Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Συντονιστής: Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4066
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από filotas » Δευ Ιαν 12, 2009 9:37 am

Θυμάστε, που είχα αναφέρει, ότι μετά από 1200 χρόνια ετοιμάζεται και πάλι Οικουμενική Σύνοδος και πολλοί είχαν απορήσει; Στο παρακάτω δημοσίευμα αναφέρεται και πάλι ξεκάθαρα η προοπτική της νέας Οικουμενικής Συνόδου η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα διεξαχθεί στη Ρόδο:

Νέα συνάντηση Ορθοδόξων Εκπροσώπων στην Ρόδο
Γράφει ο/η Πέγκυ Ντόκου (Δημοσιογράφος - Ρόδο)
11.01.09

Εικόνα

Νέα Διαθρησκευτική - Διορθόδοξη συνάντηση προσανατολίζεται να πραγματοποιήσει στην Ρόδο μέσα στους επόμενους μήνες το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο της προσπάθειας του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου για την ανάδειξη της Ρόδου σε «κέντρο της Ορθοδοξίας» (σημειώνεται ότι σε αυτό είχε κάνει ιδιαίτερη μνεία κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην Ρόδο, τον περασμένο Οκτώβριο με την αφορμή την επίσκεψη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Πατριαρχείων και Αυτοκέφαλων Εκκλησιών στο νησί) επιδιώκει και άλλες τέτοιες συναντήσεις να λάβουν χώρα εδώ.

Αποκλειστικές πληροφορίες που πρόσκεινται στο Πατριαρχείο, αναφέρουν ότι ο κ. Βαρθολομαίος έχει ξεκινήσει αμέσως μετά τον περασμένο Οκτώβριο να «σχεδιάζει» την επόμενη Οικουμενική Σύνοδο (χωρίς, βεβαίως, να έχει ακουστεί ακόμη συγκεκριμένη χρονολογία), την οποία επιθυμεί να πραγματοποιηθεί στην Ρόδο.

Της Συνόδου, θα προηγηθούν πολλές πανορθόδοξες, προσυνοδικές διασκέψεις οι οποίες θα πρέπει να καταλήξουν στις λεπτομέρειες.

Αναμφισβήτητα, αυτό θα αποτελέσει ένα κορυφαίο διεθνές γεγονός θρησκευτικού χαρακτήρα για την χώρα μας, πρωτίστως αλλά και για την περιοχή, ιδιαίτερα, η οποία με τέτοιες συναντήσεις αναδεικνύεται στο επίκεντρο της Ορθοδοξίας - πέραν του Φαναρίου, φυσικά που παραμένει κυρίαρχο, σύμβολο ανά τους αιώνες.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνο τα περασμένα δύο χρόνια, πραγματοποιήθηκαν στην Ρόδο, τόσο η προπαρασκευαστική διάσκεψη ενόψει της Συνδιάσκεψης των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών (είχε γίνει στο Sibiu της Ρουμανίας) όσο και τον περασμένο Ιούνιο, η επίσης προπαρασκευαστική συνάντηση των ορθοδόξων εκπροσώπων ενόψει της Συνάντησης των Προκαθημένων που έγινε τον Οκτώβριο στη Ρόδο, ενώ είχε διεξαχθεί και το διεθνές συνέδριο για την ποιμαντική διακονία στο χώρο της υγείας.

Η επόμενη συνάντηση, λοιπόν, θα έχει είτε Διαθρησκευτικό είτε Διορθόδοξο χαρακτήρα και θα γίνει μέσα στο επόμενο διάστημα στην Ρόδο (χωρίς να έχουν ‘διαρρεύσει’ περαιτέρω λεπτομέρειες).

