Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
Συντονιστής: Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 6147
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γερμανία
- Επικοινωνία:
Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
«Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι. Παράξενα λόγια, όταν βγαίνουν από το στόμα μιας από τις σπουδαιότερες φεμινίστριες. Ύστερα όμως από δέκα χρόνια αγώνων γιά τα δικαιώματα της γυναίκας, ή Έριν Πίζεϊ κατέληξε σε αυτό τό εκπληκτικό συμπέρασμα: οι γυναίκες πρέπει νά μένουν στο σπίτι νά φροντίζουν τα παιδιά, και οι άνδρες νά δουλεύουν έξω.
Οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ. Ή Πίζεϊ πιστεύει επίσης ότι ή απουσία των εργαζόμενων μητέρων από τό σπίτι κάνει κακό στην ανατροφή των παιδιών τους. Ή Πίζεϊ διατύπωσε τις απόψεις της σε ένα νέο ντοκιμαντέρ τού BBC2 γιά τα προβλήματα των εργαζόμενων μητέρων. "Νομίζω πώς ο παραδοσιακός τρόπος με τόν όποίο λειτουργούσε ή οικογένεια άντεξε μία χαρά χιλιάδες χρόνια. Αυτό πού βλέπω σήμερα μπροστά μου είναι άνδρες πού τούς έχουν στερήσει τόν ρόλο τους και γυναίκες χαμένες, επειδή είναι υποχρεωμένες νά δουλεύουν όλη μέρα. Δεν έχουν επιλογή. Δεν υπάρχει σωστή παιδική φροντίδα και όταν τα παιδιά επιστρέφουν στο σπίτι, δεν βρίσκουν κανέναν εκεί". Σήμερα πια, ή Έριν Πίζεϊ πιστεύει πώς ή ιδέα πού είχε γοητεύσει κάποτε πολλές γυναίκες, ότι δηλαδή θα μπορούσαν νά τα έχουν όλα, σπίτι, παιδιά, δουλειά, καριέρα, δεν ήταν παρά ένας μύθος. Και προσθέτει: "Δεν νομίζω πώς καταφέραμε νά προβλέψουμε πού θα κατέληγε αύτή ή "ελευθερία επιλογής". Έγινε φυλακή γιά πολλές γυναίκες. Στην πραγματικότητα, δεν έχουν επιλογή. Είναι αναγκασμένες νά δουλεύουν σκληρά. Και αυτό πού βλέπω σήμερα μπροστά μου είναι μία εξουθενωμένη γενιά γυναικών πού πασχίζουν καθημερινά νά τα κάνουν όλα"».
Λόγια πραγματικά εκπληκτικά από τήν πρωτοπόρο τού φεμινιστικού κινήματος στην Αγγλία, ή όποία έγινε παγκόσμια γνωστή από τις πρωτοβουλίες και τις επαναστατικές κινήσεις της τη δεκαετία τού 1970. Άλλά είχε τήν τόλμη και τήν ειλικρίνεια νά αναγνωρίσει τό μεγάλο λάθος τού κινήματος εκείνου, ένα λάθος πού διέλυσε τήν οικογένεια, κατέστρεψε τόν γάμο, αρρώστησε αθεράπευτα σχεδόν τα παιδιά, με αποτέλεσμα νά γεμίζει όλο και περισσότερο ή κοινωνία μας με προβληματικά παιδιά πού θα γίνουν ακόμη προβληματικότεροι γονείς στο μέλλον.
Είναι τραγικό δε τό ότι φαίνεται μάλλον αδύνατο πλέον νά υπάρξει κάποια εντυπωσιακή αλλαγή στο ζήτημα αυτό. Ποίος θα ακούσει τη μετανοημένη φωνή της Πίζεϊ; Οι πολιτικοί μας, πού άφρονες νομοθετούν τη διάλυση της οικογένειας; 'Ας τό σκεφτούν τουλάχιστον οι ίδιοι οι γονείς και ας λάβουν τις ανάλογες αποφάσεις. Γιά τό καλό των παιδιών τους και όλης της κοινωνίας μας.
