Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιληναίου

Γενικά Πνευματικά Θέματα

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιληναίου

Δημοσίευση από angieholi » Κυρ Ιαν 09, 2011 1:51 pm

Η εντολή του Θεού: «εργάζεσθαι και φυλάσσειν»

Όταν ο Θεός έβαλε τον Αδάμ εις τον παράδεισον, του είπε:
- "Εργάζεσθαι", το σθαι με αι, απαρέμφατο, να εργάζεται, αυτόν τον παράδεισον και
-"φυλάσσειν" και να τον φυλάττει.

Από που να φυλάττει; Μήπως είχε μάνδρα και έπρεπε να περιφέρεται ο Αδάμ, να ειδή μήπως κάπου από εκεί μπει κανένας κακόβουλος εχθρός;
Δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος, ήταν ο πρώτος άνθρωπος.
Τότε τι; Ο Διάβολος; Ο διάβολος δεν θα είχε ανάγκη από μάντρες και όπως πράγματι βρέθηκε μέσα εις τον παράδεισο, ο διάβολος.
Τι έπρεπε λοιπόν να φυλάττει ο Αδάμ όταν του είπε ο Θεός να εργάζεται τον παράδεισο και να τον φυλάττει;
Αγαπητοί μου έπρεπε να φυλάττει τον ΕΥΑΤΟ του!

Ο Θεός έκανε έναν αντικειμενικό και έναν υποκειμενικό παράδεισον.
Ο αντικειμενικός, ο απέξω παράδεισος ήταν αυτός που ήταν. Ο από μέσα είναι η καρδία.
Έπρεπε λοιπόν να εργάζεται, βεβαίως να εργάζεται και τον έξω παράδεισον, αλλά κυριότατα έπρεπε να εργάζεται τον έσω παράδεισον.

Γι΄αυτό η τήρησις των εντολών στους Πατέρες, λέγεται με τούτη τη φράση: εργασία των εντολών, έργον, πηγαίνω στο έργο μου, στην εργασία μου. Δηλαδή εις την τήρησιν των εντολών.
Έπρεπε συνεπώς να τηρεί τις εντολές του Θεού, - οι οποίες γνωστό ποιές ήσαν- και να φυλάττει τον ευατόν του.
Συνεπώς, έπρεπε ο Αδάμ να φυλάττει τον ευατό του, από τον Αδάμ.
Και επειδή ο Αδάμ δεν εφύλαξε τον ευατό του, γι΄ αυτό και απόλεσε τον παράδεισο.

Συνεπώς έκτοτε και κυριότατα, εχθρός ΠΡΩΤΟΣ - έτσι οι Πατέρες ιεραρχούν το θέμα - είναι ο ΚΑΚΟΣ και ΠΕΣΜΕΝΟΣ ευατός μας.
Θέλετε; Μετά από τον ευατό μας είναι ο κόσμος και τρίτος έρχεται εχθρός ο Διάβολος.


Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις πράξεις των Αποστόλων

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η τύχη

... Και εδώ να κάνω και μια γραμματική παρατήρηση. Όταν λέει ο Παύλος:
"22 ἐπικουρίας οὖν τυχὼν " (Πράξεις 26, στίχ. 22) έτυχα, ρήμα είναι μετοχή, τυχὼν αφού έτυχα,
ἐπικουρίας προστασίας δηλαδή από το Θεό, μέχρι τώρα που σου μιλάω Αγρίππα.

Εδώ να κάνω μια παρατήρηση απάνω στο "τυχών".
Πρέπει να δούμε ότι σκανδαλίζει μερικούς η λέξις τύχη, τυχώ,τυχαίνω, τυχγάνω και τα λοιπά. Κάπου σκανδαλίζει.
Πρόσεξτε να δείτε εδώ. Ανήκει η λέξη αυτή στην ελληνική γλώσσα, βλέπετε εδώ ο Παύλος; Την χρησιμοποιεί.


"22 ἐπικουρίας οὖν τυχὼν " , έτυχα επικουρίας από τον Θεό, ΕΤΥΧΑ!
Δηλαδή τι σκανδαλίζει; Τι σχέση έχει η τύχη, το τυχερό, η ΤΥΧΗ;;;;; Με τον Θεόν;

Απλούστα αγαπητοί μου, ως προς ημάς λέγεται τύχη γιατί δεν γνωρίζουμε την έκβαση.
Για τον Θεό δεν υπάρχει τύχη, αναμφισβήτητα. Επειδή όμως η λέξη αυτή υπάρχει στην ελληνική γλώσσα, γι'αυτό την χρησιμοποιούμε.

Εαν πω: έτυχε να δω έναν άνθρωπο, ακούστε ΕΤΥΧΕ, δηλαδή η τύχη μπήκε στη μέση, έτυχε να δω έναν άνθρωπο,
που αυτός ο άνθρωπος στο δρόμο με βοήθησε ή του είπα κάποιες καλές κουβέντες και σώθηκε.
Θα μου λέγατε γιατί να χρησιμοποιήσω τη λέξη τύχη;
Θα επαναλάβω: αυτό το τυγχάνω ως προς ημάς που δεν ξέρουμε τα παρασκήνια της ιστορίας -ο Θεός γνωρίζει τα παρασκήνια της Ιστορίας- τύχη δεν υπάρχει.
Αυτός ο άνθρωπος συναντήθηκε με μένα διότι ο Θεός έφερε τα βήματά του προς εμένα ή να με βοηθήσει ή εγώ να τον βοηθήσω. Έτσι είναι!

