Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Διαδρομές μονοπάτια στο Αγιον Ορος

Συντονιστής: Συντονιστές

theodorosuper
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Σάβ Οκτ 18, 2008 5:00 am

Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από theodorosuper »

Μετά θλίψης ανακάλυψα σε πρόσφατο προσκύνημα την πλήρη εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών από το μονοπώλειο των λεοφωρείων και των ταξί
στο Όρος. Η διαδρομή δάφνη καρυές είναι στα 3,5 ευρώ, ποσό που σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται, λαμβάνοντας υπ'όψιν ότι ένα εισιτήριο λεοφωρείου έχει 1 ευρώ
και μπορείς να πας από τέρμα σε τέρμα, δηλαδή διαδρομή μια ή και παραπάνω ώρας. Η διαδρομή δάφνη καρυές είναι 25 λεπτά περίπου. Και άλλοι προσκυνητές διαμαρτύρονταν
για το κόστος. Αυτό που όμως σε κάνει να απορείς είναι το κόστος των "ταξί". Η διαδρομή Ιβήρων - Δάφνη κοστίζει 70 ευρώ. Φυσικά, ο άλλος σου λέει ότι χωράει 8 άτομα, οπότε
ψάξε βρες άτομα. Αν κάνεις προσκύνημα μόνος σου, που να τα βρεις; Οπότε αν υπάρξει ανάνγκη, πληρώνεις 70 ευρώ. Η πλήρης εκμετάλευση. Αν δε, χρειαστεί να αποχωρήσεις από το Όρος
μετά τις 3 το μεσημέρι, τοτε η μόνη διέξοδος είναι το πλεούμενο ταξί, που χωράει πάλι 8 άτομα, αλλά που να τα βρεις αν έχεις κάνει προσκύνημα μόνος; Το κόστος δάφνη-ουρανούπολη,
25 λεπτών απόσταση, κοστίζει 150 ευρώ!! Και αν γίνει μετά τις 8 το απόγευμα, κοστίζει 300 ευρώ!!

Αυτά σε γενικές γραμμές.
Ειδικότερα, στην δική μου περίπτωση που χρειάστηκε να αποχωρήσω από το Όρος μετά τις 3 το μεσημέρι, λόγω έκτακτου περιστατικού, 70 ευρώ το ταξί από Ιβήρων για Δάφνη για αρχή. Είναι εταιρία "ταξί" που χρησιμοποιεί (νοικιάζει) αυτοκίνητα-Βαν κάποιων μοναχών για να κάνει την δουλειά.
Στη Δαφνη, ιδιοκτήτης του πλεούμενου ταξί (όχι οδηγός του, απλά ο ιδιοκτήτης του πλοιαρίου) είναι ο ιδιοκτήτης του καφέ στη Δάφνη μπροστά στο λιμάνι, ένας "γεμάτος" κύριος που κάθετε σε ένα τραπέζι στο βάθος του καταστήματος συνήθως.
Σε συζήτηση του είπα ότι χρειάζεται να φύγω αλλά τα λεφτά είναι πολλά, και του ζήτησα έστω μια μικρή έκπτωση επειδή είμουν μόνος. Ειρωνικά μου απάντησε ότι έκπτωση αν θέλω
μπορώ να έχω αν ο οδηγός του πλεούμενου ταξί δεχθεί να κόψει από το μισθό του και να το δώσει σε εμένα ως έκπτωση!!! Έχοντας μείνει άναυδος από την συμπεριφορά του,
των ρωτάω αν θα μπορούσα να φύγω μαζί με κάτι άλλους που θα έφευγαν σε λίγο για να μοιράσω το κόστος, που όμως ήταν ήδη 8 εκείνοι. Του λέω δεν με πειράζει να καθίσω 25 λεπτά όρθιος στο
σκάφος. Μου λέει δεν γίνεται. Όταν τον ρωτάω γιατί, μου λέει ότι απαγορεύεται! Θα βούλιαζε βλέπετε το πλοιάριο με 1 άτομο των 68 κιλών παραπάνω. Μόνο εγώ και εκείνος είμασταν εκεί εντομεταξύ. Μου ήρθε να τον πω, αν ήταν κάποιο δικό σου άτομο, δηλαδή, δεν θα τον έβαζες επάνω στο σκάφος; Θα του έλεγες ότι απαγορεύεται; Απλά είχε καταλάβει την ανάγκη μου, και θέλησε να την εκμεταλευτεί στο Έπακρο. Και έτσι έγινε, και ξόδεψα τα λεφτά που είχα επάνω μου για άλλο σκοπό, για να πληρώσω το ταξί και το θαλάσιο ταξί. Σημειωτέο ότι στην 2η επίκλησή μου για να πάω με τους 8 ή να μου δώσει έστω μια μικρή έκπτωση 10-20 ευρώ από τα 150, φωνάζοντας μου είπε ότι 1 γλώσσα μίλησε (δηλαδή είμαι και χαζός και δεν τον κατάλαβα) και ότι έχει ήδη πολύ ώρα που ασχολείται μαζί μου (!), με τον πελάτη δηλαδή... (είχα 15 λεπτά που είχα φτάσει Δάφνη με το ταξί από Ιβήρων).