(Από τον "ΣΩΤΗΡΑ")
Οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ. Ή Πίζεϊ πιστεύει επίσης ότι ή απουσία των εργαζόμενων μητέρων από τό σπίτι κάνει κακό στην ανατροφή των παιδιών τους. Ή Πίζεϊ διατύπωσε τις απόψεις της σε ένα νέο ντοκιμαντέρ τού BBC2 γιά τα προβλήματα των εργαζόμενων μητέρων. "Νομίζω πώς ο παραδοσιακός τρόπος με τόν όποίο λειτουργούσε ή οικογένεια άντεξε μία χαρά χιλιάδες χρόνια. Αυτό πού βλέπω σήμερα μπροστά μου είναι άνδρες πού τούς έχουν στερήσει τόν ρόλο τους και γυναίκες χαμένες, επειδή είναι υποχρεωμένες νά δουλεύουν όλη μέρα. Δεν έχουν επιλογή. Δεν υπάρχει σωστή παιδική φροντίδα και όταν τα παιδιά επιστρέφουν στο σπίτι, δεν βρίσκουν κανέναν εκεί". Σήμερα πια, ή Έριν Πίζεϊ πιστεύει πώς ή ιδέα πού είχε γοητεύσει κάποτε πολλές γυναίκες, ότι δηλαδή θα μπορούσαν νά τα έχουν όλα, σπίτι, παιδιά, δουλειά, καριέρα, δεν ήταν παρά ένας μύθος. Και προσθέτει: "Δεν νομίζω πώς καταφέραμε νά προβλέψουμε πού θα κατέληγε αύτή ή "ελευθερία επιλογής". Έγινε φυλακή γιά πολλές γυναίκες. Στην πραγματικότητα, δεν έχουν επιλογή. Είναι αναγκασμένες νά δουλεύουν σκληρά. Και αυτό πού βλέπω σήμερα μπροστά μου είναι μία εξουθενωμένη γενιά γυναικών πού πασχίζουν καθημερινά νά τα κάνουν όλα"».
Λόγια πραγματικά εκπληκτικά από τήν πρωτοπόρο τού φεμινιστικού κινήματος στην Αγγλία, ή όποία έγινε παγκόσμια γνωστή από τις πρωτοβουλίες και τις επαναστατικές κινήσεις της τη δεκαετία τού 1970. Άλλά είχε τήν τόλμη και τήν ειλικρίνεια νά αναγνωρίσει τό μεγάλο λάθος τού κινήματος εκείνου, ένα λάθος πού διέλυσε τήν οικογένεια, κατέστρεψε τόν γάμο, αρρώστησε αθεράπευτα σχεδόν τα παιδιά, με αποτέλεσμα νά γεμίζει όλο και περισσότερο ή κοινωνία μας με προβληματικά παιδιά πού θα γίνουν ακόμη προβληματικότεροι γονείς στο μέλλον.
Είναι τραγικό δε τό ότι φαίνεται μάλλον αδύνατο πλέον νά υπάρξει κάποια εντυπωσιακή αλλαγή στο ζήτημα αυτό. Ποίος θα ακούσει τη μετανοημένη φωνή της Πίζεϊ; Οι πολιτικοί μας, πού άφρονες νομοθετούν τη διάλυση της οικογένειας; 'Ας τό σκεφτούν τουλάχιστον οι ίδιοι οι γονείς και ας λάβουν τις ανάλογες αποφάσεις. Γιά τό καλό των παιδιών τους και όλης της κοινωνίας μας.
(Από τον "ΣΩΤΗΡΑ")
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2629
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος
Re: Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
Αναρωτιέμαι πόσο γνωστή θα γίνει αυτή η συγκλονιστική ,πραγματικά, είδηση...Σιγά μην επιτρέψουν τα μέσα να προωθηθεί όπως της αρμόζει για το καλό της κοινωνίας μας...Άλλες ειδήσεις μας ενδιαφέρουν πια, αυτές πάνε στα αδιάβαστα και είναι απίστευτο κρίμα.
Τί να πω, εμείς τουλάχιστο που την διαβάσαμε και την ξέρουμε, ας ανοίξουμε καλά τα μάτια μας και την ψυχή μας κι ας αναλάβουμε τις ευθύνες μας, έστω και τώρα!!!
Μπράβο σου Δόμνα για την ενημέρωση που μας παρέχεις.