Μπορούμε λοιπόν να χρησιμοποιούμε την λέξη τυχγάνω, τυχαίνω, μου έτυχε χωρίς να σκανδαλιζόμεθα.
Το είπα γιατί μερικοί... ναι... κάπου κάπου μου το λένε, γι'αυτό σας το είπα...


Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις πράξεις των Αποστόλων
Ομιλία Νο 246, http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

vasilisalt
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6072
Εγγραφή: Παρ Ιουν 19, 2009 3:19 pm

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από vasilisalt » Κυρ Ιαν 09, 2011 4:08 pm

Σ ευχαριστούμε Αγγελική μας!!!
Χαράς το κουράγιο σου!
Ο κεκοιμημένος φωτισμένος αυτός ιερέας είναι πραγματικό φροντιστήριο!

Το μόνο που με προβληματίζει είναι:
Σκέφτεσε να τις ΄΄σταχυολογήσεις΄΄ όλες;
Γιατί από ότι ξέρω είναι κάποιες εκατοντάδες...

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από angieholi » Τετ Ιαν 12, 2011 9:30 pm

Όταν ο λόγος του Θεού "εκδικείται"

Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε.
Οφείλουμε πολύ τη δοξολογία και την ευχαριστία στον Άγιο Τριαδικό Θεό μας που μας δίδει πάλι την ευκαιρία να ακουστεί ο Θείος του λόγος.
Να ακουστεί σ'αυτόν τον ίδιο τόπο, στον ίδιο λαό του Θεού, που διψά να τον ακούσει.
Γιατί ο λόγος του Θεού είναι ζωντανός. Δεν είναι μια αφηρημένη έννοια ο λόγος του Θεού.
Είναι ΠΡΟΣΩΠΟΝ γι'αυτό είναι ζωντανός ο λόγος του Θεού. Είναι πρόσωπον. Είναι ο ενυπόστατος Λόγος του Θεού, ο Υιός του Θεού, το 2ον πρόσωπον της Αγίας Τριάδος.

Και συνεπώς σαν πρόσωπο δικαιώνει, φωτίζει, στηρίζει, καθοδηγεί, προστατεύει, τρέφει, ενισχύει, εκδικείται.
Μην σαν σκανδαλίζει αυτό που είπα "εκδικείται". Πως εκδικείται;
Θα σας πω μόνο μια περίπτωση πως εκδικείται ο λόγος του Θεού: όταν δεν τον προσέχεις, όταν δεν πας να τον ακούσεις, τότε θα μείνεις άγονος άνθρωπος, θα μείνεις απληροφόρητος άνθρωπος. Να πως εκδικείται ο λόγος του Θεού!

Κάπου λέει στην Π. Διαθήκη:
Εσύ έβαλες τους λόγους μου οπίσω σου. (καταλαβαίνεται αυτό το οπίσω σου)
Και Εγώ θα σε βάλω οπίσω μου, λέει ο Θεός.

Πως αυτό στην πράξη; Θα το επαναλάβω!
Δεν άκουσες φερυπείν τι είναι ο μασωνισμός, και σε προσεγγίζει ένας μασώνος και εσύ πείθεσαι με εκείνα τα οποία σου λέει, γιατί απλούστατα δεν ξέρεις τι είναι ο μασωνισμός. Εαν άκουγες όμως τον λόγο του Θεού, αυτό θα το μάθαινες. Και η τιμωρία σου είναι, ότι μένοντας -υπαιτιότητής σου- μένοντας απληροφόρητος φτάνεις να ναυαγήσεις -γιατί έτσι είναι - περί την πίστη.
Ένας ο οποίος πηγαίνει σε αλλοτρίαν θρησκεία - θρησκεία ο μασωνισμός - βεβαίως ναυαγεί περί την πίστην.


Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις πράξεις των Αποστόλων
Ομιλία Νο 243 http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... eA&show=10


-------------------------------------------------------------------------

Οι "τρεις" κινήσεις του Θεού

...Από τη στιγμή που θα γίνω σωστός Χριστιανός αρχίζουνε οι πειρασμοί. Είναι κάτι που δεν το θέλει ο διάβολος. Μόνο που επειδή ο Θεός είναι ο Μέγα παιδαγωγός και θέλει να μας παιδαγωγήσει "εις το μεταλαβείν", που λέει στην Προς Εβραίους, "εις το μεταλαβείν της αγιότητος Αυτού", στην αρχή εμποδίζει τους πειρασμούς, για να μην απογοητευτούμε.

Όταν μας δει να ωριμάζουμε τότε τους αφήνει αυτούς τους πειρασμούς, ακριβώς για να μπορέσουμε να παιδαγωγηθούμε στις δυσκολίες και να μπορέσουμε να γίνουμε σωστοί Χριστιανοί. Είδατε τι λέει και ο Άγιος Ιάκωβος; Ότι οι πειρασμοί αυτοί "οδηγούν εις το δοκίμιον της πίστεως". Δοκίμιο θα πει δοκιμασία, στην δοκιμή, όπως στο Πολυτέχνειο παίρνουν τα διάφορα υλικά και τα δοκιμάζουν στην αντοχή τους.

Έτσι και εδώ, αυτά είναι οι εξωτερικοί πειρασμοί για να δοκιμασθούμε που φτάνουμε. Αυτό όμως μόνον ο Θεός το ξέρει και εφόσον επιτρέπει ο Θεός ένα πειρασμό, σημαίνει ότι μπορούμε να σηκώσουμε τον πειρασμόν. Αν νομίζουμε ότι δεν μπορούμε, είναι γιατί δεν έχουμε την υπομονή, άλλοι παράγοντες αναιρούν αυτήν την παιδαγωγική του Θεού.