Εκτιμήσεις αναφέρουν ακόμη, ότι το γεγονός έχει προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση στους κύκλους της Ορθοδοξίας ενώ ήδη η Ιερά Μητρόπολη Ρόδου, προβληματίζεται ιδιαίτερα για τους χώρους στους οποίους θα φιλοξενηθεί η επόμενη Οικουμενική Σύνοδος.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ρόδου κ. Κύριλλος έχει ήδη αποφασίσει να εντατικοποιήσει τις προσπάθειές του για την ανάδειξη του περιβόητου «Πατριαρχικού Κέντρου» (ύστερα και από το πράσινο φως που έδωσε ‘προσωπικά’ ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος) καθώς και την ανακαίνιση του Ιερού Ναού του Ευαγγελισμού, στην Πλατεία Ελευθερίας.

Μάλιστα, θα αναζητηθούν και άλλοι χώροι που θα φιλοξενήσουν τις εργασίες.

Με δεδομένο ότι σε κάθε Οικουμενική Σύνοδο συζητούνται «καυτά» και πολύ σοβαρά πράγματα για το μέλλον της Ορθοδοξίας, τόσο εσωτερικής φύσεως όσο και αμιγώς θρησκευτικής, είναι εύλογο το ενδιαφέρον αλλά και η βαρύτητα ενός τέτοιου ιστορικού - θρησκευτικού γεγονότος.

Πηγή: www.romfea.gr

Άβαταρ μέλους
Dimokratis
Συστηματικός Αποστολέας
Συστηματικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 06, 2007 8:00 am

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από Dimokratis » Παρ Ιαν 30, 2009 7:39 pm

Θεωρώ πολύ δύσκολο ο Οικουμενικός Πατριάρχης να ονοματίσει μία τέτοια σύνοδο ως Οικουμενική.

Αν το κάνει τότε είναι υποχρεωμένος να αναγνωρίσει και την Σύνοδο του Μ.Φωτίου ως Οικουμενική.

Αυτό σημαίνει αυτόματα οτί θα καταδικάσει και την παπική κακοδοξία του Φιλιόκβε (Filioque).

Είναι αποφασισμένος μετά τα τόσα ανοίγματα του προς την Δύση να το πράξη;Να έλθει δηλ.σε ανοικχτή ρήξη με τον πάπα;;;

Άβαταρ μέλους
vasilikirimp
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1403
Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 8:00 am
Τοποθεσία: Κατερίνη
Επικοινωνία:

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από vasilikirimp » Παρ Ιαν 30, 2009 9:34 pm

Αγαπητέ μου και μας φίλε Νίκο

μήπως είναι εύκολο να μας μιλήσεις λίγο για την οικουμενική σύνοδο με στοιχεία ιστορικά , γενικά δηλαδή να μάθουμε μερικά περί οικουμενικής συνόδου μια και δεν εχουμε διαβάσει ;

Και αυτό το ζητώ με όλο το θάρρος ,μήπως και υπάρχουν άτομα σαν κι εμένα που δε γνωρίζουν και πολλά πράγματα επ'αυτού !

Αν πάλι είμαι η μόνη που δε γνωρίζει, θα χαρώ όσοι έχουν καλή πρόθεση ,να με ενημερώσουν

Ευχαριστώ

Άβαταρ μέλους
arxontopoulo
Συστηματικός Αποστολέας
Συστηματικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 169
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 9:00 am

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από arxontopoulo » Παρ Ιαν 30, 2009 9:54 pm

Οι 9 Οικουμενικές Σύνοδοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Οι Χριστιανοί έχουμε διαφόρων ειδών Συνόδους. Έχουμε τις Αποστολικές, τις Οικουμενικές, τις Τοπικές και τις Πανορθόδοξες. Όλες αυτές έχουν την ίδια εγκυρότητα, αρκεί να τις αναγνωρίσει το Σώμα της Εκκλησίας ως έγκυρες. Στο άρθρο αυτό, θα κάνουμε μια γνωριμία με τις Οικουμενικές Συνόδους της Εκκλησίας.