Τί να πω, εμείς τουλάχιστο που την διαβάσαμε και την ξέρουμε, ας ανοίξουμε καλά τα μάτια μας και την ψυχή μας κι ας αναλάβουμε τις ευθύνες μας, έστω και τώρα!!!
Μπράβο σου Δόμνα για την ενημέρωση που μας παρέχεις.

Re: Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
Αργά το καταλάβατε ότι παλαίψατε για να κερδίσετε την καταδίκη σας!!!
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1648
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 03, 2007 5:00 am
Re: Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
Αδέρφια μου αυτήν την Νέα συγλονιστική είδηση την είχαι πει ο Ναπολέων (οχι και τόσο μεγάς σε σχέσει με τον Ναρσή και τον Βελισάριο) ...δεν θέλω να πάω πιο παλιά στο ποιός είπαι τι..........
Αυτός είπαι ((Δώστε μου Γαλλίδες Μάνες να φτιάξω τη Μεγάλη Γαλλία)) έζησε λίγο πρίν τον 1900
Είναι νέα και συγκλονιστική η είδηση;;;;
Μόνο που είναι νοηματικά πολυ περιορισμένη σε σχέση με την Ναπολεόντια διατύπωση.....
Όπως λέμε στο σκάκι Ναπολεόντιο Ματ.
Αυτός είπαι ((Δώστε μου Γαλλίδες Μάνες να φτιάξω τη Μεγάλη Γαλλία)) έζησε λίγο πρίν τον 1900
Είναι νέα και συγκλονιστική η είδηση;;;;
Μόνο που είναι νοηματικά πολυ περιορισμένη σε σχέση με την Ναπολεόντια διατύπωση.....
Όπως λέμε στο σκάκι Ναπολεόντιο Ματ.
- Captain Yiannis
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3182
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm
Re: Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
Η Δέσποινα συμφωνεί απόλυτα με την Πίζεί, και επιπλέον προσθέτει το εξής αισιόδοξο ,
«και όμως ναι , θα μπορούσε να υπάρξει αλλαγή , ακόμα και σήμερα ,
αν οι άνδρες μπορούσαν να καταλάβουν ,
το πόσο σημαντικό είναι το έργο των γυναικών τους, στο σπίτι τους»
Εγώ λέω « νάναι ευλογημένο , Δόξα τω Θεώ , Αυτός πάντων ένεκεν.»
«και όμως ναι , θα μπορούσε να υπάρξει αλλαγή , ακόμα και σήμερα ,
αν οι άνδρες μπορούσαν να καταλάβουν ,
το πόσο σημαντικό είναι το έργο των γυναικών τους, στο σπίτι τους»
Εγώ λέω « νάναι ευλογημένο , Δόξα τω Θεώ , Αυτός πάντων ένεκεν.»
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 6147
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γερμανία
- Επικοινωνία:
Re: Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι






Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
-
- Βασικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 83
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 6:28 pm
Re: Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
Ετσι όπως πάνε τα πράγματα,με την οικονομική κατάσταση των οικογενειών και χωρίς ουσιαστική πρόνοια από τις εκάστοτε κυβερνήσεις,τα πράγματα θα χειροτερέψουν διότι αν δε δουλέψει και η γυναίκα ούτε παιδιά θα σπουδάσουν ούτε βέβαιη οικονομική άνεση θα υπάρξει.Τα διαζύγια θα αυξάνονται γιατί μέσα σε ένα εργασιακό περιβάλλον οι παράνομες σχέσεις είναι πολύ εύκολο να συμβούν(είτε γιατί είχες ένα καβγαδάκι με τον άντρα σου χτες βράδυ είτε για άλλους λόγους και έτσι αποφάσισες να βρεις διέξοδο στη μάταιη και ολιγόχρονη γλύκα της παρανομίας)`Ενα φαινόμενο που συμβαίνει αποδεδειγμένα.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2629
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος
Re: Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
Το συγκλονιστικό είναι το ότι η συγκεκριμένη γυναίκα έφτασε στο σημείο να παραδεχθεί ένα τόσο τραγικό σφάλμα της, κι όχι το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε υγιή κοινωνία όταν οι περισσότερες μητέρες δουλεύουν. Εγώ δεν δουλεύω, αφού έχω συμφωνήσει με τον άντρα μου από την αρχή της σχέσης μας να είμαι σπίτι και να μεγαλώνω τα παιδιά. Εδώ σας παραθέτω και κάποια λόγια του Γέροντος Παϊσίου σχετικά με το θέμα:
[ Η εργαζόμενη μητέρα
- Γέροντα, είναι σωστό να εργάζεται η μητέρα;
- Ο άνδρας της τι λέει;
- Ό,τι αναπαύει την γυναίκα.
