YiaVi το Νότιος το είπα γιατί εσύ το δήλωσες. Αν και απ' ότι βλέπω δεν είσαι βέρος Νότιος ...

. Εμάς τι θα μας πεις τότε
Λοιπόν κι επειδή μ' αυτό ελαφρύναμε κάπως την κουβέντα αλλά οπωσδήποτε ξεφεύγουμε από το θέμα, να απαντήσω στον pariko για να επανέλθω.
Εγραψε:
"Τα αντικείμενα (λείψανα, εικόνες κλπ) δεν είναι φθαρτά από τη στιγμή που δέχονται τις άκτιστες ενέργειες του Θεού."
Τα αντικείμενα είναι απλά αντικείμενα κι όπως λες παρακάτω κατά την Δευτέρα Παρουσία όλα θα ανακαινιστούν.
"Η ύλη δηλαδή την οποία από ότι κατάλαβα την υποτιμάς."
Σε καμία περίπτωση δεν την υποτιμώ αλλά και δεν την αναβαθμίζω. Της δίνω τη θέση που πρέπει να έχει.
"ότι η σωτηρία δεν πραγματοποιείται ιδεαλιστικά και αφηρημένα αλλά απτά και συγκεκριμένα."
Πιστεύω σε πολύ συγκεκριμένα πράγματα και σε τίποτα ιδεαλιστικό. Αυτό είναι το καύχημα στην Ορθοδοξία, ότι δεν αποτελεί αμπελοφιλοσοφίες αλλά τρόπος ζωής, βίωμα.
"Επιπλέον όπως δεν μπορώ να διαχωρίσω σχολαστικά τον Σταυρό από τον Χριστό (όπως κάνουν οι Χιλιαστές), έτσι δεν μπορώ να διαχωρίσω το δοχείο που δέχτηκε τη Χάρη του Θεού από το δοχείο."
Το δεύτερο δεν το καταλαβαίνω. Δήλαδη όλα τα δοχεία είναι τα ίδια???
"Ο Γέροντας Παΐσιος αγίασε και όπως όλοι οι άγιοι δεν έχουν ανάγκη αν ο Θεός επιτρέψει ή όχι να παρουσιάσουν μετά θάνατον σημεία."
Αυτό εννοείται γιατί το αναφέρεις?
Άρα αυτό γιατί γίνεται; Μήπως για μας τους ανθρώπους; Μήπως για να ενισχύεται η πίστη μας και να ωφελούμαστε θεραπευόμενοι ψυχοσωματικά;
Φυσικά, ήδη απάντησες, για όσους το έχουν ανάγκη να πιστέψουν μέσα απ' αυτά. Και το πρόβλημα είναι τι γίνεται όταν εξαρτηθούν απ' αυτά!
Ερώτηση επομένως: αν όλα τα σώματα των Αγίων έβγαζαν δυσοσμία θα άλλαζε κάτι αυτό? Η μήπως λοιπόν με τη λογική σου και των υπολοίπων (πλην Ιωνά και Κωνσταντίνου) θα πρέπει να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι τα λείψανα των Αγίων που δεν ευωδιάζουν δείχνουν ότι είναι "κατώτεροι" και οι εικόνες του οποιοδήποτε νάου είναι "ανάξιες" για να προσευχηθεί μπροστά σ' αυτές?