H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Οτι έχει σχέση με την Αγιογραφία και τους Αγιογράφους.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

petrosathonas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1460
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 29, 2008 4:55 pm

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από petrosathonas »

Θυμάμαι Διονύση, την πρώτη φορά που είδα το Πρώτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας σε τοιχογραφία μεγάλη, σε τρούλο αν θυμάμαι καλά. Με τη μορφή του Χριστού αλλά ως γέροντας ο Πατέρας.
Ξενίστηκα...
Για τον Χριστό το καταλάβαινα, έζησε πάνω στη γη, ενανθρωπίστηκε και έτσι αγιογραφήθηκε.
Για το Άγιο Πνεύμα πάλι το κατάλαβαινα γιατί εμφανίστηκε ως περιστέρι στην βάφτιση του Χριστού.
Όμως για τον Πατέρα ξενίστηκα.
Μετά έψαξα και είδα ότι αυτή η εικόνα είναι αιρετική.
Γιατί δεν την αποσύρουν τότε; Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, η Σύνοδος της Ελλάδας, τα άλλα Πατριαρχεία; Δεν είναι εύλογο το ερώτημά μου; Πως την τιμάμε, πως την προσκυνούμε;

Όταν την είδα όμως στο Κυριακό των Καυσοκαλυβίων έπαψα να ασχολούμαι.
Ο γερο-Δημάς έδωσε την απάντηση...
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Λυπάμαι που θα πρέπει να απαντήσω ανάλογα. Μου είναι πλήρως αδιάφορο αν μια τέτοια εικόνα είναι στα Καυσοκαλύβια ή όπου αλλού υφίσταται μια αιρετική παράδοση και αυτό το "αλλού" ο οποιοσδήποτε το έχει για αυθεντία. Μην κρίνετε καθ΄όψιν αλλά κατά την δικαία κρίσιν. Σε αυτήν την δικαία κρίση, οποιοδήποτε χριστιανικό brand name δεν διαδραματίζει κανένα, απολύτως, ρόλο. Η εικόνα αυτή έχει 2 συνοδικές καταδίκες. Αν σου είναι εσένα αδιάφορο, πρέπει να αναρωτηθείς γιατί θεωρείς εαυτόν ορθόδοξο. Έχεις άποψη για ένα θέμα το οποίο δεν κατέχεις, στηρίζεις έστω και ακούσια την αίρεση του παπισμού, αλλά αναπαύεσαι στο ότι πηγαίνεις στο Άγιον Όρος και πως εκεί την κρατούν, το οποίο έχεις για πανάκεια. Δεν είναι το μόνο πράγμα για το οποίο το Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά και οι μητροπόλεις έχουν αδιαφορήσει ή έχουν υιοθετήσει εκ Δύσεως. Όμως αυτή είναι η μητέρα μας Εκκλησία.
petrosathonas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1460
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 29, 2008 4:55 pm

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από petrosathonas »

konstantinoupolitis έγραψε:.............. Η εικόνα αυτή έχει 2 συνοδικές καταδίκες. Αν σου είναι εσένα αδιάφορο, πρέπει να αναρωτηθείς γιατί θεωρείς εαυτόν ορθόδοξο. ..............
Επομένως εκτός από μένα, οι μητροπολίτες μας, τα Πατριαρχεία κ.τ.λ. αφού όχι μόνο δέχονται αλλά τιμούν και προσκυνούν αυτήν την εικόνα, αλλά και εμείς, όλοι αυτοί, θα πρέπει να αναρωτηθούν γιατί θεωρούν τον εαυτό τους ορθόδοξο.
Αυτό μας λες.
konstantinoupolitis έγραψε:...... Μου είναι πλήρως αδιάφορο αν μια τέτοια εικόνα είναι στα Καυσοκαλύβια ή όπου αλλού υφίσταται μια αιρετική παράδοση και αυτό το "αλλού" ο οποιοσδήποτε το έχει για αυθεντία. ............ Αν σου είναι εσένα αδιάφορο, πρέπει να αναρωτηθείς γιατί θεωρείς εαυτόν ορθόδοξο. Έχεις άποψη για ένα θέμα το οποίο δεν κατέχεις, στηρίζεις έστω και ακούσια την αίρεση του παπισμού, αλλά αναπαύεσαι στο ότι πηγαίνεις στο Άγιον Όρος και πως εκεί την κρατούν, το οποίο έχεις για πανάκεια.............
Εμένα δεν μου είναι αδιάφορο. Απεναντίας.
Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ορθόδοξο απλώς, αλλά είμαι ορθόδοξος.
Δεν στηρίζω, ούτε καν ακούσια την αίρεση του παπισμού αλλά αντίθετα είμαι μέσα στην ιερά παράδοση της Εκκλησίας μας.
Αναπαύομαι πράγματι στο ότι πηγαίνω στον ΆΘωνα και είναι κάτι για το οποίο κόπιασα πάρα πολύ σκληρά και για πάρα
πολύ καιρό για να το "καταφέρω".
Το Άγιο Όρος δεν είναι πανάκεια για μένα, αλλά είναι το περιβόλι της Παναγίας μας.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Ισχύει ότι σου έχω πει. Θα ήταν λάθος μου αν σου έλεγα κάτι άλλο. Η ακολουθία της αποστολικής και συνοδικής παράδοσης, επικυρωμένης από την εκκλησιαστική συνείδηση μας κάνει ορθοδόξους και όχι το τί ανεχόμαστε ως πατριαρχείο, μητρόπολη και υπακοή στον γέροντα. Αρχιερείς σταύρωσαν τον Χριστό, αλλά και αρχιερείς όρθωσαν το ανάστημά τους. Φυσικά όλο αυτό ολοκληρώνεται στο ένθεο, δηλαδή την σήμανση εν τοις μυστηρίοις. Αντί να σοκάρεσαι με αυτή τη διαπίστωση, δες το ως επανεκκίνηση.
petrosathonas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1460
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 29, 2008 4:55 pm

