Το Ρωσσικό εορτολόγιο μπορεί να χαρακτηριστεί Αγιορείτικο ?

Διάφορα Θέματα που δεν μπορούν να είναι σε άλλη κατηγορία

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
eortologio_gr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1644
Εγγραφή: Τρί Ιουν 13, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Χρήστος@Thessaloniki
Επικοινωνία:

Το Ρωσσικό εορτολόγιο μπορεί να χαρακτηριστεί Αγιορείτικο ?

Δημοσίευση από eortologio_gr »

Η ενότητα εορτών της Ορθοδοξίας είναι πολύ σημαντικό θέμα.

Επειδή η αρχή της ισοδυναμίας των Ορθόδοξων Πατριαρχείων και των Αυτοκέφαλων εκκλησιών εμπεριέχει και αποδοχή ημερομηνιών εορτών των "δικών τους αγίων" θα ενδιέφερε να έχουμε την επίσημη ξεκάθαρη θέση της Εκκλησίας κατα πόσο εάν ένας Αγιος εορτάζεται σε άλλο Ορθόδοξο Πατριαρχείο ή σε Αυτοκέφαλη Εκκλησία τότε αυτόματα μπορεί να μπεί και στο Ελληνικό εορτολόγιο.

Με τους Ρώσους αδελφούς έχουμε διαφορές σε ονόματα και ημερομηνίες εορτών και αυτό μπορεί να δημιουργήσει σύγχιση για την μέρα γιορτής που κάποιος θα πρέπει να θεωρεί οτι εορτάζεται ο Αγιος του οποίου φέρει το όνομα. http://www.canto.ru/calendar/index_en.php

Μια ανακοίνωση της Εκκλησίας της Ελλάδος ή του Οικουμενικού Πατριαρχείου θα ξεκαθάριζε τα πράγματα. Εκτός και αν έχει βγεί και δεν την είδα.

Η ομογενοποίηση ημερομηνιών εορτών είναι κάτι που πρέπει να ξεκινήσει απο την κεφαλή. Μέχρι να γίνει κάτι τέτοιο, εμείς ακολουθούμε τον Ελληνικό επίσημο Ορθόδοξο συναξαριστή.

Χρ.
στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...
Εικόνα
dalitis
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: Παρ Σεπ 08, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Λεμεσός

Δημοσίευση από dalitis »

Δεν υπάρχει καμιά μα καμιά αμφιβολία ότι οι Άγιοι οποιασδήποτε τοπικής Εκκλησίας είναι και Άγιοι σύμπασας της Ορθοδοξίας.

Η τιμή των Αγίων, νομίζω, μοιάζει με τη σχέση των ζώντων ορθοδόξων χριστιανών. Βλέπουμε ανταλλαγές επισκέψεων και συλλείτουργα μεταξύ ποικίλων ορθοδόξων Ιεραρχών και αγάλλεται η ψυχή μας..

Καλό είναι φυσικά, να εορτάζονται την ίδια ημερομηνία. Κι'αυτό θα γίνει με τον εξής απλό τρόπο. Την ημερομηνία που καθόρισε η επιμέρους Εκκλησία, όπου ανήκε ο Άγιος (Ρωσική, Ρουμανική, κοκ) αυτήν να ασπάζονται και να καθιερώνουν οι υπόλοιποι.
silver
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3145
Εγγραφή: Παρ Δεκ 29, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Κων/νος@Μόντρεαλ-Καναδά.
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από silver »

===============================================
Ο dalitis έγραψε:
Δεν υπάρχει καμιά μα καμιά αμφιβολία ότι οι Άγιοι οποιασδήποτε τοπικής Εκκλησίας είναι και Άγιοι σύμπασας της Ορθοδοξίας.
Μήπως σε έχει προβληματίσει το γεγονός της τοπικής Ορθόδοξης Εκκλησίας
της Ρωσίας (Πατρ. Μόσχας); Το έτος 2000 η Σύνοδός της ανεγνώρισε τον
τσάρο Νικόλαο τον ΙΙ, ως Άγιο και τον ενέταξε στο αγιολόγιό της, κάτι που είχε ήδη κάνει η τοπική Εκκλησία ROCOR, από την δεκαετία του 80!