Προσέξτε!!!.... Είναι σπουδαία αυτά τα πράγματα, είναι πολύ σπουδαία αν θέλουμε να μείνουμε εις την πίστην.
Συμφορές, θάνατοι, εμπόδια, δυσκολίες, απραγματοποίητοι πόθοι και ούτω καθ'εξής. Μην φοβόμαστε!!!... Είναι δοκιμασίες αυτές όλες!!!

Και το σπουδαίον ξέρετε ποιο είναι; Ο Θεός κάνει 3 κινήσεις.
- Όταν πρωτογίνεται κάποιος Χριστιανός συνειδητός, λέω συνειδητός γιατί όλοι ήμεθα Χριστιανοί βαπτισμένοι, αλλά πρέπει όμως να συνειδητοποιήσουμε την ιδιότητά μας αυτή. Τότε!, από τη στιγμή που θα αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε τα πράγματα, τότε ο Χριστός είναι "μπροστά" μας.

- Όταν αρχίσωμε κάπως να ωριμάζουμε, τότε ο Χριστός είναι "πλάι" μας.
Πάντως το θέμα είναι ότι, και "μπροστά" μας είναι και "πλαί" μας, Τον εβλέπουμε.

- Όταν ωριμάσουμε περισσότερο, και αυτό θα το κρίνει πάλι ο Χριστός, τότε θα πάει από "πίσω" μας και δεν θα Τον βλέπουμε, τον Χριστό.
Θα μας αφήσει να ανοιχθούμε - ανάγωμε εις το πέλαγος της ζωής. Έτσι μας αφήνει να ανοιχτούμε εις το πέλαγος του βίου.

Ναι! Μην παραξενευόμεθα, αλλά να δεχτούμε με πολύν έτσι χαρά, την παιδαγωγία του Χριστού, όσο κι αν είναι σκληρή.
Θα ξαναπώ "εις το μεταλαβείς της Αγιότητος Αυτού". Να γίνουμε μέτοχοι της Αγιότητός του...



Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις πράξεις των Αποστόλων
Ομιλία Νο 250 http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από angieholi » Πέμ Φεβ 03, 2011 12:25 pm

Η σκλήρυνσις της καρδιάς του Φαραώ

Στην Γραφή αναφέρεται η σκληρότητα του Φαραώ, και που εδέχθει ο Φαραώ τις 10 πληγές.
Προσέξτε ένα σχήμα σύνηθες στη Γραφή, το οποίο εκ πρώτης όψεως αιφνιδιάζει.
Λέει ο Θεός στον Μωυσή (και ο Θεός είναι ο Θεός Λόγος, δεν θα παύσω αυτό να σας λέγω πάντοτε, είναι ο Θεός Λόγος, ο μετέπειτα Ενανθρωπήσας, αυτός ομιλεί στην Παλαιά Διαθήκη)
Του λέγει:
πήγαινε (εξάλλου είναι ο μεγάλης βουλής Άγγελος, προ της βάτου, ο μεγάλης βουλής Άγγελος, έτσι οι Πατέρες ερμηνεύουνε), πήγαινε του λέγει να ζητήσεις από τον Φαραώ να σου δώσει το λαό μου. Εγώ όμως θα σκληρύνω την καρδία του Φαραώ και δεν θα σου δώσει τον λαό μου, οπότε θα επιφέρεις μιαν πληγή. Θα ξαναπας. Θα τους πεις: "Δως μου τον λαόν μου!", τον λαό του Θεού και εκείνος θα σου πει "Όχι", γιατί Εγώ θα έχω σκληρύνει την καρδιά του Φαραώ.

Αυτό επαναλαμβάνεται και επαναλαμβάνεται.

Τίθεται το ερώτημα: Εάν ο Θεός εσκλήρυνε την καρδιά του Φαραώ, τότε, σε τι έφταιγε ο Φαραώ;
Εδώ είναι ένα σκάνδαλο για μια στιγμή. Σκάνδαλο, δεν ταιριάζει με το όλο πνεύμα της γραφής.
Αυτό μας κάνει να ψάξουμε! Έχουμε και άλλα σημεία στην Αγία Γραφή. Ολόκληρη, αγαπητοί μου, η Αποκάλυψις, στηρίζεται πάνω σε αυτό το σημείο.
Ολόκληρη η Αποκάλυψις..., ότι ο Θεός δίνει εκείνη την πληγή, δίνει εκείνη την πληγή, δίνει κείνη την πληγή... τι "κακός" Θεός είναι Αυτός...

Δεν δίνει ο Θεός την πληγή!... Ούτε ο Θεός σκληρύνει την καρδία του Φαραώ!
Ο Θεός επιτρέπει να σκληρυνθεί η καρδία του Φαραώ και ο Θεός επιτρέπει τις πληγές στην Αποκάλυψη, και συνεπώς δεν είναι όπως λέγουν κάποιοι,
κάποιος κακός Θεός, ο Θεός του βιβλίου της Αποκαλύψεως και συνεπώς τι θέση έχει μέσα στην Καινή Διαθήκη.

Απλούστατα είναι αυτό: το θέλημα του Θεού, όχι το κατ'ευδοκίαν, το κατά παραχώρησιν. Παραχωρεί ο Θεός να παραμένει σκληρή η καρδία του Φαραώ.
Γιατίίί;;; Γιατί υπάρχει η προαίρεσις!!!

