Ψυχοφελή μηνύματα...
Συντονιστής: Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 36635
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
- Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
«Πῶς τὸ σκοτάδι γίνεται φῶς, κατὰ τὸν Ἅγιον Πορφύριον»
https://www.youtube.com/watch?v=3uxJdwX ... omRzcyBYbI
π. Χαρ.Λίβυος Παπαδόπουλος
https://www.youtube.com/watch?v=3uxJdwX ... omRzcyBYbI
π. Χαρ.Λίβυος Παπαδόπουλος
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 36635
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
- Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
Μια από τις πολλές αιτίες που ως άνθρωποι απογοητευόμαστε, όταν περνάμε δοκιμασίες και δυσκολίες στην ζωή μας, είναι το γεγονός ότι η μερικότητα μας, δεν μας επιτρέπει να δούμε ή να κατανοήσουμε αυτό που μας συμβαίνει με όρους του αύριο. Δηλαδή επειδή δεν βλέπουμε την καθολικότητα της αλήθειας, δεν μπορούμε να εξηγήσουμε αυτά που μας συμβαίνουν και μάλιστα εκείνα που ματώνουν την ύπαρξη μας. Ο Θεός όμως γνωρίζει το χθες, το σήμερα και κυρίως το αύριο μας. Δηλαδή δεν μας κρίνει σύμφωνα με αυτό που είμαστε αλλά με την γνώση εκείνου που θα γίνουμε. Οπότε επιτρέπει(δεν διαμορφώνει) μια δοκιμασία που ανθρωπίνως φαίνεται ακατανόητη και συνήθως μας φέρει αγανάκτηση, αλλά που Εκείνος γνωρίζει ότι αυτή η εμπειρία και η γνώση, είναι απαραίτητη για το αύριο μας. Είναι η βάση πάνω στην οποία θα κτίσουμε όχι εκείνο που είμαστε αλλα εκείνο που θα γίνουμε.
Σε μια όμορφη τηλεοπτική σειρά κανείς δεν γνωρίζει το τέλος, βλέπει μονάχα επεισόδια. Ας ζήσουμε λοιπόν όλα τα επεισόδια της ζωής μας, και αυτά που γελάσαμε και εκείνα που κλάψαμε, σε σχέση και εμπιστοσύνη με τον Θεό, και ας γράψουμε μαζί Του, το πιο όμορφο φινάλε....
π. Χαρ. Λίβυος Παπαδόπουλος
Σε μια όμορφη τηλεοπτική σειρά κανείς δεν γνωρίζει το τέλος, βλέπει μονάχα επεισόδια. Ας ζήσουμε λοιπόν όλα τα επεισόδια της ζωής μας, και αυτά που γελάσαμε και εκείνα που κλάψαμε, σε σχέση και εμπιστοσύνη με τον Θεό, και ας γράψουμε μαζί Του, το πιο όμορφο φινάλε....
π. Χαρ. Λίβυος Παπαδόπουλος
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25049
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
«Αληθινή νηστεία δεν είναι μόνο να δαμάζουμε το σώμα, αλλά και να στερούμαστε, τρέφοντας τον φτωχό».
Αγ. Σεραφείμ του Σάρωφ
Αγ. Σεραφείμ του Σάρωφ
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
- Αναστάσιος
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1909
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 24, 2018 4:18 pm
- Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
«Δώσε ψωμί και πάρε Παράδεισο. Δώσε μικρά και πάρε μεγάλα. Δώσε θνητά και πάρε αθάνατα. Λύτρο της ψυχής είναι η ελεημοσύνη».
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 36635
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
- Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
Εάν πράττουμε το δίκαιο,
αυτό μοιάζει σαν να προσφέρουμε θυσία (και λογική λατρεία)
στον Θεό.
Μέγας Αθανάσιος
αυτό μοιάζει σαν να προσφέρουμε θυσία (και λογική λατρεία)
στον Θεό.