Η ιερά επιστασία θα έπρεπε να έχει κανονικά και το απόγευμα-βράδυ 1 λεωφορείο που να κάνει την διαδρομή δάφνη-καρυές-Ιβήρων-Λάυρα και πίσω, και 1 βραδινό ή απογευματινό πλοιάροιο που να αποχωρεί από το Όρος, διότι έτσι πως είναι τα πράγματα, αν υπάρξει ανάνγκη, ο προσκυνητης πέφτει στα νύχια των επιτήδιων, ανθρώπων που δεν έχουν καμία σχέση με την ιερότητα του χώρου, και που είναι εκεί μόνο για το κέρδος και τίποτα άλλο και συνεισφέρουν μόνο στο να σκανδαλίσουν προσκυνητές. Αναγνωρίζω πως το Όρος δεν είναι χώρος αναψυχής, και δεν μιλάω για αναψυχή όταν μιλάω για ύπαρξη 1 ακόμα δρομολογίου, μιλώ για δρομολόγια που βοηθούν τους προσκυνητές να ολοκληρώσουν το προσκύνημά τους χωρίς να περιπίπτουν στα χέρια των επιτηδίων.
vasilisalt
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6173
Εγγραφή: Παρ Ιουν 19, 2009 12:19 pm

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από vasilisalt »

Με κοσμικούς όρους πιθανόν να εχεις κάποια δικιά.
Η συνήθης κριτική όμως γίνεται γιατί υπήρξαν όλα αυτά
και δεν έμειναν τα μονοπάτια και οι χωματόδρομοι.
Αν μπούμε στη λογική των κοσμικών εξυπηρετήσεων
και των ευκολιών, πιθανόν το θέμα θα χαθεί εντελώς.
Στο μονο που θα συμφωνήσω 100% ειναι στην ποιότητα
των επαγγελματιών λαϊκών του ΑΟ.
Υπαρχει σαφώς θεματακι εκεί...
Άβαταρ μέλους
panagiotisspy
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 7181
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 04, 2009 4:57 am
Τοποθεσία: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από panagiotisspy »

Στα περισσότερα έχεις δίκιο αδελφέ μου Θεόδωρε,
αλλά ο λόγος που έχεις δίκιο,
δηλαδή η προέλευση των προβλημάτων που περιγράφεις,
κατά τη γνώμη μου δεν οφείλεται κατά κύριο λόγο στους Αγιορείτες και στην μοναστική πολιτεία..

Και ο Βασίλης σωστά μιλάει..

Παραθέτω κάτι που είχα γράψει πριν από 4 χρόνια,
το οποίο δεν απαντάει ακριβώς στο θέμα που έθεσες,
αλλά νομίζω ότι περιγράφει κατά κάποιο τρόπο μιά γενικότερη θεώρηση σχετικά με όλα αυτά..

Η εκπληκτική σύμπτωση είναι, ότι και τότε η απάντησή μου,
δινόταν σε κάποιον άλλον αδελφό Θεόδωρο!! :smile: :smile:

Νάσαι καλά αδελφέ μου και πάντα να σε οδηγεί η Χάρις της Παναγίας μας στο Περιβόλι Της.. :8 :8
από panagiotisspy » Πέμ Ιούλ 23, 2009 1:37 pm
Αδελφέ μου Θεόδωρε

Υποθέτω ότι εδώ θα παρατίθενται θέματα, που αφορούν αποκλειστικά στο πρακτικό και διαδικαστικό κομμάτι μιας επίσκεψης στο Αγιο Ορος, όπως προγράμματα μονών, μονοπάτια, δρομολόγια κλπ. Τα βασικότερα και πιο σημαντικά θέματα, που αφορούν το ψυχωφελές του Ορους (θεολογικά, συζητήσεις, ακολουθίες, συναντήσεις με γέροντες, προσωπικές του καθενός εσωτερικές αναζητήσεις και εμπειρίες, θρησκευτικές σκέψεις και συμπεράσματα), θα αναφέρονται, φαντάζομαι, σε άλλα εδάφια.

