίλιες Δόξες τω Τριαδικώ Θεώ!!!
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 24958
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από aposal »

Να δώσω για πολλοστή φορά το μπράβο μου στον αδελφό Διονύσιο!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35665
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από toula »

Κι εγώ για πολλοστή φορά δικαιώνομαι, όταν έχω πει κατά το παρελθόν, ότι μπαίνουμε και γράφουμε οι περισσότεροι όταν ανοίγει ένα σοβαρό θέμα τις απόψεις μας, που είναι βασικά μια χαρά και κατόπιν έρχεται ο Διονύσης με την γραφή του και τα σαρώνει όλα !!!!!!! Δεν έχω λόγια.... !!!!!!!
Άβαταρ μέλους
ntinos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 510
Εγγραφή: Παρ Αύγ 31, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από ntinos »

Είναι πολύ όμορφο που καταθέτουμε τις απόψεις μας για την Πανορθόδοξη ώστε να ενημερώνονται κ όσοι δεν είχαν την ευκαιρία. Προσωπικά, τον τελευταίο καιρό άρχισα να ασχολούμαι, κ ακούγοντας απόψεις εκατέρωθεν, μπερδεύτηκα...ώσπου διάβασα το κείμενο του π. Αθανασίου Λεμεσού το οποίο με βοήθησε να ξεκαθαρίσω αρκετά. Παραθέτω τα κυριότερα για όσους δεν το γνωρίζουν:

Σχετικά με το κείμενο της 'Ε΄ Προσυνοδικής Πανορθοδόξου Διάσκεψης' με τίτλο «Απόφασις – Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικό κόσμο"

1. «Συμφωνώ απόλυτα με τα πρώτα τρία άρθρα τον κειμένου (αναφέρεται στη "Μία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία"). Στα άρθρα όμως 4 και πιο κάτω ..."Η Ορθόδοξη Εκκλησία προσευχόμενη πάντοτε «υπέρ της των πάντων ενώσεως» πιστεύω ότι εννοεί την επιστροφή και ένωση μαζί της όλων αυτών που αποκόπηκαν και απομακρύνθηκαν από αυτήν, αιρετικών και σχισματικών, αφού απαρνηθούν την αίρεση ή το σχίσμα τους και φύγουν από αυτά και με μετάνοια...-ενωθούν - με την Ορθόδοξη Εκκλησία».

2. «Aυτό πού αναφέρεται στο άρθρο 5 για «την απολεσθείσαν ενότητα των Χριστιανών» είναι λάθος, γιατί ή Εκκλησία ως λαός τον Θεού ενωμένος μεταξύ τον και με την κεφαλή της Εκκλησίας πού είναι ό Χριστός δεν έχασε ποτέ την ενότητά τον αυτήν και δεν έχει άρα ανάγκη να την επανεύρη ή καν να την αναζητήσει γιατί πάντοτε υπήρχε και υπαρχή και θα υπαρχή εφ' όσον ή Εκκλησία τον Χριστού ουδέποτε έπαυσε ή θα παύση να υπάρχει»

3. «Εκείνο πού συνέβη είναι ότι ομάδες ή λαοί ή μεμονωμένα άτομα έφυγαν από το σώμα της 'Εκκλησίας και ή Εκκλησία εύχεται και πρέπει να προσπαθεί Ιεραποστολικά να επιστρέψουν αυτοί όλοι εν μετανοία διά της κανονικής οδού στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν υπάρχουν δηλαδή άλλες Εκκλησίες αλλά μόνον αιρέσεις και σχίσματα, εάν θέλουμε να ακριβολογούμε στους ορισμούς μας.»

4. «Η διατύπωση «προς αποκατάσταση της χριστιανικής ενότητας» είναι λάθος γιατί ή ενότητα των χριστιανών -μελών της 'Εκκλησίας τον Χριστού - δεν έχει διασπασθεί ποτέ, εφ' όσον αυτοί μένουν ενωμένοι μετά της 'Εκκλησίας. Χωρισμός από την 'Εκκλησία και φυγή εκ της Εκκλησίας έγινε δυστυχώς, πολλές φορές από τις αιρέσεις και τα σχίσματα, αλλά ποτέ απώλεια εσωτερική της ενότητας της Εκκλησίας»

5. «Διερωτώμαι γιατί στο κείμενο γίνεται πολλαπλή αναφορά σε «Εκκλησίες» και «Ομολογίες»; Ποιά ή διαφορά τους και ποιό στοιχείο τις χαρακτηρίζει ώστε άλλες να ονομάζονται Εκκλησίες και άλλες Ομολογίες; Ποιά είναι Εκκλησία και ποιά ή αιρετική και ποία ή σχισματική ομάδα ή ομολογία; Εμείς ομολογούμε μια Εκκλησία και όλα τα άλλα αιρέσεις και σχίσματα.»