Η Εκκλησία του Χριστού εκφράζεται Συνοδικά. Από την αρχή ως σήμερα. Αλλά από τη στιγμή που το Ρωμαϊκό κράτος αγκάλιασε την Εκκλησία, και οι Συνοδικοί της όροι έγιναν νόμοι του κράτους, απέκτησε νόημα η έννοια: "Οικουμενική Σύνοδος".

Οικουμενική Σύνοδος, είναι εκείνη που:

1. Συγκλήθηκε από Αυτοκράτορα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με οικουμενική (παν-Ρωμαϊκή) εμβέλεια, αλλά φυσικά και πανχριστιανική.
2. Οι αποφάσεις της έγιναν αποδεκτές από ολόκληρη την ανά τον κόσμο Ορθόδοξη Εκκλησία, διαχρονικά.
3. Αποφάσεις της διατυπώθηκαν από Θεούμενο.
4. Οι αποφάσεις της υπεγράφησαν από τα Ρωμαϊκά Πατριαρχεία.
5. Ασχολήθηκε με σημαντικά Θεολογικά ζητήματα.

Στη συνέχεια, θα κάνουμε μια περιληπτική γνωριμία με τις Οικουμενικές Συνόδους της Εκκλησίας, αφήνοντας αναλυτικότερες περιγραφές για άλλα ειδικότερα άρθρα.

1η Οικουμενική Σύνοδος: 325 μ.Χ. Νίκαια της Βιθυνίας. Συνεκλήθη από τον Μέγα Κωνσταντίνο. Έλαβαν μέρος 318 επίσκοποι. Ασχολήθηκε με τη βλασφημία του Αρείου ότι ο Υιός και Λόγος του Θεού είναι κτίσμα και όχι ομοούσιος του Πατρός. Κανόνισε και την ημερομηνία του εορτασμού του Πάσχα. Τότε άρχισε να γράφεται το Σύμβολο της Πίστης.

2η Οικουμενική Σύνοδος: 381 μ.Χ. Κωνσταντινούπολη. Συνεκλήθη από τον Μέγα Θεοδόσιο. Έλαβαν μέρος 150 Ορθόδοξοι επίσκοποι και 36 Μακεδονιανοί. Προήδρευσε ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως. Καταδίκασε και πάλι τον Άρειο, και την αίρεση του Μακεδονίου, ο οποίος δίδασκε ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κτίσμα του Θεού, γι’ αυτό και ονομάστηκε “πνευματομάχος”.

3η Οικουμενική Συνόδος: 431 μ.Χ. Έφεσος. Συνεκλήθη από τον Θεοδόσιο τον Β΄. Δογμάτισε κατά του Νεστοριανισμού, στο Ναό της βασιλικής της Παναγίας με 200 επισκόπους. Καταδίκασε τον Νεστόριο επίσκοπο Κωνστ/πολης, και δογμάτισε ότι μπορεί η Παναγία να ονομάζεται και Θεοτόκος.

4η Οικουμενική Σύνοδος: 451 μ.Χ. Χαλκηδόνα της Μ. Ασίας με 630 επισκόπους. Συνεκλήθη από τον αυτοκράτορα Μαρκιανό και την αυτοκράτειρα Πουλχερία. Εκεί καταδικάστηκε ο Μονοφυσιτισμός.

5η Οικουμενική Σύνοδος: 5 Μαϊου ως 21 Ιουνίου του 553 μ.Χ., με 165 πατέρες. Συγκλήθηκε από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό και την αυτοκράτειρα Θεοδώρα. Καταδίκασε τον Ωριγενισμό, τον Νεστοριανισμό, κλπ αιρέσεις.

6η Οικουμενική Σύνοδος: 680 μ.Χ. Κωνσταντινούπολη. Συνεκλήθη από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Πωγωνάτο. Παραβρέθηκαν από 150 – 289 επίσκοποι. Καταδίκασε την αίρεση του Μονοθελητισμού. Η Σύνοδος αυτή διατύπωσε ότι ο Χριστός έχει και Θεία και ανθρώπινη θέληση, η οποία υποτάσσεται στη Θεία.

Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος: 691 μ.Χ. Κωνσταντινούπολις. Συνεκλήθη από τον Ιουστινιανό τον Β΄ και έγινε «εν Τρούλλω του Παλατίου», οπότε ονομάσθηκε: «Εν Τρούλλω». Δεν ήταν ανεξάρτητη Σύνοδος, αλλά συστηματοποίησε και ολοκλήρωσε το έργο των δύο προηγουμένων Συνόδων, της 5ης και της 6ης, γι’ αυτό, αν και Οικουμενική, ονομάσθηκε: «Πενθέκτη», ως τμήμα εκείνων των Συνόδων, και δεν αριθμήθηκε ως ξεχωριστή Οικουμενική Σύνοδος.

7η Οικουμενική Σύνοδος: 787 μ.Χ. Νίκαια της Βιθυνίας, στο ναό της Αγίας Σοφίας. Συνεκλήθη από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο και τη μητέρα του Ειρήνη την Αθηναία. Παρεβρέθηκαν 367 πατέρες. Στερέωσε και προφύλαξε τις εικόνες αναθεματίζοντας την εικονομαχία και καταδικάζοντας την ιδέα της σχηματοποίησης της αόρατης και άυλης Τριάδος. Εκεί εκφράσθηκε η θεολογία περί της εικονογράφησης του Χριστού και των Αγίων ως κάτι που είδαμε.

8η Οικουμενική Σύνοδος: 879-880 μ.Χ. Κωνσταντινούπολις. Συγκλήθηκε από τον αυτοκράτορα Βασίλειο τον Μακεδόνα. Ηγήθηκαν ο Ορθόδοξος τότε Πάπας της Ρώμης Ιωάννης Η΄ (872-882) και ο Πατριάρχης της Κων/πόλεως Νέας Ρώμης Μεγάλος Φωτιος (858-867, 877-886). Επεκύρωσε τις αποφάσεις της 7ης Οικουμενικής Συνόδου, και καταδίκασε το Φιλιόκβε, που μόλις τότε είχε αρχίσει να επιβάλλεται. [Kαταδίκασε τις αιρετικές Συνόδους του Καρλομάγνου στη Φραγκφούρτη (794) και το Άαχεν (809)].

9η Οικουμενική Σύνοδος: 1341 μ.Χ. Δογμάτισε για την άκτιστη Ουσία και την άκτιστη Ενέργεια του Θεού, καθώς επίσης και για τον Ησυχασμό, καταδικάζοντας τον αιρετικό Βαρλαάμ τον Καλαβρό. Έτσι η Σύνοδος αυτή ασχολήθηκε με θεολογικά ζητήματα, συγκλήθηκε από αυτοκράτορα, (Συνοδικός Τόμος του 1341) και συμμετείχε Θεούμενος (Άγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς), και οι αποφάσεις της έγιναν δεκτές από ολόκληρη την Εκκλησία. Συνεπώς και η Σύνοδος αυτή έχει αξία Οικουμενικής Συνόδου.