Στο Ορος πήγα το διάστημα από 21 έως 27 Ιουνίου.

Αναφέρω ακριβώς ό,τι συνάντησα:



1. Προσυνεννόηση:
Από τις 20 μονές, για τις 17, χρειάζεται τηλεφωνική προσυνεννόηση για να φιλοξενηθείτε. Εξαίρεση αποτελούν οι μονές Κωνσταμονίτου και Χιλιανδαρίου, οι οποίες φιλοξενούν χωρίς προεπικοινωνία. Επίσης δεν γνωρίζω πως ακριβώς ισχύουν τα πράγματα για την μονή Εσφιγμένου και το ιδιότυπο καθεστώς που επικρατεί εκεί. Το πόσο νωρίτερα πρέπει να επικοινωνήσει κάποιος, ποικίλει από μοναστήρι σε μοναστήρι. Σε άλλα χρειάζεται τηλέφωνο λίγες μέρες πριν, σε κάποια άλλα, ακόμα και 3 ή και παραπάνω μήνες πριν. Επίσης σε 4 μοναστήρια, εκτός του τηλεφώνου, απαιτείται και fax. Αυτά είναι τα: Βατοπαίδι, Ιβήρων, Σίμωνος Πέτρα και εσχάτως και η Αγίου Παύλου.


2. Είσοδος στο Αγιο Ορος:
Στο Ορος υποτίθεται ότι εισέρχονται ημερησίως 110 Ορθόδοξοι, 10 ετερόδοξοι και κάποιοι λίγοι επιπλέον προσκεκλημένοι από μονές ή σκήτες.
Στο ferry boat ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ με το οποίο ταξίδεψα, υπήρχαν περί τους 250-300 επιβάτες. Επίσης πέραν αυτού του δρομολογίου, υπάρχει άλλο ένα πρωινό ferry. Επίσης υπάρχουν άλλα δύο δρομολόγια ταχυπλόων σκαφών από Ουρανούπολη και άλλο ένα ταχύπλοο από Ιερισσό. Και όλα αυτά τα σκάφη, εισέρχονται στο Ορος υπερπλήρη επιβατών. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι στο Ορος τους θερινούς μήνες, ο αριθμός των ημερησίως εισερχομένων προσκυνητών, προσεγγίζει τους 400-500 και ιδίως τον Αύγουστο ίσως και περισσότερους. Αυτός ο αριθμός στο μυαλό μου, φαντάζει παραπλήσιος, με τον αριθμό εισερχομένων επισκεπτών, κατά τους θερινούς μήνες, στα πιο πολλά Κυκλαδίτικα νησιά μας.


