Σελίδα 3 από 4

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 28, 2006 7:40 am
από CHRISTINA_K
Χαίρεται εν Κυρίω,

παρεβρέθηκα στο ναό του Αγ.Θεράπωντα λίγο πριν ξεκινήσει την ομιλία του ο άγιος πατέρας Εφραίμ. Πρώτη φορά τον έβλεπα και ένοιωσα τη χάρη του Θεού. Είναι άγια μορφή και το πρόσωπό του μεταφέρει τη χαρά του Κυρίου. Για μένα έχει γνωρίσει το Θεό και αντανακλά στο πρόσωπό του.

Μας μίλησε για το μυστήριο της ενανθρώπισης του Χριστού μας και εστιάστηκε στο αγαπημένο πρόσωπο της Θεοτόκου. Το μυστήριο αυτό επαναλαμβάνεται σε κάθε άνθρωπο που παίρνει με τη χάρη του Θεού το δρόμο της μετανοίας , ενσαρκώνεται μέσα του ο Λόγος του Θεού και αναγεννάται. Τί θαυμαστό γεγονός!

Η Θεοτόκος είναι προστάτης των μοναχών , μιάς και είναι Αειπάρθενος και αγαπά πολύ την καθαρότητα και την αγνότητα. Επέμενε ο γέροντας σε αυτό το σημείο και έφερε δύο παραδείγματα.
Ένας δόκιμος μοναχός την ημέρα που εκάρη μοναχός είδε την Παναγία μας σε όραμα και του είπε "Δεν ξέρεις πώς με αναπαύεις!" .
Ας προσπαθούμε και εμείς να αναπαύουμε την Θεοτόκο με την καθαρότητα του βίου μας. Εκείνη θα χαίρεται και πάντα θα είναι δίπλα μας.
Ένας άλλος μοναχός διαπληκτίστηκε με κάποιον άλλο αδελφό του και βλέπει την Θεοτόκο να του λέει "Διατί φέρθηκες άσχημα στον αδερφό σου; Δεν ξέρεις πόσο με λύπησες.."
Ιδιαίτερα στην σημερινή εποχή που οι πειρασμοί πληθαίνουν, πρέπει να συνεχίζουμε τον αγώνα μας για αγνότητα και καθαρότητα ψυχής, είπε ο γέροντας. Μας πρότεινε εκείνη την ώρα ο καθένας μας να κάνει ένα δώρο στην Παναγία μας για κάτι που θέλει να διορθώσει , για κάποιο πάθος του που θέλει να ελευθερωθεί, με την υπόσχεση πως η γλυκυτάτη Παρθένος πάντα θα είναι πλάι του, να τον οδηγεί και να τον προστατεύει. Να ζητάμε να ζούμε πάντα εν μετανοία!

Στο τέλος της ομιλίας του ο γέροντας χάρισε μια εικόνα, αντίγραφο της Παναγίας της εσφαγμένης ,στο ναό του Αγίου Θεράπωντα. Είναι μια από τις επτά εικόνες της Παναγίας μας που φυλάγονται στην ιερά μονή Βατοπαιδίου. Μίλησε για αυτή την εικόνα και για το θαύμα αυτό.

Δεν ξέρω μήπως κάποιος άλλος αδερφός μας θέλει να προσθέσει περισσότερα από την ομιλία του γέροντα Εφραίμ. Αν όχι θα προσθέσω αργότερα τα λόγια του γέροντα για το θαύμα της Παναγίας της Εσφαγμένης.
Με συγχωρείτε αν κάτι δεν διατύπωσα καλά , προσπάθησα το κατά δύναμιν να μεταφέρω λίγο από το κλίμα της ομιλίας. Φεύγοντας , ένοιωθα πολύ όμορφα και ξεχωριστά.

ευχαριστώ

Χριστίνα

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 28, 2006 9:02 am
από sotirio
Μήπως θα μπορούσε κατα καιρούς να δημοσιεύονται στην ιστοσελιδα τα κείμενα η απομαγνιτοφονήσεις ομιλειών γερόντων σε τέτοιες ευκαιρίες ?
Ευχαρισώ παντως και για την σημείωση !
:D Ευχαριστω Αγγελε ! Μου δείξες θυσαυρό ...

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 28, 2006 9:04 am
από g_aggelos
Υπάρχουν αρκετές ομιλίες στις ανακτήσεις της σελίδας μας...