Πως θα κινηθεί ο κάθε άνθρωπος; Τι ρόλο παίζει, τότε ο Θεός, έναντι της προαιρέσεως; Τι είναι ο άνθρωπος; Πιόνι; Πάνω στη σκακιέρα; ΟΧΙ!
Είναι ελεύθερος... Και δείχνει εδώ ότι ο Θεός αφήνει τον άνθρωπο, αν θέλει να είναι σκληρός, να μένει στην σκληρότητά του.



Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις πράξεις των Αποστόλων
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από angieholi » Δευ Φεβ 07, 2011 12:49 am

Σιμωνιακή πράξις

...Σημειώστε και κάτι ακόμα να σας πω. Κάθε πράξις μυστηριακή που γίνεται και χρησιμοποιούνται χρήματα, όχι ως δώρον, αλλά ως συναλλαγή, χαρακτηρίζεται σιμωνιακή πράξις, διότι έχει πάρει το όνομα από τον Σίμωνα τον Μάγο που πρόσεφερε χρήματα για να δεχτεί το Άγιο Πνεύμα. (Πράξεις Αποστόλων, Κεφ.Η΄, στιχ 9-24)

Δηλ. για να το καταλάβετε: εαν υποτεθεί ότι γίνεται μια βάπτισις και ο βαπτιζόμενος, οι συγγενείς του προσφέρουν στην Εκκλησία ή στον Ιερέα κάποιο δώρο. Χρήματα ή πράγματα, ξέρω'γω τρόφιμα, σταφύλια! Φρούτα... ξέρω'γω. Αυτό δεν είναι σιμωνιακή πράξις αναμφισβήτητα, αυτό είναι μια προσφορά, ένα δώρο, δηλαδή ένα δώρο, όπως προσέφεραν και στην Παλαιά Διαθήκη εις τον Ναόν και προσέφεραν και εις τους Ιερείς.

Όταν όμως πάει κάποιος και πει:
Θα σου δώσω χρήματα, να πει στον Επίσκοπο, για να μου κάνεις αυτό το Μυστήριο, δηλαδή εσύ λες όχι αλλά εγώ θα σου δώσω χρήματα να το κάνεις! Τότε λέγεται σιμωνιακή πράξη!

Και επειδή το πράγμα δεν αναφέρεται τόσο στη Βάπτιση και στα λοιπά Μυστήρια, διότι ο άλλος θέλει να βαπτιστεί, ο άλλος θέλει να παντρευτεί, το θέμα δεν τίθεται εκεί. Εκεί που τίθεται είναι η Ιεροσύνη. Εκεί είναι που τίθεται σήμερα το θέμα αυτό. Ότι δηλαδή: Να πάω στον Επίσκοπο να του δώσω χρήματα για να με χειροτονήσει.

Τότε!, και εγώ που το κάνω και ο Επίσκοπος που το δέχεται, είναι ΒΑΡΥΤΑΤΟ αμάρτημα, ΒΑΡΥΤΑΤΟ! Και λέγεται σιμωνιακή πράξις και καταδικάζεται από τους κανόνες της Εκκλησίας. Και σας είπα έλκει το πράγμα από αυτήν την συμπεριφορά του Σίμωνος....



Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο2
http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... oad&cid=67
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από angieholi » Πέμ Φεβ 10, 2011 11:56 pm

Η πτώση του διαβόλου και η αμετανοησία του

...Και εκεί σημειώνει ο συγγραφεύς ότι όσο πιο ψηλά στέκεται ένας άνθρωπος σε αγιότητα και υπερηφανευτεί και πέσει, ΤΟΣΟ πιο χαμηλά πέφτει. Δηλαδή για να πάρετε μια εικόνα, αν δεχτείτε τον άξονα των αλγεβρικών αριθμών και βρίσκομαι στο +1, αν πέσω θα βρεθώ στο -1. Αν είμαι στο +10 και πέσω, θα είμαι στο -10. Αν στο +100 και πέσω θα είμαι στο -100.

Γι αυτό το λόγο επειδή ο διάβολος ήτο ΑΓΙΟΣ εις τον παράδεισο του Θεού και έπεσε μέσα εις αυτόν τον παράδεισο του Θεού, γι αυτό το λόγο έφθασε εις το να γίνει αυτό που έγινε. Δηλαδή όσο πιο ψηλά στέκεται κανείς και πέφτει, τόσο χειρότερος είναι. Φοβερό πράγμα, ΦΟΒΕΡΟ!

Γι αυτό οι Άγιοι τρομάζουν μην πέσουν στην υπερηφάνεια και εξουθενώνουν τον ευατό τους και τον ταπεινώνουν και τον εξευτελίζουν, για να μην πέσουν!

Βέβαια εδώ ένας ακόμη λόγος που ο διάβολος δεν μπορεί να μετανοήσει είναι και το εξής: ότι αυτός ΠΡΩΤΟΣ εσκέφτηκε το κακό, που σημαίνει το ζύγισε, το σκέφτηκε, το ζύγισε και το έβαλε σε εφαρμογή. Ο άνθρωπος σώζεται διότι αρχικά δεν εσκέφτηκε αυτός το κακό. Ο Αδάμ δεν εσκέφτηκε το κακόν αλλά υπατήθει! Γι αυτό εις τον άνθρωπο υπάρχει η θεραπεία, ενώ εις τον διάβολο δεν υπάρχει η θεραπεία, επειδή ΜΟΝΟΣ του επενόησε το κακό.

Είναι λοιπόν 2 πράγματα:
- είναι το μέγεθος της πτώσεως (πολύ μεγάλο! απύθμενο! ξέρετε πόσο; από τον ουρανό έπεσε στη γη! πολύ μεγάλο!)
- και 2ον το ότι ίδιος επενόησε το κακόν...


Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο15
http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από angieholi » Κυρ Φεβ 13, 2011 3:59 pm

Ο μύθος της γριάς και του γέρου!

... Διαβάλλεται σήμερα η Παλαιά Διαθήκη. Ξέρετε πάμε σιγά-σιγά... Πάμε σιγά-σιγά να βγάλουμε την Παλαιά Διαθήκη, να πούμε ότι είναι η ιστορία των Εβραίων, ενός ασήμου λαού, αν θέλετε και Σιωνισταί. Τι δουλειά έχουμε εμείς τώρα με την Παλαιά Διαθήκη, της ιστορίας ενός λαού που.. που και τα λοιπά. Ξέρετε ένα παραμύθι τι λέει; Είναι πολύ σπουδαίο και το εφαρμόζουν οι εχθροί της πίστεως και παντώς καλού, θαυμάσια με βάση αυτόν τον μύθο. Ακούστε!

Μια φορά ήταν ένας γέρος και μια γριά και μαλώσανε αυτοί. Και η γριά είχε φαίνεται δικό της σπίτι και του λέει:
-"Άντε βρε παλιόγερε φύγε από δω πέρα, με ταλαιπώρησες και με ξαναταλαιπώρησες. Σε βαρέθηκα! Αντε φύγε" του δίνει μια σπρωξιά του γέρου της και του κλείνει την πόρτα και τον έκλεισε απ'έξω. Ο γέρος της κατάλαβε ότι έφταιγε φυσικά, ήταν ένας γκριανιάρης άνθρωπος και απαιτητικός, ταλαιπωρούσε την γυναίκα του... αναμένει απ'έξω. Άρχισε να βρέχει και βρεχότανε φυσικά. Χτυπάει την πόρτα.
-"Γριά! Ανοιξέ μου! Βρέχει..."
-"Φύγε παλιόγερε από εδώ, δεν σ'ανοίγω!!!"
-"Γριά! Ανοιξέ μου, βρέχει!"
-"Φύγε! Σου είπα φύγε!"
-"Γριά! Κοίταξε... μόνο το χέρι μου θα βάλω μέσα..."
-"Κοίταξε, του λέγει, μόνο το χέρι σου θα βάλεις!" Άρχισε να τον λυπάται. Ανοίγει λίγο την πόρτα, λίγο και έβαλε ο γέρος το χέρι του μόνο.
-"Γριά; Να βάλω και το άλλο μου το χέρι;"
-" Όχι!"
-" Γριά... Βρέχεται... Δεν με λυπάσαι; Να βάλω και το άλλο μου το χέρι;"
-"Ε! Άντε! Αλλά... Κοίταξε! μόνο το άλλο σου το χέρι. Τίποτα άλλο. Μόνο τα 2 σου χέρια."
-" Γριά..." σε λίγο, "να βάλω το ένα μου πόδι;"
- "Ααα! Πολλά ζητάς!"
-"Δεν με λυπάσαι που βρέχομαι;"
-"Άντε... αλλά μόνο το ένα σου πόδι." Μόλις έβαλε και το ένα του πόδι, τσούπ! μέσα πετάχτηκε ξανά πάλι ο γέρος. Άντε να τον εβγάλεις...


Λοιπόν, είδατε το κακό πως έγινε, πως ξαναμπήκε ο γέρος και θα έκανε παρακάτω τη ζωή της γριάς αβίωτη; ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ!
Ακούστε τη μέθοδο αυτή... ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ! και ΑΝΥΠΟΠΤΑ! Θα το ξαναπώ άλλη μια φορά, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ! και ΑΝΥΠΟΠΤΑ!

Χτυπάμε πρώτα τα 3 πρώτα κεφάλαια της Γενέσεως, τα λέμε μύθος, λέμε δηλαδή ο Αδάμ και η Εύα είναι μύθος... μετά λέμε ότι η ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης είναι ΚΑΚΟΥΡΓΟΣ ιστορία. Στη συνέχεια πετάμε αυτό, πετάμε εκείνο, να βγάλουμε την Παλαιά Διαθήκη, δεν χρειάζεται η Παλαιά Διαθήκη στο σχολείο. Μετά θα αρχίσουμε να προσβάλλουμε την Καινή Διαθήκη, μετά τούτο, κείνα.... θα τα πετάξουμε ΟΛΑ!

Είναι να το θυμόσαστε, η μέθοδος του γέρου με τη γριά. Όταν το κακό έρχεται προοδευτικό.
Αδερφοί μου δεν τα βλέπετε αυτά; Και δεν είναι μόνο στο θέμα αυτό. Λένε κρυφό σχολειό, μύθος, που ακούστηκε αυτό; Εδώ πάμε να ξαναφτιάξουμε πάλι κρυφό σχολείο, ΠΑΜΕ ΝΑ ΞΑΝΑΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, για να αποδεικνύουμε την ύπαρξή του... Και μας λέγουν ότι είναι μύθος το κρυφό σχολείο! Αρχίσαμε λοιπόν από το μύθο του κρυφού σχολειού. Αρχίσαμε από την ταξική ερμηνείαν της επαναστάσεως του '21.... Και πάει λέγοντας!!! Αδερφοί μου δεν τα βλέπετε αυτά; Δεν βλέπετε τι γίνεται;

Να θυμόσαστε τον μύθο της γριάς με τον γέρο! Ένα-ένα ξηλώνουμε, ένα-ένα ξηλώνουμε... Και εκείνα που ακόμα δεν τα ξηλώσαμε τα υπερασπιζόμαστε, εώς ότου έρθει και εκείνων η σειρά να τα ξηλώσουμε, να τα ξηλώσουμε. Λοιπόν! ΑΦΥΠΝΙΣΗ! Δαιμονική μέθοδος. Να μας φυλάξει ο Θεός! Να μας φυλάξει!