6. «Στο άρθρο 12 αναφέρεται ότι κοινός σκοπός των Θεολογικών διαλόγων είναι «ή τελική αποκατάσταση της εν τη ορθή πίστη και τη αγάπη ενότητος». Δίδεται ή εντύπωση ότι κι εμείς οι Ορθόδοξοι ψάχνουμε την αποκατάστασή μας στην ορθή πίστη και στην ενότητα της αγάπης, ωσάν να απωλέσαμε την ορθή πίστη και την ψάχνουμε να την βρούμε διά των Θεολογικών διαλόγων μετά των ετεροδόξων. Θεωρώ ότι αυτή ή Θεωρία είναι Θεολογικά απαράδεκτη από όλους μας»

πηγή: http://www.romfea.gr/epikairotita-xroni ... -airetikoi

Δικό μου συμπέρασμα: από τα προσυνοδικά κείμενα περνάει το μήνυμα ότι πρέπει να μαζευτούμε όλα τα δόγματα-ομολογίες γιατί (2 δυνατές ερμηνείες): 1. Η Ορθόδοξη εκκλησία δεν είναι ΑΤΟΦΙΑ καθολική και αποστολική εκκλησία, και νιώθει ότι τις λείπουν κομμάτια τα οποία έχουν άλλα δόγματα ομολογίες, κλπ (ουε και αλλοίμονο αν εννοεί αυτά ο Πατριάρχης!!!), και 2. Ότι εμείς είμαστε η μόνη Αγία Καθολική και Αποστολή εκκλησία, και καλό είναι να βρεθούμε με τις άλλες ομολογίες (αν κ τις ονομάζει εκκλησίες...ύποπτο!) προκείμενου να τις βοηθήσουμε να επιστρέψουν! (μακάρι να εννοεί αυτό, αν κ το gut feeling μου είναι άλλο).
Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3182
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από Captain Yiannis »

Shubik έγραψε:Ας δούμε τι έχει να μας πει και ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος:
http://www.amen.gr/article/arxiepiskopo ... li-synodos
Καθ όσον με αφορά, δεν με πείθει για το ανιδιοτελές του λόγου του ο κκ Αναστάσιος.

Από το 1964 που βρήκαν ευκαιρία οι παπικοί να θέσουν τα θεμέλια για επανένωση στα δικά τους μέτρα και σταθμά,

-ευκαιρία που τους έδωσε ο Μακαριστός Πατριάρχης Αθηναγόρας, ο εκ Λευκού Οίκου πορευόμενος, …..εδώ ας μην ξεχνάμε όμως ότι «ο κεκοιμημένος δεδικαίωται»-

επιτελούν ένα λυσσαλέο αγώνα επίτευξης των στόχων τους.

Άρα όποιος επικαλείται αυτήν την αρχή για μένα είναι ύποπτος.
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Άβαταρ μέλους
Μ.Δ.Κ.
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1312
Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2010 8:55 am

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από Μ.Δ.Κ. »

Tώρα μόλις είχα τη χαρά να είναι γραφείο μου ιερεύς της Ενορίας μου π. Α. πνευματικό παιδί του αγίου Πορφυρίου , και μιλήσαμε για την Πανορθόδοξη, του είπα ότι θα σας μεταφέρω εδώ την γνώμη του που ήταν επιγραμματική, λέγοντας μου πέστους ότι:

Αν υπάρχει κάποιος άγιος ή κάποιοι άγιοι στη Σύνοδο θα πάει καλά, αν όχι ……
Ο άγιος μέγας Αθανάσιος κατατρόπωσε τον Άρειο όντας ακόμα διάκος και ο Πατριάρχης σεβάστηκε το πνευματικό μέγεθος του διακόνου.
Επίσης γιατί δεν μετέχουν και κάποιοι από τις μονές, αυτοί δεν μπορούν να έχουν έστω κάποια γνώμη;
Τα προβλήματα εστιάζονται στο εσωτερικό της Εκκλησίας, εδώ χρειάζεται εκτεταμένος επανευαγγελισμός και ιεραποστολή για εμάς, εκεί που έχουμε φτάσει, και ιδιαίτερα στους νέους, και μας απασχολούν οι σχέσεις με τους ετεροδόξους και τον οικουμενισμό;
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσίευση από dionysisgr »

Μια διευκρινιση για να μην παρεξηγηθουμε.

