Γάμος Χριστιανού και αλλόδοξου

Αρχείο Ερωτημάτων προς π. Αντώνιο

Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές

oceangr2
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 242
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 30, 2007 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από oceangr2 »

nkope έγραψε:
oceangr2 έγραψε:Ουδείς είναι σε θέση να κρίνει τα πιστεύω του άλλου, Μόνο ο Θεός.
Όχι φίλε μου κάνεις λάθος. Όλοι μπορούμε να κρίνουμε τις απόψεις των άλλων και να τις αποδεχθούμε ή να τις απορρίψουμε. Την ψυχή του ανθρώπου δεν μπορούμε να κρίνουμε.
Τα νέα μέλη στην κοινωνία της εκκλησίας αγκαλιάζονται με αγάπη, πόσο μάλλον σε ενα φόρουμ που απευθύνεται σε νέους ανθρώπους που κάποιοι μπορεί και να έχουν περίεργες ιδέες.

Η αποδοχή ή η απόριψη μιας άποψης είναι υποκειμενική απόφαση και όχι αντικειμενική. Αν δεν υπάρχει διαφωνία δεν υπάρχει διάλογος, αλλά μονόλογος. Και εγώ μίλησα να μην κριτικάρουμε τα πιστεύω των άλλων.
Και έχε υπ΄όψη σου ότι οι απόψεις που εκφράζεις μέχρι τώρα είναι καθαρά προτεσταντικές. Είναι βέβαιο ότι έχεις τέτοιου είδους επιρροές στο περιβάλλον σου, ή έπεσαν στα χέρια σου βιβλία προτεσταντικού περιεχομένου.
Δεν έχω διαβάσει ουδένα προτεσταντικό βιβλίο και το άμεσο ή έμμεσο περιβάλλον μου αποτελείται απο ορθοδόξους βαπτισμένους Χριστιανούς, καθώς ορθόδοξο έχω βαπτίσει φέτος το παιδί μου (Αλέξανδρο-Ανάργυρο) και ορθόδοξο θα βαπτίσω και το 2ο που περιμένω (Άγγελο) τον Δεκέμβριο.
Δηλαδή θα αφιερώσω και τα 2 τέκνα μου στον Κύριο αφού το Σαραντίσω σε ορθόδοξο μοναστήρι όπως έκανα και με το πρώτο.
Όπως προείπα μην με κρίνεις λέγοντας συνεχώς οτι ανήκω σε αίρεση και τώρα οτι είμαι προτεστάντης.
Πιστεύω σε ένα Θεό Πατέρα Παντοκράτορα, στο Άγιο πνεύμα και τον Ιησού Χριστό, ο οποίος εσταυρόθει δια την σωτηρία του ανθρώπου απο τις αμαρτίες του.
Το ότι όμως εσύ μπερδεύτηκες ως προς την πίστη σου, δε σημαίνει όμως ότι μπορείς να μπερδέψεις κι εμάς. Το forum αυτό είναι Ορθόδοξο κι έτσι θα παραμείνει. Μπορείς να εκφράζεις τις απορίες σου και να τις συζητήσουμε, με ταπείνωση όμως και διάθεση διαλόγου, κι όχι με ύφος επαΐοντα.
Δεν προσπαθώ να μπερδέψω κανένα, όμως οι καιροί είναι δύσκολοι και πρέπει όλοι μας να επαγρυπνούμε διότι ο αντίχριστος έρχεται και πρέπει να τον πολεμήσουμε μαζί (συμφωνώντας ως προς το δόγμα ή μη).
Συμβαίνουν τα σημεία των καιρών και οι άγιοι Πατέρες είναι σε εγρήγορση, δεν είναι ποια καιρός να επαναπαυόμαστε στις γραφές και μόνο και να μην ανοίγουμε τα ώτα και τους οφθαλμούς σε τυχόν σημεία που Ο Κύριος και οι Άγιοι Πατέρες προσπαθούν να μας δείξουν.
Γνωρίζω ανθρώπους απλούς και ταπεινούς καθώς και καλογέρους και Παπάδες που έχουν επικοινωνία με τον ουρανό και προσπαθούν να μας ξυπνήσουν. Είμαι σίγουρος οτι κάποιοι γνωρίζουν και απο εδω μέσα και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί στο οτι ο Θεός επικοινωνεί αδιάκοπα με τους ανθρώπους και τους πατέρες της εκκλησίας Θανόντες όπως ο Γέροντας Παϊσιος και Πορφήριος και Άγιος Κωσμάς ο Αιτωλός, αλλά και ζώντες.
Εάν εξακολουθείς να θέλεις να είσαι Ορθόδοξος, τότε άκου τις απόψεις των υπολοίπων μελών κι ειδικά τις τεκμηριωμένες. Έχεις πολλά να διδαχθείς. Επίσης θα σου συνιστούσα να συζητήσεις με τον Πνευματικό σου, ή αν δεν έχεις μ΄ένα Ορθόδοξο κληρικό που εμπιστεύεσαι τις απορίες σου για να μάθεις τι πραγματικά πιστεύει η Ορθόδοξη Εκκλησία στα βασικά θέματα γύρω απ΄τη σωτηρία του ανθρώπου.
Ακούω με πολύ προσοχή τους συνομιλητές μου και συνδιαλέγομαι, η μόνη ένστασή μου είναι με τα αναθεματίσματα του τομ, αλλά είναι δικαίωμα του καθενός να πράττει όπως του υπαγορεύει η συνείδησή του.
Γνωρίζω και τι πιστεύει η Ορθόδοξη εκκλησία, αλλά και τι μας δίδαξε ο Χριστός, σε ότι αφορά την Εκκλησία, δικαιολογώ τον τρόπο που θέτει τα θέματα, διότι προέχει η σωτηρία της ψυχής, και αναφέρεται σε πολύ κόσμο που έχει δυσκολία να κατανοήσει τα επίγεια πόσο μάλλον τα επουράνια και την περαιτέρω γνώση.
oceangr2
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 242
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 30, 2007 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από oceangr2 »