- Μια κοπέλα που σπούδασε και άρχισε να εργάζεται πριν από το γάμο της , δύσκολα αφήνει την δουλειά της , όταν γίνη μάνα, για να αφοσιωθή στα παιδιά της, Ενώ μια άλλη που δεν σπούδασε και έχει μια απλή δουλειά, πιο εύκολα μπορεί να την αφήση.
- Αν δεν έχη παιδιά, Γέροντα, νομίζω ότι την βοηθάει η δουλειά.
- Δηλαδή, αν δεν έχη παιδιά , πρέπει οπωσδήποτε να εργάζεται επαγγελματικά; Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που μπορεί να κάνη. Φυσικά , αν έχη παιδιά, το καλύτερο είναι να μείνη στο σπίτι. Γιατί τα παιδιά πώς θα βοηθηθούν;
- Γέροντα, πολλές γυναίκες λένε ότι δεν τα βγάζουν πέρα, για αυτό αναγκάζονται να δουλεύουν.
- Δεν τα βγάζουν πέρα, γιατί θέλουν να έχουν τηλεόραση, βίντεο, αυτοκίνητο προσωπικό κ.λ.π. ,οπότε πρέπει να εργασθούν , με αποτέλεσμα να παραμελούν και να χάνουν τα παιδιά τους. Αν εργάζεται μόνον ο πατέρας και αρκούνται στα λίγα; τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Με το να εργάζωνται και οι δύο, δήθεν γιατί δεν τους φθάνουν τα χρήματα, η οικογένεια σκορπίζεται και χάνει το προσωπικό της νόημα. Τι να κάνουν και τα παιδιά; Αν ζούσαν πιο απλά, θα ήταν ξεκούραστες και αυτές , θα χαίρονταν και τα παιδιά. Κάποιος ήξερε επτά γλώσσες και η γυναίκα του ζοριζόταν να μάθη τέσσερις , παρέδιδε και μαθήματα και έπαιρνε φάρμακα ,για να τα βγάλη πέρα. Τα παιδιά τους γεννήθηκαν καλά και μεγάλωσαν βλαμμένα. Έπειτα ψυχαναλύσεις… Για αυτό λέω στις μητέρες να απλοποιήσουν την ζωή τους , για να μπορέσουν να ασχοληθούν περισσότερο με τα παιδιά τους που τις έχουν ανάγκη. Άλλο είναι να έχουν και κάποια απασχόληση στο σπίτι και να καταπιάνωνται με αυτήν, όταν κουράζωνται τα παιδιά. Όταν η μητέρα είναι μέσα στο σπίτι, μπορεί και παρακολουθεί τα παιδιά, ρυθμίζει τα πράγματα και αποφεύγονται πολλές στενοχώριες.
Σήμερα τα παιδιά δεν χορταίνουν την μητρική αγάπη , αλλά ούτε την μητρική τους γλώσσα μαθαίνουν, γιατί η μάνα λείπει όλη την ημέρα στην δουλειά και αφήνει τα παιδιά με ξένες γυναίκες. Χίλιες φορές καλύτερα περνούν τα παιδιά του βρεφοκομείου , όπου βρίσκεται και κάποια αφιερωμένη νοσοκόμα που τους δείχνει λίγη στοργή, παρά τα παιδιά ,που τα εγκαταλείπουν οι γονείς τους και πληρώνουν μία γυναίκα, για να τα φροντίζη. Και ύστερα τι γίνεται; Όποιος δεν έχει μία μάνα, έχει ένα σωρό παραμάνες! ]
Από το βιβλίο «Οικογενειακή ζωή»
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ Δ’
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
[ Η εργαζόμενη μητέρα
- Γέροντα, είναι σωστό να εργάζεται η μητέρα;
- Ο άνδρας της τι λέει;
- Ό,τι αναπαύει την γυναίκα.