Γιατι πολλοι και το ισιο, για στραβο το βλεπουν εαν θελουν.
Οχι οτι μας ενδιαφερει, τι γυαλια φοραει ο καθενας, αλλα χαριν της αληθειας των πραγματων και μονο.

Δεν ειμαστε γενικα και αοριστα, και εκ των προτερων αντιθετοι στην συγκλιση και διεξαγωγη Συνοδου, ετσι απο χομπι.
Καθε αλλο. Η Συνοδικη λειτουργια ειναι η πεμπτουσια της εκκλησιαστικης ευταξιας.
Ετσι λειτουργει η Εκκλησια απο την Αποστολικη ηδη περιοδο. Ετσι λυνονται τα μειζονα θεολογικα-δογματικα θεματα εν Πνευματι Αγιω.
Δευτερευοντως λυνονται και ποιμαντικα, κανονιστικα, εορτολογικα, δικαιοδοσιες, διπτυχα, διαταξεις, και αλλα ζητηματα ταξεως και τυπικων.

Αρα η Συνοδος ως γεγονος ειναι ευπροσδεκτο, και ιστορικο συναμα.

Μεχρι εδω ολα καλα και αγια.

Ομως 1..

Μεσα στην ιστορια υπαρχουν Συνοδοι Οικουμενικες με κυρος και αυθεντια,
αλλα και ψευδοσυνοδοι-ληστρικες οπως σωστα τις απεκαλεσαν, που κοντεψαν να τιναξουν στον αερα το οικοδομημα της Εκκλησιας.

Τι θελω να πω; Το αυτονοητο, αυτο που αποφευγουν να τονισουν οσοι πετανε τις σκουφιες τους, μονο και μονο επειδη γινεται Συνοδος.

Απο μονη της μια Συνοδος δεν ειναι πανακεια. Α, εγινε η Συνοδος, τι ωραια, τελειωσαμε..
Μπορει να αποδειχθει ονειδος, μπορει να θεμελιωσει και την Πιστη εις τους αιωνες.
Και το ενα και το αλλο εχουν γινει στο παρελθον. Οποτε καποιοι ας μην πετανε στα ουρανια "ακομα δεν ειδαν τον Γιαννη", και τον βαπτισαν κιολας..

Ομως 2..

Αυτο που μας ενοχλει ειναι το ασαφες, το αμφισημο και διφορουμενο, μαλλον δε το κρυφιως σκοπουμενο, το νεφελωδες που οδηγει σε "δημιουργικη ασαφεια", οπως ελεγε μια ψυχη προσφατα, το "λιγο ειναι εκκλησιες οι αλλοι"," λιγο λιγοτερο εχουμε την αληθεια εμεις", και τα ατελειωτα "ηξεις αφιξεις" των προετοιμασμενων κειμενων, που μαλιστα δεν δοθηκε διεξοδικη μελετη επι αυτων απο κανεναν σχεδον, αφου ακομα και απο επισημα χειλη Εκκλησιων, αναφερεται οτι δεν μελετηθηκαν επαρκως και δεν εξηγηθηκαν επαρκως... Δραμα δηλαδη η κατασταση.
Πορεια εν ομιχλη εις γην αλλοτρια, ητοι εσωτερα ερημος καλειται, αναμεσω κρημνων και θηριων.. και οποιος αντεξει..

Ομως 3..
Η ατζεντα που υπαρχει δεν δικαιολογει σε καμμια περιπτωση συγκλιση Οικουμενικης Συνοδου, ως τετοιας, αλλα θα μπορουσε να συζητηθει σε μια Πανορθοδοξη Συνοδο, οπως και τελικα μας την παρουσιαζουν.

