Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Συζητήσεις και γνώμες για τα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Θέματα Λατρείας.

Συντονιστής: Συντονιστές

Domna
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5837
Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 9:00 am
Τοποθεσία: Γερμανία
Επικοινωνία:

Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από Domna » Σάβ Νοέμ 20, 2010 11:00 am

Στὶς 15 Νοεμβρίου ἀρχίζει ἡ νηστεία τῶν Χριστουγέννων. Πρόκειται γιὰ μιὰ περίοδο ἔντονης πνευματικῆς ἐργασίας καὶ ψυχοσωματικῆς προετοιμασίας γιὰ τὸν ἑορτασμό τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου.

Ἀπὸ τὶς 15 Νοεμβρίου ἕως τὶς 17 Δεκεμβρίου (κατ’ ἄλλη παράδοση ἕως τὶς 12 Δεκεμβρίου) νηστεύουμε τὸ κρέας, τὰ γαλακτομικά καὶ τὰ αὐγά καὶ τρῶμε ψάρι (ἐκτὸς βεβαίως Τετάρτης καὶ Παρασκευῆς, ποὺ νηστεύουμε αὐστηρά). Μετὰ τὶς 17 (ἢ 12) Δεκεμβρίου νηστεύουμε καὶ τὸ ψάρι.

Ἡ νηστεία ὅμως κατὰ τὴν ὑπόδειξη τοῦ Κυρίου μας ἔχει νόημα, ὅταν συνδυάζεται μὲ προσευχὴ καὶ ἐλεημοσύνη. Γιὰ τὸ λόγο αὐτό, ἡ Ἐκκλησία μὲ τὴν ἔναρξη τῆς νηστείας μᾶς προσκαλεῖ σὲ ἐντονότερη λειτουργικὴ ζωή καὶ ἀγαθοεργία.

Ἔτσι, ἡ ἐκκλησιαστικὴ παράδοση προβλέπει γιὰ τὴν περίοδο αὐτὴ τὴν καθημερινὴ -ἂν οἱ συνθῆκες τὸ ἐπιτρέπουν- τέλεση τῆς θείας λειτουργίας, τὴν τέλεση δηλαδὴ σαρανταλείτουργου.

Ἡ τέλεση τοῦ σαρανταλείτουργου ἀποτελεῖ πολὺ μεγάλη εὐλογία. Εἶναι μιὰ θαυμάσια εὐκαιρία γιὰ βίωση τὴς μυστηριακῆς καὶ λατρευτικῆς ζωῆς, γιὰ ἐπαφὴ μὲ τὸν πλοῦτο τῆς ὑμνολογίας καὶ τῆς ἀκροάσεως τῶν θείων Γραφῶν, γιὰ συχνότερη θεία κοινωνία, γιὰ συχνότερη συγκρότηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας.

Ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος μᾶς λέει: «Σπουδάζετε πυκνότερον συνέρχεσθαι εἰς εὐχαριστίαν θεοῦ καὶ εἰς δόξαν. Ὅταν γὰρ πυκνῶς ἐπὶ τὸ αὐτὸ γίνεσθε, καθαιροῦνται οἱ δυνάμεις τοῦ σατανᾶ καὶ λύεται ὁ ὄλεθρος αὐτοῦ», δηλαδὴ «Προσπαθεῖστε μὲ σπουδὴ νὰ ἔρχεσθε ὅλοι μαζί στὴ Σύναξη τῆς Θείας Εὐχαριστίας (Θεία Λειτουργία), γιὰ νὰ εὐχαριστεῖτε τὸν Θεὸ καὶ νὰ Τὸν δοξολογεῖτε. Διότι ὅταν συχνά ἔρχεσθε στὴ Σύναξη τῆς Θείας Εὐχαριστίας (Θεία Λειτουργία), συντρίβονται οι δυνάμεις του σατανᾶ καί λύεται κάθε ὀλέθρια ἐνέργεια του».