Μέγας Αθανάσιος
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 36635
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
- Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ (Από αρχείο)
Ἡ σημερινὴ τρίτη Κυριακὴ τοῦ Τριωδίου εἶναι ἀφιερωμένη στὸ φοβερότερο γεγονὸς τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας, ποὺ εἶναι ἡ μέλλουσα Κρίση, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ ἀποτελέσει ἀπαραίτητο προβληματισμὸ τῶν πιστῶν κατ’ αὐτὴν τὴν ἀγωνιστικὴ περίοδο.
Ἡ μέλλουσα Κρίση εἶναι θεμελιώδης πίστη τῆς χριστιανικῆς μας διδασκαλίας, ἡ ὁποία θὰ ἐπισυμβεῖ στὸ τέλος αὐτοῦ τοῦ πρόσκαιρου κόσμου καὶ περιγράφεται μὲ σαφήνεια στὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Ματθαίου, ποὺ σήμερα ἀναγνώσαμε.
Ὁ Κύριος, λίγο πρὶν τὸ πάθος Του, μιλῶντας γιὰ τὰ ἔσχατα τῆς ἱστορίας καὶ τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου εἶπε πώς, ὅταν ἔρθει ὁ Ἴδιος στὴ Δεύτερη καὶ φοβερὴ παρουσία Του, θὰ ἐπισφραγίσει μὲ τὴν δίκαιη κρίση καὶ ἐνέργειά Του τὸ μυστήριο τῆς θείας οἰκονομίας.
Τὸ φιλάνθρωπο πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ θὰ γίνει τὴν ἡμέρα ἐκείνη δικαιόκριτο καὶ ἀποκαλυπτικό. Στὴν ἐμφάνισή Του θὰ συντριβοῦν ἡ γῆ καὶ ὁ οὐρανός, θά σεισθοῦν τὰ θεμέλια τῆς γῆς ἀπὸ τὴν παρουσία τοῦ Υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ αὐτὴ τὴ φορὰ δὲν θὰ ἔλθει ἀδύναμος καὶ ταπεινὸς ἀλλὰ «μετὰ δυνάμεως καὶ δόξης πολλῆς». Δὲν θὰ ζητήσει τότε ὁ Χριστὸς ἀπὸ τοὺς κρινόμενους οὔτε νηστεῖες οὔτε ἀγρυπνίες οὔτε γονυκλισίες ἀλλὰ πόση ἀγάπη ἔδειξαν. Χωρὶς αὐτὴν καταντοῦν ὅλα τύποι ἀνώφελοι, ποὺ δὲν ἁγιάζουν τὸν πιστό.
Ὁ Κύριος ἑστιάζει στὴ φιλάνθρωπη καρδιά, γιατὶ ἀπ’ αὐτὴν ἐξαρτῶνται οἱ ὑπόλοιπες ἀρετές. Ὅποιος ἀγαπᾶ τὸν συνάνθρωπο, ἐκεῖνος λατρεύει οὐσιαστικὰ τὸν Θεό. Ὁ ἐλεήμων εἶναι δίκαιος καὶ ἐνάρετος, ὁ δὲ ἀφιλάνθρωπος εἶναι παραβάτης καὶ ἁμαρτωλός. Γι’ αὐτὸ ὁ Κύριος ἔθεσε ὡς κριτήριο τὴν ἀγάπη, γιατὶ ἀπὸ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ τὸν πλησίον «….ὅλος ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆται κρέμανται».
Μὲ βάση, λοιπόν, τὴν ἀγάπη θὰ μᾶς κρίνει λέγοντας «κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν» ἢ «πορεύεσθε ἀπ’ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ ἐξώτερον».
Ἑπομένως ἡ μέλλουσα κρίση καὶ ἀνταπόδοση εἶναι συνέπεια καὶ ἀπόρροια τῆς ἐπίγειας συμπεριφορᾶς τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλὰ καὶ ἀπόδοση τῆς ὁριστικῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ. Τῆς δικαιοσύνης ἐκείνης, ἡ ὁποία θὰ ἀποκαταστήσει ἀσφαλῶς τὸ κακὸ ποὺ διέφυγε ἀπὸ τὴν κρίση τῶν ἀνθρώπων. Ἀλλ’ εἶναι καὶ ἀπαίτηση τῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ, ποὺ θὰ ἀνταμείψει τοὺς ἀνθρώπους ἐκείνους, τοὺς ὁποίους ὄχι μόνον δὲν κατόρθωσε νὰ ἀνταμείψει ἡ δικαιοσύνη τῶν ἀνθρώπων, ἀλλ’ ἴσως καὶ νὰ ἀδίκησε.
Εἶναι ὁπωσδήποτε ἀτελὴς ἡ ἀπονομὴ τῆς ἀνθρώπινης δικαιοσύνης. Πράγματα καὶ καταστάσεις ποὺ ἐξυπηρέτησαν σκοπιμότητες σ’ αὐτὸν τὸν κόσμο, νὰ εἴμαστε βέβαιοι ὅτι δὲν θὰ περάσουν ἀπαρατήρητα καὶ ἄκριτα ἀπὸ τὸ κριτήριο τοῦ ζῶντος Θεοῦ.
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, αὐτὴ τὴν ἀναπόφευκτη κρίση μᾶς ὑπενθυμίζει ἡ Ἐκκλησία τὶς ἡμέρες αὐτές.
Ὅσοι παραβλέπουμε καὶ περιφρονοῦμε τοὺς ἐλαχίστους ἀδελφούς, νὰ ἔχουμε τὴν βεβαιότητα ὅτι παραβλέπουμε καὶ περιφρονοῦμε τὸν Ἴδιο τὸν Χριστό. Ἡ λειτουργικὴ αὐτὴ χρονικὴ περίοδος τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι ὁ εὐπρόσδεκτος καιρός, γιὰ νὰ γίνουμε εὔσπλαχνοι, ἐλεήμονες, καταδεκτικοὶ μπροστὰ στὸν ἀνθρώπινο πόνο ποὺ πλεονάζει στὶς μέρες μας. Ἀσθενεῖς, ἄποροι, μετανάστες, φτωχὰ παιδιά, γέροντες περιμένουν ἕναν καλὸ λόγο, μιὰ ἐπίσκεψη, τὴν ἐλάχιστη φροντίδα, ἀκόμη καὶ ἕνα χαμόγελο ποὺ μπορεῖ καὶ ζεσταίνει τὴν καρδιά. Αὐτοὶ οἱ ἐλάχιστοι κυριολεκτικὰ μᾶς σπρώχνουν στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ὅσες καὶ ἂν εἶναι οἱ δυσκολίες τῶν προβλημάτων τῆς ζωῆς, ὅση καὶ ἂν εἶναι ἡ ζάλη καὶ ἡ πίεση τῶν μεριμνῶν τοῦ βίου μας, δὲν χρειαζόμαστε χρήματα, γιὰ νὰ κερδίσουμε τὴν αἰωνιότητα. Ἡ ἔμπρακτη ἀγάπη θὰ μᾶς κάνει νὰ ἀκούσουμε τὴ φωνὴ τοῦ Κυρίου: «Δεῦτε οἱ εὐλογημένοι τοῦ Πατρός μου κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν Βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου».
Ἀμήν.
imml.gr
Ἡ σημερινὴ τρίτη Κυριακὴ τοῦ Τριωδίου εἶναι ἀφιερωμένη στὸ φοβερότερο γεγονὸς τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας, ποὺ εἶναι ἡ μέλλουσα Κρίση, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ ἀποτελέσει ἀπαραίτητο προβληματισμὸ τῶν πιστῶν κατ’ αὐτὴν τὴν ἀγωνιστικὴ περίοδο.
Ἡ μέλλουσα Κρίση εἶναι θεμελιώδης πίστη τῆς χριστιανικῆς μας διδασκαλίας, ἡ ὁποία θὰ ἐπισυμβεῖ στὸ τέλος αὐτοῦ τοῦ πρόσκαιρου κόσμου καὶ περιγράφεται μὲ σαφήνεια στὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Ματθαίου, ποὺ σήμερα ἀναγνώσαμε.
Ὁ Κύριος, λίγο πρὶν τὸ πάθος Του, μιλῶντας γιὰ τὰ ἔσχατα τῆς ἱστορίας καὶ τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου εἶπε πώς, ὅταν ἔρθει ὁ Ἴδιος στὴ Δεύτερη καὶ φοβερὴ παρουσία Του, θὰ ἐπισφραγίσει μὲ τὴν δίκαιη κρίση καὶ ἐνέργειά Του τὸ μυστήριο τῆς θείας οἰκονομίας.
Τὸ φιλάνθρωπο πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ θὰ γίνει τὴν ἡμέρα ἐκείνη δικαιόκριτο καὶ ἀποκαλυπτικό. Στὴν ἐμφάνισή Του θὰ συντριβοῦν ἡ γῆ καὶ ὁ οὐρανός, θά σεισθοῦν τὰ θεμέλια τῆς γῆς ἀπὸ τὴν παρουσία τοῦ Υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ αὐτὴ τὴ φορὰ δὲν θὰ ἔλθει ἀδύναμος καὶ ταπεινὸς ἀλλὰ «μετὰ δυνάμεως καὶ δόξης πολλῆς». Δὲν θὰ ζητήσει τότε ὁ Χριστὸς ἀπὸ τοὺς κρινόμενους οὔτε νηστεῖες οὔτε ἀγρυπνίες οὔτε γονυκλισίες ἀλλὰ πόση ἀγάπη ἔδειξαν. Χωρὶς αὐτὴν καταντοῦν ὅλα τύποι ἀνώφελοι, ποὺ δὲν ἁγιάζουν τὸν πιστό.
Ὁ Κύριος ἑστιάζει στὴ φιλάνθρωπη καρδιά, γιατὶ ἀπ’ αὐτὴν ἐξαρτῶνται οἱ ὑπόλοιπες ἀρετές. Ὅποιος ἀγαπᾶ τὸν συνάνθρωπο, ἐκεῖνος λατρεύει οὐσιαστικὰ τὸν Θεό. Ὁ ἐλεήμων εἶναι δίκαιος καὶ ἐνάρετος, ὁ δὲ ἀφιλάνθρωπος εἶναι παραβάτης καὶ ἁμαρτωλός. Γι’ αὐτὸ ὁ Κύριος ἔθεσε ὡς κριτήριο τὴν ἀγάπη, γιατὶ ἀπὸ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ τὸν πλησίον «….ὅλος ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆται κρέμανται».
Μὲ βάση, λοιπόν, τὴν ἀγάπη θὰ μᾶς κρίνει λέγοντας «κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν» ἢ «πορεύεσθε ἀπ’ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ ἐξώτερον».
Ἑπομένως ἡ μέλλουσα κρίση καὶ ἀνταπόδοση εἶναι συνέπεια καὶ ἀπόρροια τῆς ἐπίγειας συμπεριφορᾶς τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλὰ καὶ ἀπόδοση τῆς ὁριστικῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ. Τῆς δικαιοσύνης ἐκείνης, ἡ ὁποία θὰ ἀποκαταστήσει ἀσφαλῶς τὸ κακὸ ποὺ διέφυγε ἀπὸ τὴν κρίση τῶν ἀνθρώπων. Ἀλλ’ εἶναι καὶ ἀπαίτηση τῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ, ποὺ θὰ ἀνταμείψει τοὺς ἀνθρώπους ἐκείνους, τοὺς ὁποίους ὄχι μόνον δὲν κατόρθωσε νὰ ἀνταμείψει ἡ δικαιοσύνη τῶν ἀνθρώπων, ἀλλ’ ἴσως καὶ νὰ ἀδίκησε.
Εἶναι ὁπωσδήποτε ἀτελὴς ἡ ἀπονομὴ τῆς ἀνθρώπινης δικαιοσύνης. Πράγματα καὶ καταστάσεις ποὺ ἐξυπηρέτησαν σκοπιμότητες σ’ αὐτὸν τὸν κόσμο, νὰ εἴμαστε βέβαιοι ὅτι δὲν θὰ περάσουν ἀπαρατήρητα καὶ ἄκριτα ἀπὸ τὸ κριτήριο τοῦ ζῶντος Θεοῦ.
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, αὐτὴ τὴν ἀναπόφευκτη κρίση μᾶς ὑπενθυμίζει ἡ Ἐκκλησία τὶς ἡμέρες αὐτές.
Ὅσοι παραβλέπουμε καὶ περιφρονοῦμε τοὺς ἐλαχίστους ἀδελφούς, νὰ ἔχουμε τὴν βεβαιότητα ὅτι παραβλέπουμε καὶ περιφρονοῦμε τὸν Ἴδιο τὸν Χριστό. Ἡ λειτουργικὴ αὐτὴ χρονικὴ περίοδος τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι ὁ εὐπρόσδεκτος καιρός, γιὰ νὰ γίνουμε εὔσπλαχνοι, ἐλεήμονες, καταδεκτικοὶ μπροστὰ στὸν ἀνθρώπινο πόνο ποὺ πλεονάζει στὶς μέρες μας. Ἀσθενεῖς, ἄποροι, μετανάστες, φτωχὰ παιδιά, γέροντες περιμένουν ἕναν καλὸ λόγο, μιὰ ἐπίσκεψη, τὴν ἐλάχιστη φροντίδα, ἀκόμη καὶ ἕνα χαμόγελο ποὺ μπορεῖ καὶ ζεσταίνει τὴν καρδιά. Αὐτοὶ οἱ ἐλάχιστοι κυριολεκτικὰ μᾶς σπρώχνουν στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ὅσες καὶ ἂν εἶναι οἱ δυσκολίες τῶν προβλημάτων τῆς ζωῆς, ὅση καὶ ἂν εἶναι ἡ ζάλη καὶ ἡ πίεση τῶν μεριμνῶν τοῦ βίου μας, δὲν χρειαζόμαστε χρήματα, γιὰ νὰ κερδίσουμε τὴν αἰωνιότητα. Ἡ ἔμπρακτη ἀγάπη θὰ μᾶς κάνει νὰ ἀκούσουμε τὴ φωνὴ τοῦ Κυρίου: «Δεῦτε οἱ εὐλογημένοι τοῦ Πατρός μου κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν Βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου».
Ἀμήν.
imml.gr
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 36635
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
- Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
Μερικές ψυχές βρίσκονται (μετά τις σαράντα ημέρες) σε μια κατάσταση πρόγευσης της αιώνιας αγαλλίασης και μακαριότητας, ενώ άλλες σε μια κατάσταση τρόμου εξαιτίας των αιωνίων μαρτυρίων τα οποία θα υποστούν πλήρως μετά την Τελική Κρίση.
Μέχρι τότε εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της κατάστασής τους, ιδιαιτέρως μέσω της υπέρ αυτών προσφοράς της Αναίμακτης Θυσίας (μνημόσυνο στη Θεία Λειτουργία), και παρομοίως μέσω άλλων προσευχών.
Τα οφέλη της προσευχής, τόσο της κοινής όσο και της ατομικής για τις ψυχές που βρίσκονται στην κόλαση,
έχουν περιγραφεί σε πολλούς βίους Αγίων και ασκητών καθώς και σε Πατερικά κείμενα.
Στο βίο της μάρτυρος του 3ου αιώνα Περπέτουας, για παράδειγμα...
διαβάζουμε ότι η κατάσταση της ψυχής του αδελφού της Δεινοκράτη, της αποκαλύφθηκε με την εικόνα μιας στέρνας γεμάτης νερό, η οποία ήταν όμως τόσο ψηλά...
που δεν μπορούσε να τη φτάσει από τον ρυπαρό, καυτό τόπο όπου ήταν περιορισμένος.
Χάρη στην ολόθερμη προσευχή της Περπέτουας επί μία ολόκληρη ημέρα και νύχτα, ο Δεινοκράτης έφτασε τη στέρνα...
και τον είδε να βρίσκεται σε έναν φωτεινό τόπο.
Από αυτό η Περπέτουα κατάλαβε, ότι ο αδελφός της είχε απελευθερωθεί από τα δεινά της κολάσεως...
Από το βιβλίο του π. Σεραφείμ Ρόουζ: "H Ψυχή μετά το Θάνατο"
Μέχρι τότε εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της κατάστασής τους, ιδιαιτέρως μέσω της υπέρ αυτών προσφοράς της Αναίμακτης Θυσίας (μνημόσυνο στη Θεία Λειτουργία), και παρομοίως μέσω άλλων προσευχών.
Τα οφέλη της προσευχής, τόσο της κοινής όσο και της ατομικής για τις ψυχές που βρίσκονται στην κόλαση,
έχουν περιγραφεί σε πολλούς βίους Αγίων και ασκητών καθώς και σε Πατερικά κείμενα.
Στο βίο της μάρτυρος του 3ου αιώνα Περπέτουας, για παράδειγμα...
διαβάζουμε ότι η κατάσταση της ψυχής του αδελφού της Δεινοκράτη, της αποκαλύφθηκε με την εικόνα μιας στέρνας γεμάτης νερό, η οποία ήταν όμως τόσο ψηλά...
που δεν μπορούσε να τη φτάσει από τον ρυπαρό, καυτό τόπο όπου ήταν περιορισμένος.
Χάρη στην ολόθερμη προσευχή της Περπέτουας επί μία ολόκληρη ημέρα και νύχτα, ο Δεινοκράτης έφτασε τη στέρνα...
και τον είδε να βρίσκεται σε έναν φωτεινό τόπο.
Από αυτό η Περπέτουα κατάλαβε, ότι ο αδελφός της είχε απελευθερωθεί από τα δεινά της κολάσεως...
Από το βιβλίο του π. Σεραφείμ Ρόουζ: "H Ψυχή μετά το Θάνατο"
- Αναστάσιος
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1909
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 24, 2018 4:18 pm
- Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
«Ο Θεός μας ακούει κι όταν σωπαίνουμε».
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25049
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
«Θέλεις να κατακτήσεις τον Παράδεισο; Απόκτησε υπομονή, απόκτησε ταπεινοφροσύνη και θα τον βρεις μέσα σου».
Αγ. Ιω. Χρυσόστομος
Αγ. Ιω. Χρυσόστομος
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 36635
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
- Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ
Re: Ψυχοφελή μηνύματα...
Η αλήθεια είναι ότι θα ήταν ιδιαιτέρως βολικό για όλους μας, εάν ο Θεός έβαζε ως κριτήριο της σωτηρίας μας, την νηστεία, την προσευχή, τον κανόνας μας, τις ακολουθίες που μετείχαμε ή τις ομιλίες που ακούσαμε, τα θρησκευτικά βιβλία που διαβάσαμε ή τα μοναστήρια και τους Γεροντάδες που επισκεφτήκαμε; Άλλωστε όλα τα παραπάνω μπορούν κάλλιστα σε λανθάνουσα μορφή, να αποτελέσουν πράξεις αλαζονείας και έπαρσης, μια και ισχυροποιούν το "εγώ" μας με κατορθώματα και επιτεύξεις.
Όμως δεν θα γίνει αυτό. Ο Χριστός στο Ευαγγέλιο του μας ξεκαθαρίζει απόλυτα, ότι η κρίσης Του θα πραγματωθεί στο πρόσωπο του αδύναμου, μη αξιαγάπητου, αναγκεμένου και δυσκολεμένου συνανθρώπου μας. Το κριτήριο της σωτηρία θα είναι η αγάπη.
Ο παράδεισος είναι ο χώρος κοινωνίας του ανθρώπου με τον Θεό, στον οποίο θα μετέχουν εκείνοι των οποίων η καρδιά θέλησε και μπόρεσε να αγαπήσει. Η επιείκεια, η αποδοχή, η συμπερίληψη, η ενσυναίσθηση του πάσχοντος πλησίον μας, η κοινωνία και το μοίρασμα των καημών και αναγκών των συνανθρώπων μας, γίνεται η νοερά κλίμακα δια της οποίας η Χάρης του Θεού εισέρχεται στην ύπαρξη μας, φέροντας χαρά, ειρήνη, αγαλλίαση και πληρότητα ζωής.
Θυμάμαι τώρα ένα ωραίο περιστατικό από την ζωή του Γέροντος Ιωσήφ Βατοπεδινού, που αναφέρει οτι την εποχή που βρισκόταν, στην Νέα Σκήτη του Αγίου Όρους μαζί με την συνοδεία του, ένας νέος μοναχός τον είδε έξω από το κελί του ξαπλωμένο στο έδαφος να τρίβει ένα κομμάτι ψωμί ταΐζοντας μυρμήγκια, τα οποία είχαν κάνει στο σημείο αυτό μια φωλιά. «Τι κάνεις εκεί Γέροντα τον ρώτησε», για να λάβει την απάντηση, «ε.. τι κάνω, καλλιεργώ την συμπάθεια…». Αυτή λοιπόν η συμπάθεια και αγάπη προς τον κάθε άνθρωπο, ζώο, φυτό, δέντρο και πάσα την κτίση, θα αποτελέσει το κριτήριο της σωτηρία μας.
Άλλωστε ας ξεχνάμε ότι η κόλαση ποτέ δεν είναι τιμωρία του Θεού, αλλά καταστροφική αυτοεξορία του ανθρώπου, που αρνείται να αγαπήσει και να μετέχει στην χαρά της ζωής. Γιατί αυτή ακριβώς είναι η κόλαση, να μην μπορείς να χαρείς και να αγαπήσεις….
π. Χαρ. λίβυος Παπαδόπουλος
Όμως δεν θα γίνει αυτό. Ο Χριστός στο Ευαγγέλιο του μας ξεκαθαρίζει απόλυτα, ότι η κρίσης Του θα πραγματωθεί στο πρόσωπο του αδύναμου, μη αξιαγάπητου, αναγκεμένου και δυσκολεμένου συνανθρώπου μας. Το κριτήριο της σωτηρία θα είναι η αγάπη.
Ο παράδεισος είναι ο χώρος κοινωνίας του ανθρώπου με τον Θεό, στον οποίο θα μετέχουν εκείνοι των οποίων η καρδιά θέλησε και μπόρεσε να αγαπήσει. Η επιείκεια, η αποδοχή, η συμπερίληψη, η ενσυναίσθηση του πάσχοντος πλησίον μας, η κοινωνία και το μοίρασμα των καημών και αναγκών των συνανθρώπων μας, γίνεται η νοερά κλίμακα δια της οποίας η Χάρης του Θεού εισέρχεται στην ύπαρξη μας, φέροντας χαρά, ειρήνη, αγαλλίαση και πληρότητα ζωής.
Θυμάμαι τώρα ένα ωραίο περιστατικό από την ζωή του Γέροντος Ιωσήφ Βατοπεδινού, που αναφέρει οτι την εποχή που βρισκόταν, στην Νέα Σκήτη του Αγίου Όρους μαζί με την συνοδεία του, ένας νέος μοναχός τον είδε έξω από το κελί του ξαπλωμένο στο έδαφος να τρίβει ένα κομμάτι ψωμί ταΐζοντας μυρμήγκια, τα οποία είχαν κάνει στο σημείο αυτό μια φωλιά. «Τι κάνεις εκεί Γέροντα τον ρώτησε», για να λάβει την απάντηση, «ε.. τι κάνω, καλλιεργώ την συμπάθεια…». Αυτή λοιπόν η συμπάθεια και αγάπη προς τον κάθε άνθρωπο, ζώο, φυτό, δέντρο και πάσα την κτίση, θα αποτελέσει το κριτήριο της σωτηρία μας.
Άλλωστε ας ξεχνάμε ότι η κόλαση ποτέ δεν είναι τιμωρία του Θεού, αλλά καταστροφική αυτοεξορία του ανθρώπου, που αρνείται να αγαπήσει και να μετέχει στην χαρά της ζωής. Γιατί αυτή ακριβώς είναι η κόλαση, να μην μπορείς να χαρείς και να αγαπήσεις….
π. Χαρ. λίβυος Παπαδόπουλος