http://athos.edo.gr/modules.php?name=Do ... load&cid=6

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 14, 2006 7:10 am
από kostas8888
[/b]Ή σιωπή γιά τους μοναχούς είναι κανόνας ζωής. Τους προφυλάσσει από τήν ακατάσχετη καί αχαλίνωτη ομιλία, από τήν κατάκριση τοΰ πλησίον καί τήν καταλαλιά, πού είναι 6 θάνατος της ψυχής. Τους απαλλάσσει από τίς συγκρούσεις καί φιλονικίες καί τους διατηρεί τήν απαραίτητη εσωτερική γαλήνη γιά τήν άσκηση της εσωστρέφειας. Ή σιωπή είναι καρπός της ησυχίας, μιά εσωτερική κατάσταση από τήν οποία γεννιέται ό πνευματικός λόγος.Πότε σιωπά καί πότε μίλα ό μοναχός;Ό άββάς Ποιμήν μέ διάκριση λύνει τό θεμα.
Ήρώτησεν αδελφός τόν άββά Ποιμένα λέγων βέλτιόν έστι τό λαλήσαι ή τό σιωπήσαι; Λέγει αύ-τω ό γέρων οτι ό λαλών διά τόν Θεόν καλώς ποιεί καί 6 σιωπών διά τόν Θεόν ομοίως».Ή σιωπή δέν είναι σκοπός, αλλά μέσο. Χρησιμοποιείται εΐτε γιά νά πλησιάσει κανείς τό Θεό είτε γιά νά μιλήσει γι' Αυτόν.

Ή Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου

Οι Γέροντες, οί παλαίμαχοι καί πολύπειροι αγωνιστές του πνεύματος, αναγκάζονται νά γίνουν πνευματικοί διδάσκαλοι καί χειραγωγοί των χριστιανών, πού τους πλησιάζουν εϊτε από περιέργεια, είτε από ενδιαφέρον, ε'ίτε κινούμενοι από βαθύτερη πνευματική ανάγκη. Τους απευθύνουν επίμονα ερωτήματα, πού άφοροΰν σοβαρά καί βασικά ζητήματα πνευματικής ζωής. «Πάτερ, είπε μοι ρήμα* πώς σωθώ; Είπε μοι λόγον! Τί ποιήσω διά τά πάθη; Δός μοι έντολήν καί φυλάξω αυτήν! Τί φυλάξας τω Θεώ εύαρεστήσω;».

Συνήθως οί Γέροντες απαντούν σύντομα, συνοπτικά καί αποφθεγματικά. Ό λόγος τους δέν είναι στοχαστικός, αποτέλεσμα διανοητικής διεργασίας. Είναι ϊμπονος ώριμος λόγος, ευθύς, δυνατός, λιτός, πού εισδύει στό εσωτερικό βάθος της ψυχής του έρωτώντος.

Σέ απλή γλώσσα, χωρίς περίτεχνα ρητορικά σχήματα, φανερώνουν τόν κρυμμένο θησαυρό της ζωής του πνεύματος καί δίνουν μηνύματα πάντοτε επίκαιρα. Γίνονται έτσι φάροι σ' αυτούς πού πλέουν μέσα στή σκοτεινή θάλασσα τής συγχύσεως καί τής πλάνης.

Οί Γέροντες, -ταπεινοί, άσημοι καί αφανείς ασκητές-, μέ τή διορατικότητα τους εισδύουν στην ψυχή τών συνομιλητών τους καί οί απαντήσεις τους ανταποκρίνονται στίς πραγματικές τους ανάγκες. Σκοπός τοΰ λόγου τους είναι «ή οικοδομή τής χρείας, ΐνα δω χάριν τοίς άκούουσι» (Έφεσ. 4,29).'

Αποφεύγουν νά απαντήσουν εάν οί ερωτώντες βλέπουν τό tpyo καί τό παράδειγμα τους. "Οταν κάποτε παρακάλεσε ένας αδελφός τόν άββά Σισώ-η: «Είπε μοι ρήμα», αυτός απάντησε: «Τί με αναγκάζεις λαλήσαι άργώς; Ιδού, δ βλέπεις ποίησον».Ό λόγος των Γερόντων είναι πρακτικός καί αποβλέπει σέ πρακτικούς αχοπούς, δηλαδή νά βοηθήσει στην κατόρθωση τής τελειώσεως καί τοϋ «έν Χριστώ» αγιασμού. Είναι λόγος γεμάτος αγάπη. "Οπως βλέπουμε μέσα στην παράδοση τής Εκκλησίας οί Γέροντες ομολογούν δτι «τό δοΰναι καί λαβείν αγάπη μοι ην». Ή πρακτική εφαρμογή τής σπουδαιότατης αρετής τής αγάπης δημιούργησε στό μοναχισμό τόν ορο «ποιείν άγάπην»."

Οταν ό άββάς Θεόδωρος τής Φέρμης πλησίασε καί ζήτησε συμβουλή από τόν άββά Παμβώ, αυτός απάντησε: «"Υπάγε, τό ελεός σου 'έχε προς πάντας τό γάρ έλεος εύρε παρρησίαν ενώπιον του Θεοΰ».Κινούμενος άπό αγάπη ό όσιώτατος Γέροντας μας 'Ιωσήφ, κατέγραψε στό πρώτο μίρος τοϋ μικρού αύτοϋ βιβλίου τίς απαντήσεις σέ ερωτήσεις καί προβληματισμούς προσφιλών μας επισκεπτών. Στό δεύτερο μέρος, μέ τόν τίτλο «Φιλοκαλικό Απάνθισμα», γίνεται μεταφορά στή νεοελληνική γλώσσα σύντομων κειμένων τής Φιλοκαλίας καί των Πατέρων, πού 'έχουν σχέση μέ τά ερωτήματα τοϋ πρώτου μερους.
Εθχομαστε και το βιβλιο αυτο να βοηθησει τουσ αγωνιζομενους μεσα
στον κοσμο ευσεβεις αδελφους να πραγματοποιησουν τη ζωη του
αγιασμού «ου χωρίς ουδείς οψεται τόν Κύριον».

Ό Καθηγούμενος της Ίερας καί Σεβάσμιας Μεγίστης Μονής τοΰ Βατοπαιδίου

'Αρχιμανδρίτης Έφραίμ

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 14, 2006 10:50 am
από Lavriotis
Μπορεί κανείς να μου εξηγήσει από πότε η Ιερά Μονή Βατοπεδίου αποκαλείται " Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου"?.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 14, 2006 1:37 pm
από HXOS
Μπορεί κανείς να μου εξηγήσει από πότε η Ιερά Μονή Βατοπεδίου αποκαλείται " Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου"?.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ" ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΚΑΔΑ

ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ

....ΣΕ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ "ΛΑΥΡΑ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ" ή "ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ".

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 14, 2006 2:37 pm
από Misha
νομιζω πως ο επθετικος προσδιορισμος "'Μεγίστη" δοθηκε στο Βατοπέδι εσχατως δλδ μετά την αφιξη της συνοδειας του γεροντα Ιωσηφ του Κυπριου.


δεν ξερω αν βασιζεται σε παλιοτερα εγγραφα,αλλά δε μπορει να το έκαναν αυθαιρετα.

πάντως αν αναφερεται στο κτιριακό και οικονομικό μέγεθος της Μονής ειναι ακριβεστατος.

αν οι χαρακτηρισμοι αυτοι απεικονιζαν το πνευματικό μεγεθος θα επρεπε να ονομαστει πρωτα η Παναγουδα του π.Παισιου ως Πανίερη και Παναγιωτατη Μεγίστη Καλυβη της Παναγούδας και μετά ολα τα υπολοιπα ιερά καθιδρυματα...

:lol: :lol: :lol:

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 14, 2006 3:09 pm
από HXOS
νομιζω πως ο επθετικος προσδιορισμος "'Μεγίστη" δοθηκε στο Βατοπέδι εσχατως δλδ μετά την αφιξη της συνοδειας του γεροντα Ιωσηφ του Κυπριου.


δεν ξερω αν βασιζεται σε παλιοτερα εγγραφα,αλλά δε μπορει να το έκαναν αυθαιρετα.
ΤΟ 1986 ΠΟΥ ΠΗΓΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΟ Α. Ο ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΙΔΙΟΡΥΘΜΗ ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ΤΟ "ΜΕΓΙΣΤΗ" ΜΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ. ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 24, 2006 12:48 am
από ekpaideytikos
g_aggelos έγραψε:Έχεις δίκιο Χρίστο. Πριν δύο εβδομάδες είχε κατέβει στο Πόρτο Λάγος και μίλησε στους ανθρώπους εκεί. Ίσως να έχουμε και και την συνομιλία του εντός των ημερών (σε mp3), εάν έχουμε την ευλογία.... :) :)

Τώρα για την LADA HELLAS... όντως περίεργο, αλλά ίσως του παραχωρούν αίθουσα και ίσως ο ιδιοκτήτης να έχει Πνευματική σχέση με τον Πατέρα..
Πάντως δεν έχει ακουστεί τίποτε γι' αυτό, που σημαίνει τουλάχιστον ότι δεν το έχει χρησιμοποιήσει για διαφήμιση.

Ευχαριστούμε agiogeo, και ανυπομονώ να μάθω πότε θα είναι Αθήνα....
Ο ιδιοκτήτης της LADA κος Φοίβος Χριστοδουλίδης είναι Κύπριος και βοηθά τη Μονή. Είναι και πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικού και Ορθόδοξου Πολιτισμού που εκδίδει και το περιοδικό Πεμπτουσία, και συνεργάζεται με το Βατοπαίδι.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 24, 2006 12:57 am
από ekpaideytikos
gkdgr έγραψε:Αφού θα παραστείτε κάντε σας παρακαλώ το κόπο να ρωτήσετε δύο πράγματα στο Γέροντα, και μεταφέρετε τισ απαντήσεις του στο FORUM.

1.Τί ακριβώς συμβαίνει με τον Πρίγκιπα Κάρολο.Είναι κρυπτοορθόδοξος όπως λένε πολλοί;
2.Ποια είναι ακριβώς η σχέση του Κάρολου με τη μονή;
Έχει συχνή επικοινωνία με τη Μονή, έχει παραδεχτεί οτι η ορθοδοξία είναι ζωντανή. Όμως τυπικά είναι αρχηγός της εκκλησίας των εγγλέζων αφού είναι ο διάδοχος και δεν μπορεί να εκφράσει δημόσια τις απόψεις του.
Ο γέροντας λέει ότι μας περιμένουν εκπλήξεις ως προς το άτομό του.