tomR έγραψε: Η αγάπη αγαπητή μου δεν εκφράζετε με λόγια .εγώ λέω αυτά που γνωρίζω , νομίζω μπορώ να το κάνω ,όπως εσύ θες να γίνει το δικό σου , έτσι και εγώ επιθυμώ να γίνετε ( όχι το δικό μου ) αλλά το Ορθόδοξο .
Είμαι ο αγαπητός Νικόλαος όχι αγαπητή και πράττω σύμφωνα με την συνείδησή μου και την ηθική μου, που πιστεύω οτι διαθέτω ύστερα απο την επιφοίτηση του Αγίου πνεύματος κατά την βάπτισή μου.
Στα δύσκολα ζητώ την βοήθεια του Θεού.
Ο άνθρωπος καλείται στον εδώ βίο του να αγωνιστεί για να κερδίσει την βασιλεία των ουρανών ,( δεν είναι ο γάμος ο βασικός σκοπός τις ύπαρξης μας , αλλά όταν επιλεγούμε τον γάμο πρέπει να τον κάνουμε σωστά ) ο σωστός δρόμος είναι να ακολουθεί την Ορθόδοξη Εκκλησία , άλλος δρόμος δεν υπάρχει , όταν ο Άνθρωπος εκτελεί λάθος ή παρακούει τις εντολές του Θεού , ο Θεός δεν τιμωρεί , με την έννοια του τιμωρού , αλλά περιμένει την μετάνοια μας και την επιστροφή μας πίσω στο σωστό .
Συμφωνώ και προσθέτω οτι ένας άλλος δρόμος είναι η ενάρετη ζωή και η ηθική εαν πρόκειται για αλλόθρησκο, μιας και για κάποιον Ορθόδοξο αυτά εξυπακούεται.
Ο Θεός όντος δεν είναι τιμωρός και με αγάπη αγκαλιάζει όλη την ανθρωπότητα παρόλο που τον πονάει και βοηθάει στην πορεία της ζωής του ανθρώπου να μετανοήσει με τις Θείες ενέργειές του σε σημείο όμως που δεν επηρεάζει την ελεύθερη βούληση του δημιουργήματός του..
( όπως π.χ. να ζει με την γυναικά του , κάτω από έναν πολιτικό ή κτλ γάμο , λόγω του ότι τον γάμο μεταξύ ετερόδοξων δεν τον ευλογεί ο Χριστός , άρα το ζευγάρι βρίσκετε σε διαρκή πορνεία, παρακούοντας την εντολή του Χριστού .)
Εδώ είπαμε ότι δεν είναι σωστό να γίνετε γάμος μεταξύ ετερόδοξων , ούτε μπορεί να γίνει και ούτε ευλογείτε από τον θεο , αυτό είναι αλήθεια , τώρα εσύ μπορείς να κάνεις ότι θέλεις δεν πρέπει όμως να ζητάς άλλοθι από την Ορθοδοξία , η άποψη της είναι ξεκάθαρη .
Δεν ζητάω άλλοθι αλλά κατανόηση της ανθρώπινης αδυναμίας και φύσης των καταστάσεων που προκύπτουν απο την ένωση 2 ετερόδοξων.
Μόνοι μας τιμωρούμαστε ,όταν π.χ. ο άνθρωπος καταφρονεί τις εντολές του Θεού τότε ,ο τρόπος που σκέφτεται και συμπεριφέρεται γίνετε ίδιος με των ασεβών , και η κατάληξη και το γνώρισμα των ασεβών είναι αυτό .