Ἡ δύναμη τῆς Θείας Λειτουργίας δὲν εἶναι μαγική. Εἶναι ἡ δύναμη τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἑνότητας ἐν Χριστῷ. Ἡ Θεία Λειτουργία μᾶς μαθαίνει νὰ συγχωροῦμε, νὰ ἀγαποῦμε καὶ νὰ εἴμαστε ἑνωμένοι μὲ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους

Γι’ αὐτὸ ἄλλωστε προσφέρουμε τὰ Δῶρα μας στὸ Θεό, τὸν Ἄρτο καὶ τὸν Οἶνο, προσευχόμενοι γιὰ ζῶντες καὶ κεκοιμημένους ἀδελφούς μας. Ἡ μνημόνευση τῶν ὀνομάτων τῶν ζώντων καὶ κεκοιμημένων προσώπων (ἀνάγνωση τῶν «Διπτύχων») εἶναι ἔργο πολὺ σημαντικὸ καὶ ἱερό, ποὺ θεσμοθετήθηκε ἀπὸ τοὺς ἁγίους Ἀποστόλους καὶ ἐπιτελεῖται ἀδιάλειπτα μέσα στοὺς αἰῶνες.





Το Ιερό Σαρανταλείτουργο




Το Ιερό Σαρανταλείτουργο, κατά την διάρκεια της νηστείας των Χριστουγέννων, υπέρ υγείας ζώντων και υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων αδελφών μας.


Στο υπέροχο βιβλίο «Ιωάννης της Κροστάνδης», (έκδ. Ιεράς Μονής Παρακλήτου), διαβάζουμε:
«Στην Θεία Λειτουργία τελείται το μυστήριο τής αγάπης. Και ή αγάπη στην ουσία της είναι μεταδοτική. Ή αγάπη, ιδιαίτερα ή θεία, σπεύδει να σκορπίσει το φώς της, την χαρά της όλους… Και συμπληρώνει: ώ αγάπη τελειότατη! ώ αγάπη, πού τα πάντα αγκαλιάζεις! Ώ αγάπη ισχυρότατη! Τί να προσφέρουμε σαν ευγνωμοσύνη στον Θεό για την αγάπη Του προς εμάς; Ή αγάπη αυτή βρίσκεται στην θυσία τού Χριστού, πού προσφέρεται για την άπελευθέρωσι όλων από κάθε κακία…».


Και ό μακαριστός π. Παΐσιος, σχετικά με την ανάγκη προσευχής για τούς κεκοιμημένους, έλεγε: «…να αφήνετε μέρος τής προσευχής σας για τούς κεκοιμημένους. Οι πεθαμένοι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα (για τούς εαυτούς τους). Οι ζωντανοί μπορούν… Να πηγαίνετε στην εκκλησία λειτουργία, δηλαδή πρόσφορο, και να δίνετε το όνομα τού κεκοιμημένου, να μνημονευθή από τον ιερέα στην προσκομιδή. Επίσης, να κάνετε μνημόσυνα και τρισάγια. Σκέτο το τρισάγιο, χωρίς Θεία Λειτουργία, είναι ελάχιστο.


Το μέγιστο, πού μπορούμε να κάνουμε για κάποιον, είναι το Σαράντα Λείτουργο. Καλό θα είναι να συνοδευθή και με ελεημοσύνη. Αν έχεις ένα νεκρό, ό όποιος έχει παρρησία στον Θεό, και τού ανάψεις ένα κερί, αυτός έχει υποχρέωση να προσευχηθεί για σένα στον Θεό.
Αν πάλι, έχεις ένα νεκρό, ό όποιος νομίζεις ότι δεν έχει παρρησία στον Θεό, τότε, όταν τού ανάβεις ένα αγνό κερί, είναι σαν να δίνης ένα αναψυκτικό σε κάποιον πού καίγεται (από δίψα ). Οι άγιοι δέχονται ευχαρίστως την προσφορά του κεριού και είναι υποχρεωμένοι να προσευχηθούν γι’ αυτόν πού το ανάβει. Ο Θεός ευχαρίστως το δέχεται…». (Μαρτυρίες προσκυνητών, Ζουρνατζόγλου Νικ.)


Για την ωφέλεια από τα Ιερά Σαρανταλείτουργα και τα μνημόσυνα, αξιομνημόνευτο είναι και το περιστατικό πού ακολουθεί από το βιβλίο «Θαύματα και αποκαλύψεις από την Θεία Λειτουργία», (έκδ. Ιεράς Μονής Παρακλήτου).