Οι ανωτέρω εννέα Οικουμενικές Σύνοδοι, δημοσιεύτηκαν ως ρωμαϊκοί νόμοι υπογεγραμμένοι από τον Αυτοκράτορα αφού προηγουμένως τα πρακτικά τους υπογράφτηκαν από τους πέντε ρωμαίους Πατριάρχες, τους Μητροπολίτες και επισκόπους τους. Ο Αυτοκράτορας συγκαλούσε αυτές τις Οικουμενικές Συνόδους σε συνεργασία με τα Πέντε Ρωμαϊκά Πατριαρχεία της α) Πρεσβυτέρας Ρώμης, β) Κωνσταντινουπόλεως και Νέας Ρώμης, γ) Αλεξανδρείας, δ) Αντιοχείας, στα οποία προστέθηκε το 451 ε) των Ιεροσολύμων. Εξαιρείται η Ένατη Οικουμενική Σύνοδος του 1341 που τα πρακτικά της προσυπέγραψαν μόνο τέσσερις ρωμαίοι Πατριάρχες και επικύρωσε ο ρωμαίος αυτοκράτορας. Απουσίαζε τώρα το Πατριαρχείο της Πρεσβυτέρας Ρώμης που εν τω μεταξύ είχε καταληφθεί βίαια από τους Φράγκους, Λογγοβάρδους, και Γερμανούς με τη βοήθεια των Νορμανδών. Μία σφοδρή επίθεση που ξεκίνησε το 983 και ολοκληρώθηκε το 1009 - 1046. Μετά το 1045 οι Πάπες της Ρώμης εκτός του Βενέδικτου του 10ου (1058-9), δεν ήσαν πλέον Ρωμαίοι αλλά μέλη της φραγκολατινικής αριστοκρατίας που είχε υποδουλώσει τον ρωμαϊκό πληθυσμό.

Μετά τη πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και του αυτοκράτορα, το 1453 τα τέσσερα ρωμαϊκά Πατριαρχεία της Κωνσταντινουπόλεως και Νέας Ρώμης, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων συνέχισαν να συγκαλούν Συνόδους με τις οποίες συνέχισαν τη παράδοση των Οικουμενικών Συνόδων. Ο μόνος λόγος που αυτές οι Σύνοδοι δεν ονομάστηκαν "Οικουμενικές" είναι απλά γιατί ο τίτλος αυτός σημαίνει "Αυτοκρατορικές" επειδή οι αποφάσεις αυτών των Συνόδων γίνονταν τμήμα του Ρωμαϊκού Δικαίου. Με άλλα λόγια οι αποφάσεις των ρωμαϊκών Συνόδων μετά το 1453 είναι τμήματα του Εκκλησιαστικού Δικαίου, αλλά όχι πλέον του αυτοκρατορικού Δικαίου. Δεν υπήρχε πλέον Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και ρωμαίος αυτοκράτορας να εκδίδει ρωμαϊκούς Νόμους. Έτσι αυτές οι Εννέα Οικουμενικές Σύνοδοι ήταν ταυτόχρονα και εκκλησιαστικοί Νόμοι και ρωμαϊκοί Νόμοι. Οι Σύνοδοι που συνήλθαν μετά το 1453 είναι τμήματα του Εκκλησιαστικού Δικαίου με όχι μικρότερο κύρος από τις Οικουμενικές Συνόδους, εκτός από τη φαντασία των συγχρόνων Ορθοδόξων που έχουν εξαπατηθεί από την ρωσική Ορθοδοξία του Μέγα Πέτρου.

Έτσι υπάρχουν σήμερα Ορθόδοξοι που αυτοαποκαλούνται Εκκλησία των Επτά Οικουμενικών Συνόδων. Πολλοί (αδιάβαστοι) Ορθόδοξοι αγνοούν την Όγδοη και την Ένατη Οικουμενική Σύνοδο. Η Όγδοη Οικουμενική Σύνοδος το 879 απλά καταδίκασε αυτούς που "προσθέτουν" ή "αφαιρούν" από το Σύμβολο του 381 καθώς και όσους δεν αποδέχονται τη διδασκαλία περί Εικόνων της Έβδομης Οικουμενικής Συνόδου. Οι Φράγκοι που καταδικάζονται, προς το παρόν δεν αναφέρονται καθαρά, με σκοπό να τους δοθεί η ευκαιρία να αναθεωρήσουν.

Η Ένατη Οικουμενική Σύνοδος το 1341 καταδίκασε το πλατωνικό μυστικισμό του Βαρλαάμ του Καλαβρού, ο οποίος είχε έρθει από τη Δύση ως προσήλυτος στην Ορθοδοξία. Φυσικά η απόρριψη του πλατωνικού τύπου μυστικισμού ήταν παραδοσιακή πρακτική των Πατέρων.

Πηγή: http://www.oodegr.com/oode/dogma/synodoi/synodoi1.htm
Όπως αγαπάς!

Άβαταρ μέλους
vasilikirimp
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1403
Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 8:00 am
Τοποθεσία: Κατερίνη
Επικοινωνία:

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από vasilikirimp » Παρ Ιαν 30, 2009 10:22 pm

Αυτό το έχω ξαναρωτήσει νομίζω , ότι μετά απο κάποια σύνοδο έρχεται και η συντέλεια του κόσμου
Αληθεύει;

Άβαταρ μέλους
AndreasGewrgios
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 2:07 am

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από AndreasGewrgios » Σάβ Ιαν 31, 2009 2:13 am

Το μόνο που λέγεται είναι ότι θα γίνει Οικουμενική Σύνοδος αλλά δεν έχει ανακοινωθεί ο λόγος που θα γίνει η Σύνοδος. Για να γίνει μια Σύνοδος πρέπει να υπάρχει σοβαρός λόγος επομένως δεν θα έπρεπε να ενημερωθούν και οι πιστοί για τον λόγο που γίνεται;

Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4066
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από filotas » Τρί Φεβ 03, 2009 11:57 am

Τα θέματα που θα συζητηθούν αποφασίστηκαν κατ΄αρχήν στην τελευταία Πανορθόδοξη Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη. Όμως η ενημέρωση χάθηκε μέσα στην περιρρέουσα σκανδαλολογία.

Είναι πράγματι εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση για το μέλλον της Εκκλησίας η πραγματοποίηση της Οικουμενικής Συνόδου, γι αυτό θα προσπαθήσω και στο μέλλον να σας ενημερώνω για τις εξελίξεις.

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3178
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 19, 2008 12:34 am

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από Captain Yiannis » Τρί Φεβ 03, 2009 12:17 pm

filotas έγραψε:Τα θέματα που θα συζητηθούν αποφασίστηκαν κατ΄αρχήν στην τελευταία Πανορθόδοξη Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη. Όμως η ενημέρωση χάθηκε μέσα στην περιρρέουσα σκανδαλολογία.

Είναι πράγματι εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση για το μέλλον της Εκκλησίας η πραγματοποίηση της Οικουμενικής Συνόδου, γι αυτό θα προσπαθήσω και στο μέλλον να σας ενημερώνω για τις εξελίξεις.
Νικόλαε , Θα περιμένουμε καρτερικά το θέμα της Συνόδου.
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.

Άβαταρ μέλους
Ermite
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 03, 2006 8:00 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Βόλος-Θεσσαλονίκη-Πάτρα-Αίγιο

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από Ermite » Τρί Φεβ 03, 2009 4:14 pm

Συμφωνώ ότι μιά Οικουμενική Σύνοδος είναι κάτι εξαιρετικά σοβαρό και θεμελιακό γιά την Εκκλησία. Περιμένουμε νεώτερα και επαγρυπνούμε όλοι οι πιστοί.

Θα παρακαλούσα τον αδελφό, που γνωρίζει την ανακοίνωση των θεμάτων (τα οποία, όπως ελέχθη, χάθηκαν μέσα στην αναταραχή των ημερών και δεν τα προσέξαμε), να μας τα γνωστοποιήσει. Διότι επισκέφθηκα την Ιστοσελίδα του Οικ.Πατριαρχείου και δεν υπάρχει κάτι, ψάχνω στο Google και δεν βρίσκω τίποτε.

Θα ήθελα, με την ευκαιρία, να ξεκαθαρίσω στη σκέψη μας κάποιες βασικές έννοιες.