- Μια κοπέλα που σπούδασε και άρχισε να εργάζεται πριν από το γάμο της , δύσκολα αφήνει την δουλειά της , όταν γίνη μάνα, για να αφοσιωθή στα παιδιά της, Ενώ μια άλλη που δεν σπούδασε και έχει μια απλή δουλειά, πιο εύκολα μπορεί να την αφήση.
- Αν δεν έχη παιδιά, Γέροντα, νομίζω ότι την βοηθάει η δουλειά.
- Δηλαδή, αν δεν έχη παιδιά , πρέπει οπωσδήποτε να εργάζεται επαγγελματικά; Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που μπορεί να κάνη. Φυσικά , αν έχη παιδιά, το καλύτερο είναι να μείνη στο σπίτι. Γιατί τα παιδιά πώς θα βοηθηθούν;
- Γέροντα, πολλές γυναίκες λένε ότι δεν τα βγάζουν πέρα, για αυτό αναγκάζονται να δουλεύουν.
- Δεν τα βγάζουν πέρα, γιατί θέλουν να έχουν τηλεόραση, βίντεο, αυτοκίνητο προσωπικό κ.λ.π. ,οπότε πρέπει να εργασθούν , με αποτέλεσμα να παραμελούν και να χάνουν τα παιδιά τους. Αν εργάζεται μόνον ο πατέρας και αρκούνται στα λίγα; τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Με το να εργάζωνται και οι δύο, δήθεν γιατί δεν τους φθάνουν τα χρήματα, η οικογένεια σκορπίζεται και χάνει το προσωπικό της νόημα. Τι να κάνουν και τα παιδιά; Αν ζούσαν πιο απλά, θα ήταν ξεκούραστες και αυτές , θα χαίρονταν και τα παιδιά. Κάποιος ήξερε επτά γλώσσες και η γυναίκα του ζοριζόταν να μάθη τέσσερις , παρέδιδε και μαθήματα και έπαιρνε φάρμακα ,για να τα βγάλη πέρα. Τα παιδιά τους γεννήθηκαν καλά και μεγάλωσαν βλαμμένα. Έπειτα ψυχαναλύσεις… Για αυτό λέω στις μητέρες να απλοποιήσουν την ζωή τους , για να μπορέσουν να ασχοληθούν περισσότερο με τα παιδιά τους που τις έχουν ανάγκη. Άλλο είναι να έχουν και κάποια απασχόληση στο σπίτι και να καταπιάνωνται με αυτήν, όταν κουράζωνται τα παιδιά. Όταν η μητέρα είναι μέσα στο σπίτι, μπορεί και παρακολουθεί τα παιδιά, ρυθμίζει τα πράγματα και αποφεύγονται πολλές στενοχώριες.
Σήμερα τα παιδιά δεν χορταίνουν την μητρική αγάπη , αλλά ούτε την μητρική τους γλώσσα μαθαίνουν, γιατί η μάνα λείπει όλη την ημέρα στην δουλειά και αφήνει τα παιδιά με ξένες γυναίκες. Χίλιες φορές καλύτερα περνούν τα παιδιά του βρεφοκομείου , όπου βρίσκεται και κάποια αφιερωμένη νοσοκόμα που τους δείχνει λίγη στοργή, παρά τα παιδιά ,που τα εγκαταλείπουν οι γονείς τους και πληρώνουν μία γυναίκα, για να τα φροντίζη. Και ύστερα τι γίνεται; Όποιος δεν έχει μία μάνα, έχει ένα σωρό παραμάνες! ]
Από το βιβλίο «Οικογενειακή ζωή»
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ Δ’
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25586
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι
Το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή μας, θεωρώ ότι είναι η ανατροφή των παιδιών. Και τον ρόλο αυτό ο Θεός τον ανέθεσε πρωτίστως στη γυναίκα. Είναι προς τιμήν της. Ακόμη και η οικογενειακή γαλήνη και ευτυχία εξαρτάται περισσότερο από τον βαθμό (πνευματικής) ωριμότητας της γυναίκας, παρά του άνδρα.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 300
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 27, 2009 9:37 am
- Τοποθεσία: ᾿Αθῆναι
- Επικοινωνία:
Μία «φεμινιστικὴ» θεώρησι τῆς Βίβλου!