«Κάποιος άρχοντας από την Νικομήδεια αρρώστησε βαριά και, βλέποντας πώς πλησιάζει στον θάνατο, κάλεσε την γυναίκα του για να τής εκφράσει τις τελευταίες του επιθυμίες: Την περιουσία μου να την μοιράσεις στους φτωχούς και τα ορφανά. Τούς δούλους να τούς ελευθερώσεις. Αλλά στους ιερείς δεν θέλω να δώσεις χρήματα για λειτουργίες. Σ’ αυτή του την μεγάλη θλίψη ό ετοιμοθάνατος επικαλέστηκε με πίστη την ευχή τού άββά Ησαΐα, ενός άγιου μοναχού πού ασκήτευε κοντά στην Νικομήδεια, και αμέσως -ώ τού θαύματος!- έγινε καλά. Σηκώθηκε λοιπόν και πασίχαρος έτρεξε στον όσιο. Εκείνος τον καλοδέχτηκε, δοξάζοντας τον Θεό για το μεγάλο θαύμα.
-Θυμάσαι, παιδί μου, τον ρώτησε, ποιά ώρα συνήλθες από την αρρώστια;
-Την ώρα πού επικαλέστηκα την ευχή σου, απάντησε εκείνος. Ό όσιος, με τον φωτισμένο του νου, γνώριζε τί είχε λεχθεί στην διάρκεια τής αρρώστιας του και ξαναρώτησε:
-Άφησες, παιδί μου, χρήματα στους ιερείς, να λειτουργούν για την σωτηρία τής ψυχής σου;
-Όχι, γέροντα. Τί θα είχα να ωφεληθώ αναπαύσεως χους άφηνα κάτι; Δεν θα πήγαινε χαμένο; -Μην το Λες αυτό. Ό άδελφόθεος Ιάκωβος γράφει: «Ασθενεί τις έν ύμίν; προσκαλεσάσθω τούς πρεσβυτέρους της εκκλησίας, και προσευξάσθωσαν έπ’ αυτόν άλείψαντες αυτόν έλαίω έν το ονόματι του Κυρίου και ή ευχή της πίστεως σώσει τον κάμνοντα, και έγερεί αυτόν ό Κύριος· καν αμαρτίας ή πεποιηκώς, άφεθήσεται αύτώ». Να Λοιπόν πού οι ευχές των ιερέων είναι αποτελεσματικές, για όποιον τις ζητάει με πίστη. Δώσε τώρα κι εσύ ένα ποσό, για Λειτουργίες, και θα Λάβεις από τον Θεό την πρέπουσα πληροφορία.
Έτσι κι έκανε. Έδωσε χρήματα σ’ έναν ιερέα για να του κάνει σαρανταλείτουργο, και γύρισε στον σπίτι του. Όταν συμπληρώθηκαν οι Λειτουργίες, μετά από σαράντα μέρες, κι ενώ σηκωνόταν από τον ύπνο, βλέπει ξαφνικά ν’ ανοίγουν οι πόρτες του σπιτιού του και να μπαίνουν σαράντα άνδρες έφιπποι, λαμπροί και αγγελόμορφοι, είκοσι από δεξιά και είκοσι από αριστερά. -Κύριοι μου, φώναξε έκπληκτος ό άρχοντας, πώς μπήκατε σε σπίτι ανθρώπου αμαρτωλού;
-Εμείς οι σαράντα, πού βλέπεις, του απάντησαν εκείνοι, αντιπροσωπεύουμε τις λειτουργίες πού έγιναν για σένα στον φιλάνθρωπο Θεό. Μάς έστειλε Εκείνος, για να σε συνοδεύσουμε μέχρι την εκκλησίας. Πήγαινε μέσα χαρούμενος, χωρίς δισταγμό. Να, με τα πρεσβυτικά χέρια συμπληρώθηκαν οι σαράντα λειτουργίες, πού έγιναν για να ενωθεί ό Χριστός μαζί σου και να κατοικήσει στην καρδιά σου.
Ύστερα από’ αυτά, ό άρχοντας μοίρασε την περιουσία του σε ευλαβείς ιερείς, για να γίνουν λειτουργίες «υπέρ αφέσεως των αμαρτιών αυτού», διακηρύσσοντας πώς οι θείες λειτουργίες και οι αγαθοεργίες μπορούν να ανεβάσουν την ψυχή του ανθρώπου από τα καταχθόνια στα επουράνια.