Όσο δε ο άνθρωπος ζει πάνω σε αυτόν τον κόσμο ΠΑΝΤΑ υπάρχει ο χρόνος για μετάνοια , άμα φύγει στον άλλον , εκεί δεν υπάρχει μετάνοια και εκεί θα κριθούμε με βάση αυτά που κλιθήκαμε να εφαρμόσουμε .
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Οι μή ηθικοί πληρώνουν και σε αυτή τη ζωή πριν πεθάνουν προκειμένου έστω και την έσχατη στιγμή να μετανοήσουν, αλλά και θα κριθούν απο τον Κύριο αναλόγως των πράξεών τους.
Υ.Γ. με την λογική σου θα μπορούσαμε να κάνουμε οτιδήποτε μόνο και μόνο πως αυτό που κάνουμε το αγαπάμε , και είναι επιλογή μας .
Είτε το θέλω είτε όχι ( και εγώ ) αυτήν είναι η πραγματικότητα αγαπητή μου , ας μην ασεβούμε λοιπόν απέναντι στον Θεό , και αυτά δεν είναι καθόλου μουσουλμανικά , ΑΥΤΑ δε που εσύ λες είναι Αιρετικοτατα και επικίνδυνα ,
Θα κριθώ και για τους λόγους και για τις πράξεις μου, αλλά και για την συνείδησή μου όπως όλοι μας στο τέλος.
oceangr2
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 242
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 30, 2007 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από oceangr2 »

Melpomeni έγραψε:
oceangr2 έγραψε:Και να προσθέσω ότι η Ορθοδοξία δεν είναι ούτε ρατσισμός, ούτε δόγμα.
Ρατσισμος φυσικα και δεν ειναι, αλλα ουτε και Νεοεποχητικο αφραγο αμπελι . Σωστα δογματιζει διοτι κατεχει την Απολυτη Αληθεια.
Αν καποιος θελει να λεγεται Ορθοδοξος πρεπει να γνωριζει την Πιστη του,να σκεφτεται σαν Ορθοδοξος,να μιλα σαν Ορθοδοξος,να ζει σαν Ορθοδοξος.Δεν μπορει να ανακατευει οτι αυτος νομιζει οτι ταιριαζει και να δογματιζει μετα λεγοντας : "αυτο ειναι Ορθοδοξια" !
Αγαπητή Μελπομένη,

Ο δογματισμός είναι επικίνδυνος και ο Χριστός κάθε άλλο απο δογματικός ήταν και σύμφωνα με τους λόγους του το δόγμα μάλλον το πολέμησε και το εμίσησε, διότι λόγο δόγματος εσταυρώθει και δεν έγινε αποδεκτός ως Μεσσίας απο τους Εβραίους.

Αν κάποιος θέλει να είναι Χριστιανός πρέπει να γνωρίζει τους λόγους του Κυρίου, να πιστεύει στην Τριαδικότητα του Κυρίου, να ομιλεί όπως ο Χριστός και να βαδίζει πάνω στα βήματα του Ιησού και των Αποστόλων του.
Η Ορθοδοξία κτίστηκε πάνω σε όλα τα παραπάνω και έτσι πρέπει να παραμείνει, και σε αυτήν την Ορθοδοξία πιστεύω.

Χωρίς φόβο, χωρίς πάθος και χωρίς δογματισμό.
Melpomeni
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1750
Εγγραφή: Τετ Σεπ 28, 2005 5:00 am
Τοποθεσία: USA

Δημοσίευση από Melpomeni »

oceangr2 έγραψε: Αγαπητή Μελπομένη,

Ο δογματισμός είναι επικίνδυνος και ο Χριστός κάθε άλλο απο δογματικός ήταν και σύμφωνα με τους λόγους του το δόγμα μάλλον το πολέμησε και το εμίσησε, διότι λόγο δόγματος εσταυρώθει και δεν έγινε αποδεκτός ως Μεσσίας απο τους Εβραίους.

Αν κάποιος θέλει να είναι Χριστιανός πρέπει να γνωρίζει τους λόγους του Κυρίου, να πιστεύει στην Τριαδικότητα του Κυρίου, να ομιλεί όπως ο Χριστός και να βαδίζει πάνω στα βήματα του Ιησού και των Αποστόλων του.
Η Ορθοδοξία κτίστηκε πάνω σε όλα τα παραπάνω και έτσι πρέπει να παραμείνει, και σε αυτήν την Ορθοδοξία πιστεύω.

Χωρίς φόβο, χωρίς πάθος και χωρίς δογματισμό.
Αδελφε μου νομιζω εσυ δογματιζεις , και κατα το δοκουν.Ο Χριστος εφερε το πληρωμα του Νομου,δεν πολεμησε τον Νομο αλλα την υποκριτικη εφαρμογη του.
Δεν δεχεται ο Χριστος ,και φυσικα ουτε και η Εκκλησια συμβιβασμους του φωτος και του σκοτους.Δεν ειναι δεκτη η εκδουλευση δυο αφεντικων.
Δεν νοειται αλλαγη η συμβιβασμοι στην Αληθεια. Ο Χριστος ειπε ,ενα ιωτα η μια κεραια να μην προστεθει η αφαιρεθει απο τους Λογους Του.
Δεν ειναι δεκτη η υποκειμενικη αντιληψη και εξηγηση των λογων του Χριστου.
Εμεις μπορουμε καμμια φορα να εχουμε την αλφα η βητα γνωμη πανω σε θρησκευτικα θεματα,αλλα αυτο δεν ειναι Ορθοδοξια. Διοτι το Ορθον-δοκουν,ανηκει στην Εκκλησια και μονον.
Ο δογματισμος ειναι επικινδυνος οταν δεν ειναι Ορθοδοξος.
...ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΕΓΩ ΜΕΘ`ΥΜΩΝ ΕΙΜΙ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ. ΑΜΗΝ.
andriyian
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 245
Εγγραφή: Δευ Μάιος 07, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: ΠΑΙΑΝΙΑ

Δημοσίευση από andriyian »

Αγαπητέ ocean μαλλον για μουσουλμανος μου φαινεσαι. Εκτος και αν εισαι με τους νεοεποχιτες και γενικα με αυτους που ειναι αντιρατσιστες.
Αλλα βεβαια, να υποστηριζουμε ολες τις αλλες θρησκειες εκτος τη δικια μας.
stratos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από stratos »

oceangr2 έγραψε:Και να προσθέσω ότι η Ορθοδοξία δεν είναι ούτε ρατσισμός, ούτε δόγμα.
Η Χριστιανική πίστη ΔΕΝ είναι ξέφραγο αμπέλι. Δεν μπορεί ο καθένας να δηλώνει την προσωπική του γνώμη για τα θέματα τής πίστεως, αν αυτή έρχεται σε αντίθεση με την πίστη τής Εκκλησίας σε όλους τους προηγούμενους αιώνες. Ούτε οι προσωπικές γνώμες αποτελούν δόγμα τής Εκκλησίας.