Εδω ομως γεννιεται το εξης καθοριστικο ερωτημα.
Γιατι αφου η ατζεντα δεν ειναι τοσο κρισιμη, που να αποτελει ευλογη αιτια για εκφορα καθολικου λογου αυθεντιας και κυρους, τετοιου, ως, μονο μια Οικουμενικη Συνοδος μπορει να θεμελιωσει ιστορικα, και να δεσμευσει τις γενιες που ερχονται, απαιτεται υπογραφη και δεσμευση απο ολες τις Εκκλησιες, ακομα και απο αυτους που δεν συμφωνουν, απλα τους δινεται το δικαιωμα να γραφθει καπου στα περιθωρια των πρακτικων οτι σε μια δεδομενη στιγμη ειχαν επιφυλαξεις;

Προς τι η σπουδη λοιπον, να δεσμευθουν ολοι, ειτε θελουν, ειτε δεν θελουν, προς την αλλαγη, -κυριως εδω ειναι το ζητουμενο- της θεωρησης των σχεσεων και της αξιολογησης απο την Μια Αγια Αποστολικη και Καθολικη - Ορθοδοξη Εκκλησια των αλλων οπου γης ομολογιων-δογματων;

Αρα ειναι προσχεδιασμενο, να γινει ετσι, με προσχημα την Συνοδο,
δηλαδη εχουμε αυτο που λεμε και στην θεολογικη-φιλοσοφικη γλωσσα, "ληψη του ζητουμενου",
δηλαδη προ-καθορισμο, μεσω μιας φορμαλιστικης διαδικασιας, του επιθυμητου αποτελεσματος, με προκαλυμμα μια δηθεν ανεπηρεαστη και ελευθερη συναθροιση και διαλεκτικη των θεσεων.

Κατι σαν το αναποδραστο πεπρωμενο, την αρχαια ειμαρμενη, η το κισμετ των ανατολικων, που ετσι ειναι να γινει, τι να κανουμε,
αλλα ας το συζητησουμε και λιγο, ομως, να μην καρφωνομαστε κιολας.

Με αλλα λογια στηνω το παιχνιδι ετσι, ωστε ολοι να ερθουν εκει που το παω εγω.
Με ακομα πιο απλα λογια, εχουμε αυτο που κανει ο Παπας, αλλα σε ορθοδοξη εισαγομενη εκδοση.

Δηλαδη: Μιλατε, μιλατε εσεις, πειτε οτι θελετε, εγω θα βγαλω την αποφαση.. Αλλα να με ευχαριστειτε γιατι σας ακουσα πρωτα.. :mrgreen:

Αυτα δεν τα εχουμε βγαλει απο την κοιλια μας, συζητιουνται ειτε δημοσια,
ειτε στο παρασκηνιο απο τους απλους πιστους, εως τους ιερεις,
απο τους μοναχους και τους ηγουμενους των, μεχρι τους προκαθημενους των κατα τοπους Εκκλησιων.

Υπαρχει εκδηλη και δικαιολογημενη ανησυχια. Δεν ειναι επιπολαια, ουτε επιθετικη χωρις λογο.
Ειναι πολυ πονηρες οι μερες, παντα ηταν, αλλα η εποχη μας, ειναι εποχη της απολυτης και τραγικης συγχυσεως και ισοπεδωσεως αξιων,
ηθων, δογματων, και γενικως των θεμελιων της ανθρωπινης εν Χριστω θεωρουμενης υποστασης σε καθε επιπεδο.

Αυτα.

υ.γ.
Eπειδη κανεις δεν ειναι αλαθητος, αφηνουμε τωρα, να περασουν οι μερες,
και να επεκτεινουμε τις κρισεις μας, η να παραδεχθουμε τα λαθη μας,
ομως φοβομαστε οτι θα πραγματα θα γινουν μαλλον χειροτερα..

Μακαρι να εχουμε πεσει εξω σε ολα, και να ξεφτιλιστουμε, δημοσια,
αρκει να μην γινει ζημια στην Εκκλησια και στις ψυχες των ανθρωπων,
να μην φθασει να σκανδαλιστει ουτε ενας απλος πιστος.

Γιατι τοτε θα πρεπει να ψαξουν μερος, εκτος του γνωστου εως τωρα συμπαντος,
για να κρυφθουν καποιοι μεγαλοσχημοι.

Ευχομαστε και παρακαλουμε.

Ο Κυριος Ιησους Χριστος, να διαφυλαξει την ασπιλη Νυμφη Εκκλησια Του, αλωβητη,
Το Πνευμα το Αγιον να φωτισει μην γινει ζημια εστω σε μια ψυχη, και στην Πιστη,
κατ'ευδοκιαν του Πατρος, Του Οποιου ας γινει το Παναγιο και Παναγαθο θελημα.

Αμην.

Ιδωμεν..
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”