Εἶναι ἡ μέγιστη καὶ πιὸ ἰσχυρὴ προσευχή καθὼς ἀποτελεῖ συμμετοχὴ στὴν προσευχὴ καὶ τὴ θυσία τοῦ Χριστοῦ. Ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων διδάσκει σχετικά: «Μέγιστη ὠφέλεια πιστεύουμε ὅτι θὰ λάβουν αὐτοί, γιὰ τοὺς ὁποίους δεόμαστε κατὰ τὴν ἁγία καὶ φοβερὴ θυσία τῆς Θείας Λειτουργίας, ἀκόμα κι ἂν εἶναι ἁμαρτωλοί, ἀφοῦ Χριστὸν ἐσφαγιασμένον ὑπὲρ τῶν ἡμετέρων ἁμαρτημάτων προσφέρομεν ἐξιλεούμενοι ὑπὲρ αὐτῶν τε καὶ ἡμῶν τὸν φιλάνθρωπον Θεόν». Καὶ ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: «Δὲν νομοθέτησαν τυχαία οἱ Ἀπόστολοι νὰ μνημονεύουμε κατὰ τὰ φρικτὰ μυστήρια (Θεία Λειτουργία) τοὺς κεκοιμημενούς. Γνωρίζουν ὅτι εἶναι πολὺ μεγάλη ἡ ὠφέλεια γι’ αὐτούς».

Ἡ ἐμπειρία μαρτυρεῖ γιὰ τὴ δύναμη αὐτῆς τῆς προσευχῆς, ποὺ δὲν εἶναι «ἀτομικὴ προσευχὴ» ἀλλὰ ἡ πρόσευχὴ ὁλόκληρης τῆς Ἐκκλησίας.


http://www.osiaeirini.gr
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.

Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4938
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 12:24 pm

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ » Τετ Νοέμ 14, 2012 6:48 pm

ΤΟ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΤΥΠΙΚΟ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Η νηστεία των Χριστουγέννων αρχίζει από τις 15 Νοεμβρίου και τελειώνει στις 24 Δεκεμβρίου. Κατά την νηστεία αυτή τρώμε ψάρι μόνο Σαββατοκύριακο. Ψάρι καταλύουμε επίσης και κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου, οποιαδήποτε ημέρα κι αν πέσει. Επιπροσθέτως, λάδι καταλύουμε μόνο Τρίτη, Πέμπτη και τα Σαββατοκύριακα.

Από την 18η Δεκεμβρίου δηλαδή του Αγίου Μοδέστου, μέχρι και την 24η Δεκεμβρίου δεν επιτρέπεται η κατάλυση οίνου και ελαίου καμμία ημέρα. Επίσης, με ξηροφαγία θα πρέπει να νηστεύουμε την πρώτη ημέρα της νηστείας (15η Νοεμβρίου), καθώς και την παραμονή της εορτής, εκτός εάν πέσουν Σάββατο η Κυριακή.

Να τονίσουμε ότι το παραπάνω τυπικό προέρχεται από την παράδοση των Αγιορειτών πατέρων. Θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφέραμε, ότι ο κάθε πιστός πρέπει να συμβουλεύεται τον πνευματικό του και να ενεργεί αναλόγως. Διότι, η κάθε ψυχή χρειάζεται διαφορετικό «φάρμακο», όπως ο γιατρός δίνει στον ασθενή διαφορετική ιατρική συνταγή….
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.

Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4938
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 12:24 pm

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ » Τετ Νοέμ 14, 2012 6:49 pm

+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.

Άβαταρ μέλους
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 17910
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από aposal » Τετ Νοέμ 14, 2012 9:34 pm

Η νηστεία των Χριστουγέννων, για να είμαστε ακριβείς, δεν τελειώνει στις 24 Δεκέμβρη αλλά στις 25, ΜΕΤΑ την Θεία Λειτουργία.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3177
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 19, 2008 12:34 am

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από Captain Yiannis » Τετ Νοέμ 14, 2012 11:46 pm

Συμφωνώ με τον Απόστολο.

