t0m_dR έγραψε:sotirio έγραψε::)Η κάθαρση από τα Πάθη , η μετάνοια και ότι άλλο σκεφτείς μπορεί να υπάρχουν και έξω από τον χριστιανισμό. και δεν μας σώζουν αυτά καθαυτά .Ο Χριστός σώζει !
Κάθαρση χωρίς Χριστό, Αδύνατη. Μόνο ο Χριστός σώζει, γατί μόνο εκείνος καθαρίζει... :-)
Χμ ! Νομιζω οτι η συνείδηση είναι δώρο του Θεού σε όλους τους ανθρώπους .Όλοι υφίστανται τον έλεγχο της συνειδήσεως και έχουν την δυνατότητα να μετανοήσουν και με έργα να επανορθώσουν την αδικία που έκαναν .
Άλλο το βάπτισμα εις μετάνοια και άλλο εν Πνεύματα Αγίω και πυρί.11 Εγώ μεν σας βαπτίζω εν ύδατι εις μετάνοιαν• ο δε οπίσω μου ερχόμενος είναι ισχυρότερός μου, του οποίου δεν είμαι άξιος να βαστάσω τα υποδήματα• αυτός θέλει σας βαπτίσει εν Πνεύματι Αγίω και πυρί.
Νομιζω οτι αλλη η μετάνοια της Νινευή ..... 5 Και οι άνδρες της Νινευή επίστευσαν εις τον Θεόν και εκήρυξαν νηστείαν και ενεδύθησαν σάκκους από μεγάλου αυτών έως μικρού αυτών•10 Και είδεν ο Θεός τα έργα αυτών, ότι επέστρεψαν από της οδού αυτών της πονηράς• και μετεμελήθη ο Θεός περί του κακού, το οποίον είπε να κάμη εις αυτούς• και δεν έκαμεν αυτό........
Νομιζω οτι αλλη η μετάνοια του Ναβουχοδονόσωρ33 Εν αυτή τη ώρα ο λόγος εξετελέσθη επί τον Ναβουχοδονόσορ• και εξεδιώχθη εκ των ανθρώπων και χόρτον ως οι βόες έτρωγε και υπό της δρόσου του ουρανού το σώμα αυτού εβρέχετο, εωσού αι τρίχες αυτού ηυξήνθησαν ως αετών πτερά και οι όνυχες αυτού ως ορνέων.34 Και εν τέλει των ημερών, εγώ ο Ναβουχοδονόσορ εσήκωσα τους οφθαλμούς μου προς τον ουρανόν και αι φρένες μου επέστρεψαν εις εμέ και ευλόγησα τον Ύψιστον και ήνεσα και εδόξασα τον ζώντα εις τον αιώνα, του οποίου η εξουσία είναι εξουσία αιώνιος και η βασιλεία αυτού εις γενεάν και γενεάν,
Νομίζω οτι αλλο η μετάνοια της ειδολολατρικής?( πάντως οχι χριστιανικής ) Νινευη η Ναβουχοδονοσωρα και άλλο η εν Χριστώ σωτηρία ...... για αυτο γράφω Η κάθαρση από τα Πάθη , η μετάνοια και ότι άλλο σκεφτείς μπορεί να υπάρχουν και έξω από τον χριστιανισμό. και δεν μας σώζουν αυτά καθαυτά .Ο Χριστός σώζει ! t0m_dR έγραψε: .....Οταν κάποιος κάνει μία πρόβλεψη για μία προφητεία, και δεν λέει "ΜΠΟΡΕΙ και να είναι έτσι", αλλα λέει "ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ" και "Εχω απο τον Θεό πληροφορία", τότε το λιγότερο πλανεμένος είναι. .
Δεν μπορεί όμως να ναι Πορφήριος και όντως να έχει πληροφορία ??! Γιατί είναι σωνει και καλά πλανεμένος ?
t0m_dR έγραψε: ..... Στην Π.Δ. θα τον λιθοβολούσαν, τώρα απλά προσευχόμαστε να μετανοήσει. .
Οι Νινευητες δεν έκαναν αυτό που λες .... .
t0m_dR έγραψε: .....
Τα σχετικά στο Δευτερονόμιο εδάφια, στα έδειξα, επίσης και απόψεις πατέρων για όσους ασχολούνται με αυτά χωρίς την Χάρη του Θεού. Σεβαστή η άποψη σου, αλλά χωρίς την άποψη των Πατέρων, δεν μπορείς να την θεμελιώσεις.
Τι λέει φίλε μου το Δευτερονόμιο όσους κατηγορούν δημόσια χωρίς αποδείξεις ? Παραθέστε τι λέει αυτός που κατηγορείτε , γράψτε μας και τις απόψεις σας .....Κατηγορείτε τον Και δημόσια !
Μα αποδείξτε το και αποταθείτε στον αρμόδιο κριτή ( στον λαο μα και τον επίσκοπο του στην περίπτωση αυτή ) .Η θεμελίωση της προσωπικής κατηγορίας στην ορθοδοξία φίλε μου είναι μια δικανική διαδικασία που πρέπει να παραθέτει κανείς την γνώμη αυθεντιών και εμπειρογνωμόνων μροστά σε αρμοδιο δικαστή !Ναι αν δεν εχει την εξωθεν καλή μαρτιρια ανάξιος ! Μα μη καταδικάζουμε σαν όχλος Ιερομόναχο αβασανιστα ! .Το να πούμε ότι ένας Ιερομόναχος δεν έχει την Χάρη του Θεού και δεν είναι Διδάσκαλος επειδή δεν είναι στα μέτρα του Πορφυρού είναι τραβηγμένο και ευθεία αμφισβήτηση της χειροτονίας του , του μυστήριου της Ιεροσύνης !
Η μαρτυρία της κοινής συνείδησης της εκκλησίας (και ειδικά της Θριαμβεύοντας ) αναγνωρίζει στον κάθε Ιερέα την Χάρη ,αναγνωρίζει τον κάθε Ιερέα σαν Διδάσκαλο . τουλαχιστον μεχρι αποδειξεως του εναντιου !
Η θεμελίωση της άποψης (οχι της προσωπικής κατηγορίας ) στην ορθοδοξία φίλε μου δεν είναι μια δικανική διαδικασία που πρέπει να παραθέτει κανείς την γνώμη αυθεντιών και εμπειρογνωμόνων !Και όταν τις παραθέτουμε ενδεικτικά και όχι αποδεικτικά το κάνουμε !
Εκ πίστεως , εκ συνειδήσεως η θεμελίωση της γνώμης μου !Ναι αν θέλω ενδεικτικά και όχι αποδεικτικά παραθέτω χωρία της Άγιας Γραφής και γνώμες Αγίων . Στα κείμενα των Αγίων υπάρχουν μερικές φορές αναφορές , μα όχι πάντα ! Αυθεντία και αλάνθαστο άνθρωπο δεν αναγνωρίζουμε άλλον από τον Κύριο μας Ιησού Χριστό ! ! Ούτε αναμάρτητοι ούτε αλάνθαστοι οι Άγιοι μας .. Και οι Άγιοι μας ( πχ Άγιος Αυγουστίνος και απόλυτος προορισμός ) κάνουν λάθη ...Μετρά η γνώμη των Αγίων και όχι του Αγίου !Ακόμα και στην Αγία Γραφή το να απομονώσει κανείς ένα χωριό δεν αποδεικνύει τίποτα και είναι μάλλον επικίνδυνο ! Το σύνολο μετρά .....Η μαρτύρια της κοινής συνείδησης της εκκλησίας (και ειδικά της Θριαμβεύβουσας ) μετρά ....Και η μαρτυρία της κοινής συνείδησης της εκκλησίας αναγνωρίζει στον κάθε Ιερέα την Χάρη , αναγνωρίζει τον κάθε Ιερέα σαν Διδάσκαλο μεχρι της αποδειξεως του εναντιου
όπως μαρτυρά η συνείδηση μου και ΔΕΝ ΘΑ ΣΟΥ ΠΑΡΑΘΕΣΩ ΓΝΩΜΕΣ ΠΑΤΕΡΩΝ .Γνώρισα άνθρωπο που μόνο λόγια της Γραφής είχε στα χείλη του και Γνώμες Αγίων
Έναν ! Χαρά Θεού !Και χάρισμα Θεού ! Δεν το έχω ...Δεν διδάσκω φίλε μου , ούτε επιδεικνύω τις γνώσεις μου !Συζητώ απλά .... Απλά σαν αδελφός σε αδελφούς λέω έτσι το βλέπω εσείς πως το βλέπεται ? Οι γύρω σας πως το βλέπουν ? Και φυσικά ενδιαφέρομαι και για την γνώμη των Αγίων . Και μερικές φορές ζητώ πχ Από τον Misha πέρα από την γνώμη του να με πληροφόρηση και για την γνώμη των Αγίων η τους Κανόνες και ο άνθρωπος από αγάπη το κάνει! Με χαρά διαβάζω όσους παραθέτουν γνώμες Αγίων ..Μα αν θέλουν το κάνουν ! Όχι από υποχρέωση !