3.Καθεστώς άφιξης σε κάθε μονή που επισκέφθηκα:
Αποβιβάστηκα στην μονή Αγίου Παντελεήμονος (Ρώσικο) κατά τις 11:30, για απλή επίσκεψη και προσκύνημα. Στην συνέχεια θα πήγαινα στην Ξενοφώντος με τα πόδια. Στο αρχονταρίκι δεν συνάντησα κανέναν. Υπήρχαν επιγραφές στα Ελληνικά, Ρώσικα και Αγγλικά που ανέφεραν: “Το αρχονταρίκι δέχεται προσκυνητές προς φιλοξενίαν έως ώραν 12:30”. Η ώρα αυτή, είναι η ώρα άφιξης του πλοίου, που εξέρχεται από Δάφνη προς Ουρανούπολη. Επομένως ήμουν εντός του χρονικού ορίου αυτού. Γύρω στην μία ώρα αργότερα, ένας Ρώσος λαϊκός, μου είπε να πάω στην πύλη της Μονής, σε ένα μικρό μαγαζάκι που υπάρχει εκεί για να συναντήσω κάποιον, όπως και έκανα.
Στην μονή Ξενοφώντος έφτασα περί τις 2 μεσημβρινή. Επίσης δεν συνάντησα κανέναν μοναχό στο αρχονταρίκι. Επειδή ταξίδευα ολόκληρη την νύχτα και ήμουν κατάκοπος, ξάπλωσα για λίγο σε κάποιον καναπέ, στην μεγάλη αίθουσα του αρχονταρικίου. Αργότερα συνάντησα έναν μοναχό στο προαύλιο της μονής και τον ενημέρωσα σχετικά. Παρά ταύτα δεν ήρθε κάποιος στο αρχονταρίκι. Πολλές ώρες αργότερα, αφού μάλιστα παρακολούθησα και τον Εσπερινό, ήρθε ο αρχοντάρης, ο οποίος με τακτοποίησε σε δωμάτιο. Συμπεραίνω, ότι στην μονή Ξενοφώντος, ο αρχοντάρης αποχωρεί, μετά την άφιξη του προγραμματισμένου δρομολογίου του πλοίου.
Στην μονή Δοχειαρίου, υποθέτω ότι ισχύει πάνω κάτω το ίδιο, την στιγμή κατά την οποία στο αρχονταρίκι βρήκα μόνον κάποιους κοσμικούς.
Στην μονή Κωνσταμονίτου, ο αρχοντάρης πατήρ Βαρνάβας, ήταν στον χώρο του αρχονταρικίου, όπως το συνηθίζει τις τελευταίες δεκαετίες που υπηρετεί το συγκεκριμένο διακόνημα.
Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τον πατέρα Θεοδόσιο (νομίζω αυτό είναι το όνομά του, ζητώ συγγνώμη αν σφάλλω), στην μονή Σταυρονικήτα, που και αυτός παραμένει στο συγκεκριμένο διακόνημα, παρά την πολύ μεγάλη ηλικία του, επί πάρα πολλά συναπτά έτη.
Στην μονή Καρακάλλου πήγα με κάποιο όχημα-ταξί. Τα οχήματα έφταναν στο μοναστήρι, το ένα μετά το άλλο. Στο βιβλίο που υπογράφουν οι προσκυνητές μέτρησα 57 ονόματα. Και το μοναστήρι είναι – σημειωτέον – μικρό. Ο αρχοντάρης έτρεχε να προλάβει, με τεράστια ευγένεια και πραγματική αδελφικότητα να εξυπηρετήσει τους πάντες, οι οποίοι είχαν αφιχθεί όλοι μαζί σχεδόν. Να τους βάλει σε δωμάτια, να τους φέρει νερό και λουκουμάκι, μέχρι και να συζητήσει μαζί τους προλάβαινε. Κάποιοι του ζητούσαν να τους φτιάξει και καφέ, άλλος μέτριο,άλλος γλυκό, άλλος σκέτο. Και αυτό ακόμα το προλάβαινε, ο ευλογημένος αυτός άνθρωπος.
Στην μονή Φιλοθέου πήγα με τα πόδια και έφτασα αρκετά νωρίς το πρωί. Στο αρχονταρίκι δύο νεαροί λαϊκοί δούλευαν πυρετωδώς, για να καθαρίσουν και να τακτοποιήσουν τα δωμάτια, από την διαμονή σε αυτά των προσκυνητών που είχαν μόλις αναχωρήσει. Συνάντησα μετά από 2 ώρες περίπου τον φιλοξενότατο και ευγενέστατο αρχοντάρη, με τον οποίον είχα και μια όμορφη συζήτηση. Εικάζω ότι και στην Φιλοθέου, έχει επικρατήσει ο άγραφος νόμος, της υποδοχής, άμα τη αφίξει των προγραμματισμένων δρομολογίων, που φτάνουν από τις Καρυές.

4. Δρόμοι-μονοπάτια:
Τα μονοπάτια από το Ρώσικο έως Δοχειαρίου (σε κάποια σημεία μιλάμε για δρόμους), είναι βατά. Από Κωνσταμονίτου προς Ζωγράφου και Χιλιανδαρίου, “πηγαίνουν”, αλλά χρειάζονται φροντίδα για να μην κλείσουν. Από Σταυρονικήτα προς Ιβήρων, κάποια στιγμή που το μονοπάτι “πέφτει” παραλιακά, χρειάζεται λίγη προσοχή για να διακρίνει κάποιος στην απέναντι πλευρά του υψώματος την συνέχειά του. Από Ιβήρων προς Καρακάλλου πηγαίνει μόνο δρόμος πια ως γνωστόν και όχι μονοπάτι. Από Καρακάλλου προς Φιλοθέου, το δεύτερο μισό του καλντεριμιού, έχει κλείσει από έναν δρόμο. Ο δρόμος μάλιστα αυτός, είναι αδιέξοδος και η σκοπιμότητά του δεν είναι εμφανής. Οταν συναντήσεις αυτόν τον δρόμο, τον ακολουθείς προς τα δεξιά και σε λίγο βγαίνεις στον κεντρικό μεγάλο δρόμο προς το μοναστήρι.

Στους δρόμους του Ορους, είδα πάρα πολλά Ι.Χ. αυτοκίνητα, τα περισσότερα εξ αυτών τύπου jeep. Δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί.

Σχόλια επί των ανωτέρω:
Στο Ορος ανοίγουν διαρκώς καινούριοι δρόμοι, χωρίς να υπάρχει κάποιο σχέδιο, μερικής έστω, διαφύλαξης των μονοπατιών. Και ας έχουμε υπ'όψη μας ότι αν μια απόσταση π.χ. είναι μία ώρα στον ίσκιο απ το μονοπάτι, η ίδια απόσταση είναι 2,5 έως 3 ώρες στον ήλιο απ τον δρόμο.
Ενα άλλο πράγμα που είδα ήταν το εξής: Ημουν επιβάτης οχήματος για Καρακάλλου από Ιβήρων. Αμέσως μόλις φύγαμε από Ιβήρων, στην διασταύρωση που πάει ένα δρομάκι προς το Αγίασμα της Παναγίας της Πορταΐτισσας και σε απόσταση από το όχημά μας 100-120 μέτρων, δύο ηλικιωμένοι προσκυνητές σηκώνοντας τα χέρια, έκαναν νοήματα, φωνάζοντας για να τους περιμένουμε. Δεν μπορούσαν μάλιστα να τρέξουν και έρχονταν, βαδίζοντας όσο πιο γρήγορα μπορούσαν. Κάποιοι από τους συνεπιβάτες μου, φώναζαν στον οδηγό: “Αφησέ τους, πάμε να φύγουμε, ας προσέχανε, ας ήταν στην ώρα τους”. Εγώ και κάποιοι άλλοι, φωνάζαμε για το αντίθετο. Ο οδηγός (ο οποίος δεν ήταν Ελληνας και δεν πολυκαταλάβαινε), αποδεικνύοντας πόσο καλύτερος είναι από όλους εμάς τους επιβαίνοντες, σταμάτησε. Και να σημειωθεί, ότι κανένα οικονομικό όφελος δεν είχε για να το κάνει αυτό, δεδομένου ότι το κόμιστρο είναι συγκεκριμένο και απλά διαιρείται με τον αριθμό των επιβατών.
Φανταστείτε αδελφοί. Αυτούς τους δύο ηλικιωμένους ανθρώπους, όχι απλά ήμασταν υποχρεωμένοι να τους περιμένουμε, αλλά και αν ακόμα δεν υπήρχε θέση για αυτούς, πιστεύω ότι οι νεώτεροι από εμάς θα έπρεπε να κατέβουμε και να πάμε με τα πόδια στην Καρακάλλου και τις θέσεις μας να τις έπαιρναν αυτοί.