Τώρα βέβαια έχω και μία ερώτηση....

σχετικά με το σαρανταλείτουργο, .... :smile:

το οποίον και καλόν είναι, ... και βοηθάει τους κεκοιμημένους ,
και καλόν είναι να το κάνουμε ... θα έλεγα ακόμα και τακτικά :?

Εσείς τι λέτε ;
Λέτε να έχει τη δύναμη να βγάλει από τις οδύνες κάποιους κεκοιμημένους;

Ευλογείτε
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.

Άβαταρ μέλους
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 17910
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από aposal » Πέμ Νοέμ 15, 2012 6:06 pm

Μετά τον σωματικό θάνατο η ψυχή, που συνεχίζει να ζει αποχωρισμένη πλέον από το σώμα, ανεβαίνει προς τα πάνω για να συναντήσει τον Δημιουργό, συνοδευόμενη από τον φύλακα – άγγελό της, από τον άγγελο δηλαδή στον οποίο ο Κύριος ανέθεσε (κατά το μυστήριο της βάπτισης) να είναι προστάτης του σώματος και της ψυχής του συγκεκριμένου ανθρώπου.
Κατά την άνοδο οι ψυχές περνούν από τα τελώνια, όπου εξετάζονται για κάθε αμαρτία που διέπραξαν όσο ζούσαν. Εφόσον οι αμαρτίες αυτές δεν έχουν εξομολογηθεί και συγχωρεθεί από τον Θεό, τότε οι δαίμονες (ένας δαίμονας για κάθε αμάρτημα) διεκδικούν να πάρουν αυτοί την ψυχή και να την οδηγήσουν στην κόλαση. Αν αντίθετα η ψυχή έχει θετικό ισοζύγιο, δηλαδή έχει κάνει πολλές καλές πράξεις που μπορούν να αντισταθμίσουν τις ασυγχώρητες αμαρτίες, τότε οδηγείται προς τον Παράδεισο, από τον άγγελο που την συνοδεύει.
Σε κάθε περίπτωση η ψυχή θα βρεθεί σε μια μέση κατάσταση, όπου θα προγεύεται την κόλαση, ή τον Παράδεισο, ανάλογα με το αποτέλεσμα της πρώτης (και μερικής) κρίσης. Λέγεται έτσι κρίση αυτή γιατί δεν είναι η τελική, η οποία θα γίνει κατά την Δευτέρα Παρουσία, από τον Ίδιο τον Χριστό και η οποία θα οδηγήσει στον Παράδεισο, ή την κόλαση.
Αν εξαιρέσουμε τις δύο ακραίες περιπτώσεις των αγίων και των ασεβών κακούργων, οι οποίοι θα προγεύονται τη χαρά και την οδύνη αντίστοιχα, θα υπάρξουν και πολλοί αμαρτωλοί, που μετανόησαν μεν, όσο ζούσαν, χωρίς όμως να καθαρισθούν τέλεια, ούτε πρόλαβαν για να οδηγηθούν σε καλές πράξεις. Αυτοί, δεν μπορούν να εισέλθουν στην αιώνιο ζωή, εξ αιτίας των αμαρτωλών του κηλίδων και οδεύουν προς τον Άδη. Εκεί υπομένουν ποινές για τα αμαρτήματα που διέπραξαν.
Είναι όμως δυνατόν να τους ελευθερώσει ο Θεός;
Υπάρχει η δυνατότητα μετά την πρώτη κρίση να αλλάξει την (πνευματική) κατάστασή της η ψυχή και αντί να προγεύεται την οδύνη να αισθάνεται περισσότερη παρηγοριά και αγαλλίαση;
Βεβαίως και είναι δυνατόν! Και αυτό θα μπορούσε να γίνει με:
· Τα μνημόσυνα που τελούνται για τον κεκοιμημένο,
· Τα τρισάγια που τελούνται για τον κεκοιμημένο,
· Τις ελεημοσύνες και άλλες αγαθοεργίες που κάνουν οι ζωντανοί συγγενείς (και φίλοι) στο όνομα του κεκοιμημένου,
· Τις προσευχές αγαθοεργίες που κάνουν οι ζωντανοί συγγενείς (και φίλοι) μνημονεύοντας το όνομα του κεκοιμημένου.
Το σπουδαιότερο απ’ όλα είναι το μνημόσυνο, όταν βέβαια εμπεριέχεται εντός της αναίμακτης Θυσίας του Κυρίου (Θείας Λειτουργίας).
Ο μακαριστός Γέροντας Παΐσιος είχε πει ότι με τον (πνευματικό) αγώνα του, ένα άτομο, μπορεί να αλλάξει την κατάσταση της ψυχής και από το μπουντρούμι, όπου ήταν, να την βάλει στο σαλόνι!
Θα πρέπει να γνωρίζουμε επίσης πως με όλες τις παραπάνω ενέργειες, άσχετα με το αν θα «μετακομίσει» η ψυχή και πού ακριβώς θα πάει, αυτό που σίγουρα ισχύει είναι ότι η ψυχή ανακουφίζεται πάρα πολύ την ώρα που γίνονται όλες αυτές οι προσπάθειες. Ο μακαριστός Γέροντας μάλιστα είχε πει χαρακτηριστικά: «όταν ανάβουμε ένα κεράκι για κάποιον κεκοιμημένο, νιώθει τόση ανακούφιση, όση ένας διψασμένος όταν του προσφέρουμε ένα ποτήρι δροσερό νερό».
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3177
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 19, 2008 12:34 am