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από petrosathonas »

Κατάλαβα τι ισχύει για σένα.

Δεν έχεις να απαντήσεις κάτι σ' αυτό : "Επομένως εκτός από μένα, οι μητροπολίτες μας, τα Πατριαρχεία κ.τ.λ. αφού όχι μόνο δέχονται αλλά τιμούν και προσκυνούν αυτήν την εικόνα, αλλά και εμείς, όλοι αυτοί, θα πρέπει να αναρωτηθούν γιατί θεωρούν τον εαυτό τους ορθόδοξο."

Τα περί σοκ και επανεκκίνησης είναι δικές σου σκέψεις.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Ασφαλώς το περί ορθοδοξίας κριτήριο όταν ασεβούμε επί των συνοδικών αποφάσεων, των οποίων η ομολογία αποτελεί ευχαριστιακή προϋπόθεση, άπτεται όλων μας.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από dionysisgr »

Πετρο, με συγχωρεις δεν θελω να σε επιτιμησω ταχα,
αλλα μαλλον δεν εχεις καταλαβει κατι, η κανεις πως δεν το καταλαβαινεις.
Εγω παντως θεωρω το πρωτο οτι ισχυει.

Σκανδαλιζεσαι με κατι που δεν ειναι ικανος λογος σκανδαλισμου.
Κανονικα τιποτα και ποτε, δεν πρεπει να μας σκανδαλιζει, αλλα επειδη ειμαστε αδυναμοι παντα βρισκεται μια αιτια, ας οψεται και ο πονηρος.

Η εξαιρεση δεν ειναι ο κανονας. Απλως τον επιβεβαιωνει.
Η εικονα που αναφερεις υπαρχει σε ορισμενους ναους, και σε ορισμενα ισως κελλια η και μοναστηρια. Δεν ειναι καθολικα αποδεκτη.
Ουτε συνηθιζεται να ιστορειται σε καθε Ναο.

Σπανια θα την συναντησει καποιος. Απο εκει και περα, δεν σημαινει οτι ειναι ορθη και δογματικα και παραπερα ουδεν.

Αλλο ανοχη, και αλλο αποδοχη ανεπιφυλακτα. Μην τα συγχεεις.

Και τα ζιζανια, ειπε ο Κυριος στους επιδοξους ζηλωτες του καθαρμου μαθητες Του, να τα αφησουν αχρι καιρου να μεγαλωνουν,
προσεχοντας μηπως μαζι με αυτα, ξηλωσουν και ωφελιμα φυτα, οποτε θα γινοταν μεγαλυτερο κακο.

Οπως και εμας για τις ατελειωτες και καθημερινες αμαρτιες μας, δεν μας τιμωρει επιτοπου ο Κυριος αφανιζοντας μας απο προσωπου γης,
αλλα μακροθυμει, περιμενει, αναμενει, και αποβλεπει μεχρι και το τελος μας, οπου θα φανει και η αληθινη προαιρεση μας.

Επισης μου γραφεις λανθασμενα για το Αγιο Πνευμα, οτι "εμφανιστηκε ως περιστερι". Οχι. Δεν ισχυει αυτο.