Σκέπτομαι μήπως τὸ κίνημα τοῦ φεμινισμοῦ ἦταν μία ἀκραία ἀντίδρασι σὲ μία προηγηθεῖσα ἀκρότητα. καὶ ἐξηγοῦμαι.Domna έγραψε:«Ή θέση της γυναίκας είναι στο σπίτι. Παράξενα λόγια, όταν βγαίνουν από το στόμα μιας από τις σπουδαιότερες φεμινίστριες. Ύστερα όμως από δέκα χρόνια αγώνων γιά τα δικαιώματα της γυναίκας, ή Έριν Πίζεϊ κατέληξε σε αυτό τό εκπληκτικό συμπέρασμα: οι γυναίκες πρέπει νά μένουν στο σπίτι νά φροντίζουν τα παιδιά, και οι άνδρες νά δουλεύουν έξω.
....................................
Λόγια πραγματικά εκπληκτικά από τήν πρωτοπόρο τού φεμινιστικού κινήματος στην Αγγλία, ή όποία έγινε παγκόσμια γνωστή από τις πρωτοβουλίες και τις επαναστατικές κινήσεις της τη δεκαετία τού 1970. Άλλά είχε τήν τόλμη και τήν ειλικρίνεια νά αναγνωρίσει τό μεγάλο λάθος τού κινήματος εκείνου..................
(Από τον "ΣΩΤΗΡΑ")
Τὸ ὅτι ἡ θέσι τῆς γυναικὸς εἶναι «στὸ σπίτι» σὰν ἀξίωμα κατὰ κυριολεξίαν καὶ μὲ ἀπόλυτη ἔννοια δὲν ὑπάρχει οὔτε στὴν Παλαιὰ Διαθήκη. λέγεται μόνο μὲ τὴν ἔννοια ὅτι ἡ κύρια καὶ βασικὴ θέσις τῆς γυναικὸς εἶναι μέσα στὴν οἰκογένεια («σπίτι» = οἰκογένεια) τοῦ πατρός της ἀρχικῶς καὶ τοῦ ἀνδρός της ὕστερα. ὑπὸ προϋποθέσεις ἀκόμη καὶ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ἡ γυναίκα μπορεῖ κάποιες φορὲς νὰ ἐργαστῇ ἐκτὸς σπιτιοῦ (ἐδῶ «σπίτι» = οἴκημα) παρέα μὲ ἄλλες γυναῖκες, ἐπὶ παραδείγματι στὰ χωράφια (κατὰ τὶς τότε συνθῆκες), ἢ νὰ βγῇ πρωὶ πρωὶ στὴν ἀγορὰ νὰ κάμῃ τὰ ἀπαραίτητα ψώνια, ἢ νὰ ἐκτελέσῃ ἐμπορικὲς συναλλαγὲς πουλῶντας τὴν οἰκογενειακὴ παραγωγὴ καὶ λοιπά. ἀρκεῖ νὰ θυμηθοῦμε πῶς περιγράφει τὴν ἰδανικὴ γυναῖκα τὸ παλαιοδιαθηκικὸ ἀνάγνωσμα «Γυναῖκα ἀνδρείαν τίς εὑρήσει;» ποὺ ἀκούγεται σὲ κάποιους πανηγυρικοὺς ἑσπερινούς, σὲ μνῆμες ἁγίων γυναικῶν.