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από Captain Yiannis » Παρ Νοέμ 16, 2012 12:38 am

Δηλαδή Απόστολε, πες ότι,
είμαι ο τελευταίος του κύκλου των συγγενών και φίλων, δεν έχω κανένα στον κόσμο...
(the last of the Mohicans) :smile:
και δεν έχω κανένα ζωντανό άνθρωπο να με σκεφθεί, .... -και να μου κάνει κανένα τρισάγιο μνημόσυνο ή σαρανταλείτουργο
πάει τελείωσα ; :105 ...

Ενώ αντιθέτως , ... όποιος έχει πίσω του κόσμο ...
ε .. ίσως ... όλο και κάτι να μπορεί να γίνει ...

Ευλόγησον
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.

Άβαταρ μέλους
pr28
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 29, 2007 8:00 am

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από pr28 » Παρ Νοέμ 16, 2012 4:01 am

παντα υπαρχει καποιος πισω. εστω και να μην ειναι σε ευθεια γραμμη συγγενης .(πχ ανιψια).
Αρκει να ειναι πιστος να κανει και κατι για τους κεκοιμημενους

Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4938
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 12:24 pm

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ » Παρ Νοέμ 16, 2012 10:26 am

Captain Yiannis έγραψε:Δηλαδή Απόστολε, πες ότι,
είμαι ο τελευταίος του κύκλου των συγγενών και φίλων, δεν έχω κανένα στον κόσμο...
(the last of the Mohicans) :smile:
και δεν έχω κανένα ζωντανό άνθρωπο να με σκεφθεί, .... -και να μου κάνει κανένα τρισάγιο μνημόσυνο ή σαρανταλείτουργο
πάει τελείωσα ; :105 ...

Ενώ αντιθέτως , ... όποιος έχει πίσω του κόσμο ...
ε .. ίσως ... όλο και κάτι να μπορεί να γίνει ...

Ευλόγησον
Καπετάνιε αφού εσύ ξέρεις αλλά έχεις καλή διάθεση ♥ για να μας βάζεις να ενημερωνόμαστε :)
'Εχουμε τη νοητή κιβωτό. Την εκκλησία μας. Και τα ψυχοσάββατα, στη Θεία Λειτουργία που μνημονεύει όλους τους κεκοιμημένους και αυτούς που έχουν και αυτούς που δεν έχουν συγγενείς που τους κάνουν μνημόσυνα. Δόξα τω Θεώ.