Τελειώνοντας και αφού ζητήσω συγγνώμη και για την γκρίνια μου, αλλά και για το ότι σας κουράζω με την πολυλογία μου, να πω:
Αδελφοί μου, έχουμε μεταφέρει εμείς οι λαϊκοί την μιζέρια μας και την κακία μας και την γρουσουζιά μας στο Αγιον Ορος. Οι μοναχοί δεν φταίνε σε τίποτα. Και καλά κάνουν και μπαίνουν τόσοι καινούριοι κανόνες συνεχώς, στο να επισκεφθεί κανείς το Ορος. Πως αλλιώς να αντιμετωπιστεί αυτή η αθρόα προσέλευση τόσων ετερόκλητων ανθρώπων? Σε λίγο καιρό, θα δούμε ουρές προσκυνητών να συνωστίζονται έξω απ' τα καλύβια των γερόντων. Οι αρχοντάρηδες έχουν γίνει receptionists, θα αγιάσουν στο τέλος οι άνθρωποι από την κούραση και από την ταπείνωσή τους, έναντι όλων ημών των τυχαίων που πηγαίνουμε εκεί μαζικά και που αισθανόμαστε ότι επειδή πήγαμε σε δύο ακολουθίες στις 3 το πρωί και δεν φάγαμε για τρεις μέρες κρέας, πλησιάσαμε τον παράδεισο. Και τι δεν έχω ακούσει σε διάφορες περιπτώσεις.
-Εγώ έχω έρθει 19 φορές στο Ορος.
-Εγώ μόνο 11 αλλά περπατάω πολύ.
-Εγώ 3 αλλά όμως έχω γνωρίσει τον γέροντα τάδε.
-Αρχοντάρη εγώ ροχαλίζω, να με βάλεις μόνο μου σε δωμάτιο.
-Σε αυτό το δωμάτιο που μας έβαλες κάνει πολλή ζέστη.
-Στο τάδε μοναστήρι δεν μας περιποιήθηκαν.
-Εσείς εδώ γέροντα πόσοι μοναχοί είσαστε? Μόνο τόσοι? Α, γι' αυτό έχουν μαραθεί τα λουλούδια στον κήπο.
-Γέροντα πείτε μας πνευματικές κουβέντες για να γεμίσουν οι μπαταρίες μας.
-Ο πατήρ τάδε είναι αγενέστατος.
-Αν ακούσω εγώ κακή κουβέντα από κάποιον για τον Θεό, θα του σπάσω τα μούτρα.
-Μαζί με τα ξερά, καίγονται και τα χλωρά. (Εννοώντας τους μοναχούς. Αυτή η κουβέντα με είχε ενοχλήσει περισσότερο από κάθε άλλη.)



Τι να λέμε τώρα καλοί μου αδελφοί.


Αδελφοί
Ο θησαυρός της Ορθοδοξίας μας, ο πνευματικός μας παράδεισος, το Περιβόλι της Παναγίας μας, θα είναι πάντα εκεί.
Οι Αγιορείτες Μοναχοί, που είναι πραγματικά μας αδέρφια, θα είναι εκεί.

Ισως εμείς θα πρέπει σιγά σιγά να αραιώνουμε λιγάκι, από εκεί. :wink: :wink:
Εύχομαι και ελπίζω, η τελευταία αυτή κουβέντα, να μην αφορά όλους εμάς, εδώ στο forum. Το εύχομαι πρώτα πρώτα και για εμένα τον ίδιο....
viewtopic.php?f=3&t=10331
Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων,Αγάπην δε μη έχω,γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. Και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν και έχω πάσαν την πίστιν,ώστε όρη μεθιστάνειν,Αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί.
Άβαταρ μέλους
Dimitris39
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5841
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 05, 2009 5:46 pm

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από Dimitris39 »

Πάντα και Για Όλα Φταίμε εμείς.
Αν περπατούσαμε και δεν βαριόμασταν δεν θα υπήρχαν αυτά
Κύριε,Θεέ μου,Νύμφιε της ψυχής μου, λυτρωτή μου.
Μνήσθητί μου εν τη βασιλεία σου

«Χαίροις μετά Θεόν ή Θεός, τα δευτερεία της Τριάδος ή έχουσα»

ἳνα ὦσιν ἓν, καθώς ἡμεῖς

Θεέ μου σ'αγαπώ
vasilisalt
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6173
Εγγραφή: Παρ Ιουν 19, 2009 12:19 pm

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από vasilisalt »

Αχ βρε Παναρα!!!
Ααααχ!
Μαλλον μου εχεις λείψει πολύ.
Τι μου θυμησαν τα λόγια σου.
Τότε που έμπαινα και πρώτα διάβαζα
όλα τα κειμενα σου και μετά ότι άλλο...
Ωραίες εποχές!!!
Koyk
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 145
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 10, 2008 5:00 am

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από Koyk »

theodorosuper έγραψε:Μετά θλίψης ανακάλυψα σε πρόσφατο προσκύνημα την πλήρη εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών από το μονοπώλειο των λεοφωρείων και των ταξί
στο Όρος. Η διαδρομή δάφνη καρυές είναι στα 3,5 ευρώ, ποσό που σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται, λαμβάνοντας υπ'όψιν ότι ένα εισιτήριο λεοφωρείου έχει 1 ευρώ
και μπορείς να πας από τέρμα σε τέρμα, δηλαδή διαδρομή μια ή και παραπάνω ώρας. Η διαδρομή δάφνη καρυές είναι 25 λεπτά περίπου. Και άλλοι προσκυνητές διαμαρτύρονταν
για το κόστος. Αυτό που όμως σε κάνει να απορείς είναι το κόστος των "ταξί". Η διαδρομή Ιβήρων - Δάφνη κοστίζει 70 ευρώ. Φυσικά, ο άλλος σου λέει ότι χωράει 8 άτομα, οπότε
ψάξε βρες άτομα. Αν κάνεις προσκύνημα μόνος σου, που να τα βρεις; Οπότε αν υπάρξει ανάνγκη, πληρώνεις 70 ευρώ. Η πλήρης εκμετάλευση. Αν δε, χρειαστεί να αποχωρήσεις από το Όρος
μετά τις 3 το μεσημέρι, τοτε η μόνη διέξοδος είναι το πλεούμενο ταξί, που χωράει πάλι 8 άτομα, αλλά που να τα βρεις αν έχεις κάνει προσκύνημα μόνος; Το κόστος δάφνη-ουρανούπολη,
25 λεπτών απόσταση, κοστίζει 150 ευρώ!! Και αν γίνει μετά τις 8 το απόγευμα, κοστίζει 300 ευρώ!!

Αυτά σε γενικές γραμμές.
Ειδικότερα, στην δική μου περίπτωση που χρειάστηκε να αποχωρήσω από το Όρος μετά τις 3 το μεσημέρι, λόγω έκτακτου περιστατικού, 70 ευρώ το ταξί από Ιβήρων για Δάφνη για αρχή. Είναι εταιρία "ταξί" που χρησιμοποιεί (νοικιάζει) αυτοκίνητα-Βαν κάποιων μοναχών για να κάνει την δουλειά.
Στη Δαφνη, ιδιοκτήτης του πλεούμενου ταξί (όχι οδηγός του, απλά ο ιδιοκτήτης του πλοιαρίου) είναι ο ιδιοκτήτης του καφέ στη Δάφνη μπροστά στο λιμάνι, ένας "γεμάτος" κύριος που κάθετε σε ένα τραπέζι στο βάθος του καταστήματος συνήθως.
Σε συζήτηση του είπα ότι χρειάζεται να φύγω αλλά τα λεφτά είναι πολλά, και του ζήτησα έστω μια μικρή έκπτωση επειδή είμουν μόνος. Ειρωνικά μου απάντησε ότι έκπτωση αν θέλω
μπορώ να έχω αν ο οδηγός του πλεούμενου ταξί δεχθεί να κόψει από το μισθό του και να το δώσει σε εμένα ως έκπτωση!!! Έχοντας μείνει άναυδος από την συμπεριφορά του,
των ρωτάω αν θα μπορούσα να φύγω μαζί με κάτι άλλους που θα έφευγαν σε λίγο για να μοιράσω το κόστος, που όμως ήταν ήδη 8 εκείνοι. Του λέω δεν με πειράζει να καθίσω 25 λεπτά όρθιος στο
σκάφος. Μου λέει δεν γίνεται. Όταν τον ρωτάω γιατί, μου λέει ότι απαγορεύεται! Θα βούλιαζε βλέπετε το πλοιάριο με 1 άτομο των 68 κιλών παραπάνω. Μόνο εγώ και εκείνος είμασταν εκεί εντομεταξύ. Μου ήρθε να τον πω, αν ήταν κάποιο δικό σου άτομο, δηλαδή, δεν θα τον έβαζες επάνω στο σκάφος; Θα του έλεγες ότι απαγορεύεται; Απλά είχε καταλάβει την ανάγκη μου, και θέλησε να την εκμεταλευτεί στο Έπακρο. Και έτσι έγινε, και ξόδεψα τα λεφτά που είχα επάνω μου για άλλο σκοπό, για να πληρώσω το ταξί και το θαλάσιο ταξί. Σημειωτέο ότι στην 2η επίκλησή μου για να πάω με τους 8 ή να μου δώσει έστω μια μικρή έκπτωση 10-20 ευρώ από τα 150, φωνάζοντας μου είπε ότι 1 γλώσσα μίλησε (δηλαδή είμαι και χαζός και δεν τον κατάλαβα) και ότι έχει ήδη πολύ ώρα που ασχολείται μαζί μου (!), με τον πελάτη δηλαδή... (είχα 15 λεπτά που είχα φτάσει Δάφνη με το ταξί από Ιβήρων).