Οικουμενική Σύνοδο ονομάζουμε μιά "κήρυξη συναγερμού" στην Εκκλησία και "ανοιχτή πρόσκληση" στους Ορθοδόξους Επισκόπους, προκειμένου να αντιμετωπισθεί αποφασιστικά και κάθετα κάποια Αίρεση, που εμφανίσθηκε και λυμαίνεται την Εκκλησία και προξενεί σύγχυση και παραπλάνηση στους πιστούς, κίνδυνο διαστροφής στο Δόγμα της σωζούσης Πίστεως και κίνδυνο αιωνίου απωλείας ψυχών.
Επίσης, στο περιθώριο αυτού του μεγάλου έργου, θεσπίζονται και Κανόνες ποιμαντικού χειρισμού νεοφανών (σοβαρών και δυσχερών) περιπτώσεων σχετικών με το εκκλησιαστικό ήθος.

Παράδειγμα:
Δόγμα-το κύριο θέμα: Στην Α' Οικουμενική Σύνοδο αντιμετωπίσθηκε η φοβερή Αίρεση του Αρείου, ο οποίος κήρυττε την απίστευτη διαστροφή ότι ο Κύριος Ιησούς ήταν απλός άνθρωπος.
Στην Θ' Οικουμενική Σύνοδο αντιμετωπίσθηκε η Αίρεση του Βαρλαάμ Καλαβρού ότι η Θεία Χάρη που παρέχεται στους πιστούς εν τη Εκκλησία είναι κτιστή. (άρα πώς θεούται ο άνθρωπος;;)
Κανόνες: δειγματικά: Στην Α' Οικουμενική Σύνοδο δόθηκαν λύσιες και κατευθυντήριες γραμμές στα εξής προβλήματα: Με ποιά διαδικασία θα γίνονται δεκτοί στην Εκκλησία οι αιρετικοί "Καθαροί" επιστρέφοντες (η΄). Πώς θα γίνονται και πάλι δεκτοί στην εκκλησιαστική κοινωνία όσοι αρνήθηκαν την πίστη κατά τους Διωγμούς (ι΄ιδ'). κοκ

Εάν, λοιπόν, συγκληθεί "Οικουμενική Σύνοδος", πρέπει οπωσδήποτε να έχει να ασχοληθεί με θέματα τέτοιας καίριας σημασίας. Μόνο με τέτοια θέματα.

Οποιεσδήποτε άλλες Συνάξεις Ιεραρχών και Εκπροσώπων Εκκλησιών, είναι δεκτές, είναι επωφελείς, είναι επαινετές να γίνονται, αλλά ονομάζονται Συσκέψεις, Συνέδρια κοκ
Και από διάκριση (πολύ σωστά) το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν χρησιμοποιεί τον όρο "Σύνοδο", όταν συγκαλεί τους απανταχού Εκπισκόπους, αλλά Πανορθόδοξο Διάσκεψη, Σύσκεψη, Συνάντηση, Σύναξη Προκαθημένων κοκ

Δίνω πάλι παράδειγμα: Στις 25-28 Ιουνίου του 2007 έγινε στη Ρόδο "Συνάντηση Εκπροσώπων Ορθοδόξων Εκκλησιών". Δειγματοληπτικά αναφέρω θέματα: Οι χριστιανικές αξίες στη νέα Ευρώπη. Η φροντίδα γιά τους πρόσφυγες και μετανάστες. Η Συμβολή της Ορθοδοξίας στην Ειρήνη του κόσμου και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Ωραιότατα θέματα. Όχι όμως θέματα Οικουμενικής Συνόδου! Θέματα Συνεδρίου και προβληματισμού, που θα βοηθήσουν τους ποιμένες της Εκκλησίας στην αποστολή τους.

Ας ευλογεί ο Θεός μας την Εκκλησία Του, ας φωτίζει τους ταγούς, ας χαρίζει διάχυτο τον αγιασμό και την ιερότητα στα μέλη της.

Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4066
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: Προετοιμάζεται νέα Οικουμενική Σύνοδος

Δημοσίευση από filotas » Τρί Φεβ 03, 2009 4:41 pm


Απάντηση

Επιστροφή στο “Εκκλησιαστική Ιστορία”