Γιατί αδελφέ;

============================================
eortologio_gr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1644
Εγγραφή: Τρί Ιουν 13, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Χρήστος@Thessaloniki
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από eortologio_gr »

Ο όρος "επίσημος συναξαριστής" αφορά το "εκκλησιαστικό μηνολόγιο". Ο όρος όμως που είναι ευρέως γνωστός είναι ο "συναξαριστής" όπως άλλωστε αναφέρεται και σε σχετική κατηγορία του site της Εκκλησίας της Ελλάδος --> http://www.ecclesia.gr/greek/synaxaire/synaxari.asp

Η κεφαλή της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι ο Ιησούς Χριστός. Εμείς, εκκλησιαστικά ανήκουμε στην Εκκλησία της Ελλάδος με Αρχιεπίσκοπο αυτής τον κκ Χριστόδουλο. Εκτός αυτού αναγνωρίζουμε τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο σαν κεφαλή του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Στο τυπικό του Οικουμενικού Πατριαρχείου για το 2007 αναφέρονται οι σχετικοί μνημονευόμενοι ανα ημερα Αγιοι --> http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2007/

Επειδή στις παραπάνω αναφερόμενες διευθύνσεις δεν περιλαμβάνονται πολλά ονόματα της Ρωσικής εκκλησίας διερωτώμεθα κατα πόσο είναι εκκλησιαστικά ορθό να το πράξουμε χωρίς την επίσημη μνημόνευση απο την τοπική μας εκκλησία.

Δεν είμαι αντίθετος με την μνημόνευση αλλα θα ήθελα να δω μια επίσημη θέση επ' αυτού που θα ξεκαθαρισει τις "βάσεις δεδομένων" και θα προχωρήσει στην "ομογενοποίηση" των Αγίων της Ορθοδοξίας.

Είναι γνωστό οτι το Αγιο Ορος χρησιμοποιεί το Ιουλιανό ημερολόγιο όπως και πολλά μοναστήρια εκτός Ορους. Απέχει όμως απο την αλήθεια το Ρωσσικό εορτολόγιο να χαρακτηρίζεται Αγιορίτικο Εορτολόγιο ---> http://athos.forumup.gr/index.php?c=13&mforum=athos

Χρ.
στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...
Εικόνα
dalitis
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: Παρ Σεπ 08, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Λεμεσός

Δημοσίευση από dalitis »

Σε απάντηση των 2 προηγούμενων θέσεων, θέλω να πω τα εξής:

Ένας Άγιος όταν ανακηρύσσεται σε μιά Εκκλησία, λογικά αναγνωρίζεται και τιμάται σε όλες τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες. Έχουμε παραδείγματα όπως τον δικός μας Αγ.Νεκτάριο, που τον τιμούν και σε άλλες Τοπικές Εκκλησίες, και αντίστροφα τον Αγ.Σεραφείμ του Σάρωφ, καθώς και τελευταία τον Αγ.Λουκα, Ιατρό, Επίσκ.Κριμαίας, που τους τιμούμε και μεις. Εφ'όσον μάλιστα αυτή η τιμή συνοδεύεται και με "σημεία" Θεού, ούτε καν μπορεί κάποιος να αναχαιτίσει την ευλάβεια του λαού.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις, που κάποια Τοπική Εκκλησία, γιά Χ λόγους δεν θέλει επισήμως να κατατάξει έναν Τοπικό Άγιο στις Δέλτους της. Αυτό γιά παράδειγμα συνέβη με τους Μικρασιάτες Νεο-Ιερομάρτυρες (1922) όπου το Οικ.Πατριαρχείο, φοβούμενο την μανία των Τούρκων δεν τους κατέταξε. Ίσως κάτι παρόμοιο συνέβη με τον Τσάρο Νικόλαο..

Από αυτά τα γεγονότα, βέβαια, συμπεραίνουμε ότι κάθε Τοπική Εκκλησία πρέπει να είναι πολύ προσεκτική στην ανακήρυξη Αγίων και κυρίως να βασίζεται σε "σημεία" Θεού. Είναι πολύ όμορφο στην Ορθοδοξία μας, να μπορεί κάθε Τοπική Εκκλησία να εκφράζει το βίωμά της, και όχι να περιμένει όπως στους Παπικούς το απόφθεγμα του Πάπα. Αλλά συνάμα αυτό να γίνεται με φόβο Θεού. Πάντως, από όποιες γνώσεις έχω, δεν αστόχησε ποτέ η Εκκλησία. Δεν υπήρξε περίπτωση να ανακηρύξει κάποιον Άγιο μιά Τοπική Εκκλησία και στην συνέχεια να αποδειχθεί λάθος της..
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διάφορα Θέματα”