Να κάνω μια σημείωση εδώ: Η ομιλία αυτή έγινε στις 11/04 του 1983!!!!
Και να επαναλάβω τα λόγια του π. Αθανάσιου: Αδερφοί μου δεν τα βλέπετε αυτά;



Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο15
http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από angieholi » Κυρ Φεβ 27, 2011 4:13 pm

Οι 3 πειρασμοί του Κυρίου μας

Ο 1ος πειρασμός: "πες οι πέτρες να γίνουν ψωμιά", οι πέτρες να γίνουν ψωμιά.
Ο πειρασμός που βρίσκεται; Στην πολλαπλότητα πρώτα πρώτα. Γιατί οι πέτρες και όχι η πέτρα; Έπρεπε δηλαδή, να γίνουν πολλές πέτρες, πολλά ψωμιά, για να φάει ο Κύριος την 40η μέρα της νηστείας του; Μια πέτρα εαν εγίνετο ψωμί δεν θα μπορούσε να χορτάσει;
Αυτή η πολλαπλότητα είναι δαιμονική και είναι δαιμονική γιατί υπάρχει αυτό που λέμε η πολλαπλότητα της ευημερίας και όχι της λιτότητος.
Το Μάννα στην έρημο ήταν μια μόνο τροφή. Είχε τη σημασία του, που ήταν μόνο μια τροφή. Έπρεπε να διδαχτεί ο λαός του Θεού στην έρημο, να ήταν αυτάρκης. Όχι ότι ο Θεός θα υπαγόρευε τους λοιπούς καρπούς της γης. ΟΧΙ! Όταν μπήκαν στην γη της Επαγγελίας, το Μάννα σταμάτησε για να δοκιμάσουν όλους τους καρπούς της γης. Ο Ίδιος έλεγε τη γη, γην υποσχέσεως στην οποία ρέει μέλι και γάλα. Έπρεπε να περάσουν όμως, από κάποιαν άσκηση, για να μάθουν το μάθημα της λιτότητος.
Αλλά τι είπε (ο διάβολος); Οι πέτρες να γίνουν ψωμιά. Και ένας άλλος παράγων, μια αλαζονεία! Δες ψωμιά! Σ'αυτόν τον πειρασμό αγαπητοί μου, έπεσε η Χριστιανική Δύσις.

Ο 2ος πειρασμός:
"πέσε, λέγει, από το αέτωμα του Ναού και θα δεις ότι δεν θα πάθεις τίποτα. Έχει παραγγείλει, λέει, εις τους Αγγέλους του, ώστε να σε κρατήσουν στα χέρια τους, ούτε καν να σκοντάψεις πουθενά, θα σε σηκώνουν Άγγελοι. Δεν θα πάθεις τίποτε."
Που σήμαινε: εύκολον το Μεσσιανικόν έργον.
Ο Ναός είχε πάντα κόσμο κάτω εις την αυλή. Αν λοιπόν από το πανύψηλον αέτωμα του ναού, έπεφτε κάτω ο Χριστός, Τον οποίον ανέβασε ο διάβολος, Τον έφερε... ΤΟΝ ΕΦΕΡΕ... καταδέχτηκε... Ω! της φιλανθρωπίας και της καταδέξεως, πως να το πω! της ανοχής του Θεού!!! ΕΔΕΧΘΗΚΕ ο Χριστός να Τον σηκώσει ο διάβολος και να Τον πάρει και να Τον φέρει στο αέτωμα του Ναού, από την έρημο στα Ιεροσόλυμα!!!! και του λέει πέσε κάτω!
Τι σήμαινε αυτό; Όταν έπεφτε κάτω και δεν πάθαινε τίποτα, τότε αμέσως θα έλεγε ο κόσμος: "Μπαααα!!!!! Τι συμβαίνει εδώ; Πως έπεσε από τόσο ψηλά και δεν έπαθε τίποτα; Και στάθηκε στα πόδια του; Λοιπόν! Αυτός είναι ο Μεσσίας!"
Δηλαδή με άλλα λόγια τι; Εύκολος τρόπος να κερδιθεί ο τίτλος του Μεσσίου... αλλά ο τίτλος του Μεσσίου θα εκερδίζετο δια του Σταυρού. Ο διάβολος προσπαθεί να ματαιώσει το Μεσσιανικόν έργο του Χριστού, το γνήσιο! Και θέλει να το νοθεύσει!

Ο 3ος πειρασμός:
"τον ανέβασε σε όρος υψηλόν λίαν και πανοραματικά, εν οράματι του έδειξε όλες τις βασιλείες της γης, των Περσών, των Αιγυπτίων, ίσως των Κινέζων, των Ινδών, πανοραματικά όλες τις βασιλείες της γης, των Ρωμαίων! Και του λέγει ο διάβολος: "θα σου δώσω όλον τον πλούτο της γης, είναι δικός μου".
Κάπου λέει σε μια κατήχησή του ο Άγιος Κύριλλος: "Ψεύτη!!! Ούτε οβολόν δεν έχεις δικό σου! Και λες ότι θα δώσεις τον πλούτον όλον; Ποιόν; Πού; Αφού δεν έχεις τίποτε εσύ! Φτωχέ διάβολε, ψεύτη!"
"Δικός μου, λέει, είναι ο πλούτος της γης και οι βασιλείες. Θα σου τα δώσω όλα, εαν πέσεις και με προσκυνήσεις." Ο Κύριος: "Ύπαγε οπίσω μου Σατανά".
Αυτό ξέρετε τι σήμαινε; Θα γίνεις κοσμοκράτωρ! ΦΟΒΕΡΟ αυτό!!! ΦΟΒΕΡΟ!

Αυτός ο 3πλός πειρασμός, αγαπητοί μου, έρχεται στον κάθε πιστό. Είναι ο εξής τριπλούς:
- πες οι πέτρες να γίνουν ψωμιά, είναι: η ικανοποίησης των επιθυμιών, οι ηδονές
- θα σου δώσω τα πλούτη της γης, είναι: η φιλαργυρία, η φιλοχρηματία
- πέσε από πάνω από το αέτωμα κάτω, δεν θα πάθεις τίποτα, είναι: η υπερηφάνεια και η κενοδοξία.

Οι 3 μεγάλοι πειρασμοί στον κάθε άνθρωπο. Αυτούς τους 3 πειρασμούς, δεν θα μπορούσε ΠΟΤΕ να τους νικήσει ο άνθρωπος, εάν δεν τους νικούσε ο Χριστός.

Λέει μια κουβέντα, τα χρήματα πολλοί περιφρόνησαν αλλά την δόξα κανείς. Ο Χριστός ΕΝΙΚΗΣΕ και την ανθρώπινη δόξα...



Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο22
http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από angieholi » Πέμ Μαρ 03, 2011 4:03 pm

Τα θεμελιώδη και σωτηριώδη Δόγματα της Πίστεώς μας!


...Πράγματι, μπορούμε να πούμε ότι τα θεμελειώδη Δόγματα της Πίστεώς μας είναι ΔΥΟ:
- είναι το Δόγμα της Αγίος Τριάδος
- και το Δόγμα της Ενανθρωπήσεως του δευτέρου Προσώπου της Αγίας Τριάδας.

Από αυτά μπορούμε να ξέρουμε και την Ορθοδοξότητα κάποιου ανθρώπου, κατα πόσον Ορθοδοξεί. Δηλαδή εαν δέχεται ότι ο Θεός είναι Τριαδικός και ότι το δεύτερον πρόσωπο της Αγίος Τριάδος ενηνθρώπησε.

Αυτά είναι τα ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ και ΣΩΤΗΡΙΩΔΗ Δόγματα της Πίστεώς μας.
Όλα τα άλλα, εξαρτώνται από αυτά τα 2. Γι αυτό και θα πρέπει να τα χωνέψωμε αυτά καλά, να τα γνωρίσουμε καλά, να μην έχουμε απορίες και ακόμα να μην έχουμε αιρετικές θέσεις, αφού βεβαίως θα έχουμε μια πάρα πολύ καλή γνώση αυτών των πραγμάτων. Και εφόσον ακόμη πιστεύουμε με όλη την καρδιά μας, εις τα 2 αυτά Δόγματα.

Τα άλλα, αν "γεννήθηκε εκ Παρθένου ή όχι", αν η "Θεία Κοινωνία είναι Σώμα και Αίμα Χριστού", αυτά περιττεύουν. Γιατί περιττεύουν; Είναι πολύ απλό!
Ας πούμε η περίπτωσις για τη Θεία Ευχαριστία. Ποιός είπε δείχνοντας το κρασί, ότι είναι Αίμα Του και το ψωμί, ότι είναι Σώμα Του; Ποιός το είπε; Το είπε ο Θεός, που έγινε άνθρωπος (γιατί αυτό πιστεύουμε, αυτό είναι το κλειδί της Πίστεώς μας), ε! αφού το είπε ο Θεός ΤΕΛΕΙΩΣΕ!!! Τίθεται θέμα; Τίθεται θέμα, αν είναι το Σώμα και το Αίμα του Χριστού;;;; Αφού το είπε Εκείνος, αφού το είπε Εκείνος τέλειωσε! Το θέμα είναι Εκείνος που το είπε, είναι ο Ενανθρωπήσας Θεός; Εάν είναι, θέμα δεν τίθεται για το θέμα της Θείας Ευχαριστίας. Είναι πολύ απλό!

Γι'αυτό σας εξήγησα ότι από αυτά τα 2 Δόγματα, εξαρτώνται ΟΛΑ τα άλλα! Γι'αυτό ας τα κρατήσουμε καλά αυτά τα 2 Δόγματα!!! Είναι κυριολεκτικώς ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ!!!


Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο26
http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

Άβαταρ μέλους
angieholi
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3227
Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 8:25 pm
Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα

Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην

Δημοσίευση από angieholi » Παρ Μαρ 04, 2011 10:28 pm

Οι ουσίες των όντων

... Ο Θεός είναι αγαθός. Η ουσία του Θεού είναι αγαθή. Μάλιστα όχι η προαίρεσις του Θεού είναι αγαθή, αλλά είναι η ΟΥΣΙΑ του Θεού αγαθή. Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στις κτιστές ουσίες.

Όταν ο Θεός δημιουργεί ουσίες, ουσία είναι το σύμπαν και επιμέρους ουσίες είναι τα λογικά όντα, ας πούμε οι άνθρωποι... είναι οι Άγγελοι, ο Αγγελικός κόσμος, ο κόσμος των πνευμάτων. Αυτές οι ουσίες, οι επιμέρους ουσίες, δεν είναι ούτε ΑΓΑΘΕΣ, στη φύση τους, ούτε ΚΑΚΕΣ. ΔΥΝΑΤΕΣ να γίνουν, αγαθές ή κακές, κατά την χρήσην που θα κάνει η προαίρεσις.

Ουσία ΚΑΚΗ δεν υπάρχει. Οι δαίμονες δεν είναι ουσία κακή, αλλά ούτε αγαθή, είναι ουσία ανεξάρτητη χαρακτηρισμού αγαθή ή κακής, αλλά καντήτησε να είναι εκ προαιρέσως πονηρός ο διάβολος. Πονηρή λοιπόν ουσία δεν υπάρχει! Διότι τις ουσίες τις κάνει ο Θεός και δεν θα ήταν δυνατό να κάνει ο Θεός πονηρές ουσίες. Αλλά ούτε αγαθές διότι, αν έκανε αγαθές ουσίες, τότε θα ήτανε θεότητες αυτά που θα έκανε.

Ωραία το λέγει αυτό ο Άγιος Διάδοχος Φωτικής, έχει ένα πολύ ωραίο κεφάλαιο ότι "το κακό είναι μη Ον, ενώ το αγαθό" λέγει "είναι Ον". Και είναι Ον, δηλαδή πράγματι υπάρχει το αγαθόν ως ουσία, γιατί υπάρχει ο Θεός. Ο Θεός στην ουσία Του είναι αγαθός. Είναι σπουδαίον αυτό! Και εφόσον είναι άτρεπτος και εφόσον είναι αναλλοίωτος, αναμφισβήτητα δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ ο Θεός να παύσει να είναι αγαθός, δεν υπάρχει!!!



------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η "ουσία" της νηστείας

... μου λέγει μια κυρία το εξής: "Κρατάμε τη Σαρακοστή, και δεν ΜΑΓΑΡΙΣΤΗΚΑΜΕ βάζοντας άλλες τροφές.", ας πούμε κρέας.
Κοιτάξτε τη ρήμα έβαλε! Δεν "μαγαριστήκαμε"! Το "μαγαρίζω" θα πει βρωμίζω.

Αγαπητοί μου, προσέξτε.... Δεν υπάρχουν μαγαρισμένες τροφές. Υποβόσκει ένας γνωστικισμός στο λαό μας, υποβόσκει μια δυαρχία! Υποβόσκει!
Γι'αυτό ξέρετε και τον γάμο τον θεωρούν ακάθαρτον. Ενώ το τονίζει ο Απόστολος!!! Ο γάμος δεν είναι ακάθαρτος.
Αυτή... αυτό το δυαρχικόν, είναι φοβερό πράγμα! Αλλά που έγκειται το θέμα; Δηλαδή αν φάω κρέας τώρα που είναι Σαρακοστή, δεν μαγαρίστηκα! Απλώς ΠΑΡΕΒΕΙΝ την εντολή του Θεού, ως υπακοή. Ως υπακοή!

Θέλετε ακόμη κάτι άλλο; Μια άλλη κυρία, τώρα προ ολίγου, μου αναφέρθηκε στο θέμα, πως μπορούμε να τρώμε αυτό και όχι εκείνο.
Λέγει: "Λέμε δεν θα φας κρέας, αλλά μπορείς να πιείς γάλα", αυτό το λέμε για την εβδομάδα της Τυρινής.
Αλλά θα πάρω κάτι πιο χαρακτηριστικό.
Πως μπορούμε να λέμε δεν θα φάμε ψάρι, αλλά θα τρώμε ταραμά;
Πως μπορούμε να λέμε ότι θα τρώμε ελιές, αλλά όχι λάδι;
Αγαπητοί μου, υποβόσκει εδώ κάτι περίεργο... ότι αυτή η ίδια η τροφή είναι που θα με λερώσει. Να πω την πρώτη έκφραση, θα με μαγαρίσει.
Για όνομα του Θεού!!! Δεν υπάρχουν μαγαρισμένες τροφές. Παν κτίσμα Θεού καλόν και ουδέν απόβλητο, ΤΕΛΕΙΩΣΕ!
Τότε θα μου πείτε "μα οι ελιές δεν έχουνε λάδι; Το λάδι να μην το τρώω;"
Η εκκλησία λέγει: "Δεν θα φας λάδι, αλλά θα φας ελιές". Μπορούσε να έλεγε: "Τη μεγάλη Σαρακοστή θα τρώτε μόνον κρέας και καθόλου λάδι και ελιές".
Τι θα ήτο η νηστεία; ΥΠΑΚΟΗ! Ακούστε τι λέγω! Το περιεχόμενον, η ουσία της νηστείας, είναι η ΥΠΑΚΟΗ και όχι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ των τροφών.
Ας το καταλάβωμε αυτό!!!
Η Εκκλησία λέγει: "Δεν θα φας λάδι, μπορείς να φας ελιές". Τέρμα! Ποιός το είπε; Η Εκκλησία! ΤΕΡΜΑ!!!
Το είπε η Εκκλησία, τελείωσε, υπακοή στην Εκκλησία. Τελείωσε! Αυτό είναι όλο! Και όχι αν οι ελιές έχουνε λάδι.
Μήπως το καλαμπόκι δεν έχει λάδι μέσα, ξέρετε πόσο λάδι έχει το καλαμπόκι, τα φυστίκια, τα καρύδια; Πόσο λάδι έχουνε μέσα;
Ε! Τώρα τι θα καθήσω να κάνω; Χημική ανάλυση των προϊόντων;;;; Είναι ανόητο, είναι πολύ ανόητο.
Ξαναλέω άλλη μια φορά, το θέμα βρίσκεται στην ΥΠΑΚΟΗ και όχι αν έτσι ή έτσι είναι ένα προϊόν της γης.



Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο25
http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...

Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Θέματα”