Και στο ξεκαθαρισα, πριν οτι η Γραφη λεει εν ειδει περιστερας, δεν ηταν ως φυσικο περιστερι κατα παντα, εν ειδος, μορφη, ποιοτητα κλπ,
αλλα η αποκαλυπτικη συμβολικη Του φανερωση, εγινε με κατι που εμοιαζε με το γνωστο ειρηνικο, συμπαθεστατο και συνηθως λευκοτατο αυτο πτηνο.

Αλλο κατι που ομοιαζει με κατι ετερο, και αλλο κατι που ειναι ιδιο κατα παντα στην φυση του με αυτο.

Δεν εμφανιζεται με.. μορφη ζωου ο Θεος! Ημαρτον! Μην το ξεφτιλισουμε και τελειως το θεματακι.

Επισης την συμβολικη φανερωση του Παναγιου Πνευματος, και την Φωνη του Πατρος, δεν την ειδαν ολοι, ως ετυχε κατα το Βαπτισμα,
αλλωστε δεν θα ηταν σε θεση να την αναγνωρισουν καν για πολλους λογους, και κυριως φωτισμου, αλλα εγινε αντιληπτη στον Βαπτιστη,
και περασε απο την προφορικη λογια παραδοση, στους Ευαγγελιστες, που την μεταφερουν ως ιστορικο τεκμηριο της Τριαδικης Θεοτητας, στο σωμα της Εκκλησιας.

Ειναι γνωστο οτι τις πρωτες δεκαετιες της ζωης της Εκκλησιας, δεν εχουμε γραφες (υπαρχει η Παλαια Διαθηκη που επιτελει λειτουργικο-διδακτικο, κλπ εργο),
αλλα υπαρχει η λεγομενη Πηγη των Λογιων, δηλαδη η προφορικη παραδοση των Λογων και Πραξεων του Κυριου, απο την οποια αντλουν οι Ευαγγελιστες και οι Αποστολικοι Πατερες.

Ως προς Τι και Ποιον εικονιζουμε εχουν λυθει αυτα.
Λοιπον ειναι λαθεμενη η εικονα, και δεν χρειαζεται, να κανουμε καυγα για τα αυτονοητα.

Οφειλεις να το παραδεχτεις, γιατι δεν εχεις δικαιο. Ειναι ετσι οπως σου τα λεει ο Κωνσταντινος.

Η Αληθεια ειναι Αληθεια μας αναπαυει δεν μας αναπαυει. Πως να το κανουμε;
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
propace
Απλό Μέλος
Απλό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 24, 2015 9:01 pm

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από propace »

Συγγνώμη παιδιά αλλά επειδή εγώ άνοιξα τη συζήτηση και την παρακολουθώ, παρατηρώ ότι είμαστε όλοι εκτός "τόπου και χρόνου" στην κυριολεξία. "Καλύτερα να κρύβει κανείς την αμάθειά του παρά να την βγάζει στην αγορά".Ακόμη περισσότερο την ημιμάθεια. Ο Ηράκλειτος ο οποίος είναι εικονογραφημένος σε πολλές εκκλησίες είχε απόλυτο δίκαιο. Αμετροέπεια, παρωχημένος και αναχρονιστικός λόγος, ανακυκλωμένα λόγια γερόντων κτλ κτλ. Χωρίς Πνεύμα.Έχουμε πολλά δοκάρια στο μάτι μας τελικά. Περαστικά σας!
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από dionysisgr »

Σε ποιον αναφερεσαι, εαν μου επιτρεπεις αγαπητε;
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: H εικόνα της Αγίας Τριάδας

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Μιας και στην Ελλάδα είθισται να υπάρχει η φιλοσοφία του ότι μπορούν όλοι να μιλάνε για όλα και φυσικά να αφήνουν λόγους ατεκμηρίωτους εντυπωσιασμού, ας απαντήσω και εγώ με αυθεντικό Ηράκλειτο, στον οποίο όντως υπάρχει μοναδικά στην Ελληνική γραμματεία η αρχή της κλήσεως στην πίστη και η ακαταληψία τινών, όσο και αν τους επιχειρηματολογείς:«Οὐκ ἐμοῦ, ἀλλὰ τοῦ λόγου ἀκούσαντας ὁμολογεῖν σοφόν ἐστιν ἓν πάντα εἶναι. ...(Οι άνθρωποι) οὐ ξυνιᾶσιν (τον Λόγον)…», Ηράκλειτος, αποσπ. 50-52.
Όσο για το γιατί είναι ο Ηράκλειτος εικονογραφημένος στις Εκκλησίες, ούτε οι ιερείς που το επιλέγουν δεν γνωρίζουν, ούτε οι αγιογράφοι που τον εκτελούν, πολύ περισσότερο ο υγιής ο οποίος μας εύχεται περαστικά.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγιογραφία”