Θα ήθελα να παρακαλέσω αν κάποιος μπορούσε να μου πει πως τεκμηριώνεται από κανονική άποψη το θέμα του "απορρήτου" της εξομολογήσεως. Μέχρι στιγμής το μόνο που κατόρθωσα να βρώ είναι ο ρμα Κανών της Καρθαγένης, αλλά δεν μου αρκεί. Έψαξα στο Πηδάλιο και στην Κλείδα του Παντελεήμονος Καρανικόλα αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό με την κατοχύρωση του ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την πληροφορία.
Σκαρλάτος
arianourd@hotmail.com
Απόρρητον εξομολογήσεως
Συντονιστής: Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3872
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 26, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: http://clubs.pathfinder.gr/seraphim
- Επικοινωνία:
Πως να βρεις κάτι που δεν υπάρχει ? Κατ οικονομία και για την σκληροκαρδία των ανθρώπων η αρχική δημόσια μετάνοια παίρνει “ απόρρητο “ χαρακτήρα ...Για να αποφευχθούν τα χειρότερα ....
είναι καθημερινή παραδοσιακή πρακτική κατά την γνώμη μου .
Ας πούμε ότι μετέχω ενός κυκλώματος εμπορίας παιδιών που τα σκοτώνει και πουλά τα όργανα τους.
Σε μία κρίση συνείδησης εξομολογούμε και το τι έκανα , και τα
μέλη της συμμορίας και τα σχέδια και το μέρος που κρατούνται τα παιδιά.
Όμως η μετάνοια μου δεν είναι πραγματική . Δεν βοηθώ . Δεν κάνω τίποτα ώστε να σταματήσω να εγκληματώ . Αντίθετα επανέρχομαι στα ίδια .
Ο εξομολόγος βλέπει το ένα παιδί μετά το άλλο να πέφτει Θύμα . Ξέρει και δεν μιλά.....
Το Θέλει ο Θεός ? Θέλει διάκριση το πράγμα .
Το απόρρητο κατ οικονομία υπάρχει για το πραγματικό συμφέρον του εξ ομολογούμενου και της εκκλησίας ,τότε ισχύει ,όχι για την υπόθαλψη εγκλημάτων .
Ο κανόνας που βρήκες ρυθμίζει το μη “ απόρρητο “ σε τέτοιες ακραίες και ασυνήθιστες καταστάσεις .....
Στην κρίση του Επισκόπου είναι φίλε μου .
Σε μερικές περιπτώσεις πχ αίρεσης ο ίδιος ο εξομολογούμενο δημόσια εγγράφως και υπογράφων δημοσιοποιεί την μετάνοια του .Σε άλλες πάλι όπως πχ ο Άγιος Αυγουστίνος για τους δικούς του λόγους .....
είναι καθημερινή παραδοσιακή πρακτική κατά την γνώμη μου .
Ας πούμε ότι μετέχω ενός κυκλώματος εμπορίας παιδιών που τα σκοτώνει και πουλά τα όργανα τους.
Σε μία κρίση συνείδησης εξομολογούμε και το τι έκανα , και τα
μέλη της συμμορίας και τα σχέδια και το μέρος που κρατούνται τα παιδιά.
Όμως η μετάνοια μου δεν είναι πραγματική . Δεν βοηθώ . Δεν κάνω τίποτα ώστε να σταματήσω να εγκληματώ . Αντίθετα επανέρχομαι στα ίδια .
Ο εξομολόγος βλέπει το ένα παιδί μετά το άλλο να πέφτει Θύμα . Ξέρει και δεν μιλά.....
Το Θέλει ο Θεός ? Θέλει διάκριση το πράγμα .
Το απόρρητο κατ οικονομία υπάρχει για το πραγματικό συμφέρον του εξ ομολογούμενου και της εκκλησίας ,τότε ισχύει ,όχι για την υπόθαλψη εγκλημάτων .
Ο κανόνας που βρήκες ρυθμίζει το μη “ απόρρητο “ σε τέτοιες ακραίες και ασυνήθιστες καταστάσεις .....
Στην κρίση του Επισκόπου είναι φίλε μου .
Σε μερικές περιπτώσεις πχ αίρεσης ο ίδιος ο εξομολογούμενο δημόσια εγγράφως και υπογράφων δημοσιοποιεί την μετάνοια του .Σε άλλες πάλι όπως πχ ο Άγιος Αυγουστίνος για τους δικούς του λόγους .....