Ψυχοσάββατα για το 2013 έχουμε 9 Μαρτίου 2013 (το Σάββατο προ της Κυριακής των Απόκριων) και το 2ο είναι στις 22 Ιουνίου 2013 (το Σάββατο προ της Πεντηκοστής 23/6/2013)

---------------------
Ἡ ζωή τοῦ καθενός μας δέν λήγει μέ τόν θάνατό μας πάνω στή γῆ καί τή γέννησή μας στόν ἄλλο κόσμο. Ἡ παρουσία μας σφραγίζει ὅποιον συναντήσουμε. Αὐτή ἡ εὐθύνη συνεχίζεται καί μετά θάνατον κι ἔτσι οἱ ζωντανοί συνδέονται μέ τούς κεκοιμημένους γιά τούς ὁποίους καί προσεύχονται. Ἡ προσευχή μας γι’ αὐτούς εἶναι οὐσιαστική γιατί ἐκφράζει τήν πληρότητα τῆς κοινῆς μας ζωῆς.

Προσευχές για τους κεκοιμημένους

Μνήσθητι Κύριε τῶν ἐπ’ ἐλπίδι ἀναστάσεως ζωῆς αἰωνίου κεκοιμημένων πατέρων καί ἀδελφῶν ἡμῶν, καί πάντων τῶν ἐν εὐσεβείᾳ καί πίστει τελειωθέντων, καί συγχώρησον αὐτοῖς πᾶν πλημμέλημα ἑκούσιόν τε καί ἀκούσιον, ἐν λόγῳ, ἤ ἔργῳ, ἤ κατά διάνοιαν πλημμεληθέν ὑπ’ αὐτήν.

Καί κατασκήνωσον αὐτούς ἐν τόποις φωτεινοῖς, ἐν τόποις χλοεροῖς, ἐν τόποις ἀναψύξεως, ἔνθα ἀπέδρα λύπη, πᾶσα ὀδύνη, καί στεναγμός, ὅπου ἡ ἐπισκοπή τοῦ ποσώπου σου εὐφραίνει πάντας τούς ἀπ’ αἰῶνος Ἁγίους σου.

Χάρισαι αὐτοῖς τήν Βασιλείαν σου, καί τήν μέθεξιν τῶν ἀφράστων καί αἰωνίων σου ἀγαθῶν, καί τῆς σῆς ἀπεράντου καί μακαρίας ζωῆς τήν ἀπόλαυσιν.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πηγή : http://filoumenos.com/orthodoksia/genik ... z2CMqrdNEw
Μνημόσυνα τελούνται υπέρ όλων των νεκρών της οικογένειας, Βασιλέων και λαϊκών κατά τον εσπερινό της Παρασκευής των Απόκρεων ενώ την Παρασκευή της Τυροφάγου μόνο για τους κληρικούς, καθώς επίσης (και για όλους) το Ψυχοσάββατο των Αγίων Θεοδώρων (α' Σάββατο Νηστειών), το Σάββατο του Λαζάρου ως και στον εσπερινό της Παρασκευής της προηγουμένης του Ψυχοσαββάτου της Πεντηκοστής...η Εκκλησία της Ελλάδος καθόρισε επιπλέον τη Γ' Κυριακή των Νηστειών (ή Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως) ετήσιο μνημόσυνο των "υπέρ πίστεως και Πατρίδος αγωνισαμένων και πεσόντων..." http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE% ... E%BD%CE%BF
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.

Άβαταρ μέλους
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 17910
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 8:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο

Δημοσίευση από aposal » Παρ Νοέμ 16, 2012 10:43 am

pr28 έγραψε:παντα υπαρχει καποιος πισω. εστω και να μην ειναι σε ευθεια γραμμη συγγενης .(πχ ανιψια).
Αρκει να ειναι πιστος να κανει και κατι για τους κεκοιμημενους
Συμφωνώ. Μπορεί να είναι ένα απλός φίλος, ή ένας απλός γνωστός. Ακόμη και κάποιος άγνωστος που μας μνηξμονεύει στην προσευχή τους επειδή κάποιος το ζήτησε. Βέβαια δεν μπορούμε να στηριζόμαστε στους άλλους γι' αυτό καλον είναι να δίνουμε εμείς τον καλό αγώνα, όσο ζούμε!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Λειτουργικά Θέματα.”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης