Δημοσιεύτηκε: Δευ Νοέμ 26, 2007 5:04 pm
Προς Thomas15n:
Θα ήθελα και εγώ απο την πλευρά μου να σου πω τα εξής:
Έχεις δίκιο να σχολιάζεις το γεγονός πως μερικοί επίορκοι, χαρακτηρίζουν θέματα για τα οποία έχει απαντήσει Συνοδικά η Εκκλησία(και άρα υπάρχει πέρα απο προσωπικές απόψεις Αγίων επίσημη Ορθόδοξη θέση), ως "θεολογούμενα ζητήματα". Παλαιότερα στο κατα bessarion ποστ είχε γίνει μεγάλος σε μάκρος και εντάσεις διάλογος εδώ, με αφορμή την παπική του άποψη πως συγκεκριμένα θέματα είναι "θεολογούμενα".
Ωστόσο τα θέματα που βάζεις και συν αυτό να σου προσθέσω και την υποχρεωτική αγαμία των κληρικών και την παπική διάσταση της Μεταστάσεως της Θεοτόκου, είναι απαντημένα Συνοδικά Οικουμενικά ή κατα Πατριαρχείο απο την Εκκλησία. Οπότε σε τί να τοποθετηθούμε;
Μπορούμε να δημιουργήσουμε αν θέλουν και άλλοι χρήστες μια πηγή δεδομένων με θέμα "Αντιπαπικά" όπου όχι ως διαλεγόμενο ζήτημα αλλά ως επίσημη ορθόδοξη θέση να ενημερώνεται ο χρήστης μέλος ή επισκέπτης για την επίσημη άποψη τόσο των Παπικών και απο που προκύπτει και φυσικά την Επίσημη αντίδραση κα καταδίκη της Εκκλησίας.
Εκείνο που μπορώ απο την μερια μου να σχολιάσω αναφορικά με τις προαναφερόμενες αιρέσεις, μιας και δεν τίθεται θέμα ορθοδοξίας τους, είναι, πως πρακτικές της Παπικής εμποτίζουν σε καθημερινή βάση και τον χώρο των συνειδητών πιστών της Εκκλησίας ακόμα και των πιο ζηλωτών.
Για παράδειγμα εφαρμόζεται το δια Ρουμανίας μάλλον εισαγώμενο παπικό έθιμο της Γονυκλησίας την ώρα της Θείας Λειτουργίας και ειδικά την Κυριακή κατα παράβαση της Α΄ και της Πενθέκτης Οικουμενικής.
Τελούνται ενάτες νηστείες, όταν κατα πάσα πιθανότητα αυτό είναι κατάλοιπο αντιγραφής του Ισλαμικού Εθίμου της Νηστείας του μηνός Ραμαντάν.
Μιλάμε για εξιλαστήριο πυρ, όταν έχουν γίνει επικρατούσες απόψεις στον χώρο της εκκλησίας, θέσεις όπως οι τις περι σωτηρίας του μεταστάντα δια ελεημοσύνης ενώ βρίσκεται σε ενδιάμεσο τρίτο στάδιο(σας θυμίζει κάτι αυτό), απελευθερώσεως απο την φυλακή της κολάσεως και άλλων τέτοιων.
Εμένα μου θυμίζουν Παπισμό και θεωρίες περι εξιλαστηρίου πυρός.
Κατηγορείται ο Πάπας για αλάθητο όταν εμείς οι ίδιοι το δεχόμαστε στην πράξη όχι μόνο για λόγους Αγίων αλλά και για κάθε φτασμένο εντός ή εκτός εισαγωγικών, πνευματικό, ηγούμενο ή ηγουμένη που έχει εξ οφφιτσίο πλέον την δυνατότητα να ακυρώνει την Εκκλησία, τις Γραφές, τους Κανόνες.
Το Άγιο Όρος σήμερα στην σκέψη πολλών έχει αυθεντοποιηθεί, με αποτέλεσμα να βρίσκουν αφορμή και έρεισμα πολύ απο τους μοναχούς να διδασκουν "αυθεντία" απλά με τον τίτλο "Αγιορείτης". Όχι ο Θεός είναι πάντου και εν πάσει περιπτώσει συνολικά οι Μοναχοί εκτός Όρους είναι πολλοί περισσότεροι απο τους εντός. Ας μάθουμε λοιπόν να κρίνουμε όχι κατ΄ όψιν αλλα κατα την δικαία κρίση. Γιατί αλάθητο έχουμε αποκτήσει πολλοί θεολογίζοντες μηδενός εξαιρουμένου και του υποφαινομένου.
Ο Ηλίας/stratos μόνο Οικουμενιστής δεν είναι. Ωστόσο ο ζηλωτικός χώρος και πολύ απο αυτούς που αρέσκονται να λένε ότι είμαστε με τον π. "ιξ" για να μην επαναλάβω τα ονόματα που τέθηκαν στο τραπέζι και γίνει το θέμα προσωπαγές, φθάνουν σε ακρότητες, καταφέρονται κατα του Πατριάρχου και τον προκαθημένων σαν να είναι ....φάνταρα όπως εύστοχα ανέφερε ο Ηλίας και συχνά προχωρούν σε παρερμηνείες των Ιερών Κανόνων.
Στην Μητρόπολή μου, οι "ζηλωτές" εδώ έγραψαν ορθά κοφτά στον μητροπολίτη μας, ότι ή κόβεις το μνημόσυνο στον Πατριάρχη με βάσει τον ΙΕ΄ της Α & Β΄ Συνόδου, που η ακριβής εφαρμογή του είνα θεολογούμενο ζήτημα(αν και για μένα προσωπικά δεν μπορείς Πατριάρχη ή επίσκοπο μη καταδικασμένο Συνοδικά και παυμένο να του κόψεις μνημόσυνο), ή το κόβουμε εμείς.
Σημειωτέον πως ο ιερέας δεν μνημονεύει Πατριάρχη αλλα τον τοπικό επίσκοπο και εξαίρεση σε αυτό είναι η περίπτωση που τοπικός επίσκοπος είναι ο Πατριάρχης όπως στον Άθω. Τώρα τί μνημόσυνο θα κόβανε αυτοί δεν ξέρω...
Διαφωνώ με την προτροπή για μη προσωπική προσπάθεια στον αγώνα για την Ορθοδοξία. Άνθρωποι ελεύθεροι είμαστε, διαλεγόμαστε και οφείλουμε όταν μας δοθεί η αφορμή να δώσουμε την Ομολογία μας. Ωστόσο πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να την δούμε Ομολογητές ή να ομολογούμε απο αυτοπροβολή και πλάνη, μηδενός εξαιρουμένου του υποφαινομένου.
Τέλος διαφωνώ με την λογική του να πέρνουμε ως θέσφατο είτε τις γνώμες Αγίων καίτοι εξατομικευμένες, ως κανόνες ευρέου φάσματος. Αν ο άγιος Παϊσιος(ο εν Παναγούδα) για να μη γελιόμαστε δηλαδή και λέμε γέροντας, είδε κάτι αρνητικό στο Ομολογιακό του εν λόγω πιστού καλά έκανε και του την είπε. Αυτό όμως τί σημαίνει; Πως όπου μας δίδεται η αφορμή δεν πρέπει να μιλάμε, να δίνουμε την προσωπική, ασήμαντη έστω ομολογία μας, θεωρώντας ότι ό,τι και να γίνει ο Θεός οδηγεί την Εκκλησία άρα εμείς περισσεύουμε; Η Ομολογία είναι κριτήριο σωτηρίας και αυτό το γνωρίζουμε απο τον ίδιο τον Χριστό. Κανείς δεν ξέρει αν για μια δεδομένη στιγμή ο Θεός θα τον επιλέξει να γίνει κατ΄εξαίρεση ένα σκεύος εκλογής. Ο Θεός δίνει στην ανόργανη ύλη ζωή και άρα φτιάχνει αξίους και τέκνα του Αβραάμ και απο τις πέτρες, χώρια ότι εκ στόματος νηπίων και θηλαζόντων καταρτίζει αίνους.
Με εκτίμηση Κωνσταντίνος
Θα ήθελα και εγώ απο την πλευρά μου να σου πω τα εξής:
Έχεις δίκιο να σχολιάζεις το γεγονός πως μερικοί επίορκοι, χαρακτηρίζουν θέματα για τα οποία έχει απαντήσει Συνοδικά η Εκκλησία(και άρα υπάρχει πέρα απο προσωπικές απόψεις Αγίων επίσημη Ορθόδοξη θέση), ως "θεολογούμενα ζητήματα". Παλαιότερα στο κατα bessarion ποστ είχε γίνει μεγάλος σε μάκρος και εντάσεις διάλογος εδώ, με αφορμή την παπική του άποψη πως συγκεκριμένα θέματα είναι "θεολογούμενα".
Ωστόσο τα θέματα που βάζεις και συν αυτό να σου προσθέσω και την υποχρεωτική αγαμία των κληρικών και την παπική διάσταση της Μεταστάσεως της Θεοτόκου, είναι απαντημένα Συνοδικά Οικουμενικά ή κατα Πατριαρχείο απο την Εκκλησία. Οπότε σε τί να τοποθετηθούμε;
Μπορούμε να δημιουργήσουμε αν θέλουν και άλλοι χρήστες μια πηγή δεδομένων με θέμα "Αντιπαπικά" όπου όχι ως διαλεγόμενο ζήτημα αλλά ως επίσημη ορθόδοξη θέση να ενημερώνεται ο χρήστης μέλος ή επισκέπτης για την επίσημη άποψη τόσο των Παπικών και απο που προκύπτει και φυσικά την Επίσημη αντίδραση κα καταδίκη της Εκκλησίας.
Εκείνο που μπορώ απο την μερια μου να σχολιάσω αναφορικά με τις προαναφερόμενες αιρέσεις, μιας και δεν τίθεται θέμα ορθοδοξίας τους, είναι, πως πρακτικές της Παπικής εμποτίζουν σε καθημερινή βάση και τον χώρο των συνειδητών πιστών της Εκκλησίας ακόμα και των πιο ζηλωτών.
Για παράδειγμα εφαρμόζεται το δια Ρουμανίας μάλλον εισαγώμενο παπικό έθιμο της Γονυκλησίας την ώρα της Θείας Λειτουργίας και ειδικά την Κυριακή κατα παράβαση της Α΄ και της Πενθέκτης Οικουμενικής.
Τελούνται ενάτες νηστείες, όταν κατα πάσα πιθανότητα αυτό είναι κατάλοιπο αντιγραφής του Ισλαμικού Εθίμου της Νηστείας του μηνός Ραμαντάν.
Μιλάμε για εξιλαστήριο πυρ, όταν έχουν γίνει επικρατούσες απόψεις στον χώρο της εκκλησίας, θέσεις όπως οι τις περι σωτηρίας του μεταστάντα δια ελεημοσύνης ενώ βρίσκεται σε ενδιάμεσο τρίτο στάδιο(σας θυμίζει κάτι αυτό), απελευθερώσεως απο την φυλακή της κολάσεως και άλλων τέτοιων.
Εμένα μου θυμίζουν Παπισμό και θεωρίες περι εξιλαστηρίου πυρός.
Κατηγορείται ο Πάπας για αλάθητο όταν εμείς οι ίδιοι το δεχόμαστε στην πράξη όχι μόνο για λόγους Αγίων αλλά και για κάθε φτασμένο εντός ή εκτός εισαγωγικών, πνευματικό, ηγούμενο ή ηγουμένη που έχει εξ οφφιτσίο πλέον την δυνατότητα να ακυρώνει την Εκκλησία, τις Γραφές, τους Κανόνες.
Το Άγιο Όρος σήμερα στην σκέψη πολλών έχει αυθεντοποιηθεί, με αποτέλεσμα να βρίσκουν αφορμή και έρεισμα πολύ απο τους μοναχούς να διδασκουν "αυθεντία" απλά με τον τίτλο "Αγιορείτης". Όχι ο Θεός είναι πάντου και εν πάσει περιπτώσει συνολικά οι Μοναχοί εκτός Όρους είναι πολλοί περισσότεροι απο τους εντός. Ας μάθουμε λοιπόν να κρίνουμε όχι κατ΄ όψιν αλλα κατα την δικαία κρίση. Γιατί αλάθητο έχουμε αποκτήσει πολλοί θεολογίζοντες μηδενός εξαιρουμένου και του υποφαινομένου.
Ο Ηλίας/stratos μόνο Οικουμενιστής δεν είναι. Ωστόσο ο ζηλωτικός χώρος και πολύ απο αυτούς που αρέσκονται να λένε ότι είμαστε με τον π. "ιξ" για να μην επαναλάβω τα ονόματα που τέθηκαν στο τραπέζι και γίνει το θέμα προσωπαγές, φθάνουν σε ακρότητες, καταφέρονται κατα του Πατριάρχου και τον προκαθημένων σαν να είναι ....φάνταρα όπως εύστοχα ανέφερε ο Ηλίας και συχνά προχωρούν σε παρερμηνείες των Ιερών Κανόνων.
Στην Μητρόπολή μου, οι "ζηλωτές" εδώ έγραψαν ορθά κοφτά στον μητροπολίτη μας, ότι ή κόβεις το μνημόσυνο στον Πατριάρχη με βάσει τον ΙΕ΄ της Α & Β΄ Συνόδου, που η ακριβής εφαρμογή του είνα θεολογούμενο ζήτημα(αν και για μένα προσωπικά δεν μπορείς Πατριάρχη ή επίσκοπο μη καταδικασμένο Συνοδικά και παυμένο να του κόψεις μνημόσυνο), ή το κόβουμε εμείς.
Σημειωτέον πως ο ιερέας δεν μνημονεύει Πατριάρχη αλλα τον τοπικό επίσκοπο και εξαίρεση σε αυτό είναι η περίπτωση που τοπικός επίσκοπος είναι ο Πατριάρχης όπως στον Άθω. Τώρα τί μνημόσυνο θα κόβανε αυτοί δεν ξέρω...
Διαφωνώ με την προτροπή για μη προσωπική προσπάθεια στον αγώνα για την Ορθοδοξία. Άνθρωποι ελεύθεροι είμαστε, διαλεγόμαστε και οφείλουμε όταν μας δοθεί η αφορμή να δώσουμε την Ομολογία μας. Ωστόσο πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να την δούμε Ομολογητές ή να ομολογούμε απο αυτοπροβολή και πλάνη, μηδενός εξαιρουμένου του υποφαινομένου.
Τέλος διαφωνώ με την λογική του να πέρνουμε ως θέσφατο είτε τις γνώμες Αγίων καίτοι εξατομικευμένες, ως κανόνες ευρέου φάσματος. Αν ο άγιος Παϊσιος(ο εν Παναγούδα) για να μη γελιόμαστε δηλαδή και λέμε γέροντας, είδε κάτι αρνητικό στο Ομολογιακό του εν λόγω πιστού καλά έκανε και του την είπε. Αυτό όμως τί σημαίνει; Πως όπου μας δίδεται η αφορμή δεν πρέπει να μιλάμε, να δίνουμε την προσωπική, ασήμαντη έστω ομολογία μας, θεωρώντας ότι ό,τι και να γίνει ο Θεός οδηγεί την Εκκλησία άρα εμείς περισσεύουμε; Η Ομολογία είναι κριτήριο σωτηρίας και αυτό το γνωρίζουμε απο τον ίδιο τον Χριστό. Κανείς δεν ξέρει αν για μια δεδομένη στιγμή ο Θεός θα τον επιλέξει να γίνει κατ΄εξαίρεση ένα σκεύος εκλογής. Ο Θεός δίνει στην ανόργανη ύλη ζωή και άρα φτιάχνει αξίους και τέκνα του Αβραάμ και απο τις πέτρες, χώρια ότι εκ στόματος νηπίων και θηλαζόντων καταρτίζει αίνους.
Με εκτίμηση Κωνσταντίνος