Η ιερά επιστασία θα έπρεπε να έχει κανονικά και το απόγευμα-βράδυ 1 λεωφορείο που να κάνει την διαδρομή δάφνη-καρυές-Ιβήρων-Λάυρα και πίσω, και 1 βραδινό ή απογευματινό πλοιάροιο που να αποχωρεί από το Όρος, διότι έτσι πως είναι τα πράγματα, αν υπάρξει ανάνγκη, ο προσκυνητης πέφτει στα νύχια των επιτήδιων, ανθρώπων που δεν έχουν καμία σχέση με την ιερότητα του χώρου, και που είναι εκεί μόνο για το κέρδος και τίποτα άλλο και συνεισφέρουν μόνο στο να σκανδαλίσουν προσκυνητές. Αναγνωρίζω πως το Όρος δεν είναι χώρος αναψυχής, και δεν μιλάω για αναψυχή όταν μιλάω για ύπαρξη 1 ακόμα δρομολογίου, μιλώ για δρομολόγια που βοηθούν τους προσκυνητές να ολοκληρώσουν το προσκύνημά τους χωρίς να περιπίπτουν στα χέρια των επιτηδίων.
Δυστιχως εχεις δίκιο....ο Θεός να μας λυπηθεί...το μονο που μπορω να σε συμβουλεύσω ειναι να μην δινεις κ μεγαλη σημασια γτ χανεις τον καρπο που αποκομίζεις στο προσκύνημα σου....κατα ταλλα....ΒΟηθειά μας...
petrosathonas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1460
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 29, 2008 4:55 pm

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από petrosathonas »

Τι να κάνουμε, πραγματικά υπάρχουν όλ' αυτά και άλλα ακόμα.
Να συννενοηθείς, να κανονίσεις, να προλάβεις. Άγχος στο Άγιο Όρος!
Έχω τύχει σε μία περίπτωση, οι προσκυνητές να μαζέυουν υπογραφές στο τελωνείο για να διαμαρτυρηθούν στις ναυτιλιακές εταιρείες
για την ταλαιπωρία.

Αν από την άλλη πλευρά της ζυγαριάς όμως βάλεις "Προσκύνημα στην Παναγία", τότε προς τα που άραγε θα γύρει η ζυγαριά;
dimitrisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 573
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 24, 2009 12:53 pm

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από dimitrisgr »

Την επόμενη φορά να απαιτήσεις να μπεις με το Ι.Χ σου αδελφέ, να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο…
Άβαταρ μέλους
stathis73
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6455
Εγγραφή: Δευ Απρ 19, 2010 8:44 am
Τοποθεσία: Ευστάθιος-Λευκός Πύργος της Μακεδονίας.

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από stathis73 »

Ο Μόνος λόγος που πρεπει να δει το θέμα η Ιερά Επιστασία ειναι οπως ειπε ο φίλος η έξοδος καποιου προσκυνητή για επείγον λόγο-περιστατικό, κατα τα άλλα συμφωνώ με τον Κελεμπία 100%, στό Αγιον Ορος εγω προσωπικά δεν θελω να εχει ουτε εναν δρομο, παρα μόνο για τα πυροσβεστικά οχήματα που υπάρχουν, γιατι με τα χρόνια αλλοτριώνεται ο Αγιος αυτος χώρος και σε λίγα χρόνια θα λέει καποιος αλλος Θεοδωρος, " γιατι να μην εχει ενα τελεφερίκ να μας πηγαίνει μεχρι την κορυφή;" και πάει λέγοντας, άλλωστε και ο γεροντας Παΐσιος δεν ήθελε τους δρόμους στο Αγιον Ορος.
Τις θεός Μέγας ως ο Θεός ημών.
Άβαταρ μέλους
Dimitris39
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5841
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 05, 2009 5:46 pm

Re: Η εκμετάλευση της κινητικότητας των προσκυνητών

Δημοσίευση από Dimitris39 »

Ας μας λυπηθεί ο Θεός γιατί αλίμονο μας
Κύριε,Θεέ μου,Νύμφιε της ψυχής μου, λυτρωτή μου.
Μνήσθητί μου εν τη βασιλεία σου

«Χαίροις μετά Θεόν ή Θεός, τα δευτερεία της Τριάδος ή έχουσα»

ἳνα ὦσιν ἓν, καθώς ἡμεῖς

Θεέ μου σ'αγαπώ
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διαδρομές μονοπάτια στον Αθω”