Από την άλλη πλευρά πάλι, τα δόγματα τής Εκκλησίας, ΔΕΝ είναι "αξιώματα" αυθαίρετα, ενός απρόσωπου οργανισμού, αλλά ΥΠΑΡΚΤΕΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ενός Θεανθρώπινου οργανισμού. Είναι ΕΜΠΕΙΡΙΑ τών αγίων τής Εκκλησίας, αποκαλυμμένη από το ʼγιο Πνεύμα στις Θεούμενες καρδιές τους. Γι' αυτό όλοι οι Θεούμενοι άγιοι τής Εκκλησίας συμφωνούν στα δόγματα.
Εικόνα
stratos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από stratos »

Ο όρος προέρχεται από το ρήμα «δοκείν» (= νομίζειν, φρονείν) και σημαίνει κατά λέξιν αρχικά ό,τι φαίνεται σε κάποιον καλό, σωστό, το φρόνημα, η αρχή, η γνώμη, η πίστις, κ.τ.τ. (Πλάτωνος Σοφ. 256C: «τω των πολλών δόγματι και ρήματι χρώμενος»).

Από την έννοια αυτή της προσωπικής γνώμης, ο όρος μετατέθηκε στην έννοια της φιλοσοφικής θέσεως, δηλαδή της γνώσεως μας Σχολής (π.χ. Πλουτάρχου, Ηθ. 14 Β: «τα περί ψυχών δόγματα» ή τα δόγματα των στωϊκών κ.λ.π.). Η μετάβαση στην έννοια αυτή δικαιολογείται από το ότι στην αρχαία σκέψη υπήρχε εκλεκτικότητα στη φιλοσοφία.

Στη συνέχεια ο όρος μετατίθεται στη δημόσια ζωή, στην πολιτεία και σημαίνει αποφάσεις πολιτειακού κύρους (Πλάτωνος Νομ. 644D: «δόγμα πόλεως». Λουκά 2/β΄ 1: «εξήλθε δόγμα παρά Καίσαρος Αυγούστου απογράφεσθαι»). Έτσι ο όρος προσλαμβάνει το νόημα του υποχρεωτικού δηλαδή τον χαρακτήρα του κύρους και της αυθεντίας.

Στη συνέχεια μέσω της Π.Δ. και του Ιουδαϊσμού προσλαμβάνει θρησκευτική έννοια με νομικό – υποχρεωτικό χαρακτήρα. Γιʼ αυτό και στον Απ. Παύλο έχει μάλλον κακή σημασία (Κολοσσαείς 2/β΄ 14: ο Χριστός εξήλειφε «το καθʼ ημών χειρόγραφον τοις δόγμασι» και Εφεσίους 2/β΄ 15: «τον νόμον των εντολών εν δόγματι καταργήσας»).

Στο Λουκά όμως ειδικά παίρνει την πρώτη θετική σημασία που επρόκειτο να κρατήσει έκτοτε στη Χριστιανική χρήση: Πράξεις 16/ις΄ 4: «φυλάσσειν τα δόγματα τα κεκυρωμένα υπό των αποστόλων και των πρεσβυτέρων». Έτσι φθάνουμε στα δόγματα της Εκκλησίας ως αυθεντικές περί πίστεως αποφάσεις που προβάλλονται προς υποχρεωτικήν αποδοχήν, συνδεόμενα με την παρουσία και έμπνευση του Αγίου Πνεύματος. Κλασσικόν χωρίον: Πράξεις 15/ιε΄ 28: «έδοξε (πρβλ. δόγμα) τω Αγίω Πνεύματι και ημίν» (= τοις Αποστόλοις).

Στους Πατέρες της Εκκλησίας, η χρήση του όρου με τη σημερινή τεχνική σημασία σπανίζει, όταν δε παρατηρείται εμφανίζει τα εξής χαρακτηριστικά:

Α) Στους πρώτους, τους Αποστολικούς Πατέρες, συνδέεται μάλλον με την πράξη παρά με τη θεωρία (Βλ. Ιγνατίου, Μαγνησιείς 13/ιγ΄ 1, Βαρνάβα κ.λ.π.)

Β) Εφαρμόζεται εξ ίσου προκειμένου περί της Εκκλησίας και των αιρετικών (Μ. Βασιλείου, Εις Ησ: «δυνατός τα των ετεροδόξων καταστρέφεσθαι δόγμα», πρβλ. Ιωάννου Χρισοστόμου: ο διάβολος «τα πονηρά ταύτα ενέσπειρε της ασεβείας δόγματα» - Μηναίον Ιανουαρίου: «των δε απίστων δόγματα αξίως βυθίζοντα».

Γ) Πολύ σημαντικό: συνδέεται το δόγμα με τη λατρεία, σε αντιδιαστολή με το κήρυγμα. Αυτό εκφράζεται σε μια σπουδαιότατη πρόταση του Μ. Βασιλείου στο περί Αγ. Πνεύματος: «τα μεν γαρ δόγματα σιωπάται, τα δε κηρύγματα δημοσιεύεται». Το χωρίο αυτό έδωσε αφορεμή σε νεώτερους πατρολόγους να ερμηνεύσουν τη σιωπή του Μ. Βασιλείου ως προς την θεότητα του Αγ. Πνεύματος. Αλλά για το θέμα μας τη στιγμή αυτή η φράση αυτή του Μ. Βασιλείου έχει την εξής σημασία: δόγματα είναι όσα η Εκκλησία ως λατρευτική κοινότητα ομολογεί και όχι όσα διακηρύττει προς τους εκτός της Εκκλησίας. Το βαθύτερο νόημα αυτής της αντιλήψεως θα μας απασχολήσει πάλι αργότερα, αλλά προς το παρόν σημειώνουμε ότι κατά τον Μ. Βασίλειο η έννοια του δόγματος προϋποθέτει την κοινότητα της Εκκλησίας και τη συμμετοχή στη λατρευτική ζωή της – άλλως δεν έχει αυθεντία. Τη βασική αυτή θέση των Πατέρων, την οποία πολλές φορές λησμονούμε, εκφράζει και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος με τη γνωστή φράση του στον Προς Ευνομιανούς Λόγο: «είσω των ημετέρων όρων φιλοσοφώμεν». Η φράση αυτή όπως μαρτυρούν τα συμφραζόμενα σημαίνει: εντός της αγίας γης (και όχι της Αιγύπτου και Ασσυρίας), δηλαδή εντός της Εκκλησίας. Από αυτό συμπεραίνεται ότι η αυθεντία του δόγματος δεν ανήκει ούτε στη σφαίρα της λογικής πειθούς, ούτε της τυφλής υποταγής και παραιτήσεως από τη λογική, αλλά σε μια νέα λογική, που δημιουργεί η σχέση των ανθρώπων μέσα στην εκκλησιαστική κοινότητα. Περισσότερα γιʼ αυτό αργότερα.

Σύνοψη: Δόγμα είναι ό,τι πιστεύει η εκκλησιαστική κοινότητα ως σωστική (=υπαρκτική) αλήθεια για κάθε άνθρωπο και αξιώνει από τα μέλη της να το δεχθούν βιωματικά ως αυθεντικό λόγω των ειδικών σχέσεων στις οποίες τοποθετούνται μεταξύ των και έναντι του κόσμου και τού Θεού, ενώ «κήρυγμα» είναι ό,τι απευθύνεται δημόσια προς κάθε άνθρωπο προκειμένου να γίνει μέλος της Εκκλησίας και μόνο τότε (ως μέλος της Εκκλησίας) να τα ομολογήσει βιώνοντάς τα πλέον ως δόγματα.

Η αλήθεια δεν γίνεται δόγμα αν δεν βιωθεί και βεβαιωθεί μέσα από την Εκκλησία. Από αυτό είναι προφανές ότι τα δόγματα της Εκκλησίας δεν περιορίζονται αριθμητικά – μπορούν να διατυπωθούν δόγματα νέα σε κάθε εποχή, διότι η Εκκλησία είναι ζωντανός οργανισμός και το Άγιο Πνεύμα δεν συνδέεται μόνο με ορισμένες εποχές της ιστορίας. Αλλά για να γίνει μια αλήθεια δόγμα τής Εκκλησίας (και όχι προσωπική γνώμη), πρέπει να περάσει από την κοινότητα της Εκκλησίας στο σύνολό της, και όχι μόνο από μερικούς ανθρώπους, είτε αυτοί είναι θεολόγοι με τη σημερινή (ακαδημαϊκή) σημασία της λέξεως, είτε άγιοι. Στο σημείο αυτό χρειάζονται επεξηγήσεις, διότι τίθενται δύο σοβαρά ζητήματα:
Εικόνα
oceangr2
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 242
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 30, 2007 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από oceangr2 »

Με κάνατε Μουσουλμάνο, νεοεποχίτη, αντιρατσιστή αντε και σε λίγο θα πείτε οτι είμαι και ο αντίχριστος.

Δεν πειράζει βάλετε με όλο το πάθος σας.

Ξέρετε συναντάω πολλούς νέους στην δουλειά μου και οι περισσότεροι μου λένε οτι δεν "γουστάρουν" την εκκλησία και τους παπάδες, διότι είναι φανατισμένοι και φοράνε παρωπίδες.
Προσπαθώ να τους πείσω οτι δεν είναι έτσι και οτι μέσα στην εκκλησία υπάρχουν ιερείς και άνθρωποι που πραγματικά αξίζουν τον κόπο, διότι είναι φωτισμένοι και ομοιάζουν περισσότερο με τον Χριστό και λιγότερο με τους Φαρισαίους.

Αυτά λοιπόν που λέτε σε μένα να τα πείτε στους νέους αυτούς, που με το πάθος σας τους απομακρύνετε απο την εκκλησία του Χριστού και δεν θέλουν να σας βλέπουν ούτε ζωγραφιστούς.

Η άποψη σας οτι είναι προσωπικές οι απόψεις μου και οτι δεν είναι ορθόδοξες, είναι καθαρά υποκειμενική και όχι Θεόπνευστη.
Κάποια στιγμή θα λογοδοτήσουμε όλοι μας στον Χριστό και τουλάχιστον εγω θα εκφράζω την υποκειμενική μου άποψη αλλά εσείς θα του πείτε οτι εκφράζεστε εξ ονόματός Του.

Εγώ πάντως δεν θα το τολμούσα απο σεβασμό και θα ήμουν λίγο ποιο προσεχτικός στο διάβασμα της Κ.Δ.

Τα λάθη είναι ανθρώπινα και όλοι μας είμαστε άνθρωποι και κάνουμε και λάθη.

Τώρα το αν πρέπει να έχουμε άποψη δεν αντιτίθεται στους νόμους του Χριστού ούτε στους κανόνες τις εκκλησίας.
Ούτως ή άλλος δεν υπάρχει εγχειρίδιο καλού Ορθοδόξου και μη καλού, υπάρχουν όμως οι Λόγοι του Κυρίου και μας διαμορφώνουν και άποψη και στάση απέναντι στη ζωή και το βασικότερο μας διδάσκουν να μην κατακρίνουμε και να μην θεωρούμε τους εαυτούς μας ποιο θεάρεστους απο τους υπόλοιπους συνανθρώπους μας.

Εύχομαι ο Χριστός να μας φωτίζει όλους μας και να μας οδηγεί στον δρόμο του και στο μήνυμα της Αναστάσεως Του.
nkope
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1347
Εγγραφή: Σάβ Απρ 08, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Κοζάνη
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nkope »

Καλά ocangr2 όλοι οι νέοι που συναντάς είναι έτοιμοι να παντρευτούν μ΄ετερόδοξο/η και το πρόβλημά τους είναι ότι δεν τους αφήνουμε εμείς;;;

Η Εκκλησία δεν μπορεί να κάνει σκόντο στη διδασκαλία του Κυρίου, όπως μας την παρέδωσαν δια μέσου των αιώνων οι Πατέρες τις Εκκλησίας. Μπορεί να απευθύνεται στους νέους με αγάπη και νηφαλιότητα και να μεταδίδει το ίδιο μήνυμα της Αγάπης του Κυρίου, την οποία όμως για να κερδίσουμε απαιτείται συνεχής, συνεπής κι επίπονος αγώνας.

Η Βασιλεία των Ουρανών φίλε μου δεν κερδίζεται με εκπτώσεις, ούτε με υποταγή στις επιταγές της εκάστοτε εποχής. Όποιος προσπάθησε να προσαρμόσει το Ευαγγέλιο στα μέτρα του κατάντησε αιρετικός.
oceangr2
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 242
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 30, 2007 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από oceangr2 »

nkope έγραψε:Καλά ocangr2 όλοι οι νέοι που συναντάς είναι έτοιμοι να παντρευτούν μ΄ετερόδοξο/η και το πρόβλημά τους είναι ότι δεν τους αφήνουμε εμείς;;;

Η Εκκλησία δεν μπορεί να κάνει σκόντο στη διδασκαλία του Κυρίου, όπως μας την παρέδωσαν δια μέσου των αιώνων οι Πατέρες τις Εκκλησίας. Μπορεί να απευθύνεται στους νέους με αγάπη και νηφαλιότητα και να μεταδίδει το ίδιο μήνυμα της Αγάπης του Κυρίου, την οποία όμως για να κερδίσουμε απαιτείται συνεχής, συνεπής κι επίπονος αγώνας.

Η Βασιλεία των Ουρανών φίλε μου δεν κερδίζεται με εκπτώσεις, ούτε με υποταγή στις επιταγές της εκάστοτε εποχής. Όποιος προσπάθησε να προσαρμόσει το Ευαγγέλιο στα μέτρα του κατάντησε αιρετικός.
Η εκκλησία δεν κάνει σκόντο στη διδασκαλία του Κυρίου, ορθώς και πράττει, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ οτι όταν θέλουν 2 ετερόδοξοι να δημιουργήσουν οικογένεια, ο Κύριος το θεωρεί αμαρτία και κολάσιμη πράξη.
Μάλλον το μήνυμα του Κυρίου δεν έχει γίνει κατανοητό απο κάποιους της εκκλησίας μας.

Η εκκλησία μας πάντως κάνει σκόντο σε πολλές περιπτώσεις, όπως βαπτίζει παιδιά που οι γονείς τους έχουν παντρευτεί σε Δημαρχείο, έχει κηδέψει άνθρώπους που δεν έχουν κάνει θρησκευτικό γάμο, έχει κηδέψει επιφανή πρόσωπο που αυτοκτόνησε κ.τ.λ., πράξεις που υπερβαίνουν τους κανόνες των Πατέρων της Εκκλησίας.

Τις πράξεις αυτές βέβαια δεν τις κατακρίνω διότι απλούστατα πιστεύω πως όλοι οι συνάνθρωποί μας έχουν δικαίωμα στα μυστήρια της εκκλησίας και μπράβο που αυτοί οι φωτισμένοι Ιερείς μας δεν φορούσαν παρωπίδες και δεν έκαναν κακή χρήση των κανόνων, παρότι οι πράξεις αυτές αποτελούν Θείο αδίκημα κατα την παράδοση των πατέρων της Ορθοδόξου εκκλησίας μας.

Αυτές τις πράξεις για τις οποίες κάποιοι διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους, οτι αποτελούσαν πράξεις αντιχριστιανικές και αιρετικές ως προς την πίστη μας, αυτές τις πράξεις κάποιοι άλλοι πατέρες μη φαρισίζωντες που ερωτήθηκαν είπαν πως η αγάπη του Κυρίου δεν είναι κοντόφθαλμη και δογματική, αλλά αγάπη αληθινή και ότι τα μυστήρια της εκκλησίας είναι προς τους ανθρώπους, όπως και τα Σάββατα στο Ισραήλ, θυμωμένοι το θαύμα του παράλυτου, όπου εκεί διαχώρισε ο Κύριος τα των κανόνων και νόμων με τα του ανθρώπου.
Προσκυνώ Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα, Τριάδα Ομοούσιο και Αχώριστο, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αρχείο Ερωτημάτων προς π. Αντώνιο”