᾿Επίσης στὸν ἀρχαῖο ᾿Ισραὴλ ἦταν αὐτονόητο ὅτι τὰ μικρὰ κορίτσια μάθαιναν γραφὴ κι ἀνάγνωσι μαζὶ μὲ τὰ ἀγόρια στὰ πλαίσια μιᾶς καλὰ ὠργανωμένης δημόσιας καὶ δωρεὰν παιδείας. καὶ φυσικὰ τὸ κύριο ἀναγνωστικό τους ἦταν ἡ Βίβλος. γι᾿ αὐτὸ ἦταν πολὺ φυσικὸ μία γυναῖκα μὲ τέτοια στοιχειώδη παιδεία, ἀκόμη κι ἂν ἦταν Σαμαρεῖτις, νὰ ἔχῃ βιβλικὲς καὶ θεολογικὲς ἀπορίες, στὶς ὁποῖες ἀπαντᾷ εὐχαρίστως ὁ ἴδιος ὁ Κύριος μὲ τρόπο ποὺ προϋποθέτει ὅτι ἡ συνομιλήτριά του γνωρίζει ἀπέξω τὴν Βίβλο, τοὐλάχιστον τὴν Πεντάτευχο, τὴν ὁποία εἶναι ζήτημα ἂν ξέρουν ἔστω καὶ σὰν ἁπλὸ ὄνομα οἱ σημερινὲς χριστιανές. καὶ βεβαίως μὲ αὐτὲς τὶς προϋποθέσεις (ἀλλὰ καὶ λόγῳ τῶν ψυχικῶν χαρισμάτων της) ἡ Σαμαρεῖτις ἀντιλαμβάνεται πολὺ καλὰ μὲ ποιόν συνομιλεῖ καὶ δὲν διστάζει νὰ ἀναλάβῃ ἕνα μικρὸ ἱεραποστολικὸ ἔργο, δουλειὰ κυρίως ἀνδρική, ἀλλὰ ἐδῶ τὸ κάνει αὐθορμήτως καὶ ὄχι ὡς κύριο ἐπάγγελμα, χωρὶς νὰ ξεπερνᾷ τὰ ὅρια τῆς γυναικείας της φύσεως καὶ τῆς κοινωνικῆς της θέσεως καὶ χωρὶς ἡ ἱεροποστολή της νὰ ἀντιστρατεύεται τὸ οἰκογενειακό της ἔργο καὶ τὶς ἀνάλογες ὑποχρεώσεις της.
Αὐτὲς περίπου εἶναι καὶ οἱ βασικώτερες προϋποθέσεις γιὰ νὰ ἐργαστῇ ἡ γυναῖκα ἔξω ἀπὸ τὸ σπίτι, ἀλλὰ ὄχι ἔξω ἀπὸ τὴν οικογένειά της καὶ κυρίως ὄχι εἰς βάρος τῆς οἰκογένειάς της. Καὶ ὅμως αὐτὸ ποὺ ἔκαμε ἡ Σαμαρεῖτις καὶ ἡ ὅλη της συγκρότησις ὡς «γαλουχημένης μὲ τὰ ἱερὰ γράμματα» γυναικὸς ἦταν κάτι τὸ ἀδιανόητο (ἴσως δὲ καὶ ἀνόητο) γιὰ τὸν ἀρχαῖο ἑλληνικὸ κόσμο ὅλων τῶν ἐποχῶν τοῦ προχριστιανικοῦ καιροῦ. οἱ ὅποιες ἐξαιρέσεις (κυρίως ἀπὸ τὴν ῥωμαϊκὴ ἐποχὴ καὶ χάρις στὴν ῥωμαϊκὴ ἐπίδρασι) δὲν αἴρουν τὸν κανόνα. ξέρω ὅτι αὐτὴ ἡ θεώρησι τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς τῆς Σαμαρείτιδος εἶναι τελείως ἀσυνήθιστη καὶ μᾶλλον ἄγνωστη στὰ συνήθη κηρύγματα ποὺ ἀκούγονται κατὰ τὴν σχετικὴ κυριακὴ τοῦ πεντηκοσταρίου, ὅπου συνήθως λέγονται τελείως διαφορετικὰ πράγματα γιὰ τὴν πνευματικὴ συγκρότησι καὶ τὸ ἠθικὸν ποιὸν τῆς Σαμαρείτιδος, ἀλλὰ ὅσα ἔγραψα μέχρις ἐδῶ ἐξάγονται ἀβίαστα ἀπὸ τὶς πληροφορίες ποὺ μᾶς δίδει ἡ ἴδια ἡ Γραφὴ καὶ ἀπὸ τὶς ἑρμηνεῖες τῶν ἀρχαίων πατέρων τῆς ἐκκλησίας. μακάρι αὐτὰ τὰ λίγα νὰ ἐμπλουτίσουν καὶ τὸ κηρυγματολόγιο τῶν σημερινῶν ποιμένων καὶ ἱεροκηρύκων.
Τὸ θέμα βεβαίως ἐδῶ δὲν εἶναι τὸ περιστατικὸ τῆς Σαμαρείτιδος, ἀλλὰ χρησιμοποίησα αὐτὴ τὴν πολὺ γνωστὴ εὐαγγελικὴ περικοπὴ ὡς παράδειγμα ὅτι στὸν κόσμο τῆς Βίβλου καὶ κατ᾿ ἐπέκτασιν τῆς χριστιανικῆς ἐκκλησίας ἡ γυναίκα ἔχει ἐνεργὸ συμμετοχή, σύμφωνα πάντοτε μὲ τὰ μέτρα καὶ τὰ κριτήρια ποὺ ἔχει ὁρίσει ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, καὶ ὄχι οἱ διάφροι βιομήχανοι, ποὺ ἔψαχναν νὰ βροῦν ἐργατικὰ χέρια φτηνὰ καὶ πειθήνια σὲ κάθε τους ἐπιθυμία. κάποιος ὅμως ποὺ δὲν ἔχει τὶς σωστὲς προϋποθέσεις ἑρμηνείας καὶ κατανοήσεως τῆς Βίβλου, οἱ προτεστάντες ἂς ποῦμε μὲ τὸν ἄκρατο εὐσεβισμό τους καὶ τὸν ἀχαλίνωτο φονταμελισμό τους, εἶναι πιθανὸν νὰ ἐκλάβῃ «κατὰ γράμμα» (καὶ μάλιστα τὸ γράμμα προβληματικῶν μεταφράσεων!) κάποιες βιβλικὲς ἐκφράσεις καὶ νὰ νομίσῃ ὅτι ἡ Βίβλος διδάσκεαι πῶς πρέπει νὰ εἶναι ἡ γυναῖκα ἔγκλειστη στὸν γυναικωνίτη, τελείως ἀμέτοχη στὸν κοινωνικό της περίγυρο, περίπου ὅπως περιγράφουν τὴν ἰδανικὴ γι᾿ αὐτοὺς γυναῖκα ὁ Περικλῆς στὸν ᾿Επιτάφιό του καὶ ὁ Πλάτων στοὺς Διαλόγους του. μὲ τέτοιες ἀκραῖες παρανοήσεις καὶ ἐπιλογὲς εἶναι φυσικὸ κάποια στιγμὴ νὰ ὑπάρξῃ μία ἀντίδρασι ἐξίσου ἀκραία, ποὺ θὰ ὀνομαστῇ «φεμινιστικὸ κίνημα» καὶ θὰ διαλύσῃ τὴν ἔννοια τῆς οἰκογενείας. ἀπὸ τὸ ἕνα ἄκρο στὸ ἄλλο. σκέπτομαι λοιπὸν μήπως τὸ φεμινιστικὸ κίνημα ποὺ ταλαιπώρησε καὶ ἀκόμη ταλαιπωρεῖ τὴν κοινωνία μας καὶ κυρίως τὶς γυναῖκες ὠφείλετο καὶ σὲ παρανόησι κάποιων βιβλικῶν δεδομένων.
῾Η εἰλικρινὴς φυσικὴ καὶ νηφάλια ὁμολογία τῆς Ἔριν Πίζει (ἀλήθεια... τεῦχος, χρονολογία καὶ σελίδα τοῦ περιοδικοῦ ἀπὸ ὅπου λαμβάνεται ἡ εἴδησις ὑπάρχουν;) ὅτι τὸ λεγόμενο φεμινιστικὸ κίνημα ἀπεδείχθη τελικὰ λίαν ἀντιφεμινιστικὸ λέει πολλά. πάνω ἀπὸ ὅλα ὅμως ἐπιβεβαιώνει γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ ὅτι τὶς καλλιτερες λύσεις καὶ γιὰ τὰ κοινωνικά μας προβληματα θὰ τὶς βροῦμε στὴν Βίβλο, διότι ὁ συγγραφεύς της εἶναι αὐτὸς ποὺ ἔφτιαξε ὅλο τὸν κόσμο ἄρα καὶ τὴν γυναῖκα, ἄρα ξέρει καλλίτερα ἀπὸ τὸν καθένα ποιός εἶναι ὁ ἄριστος τρόπος λειτουργίας τοῦ δημιουργήματός του.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης
http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com
Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος»
http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com
Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος»