Σελίδα 1 από 2
Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 12:09 pm
από cloaca
Ήθελα να ρωτήσω την άποψη σας σχετικά με την αποφυγή της τεκνογονίας
Ευχαριστώ.
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 12:18 pm
από ψυχουλα
λοιπον ρωτησα σημερα τον πνευματικο μου για αυτό! μου ειπε οτι αν ενα ζευγαρι βλεπει πως δε θα μπορεσει να ανταπεξελθει και να στηριξει το μεγαλωμα ενος παιδιου με κινδυνο να το αφησει στο τελος σε κανενα ιδρυμα επιτρεπεται να αποφύγει την τεκνογονία.
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 12:29 pm
από cloaca
Εάν σε ένα ζευγάρι ο ένας από τους δύο άν θέλει να περάσει κάποιο διάστημα πρώτα και μετά να πάνε για άλλο παιδί ,σε αυτό το διάστημα θα πρέπει να απέχει το ζευγάρι?
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 12:46 pm
από ψυχουλα
εννοεις οτι η συνευρεση πρεπει να γινεται μονο οταν εχει σκοπο την τεκνογονια; οχι, γιατι αν για παραδειγμα η γυναικα αρνειται τη συνευρεση ενω ο αντρας τη ζητα και τελικα η αρνηση τον σπρωξει στη μοιχεια εχει και η γυναικα του αμαρτια. αλλωστε ο γαμος γινεται και για να μην τιθεται σε κινδυνο ο αντρας ή η γυναικα να πεσουν στο αμαρτημα της πορνειας. αν βλεπεις δηλαδη οτι δε μπορεις να παραμεινεις παρθενος ειναι καλυτερα να παντρευεσαι ωστε οταν εχεις επιθυμια να την ικανοποιεις και να μη πορνευεις το σωμα σου
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 12:55 pm
από aposal
cloaca έγραψε:Εάν σε ένα ζευγάρι ο ένας από τους δύο άν θέλει να περάσει κάποιο διάστημα πρώτα και μετά να πάνε για άλλο παιδί ,σε αυτό το διάστημα θα πρέπει να απέχει το ζευγάρι?
Κατά την άποψή μου η αποφυγή της τεκνοποιίας είναι αμαρτία. Το ζευγάρι εφόσον παντρευτεί και έχει σχέσεις ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιεί καμία μέθοδο αντισύλληψης. Ο Θεός, που δίνει τις ζωές, είναι Αυτός που θα αποφασίσει πότε και αν θα έρθει το παιδί, όπως και το πόσα παιδιά θα γεννηθούν σε μια οικογένεια.
Παραθέτω σχετικά αποσπάσματα :
Αποσπάσματα από το βιβλίο του Κλείτου Ιωαννίδη : «Ο ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ - Μαρτυρίες και εμπειρίες».
Στο μοναχό Νικόδημο Μπιλάλη είπε :
-Θα τους λες να μην αποφεύγουν τα παιδιά. Μέγα αμάρτημα το να αποφεύγουν να κάνουν παιδιά. Πολύ καλά κάνεις που ασχολείσαι με το έργο αυτό. Να συνεχίσεις να τους λες ότι δεν επιτρέπεται η αποφυγή τεκνοποιίας, γιατί είναι μέγα αμάρτημα.
-
Όλοι μου λένε τώρα που είμαι στην αρχή της εγκυμοσύνης, να κάνω την προγεννητική εξέταση για να είμαι σίγουρη ότι δεν θα φέρω στον κόσμο ένα μογγολικό παιδί, ή με οποιαδήποτε άλλη αναπηρία.
-Κι ύστερα τι θα κάνεις; Έκτρωση; Άμα κάνεις τέτοιο πράγμα να μην μου ξαναζητήσεις συμβουλή, γιατί δεν θα έχω τίποτα πια να σου πω.
Αποσπάσματα από το βιβλίο του μοναχού Αγάπιου με τίτλο : “Θεϊκή φλόγα».
Έλεγε σ’ έναν παιδίατρο :
-Να λες στις μητέρες να το νοιώθουν πόσο πολύ τις τίμησε ο Θεός, που τις αξίωσε να γίνουν μητέρες. Από τη στιγμή που φέρουν μέσα τους το συλληφθέν έμβρυο, έχουν μια δεύτερη ζωή. Να μιλούν στο παιδί τους, να το χαϊδεύουν επάνω από την κοιλιά τους. Το έμβρυο τα αισθάνεται τα μυστικά αυτά. Τα άγια συναισθήματα της μάνας και η άγια ζωή της, αγιάζουν το παιδί της από την ώρα της συλλήψεώς του ακόμη. Τα ίδια ισχύουν και για τον πατέρα.
Αποσπάσματα από το βιβλίο «Σκεύος εκλογής» του ιερομονάχου Χριστόδουλου Αγιορείτου
Πάρα πολλά ζευγάρια τα απασχολούσε το πρόβλημα των παιδιών. Άλλοι είχαν κάποιο πρόβλημα και δεν έκαναν παιδιά κι είχαν λογισμό να υιοθετήσουν ένα ξένο παιδί, άλλοι σκεφτόντουσαν να κάνουν ένα, το πολύ δύο παιδιά και μετά να παίρνουν προφυλάξεις για να μην κάνουν άλλα, ενώ άλλοι έβαζαν σκοπό τους να αποκτήσουν πολλά παιδιά. Συχνά λοιπόν, οι οικογενειάρχες ζητούσαν από τον Γέροντα τη συμβουλή του και σ’ αυτό το ζήτημα.
Ο Γέροντας τους τόνιζε ότι πρέπει να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Θεού και να μην βάζουν ανθρώπινο πρόγραμμα, γιατί τα παιδιά τα δίνει ο Θεός. Εκείνος είναι ο μόνος που ξέρει αν θα δώσει, πότε θα δώσει και πόσα παιδιά θα δώσει. Κανένας άλλος. Μερικοί, έλεγε ο Γέροντας, προφασίζονται ότι έτσι όπως έγινε η ζωή δύσκολη, ένα παιδί με το ζόρι και με πολλές δυσκολίες το μεγαλώνουν, γι’ αυτό προφυλάσσονται, για να μην κάνουν άλλο παιδί. Αυτό όμως είναι μεγάλη αμαρτία, γιατί έτσι δείχνουν ότι οι ίδιοι κανονίζουν πιο καλά τα πράγματα απ’ ό,τι ο Θεός. Είναι υπερήφανοι και υποτιμούν την πάνσοφη πρόνοια του Θεού. Ο Θεός βλέπει και την ψυχική και την οικονομική τους κατάσταση και πολλά άλλα, τα οποία ούτε βλέπουμε ούτε γνωρίζουμε ότι υπάρχουν. Αν λοιπόν τα οικονομικά της οικογένειας είναι πενιχρά και ίσα – ίσα που φτάνουν για να συντηρήσουν ένα παιδί, η λύση δεν είναι να φοβούνται μην κάνουν άλλο και να το αποφεύγουν, κι έτσι να αντιστέκονται στο θέλημα του Θεού, αλλά μα πιστεύουν ότι αν ο καλός μας Θεός θέλει να φέρει κι άλλο, ή κι άλλα παιδιά στον κόσμο Εκείνος που «οίδε γαρ ων χρείαν έχομεν προ του ημάς αιτήσαι Αυτόν» θα φροντίσει και για την ενίσχυση των οικονομικών της.
Έτσι συμβούλευε όσους τον ρωτούσαν για τα ζητήματα αυτά και συνέχιζε :
«Ο Θεός είναι Εκείνος, ο οποίος πρέπει να καθορίζει τον αριθμό των παιδιών σε μια οικογένεια. Ο Θεός δεν είναι αδιάκριτος και κακός. Μόλις δει ότι δεν αντέχουμε άλλο, θα σταματήσει και τα παιδιά».
Μια φορά ήταν ένας πατέρας και είχε επτά παιδιά και δύσκολα τα έβγαζε πέρα. Όμως παρ’ όλα αυτά δεν κάμφθηκε και δεν έπαιρνε καμία προφύλαξη, για να μην κάνει άλλα. «Θα τα αφήσω στο Θεό» είπε. Από τότε, αν και ήταν νέος δεν έκανε άλλο παιδί.
Μερικούς πάλι που βιαζόντουσαν να αποκτήσουν παιδί, ο Γέροντας τους συμβούλευε να μην κοιτάζουν το τι λέει ο κόσμος, αλλά να αφήνουν τον Θεό να τους δώσει το παιδί, την κατάλληλη στιγμή που μόνον Εκείνος γνωρίζει. Ορισμένοι έλεγε, ενώ δεν έχουν ειρηνεύσει και δεν έχουν τακτοποιηθεί πνευματικά, πιέζουν τον Θεό να τους δώσει το παιδί, τη στιγμή που εκείνοι επιθυμούν. Ο Θεός τους το δίνει. Βλέπουν όμως, ότι το παιδί μεγαλώνοντας, γίνεται νευρασθενικό, γιατί κληρονόμησε τα πάθη των γονέων του και οι ίδιοι μπαίνουν πλέον σε έναν πολύ μεγάλο αγώνα, αφού έχουν καταστήσει το παιδί τους – χωρίς να φταίει – κληρονόμο των δικών τους παθών από τα οποία δεν είχαν φροντίσει να καθαριστούν, πριν βιαστούν να ζητήσουν παιδί από τον Θεό.
Έλεγε λοιπόν, ότι οι σύζυγοι πρέπει να αφήνονται εντελώς στα χέρια του Θεού και να μην είναι αυτοί που με το δικό του θέλημα θα εμποδίζουν, ή θα ρυθμίζουν το θέλημά Του. Να αφήνουν τον Θεό να ενεργεί σύμφωνα με την αγαθή Του θέληση και την παντογνωσία Του, γιατί έτσι θα κατοικεί στις ψυχές τους και θα σκεπάζει τις οικογένειές τους η Χάρη και η Ευλογία Του.
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 1:03 pm
από ψυχουλα
ναι αλλα ποσα παιδια δεν κατεληξαν σε ιδρυματα γιατι οι γονεις τους δεν ειχαν οικονομικη δυνατότητα; αυτό ρώτησα τον πνευματικό μου και μου είπε ότι δεν ειναι αμαρτια να αποφευγεις εφοσον βλεπεις οτι δε θα μπορεις να το αναθρεψεις.
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 1:11 pm
από aposal
ψυχουλα έγραψε:ναι αλλα ποσα παιδια δεν κατεληξαν σε ιδρυματα γιατι οι γονεις τους δεν ειχαν οικονομικη δυνατότητα; αυτό ρώτησα τον πνευματικό μου και μου είπε ότι δεν ειναι αμαρτια να αποφευγεις εφοσον βλεπεις οτι δε θα μπορεις να το αναθρεψεις.
Η άποψή μου είναι πως κανείς από αυτούς δεν ζήτησε την βοήθεια του Θεού, αλλά μόνο με κοσμικές συμπεριφορές προσπαθούσε να βρει λύση. Οι Γέροντες Πορφύριος και Παΐσιος τα λενε πολύ ωραία και περιλαμβάνουν όλες τις περιπτώσεις!
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 2:06 pm
από tanos
Είναι πραγματικά δύσκολο να μην αποφύγεις την τεκνοποιοία.Τα παιδιά είναι ευλογία ΘΕΟΥ και ο ΙΔΙΟΣ γνωρίζει.Αλλά με την λογική μας και τη δυσκολία του κόσμου(πολλοί ανάμεσα και γω) αποφεύγουμε.Είθε ο Θεός να μην μας χρεώσει πολλά για την αμαρτία αυτή.Χαίρομαι πράγματι τα πολύτεκνα και εν Χριστό ζωή,ζευγάρια.
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 2:58 pm
από Byzantine_Spirit
Η τεκνογονία δεν είναι ο βασικός σκοπός του γάμου.
Ο Θεός έφτιαξε την Εύα για να μην είναι ο Αδάμ μόνος.
Σαν φυσικό επακόλουθο βέβαια, έρχεται και η απόκτηση παιδιών
Θεού θέλοντος.
Η αποφυγή της όμως δεν είναι σωστό.
Επίσης, η συνέυρεση του ζευγαριού δε γίνεται με μόνο σκοπό την τεκνογονία.
Λέει ο Απόστολος Παύλος στου Κορινθίους: "Mην αποστερείτε ο ένας στον άλλο (τη σωματική επαφή), εκτός αν γίνεται αυτό με σύμφωνη γνώμη και των δυο σας για λίγο καιρό, για να αφοσιωθείτε στη νηστεία και στην προσευχή. Kατόπιν, όμως, να σμίγετε πάλι σαν αντρόγυνο για να μην σας πειράζει ο Σατανάς εξαιτίας της έλλειψης αυτοκυριαρχίας σας."
(Προς Κορινθ. κεφ. 7)
Re: Η αποφυγή της τεκνογονίας
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2009 4:18 pm
από aposal
Byzantine_Spirit έγραψε:Η τεκνογονία δεν είναι ο βασικός σκοπός του γάμου.
Ο Θεός έφτιαξε την Εύα για να μην είναι ο Αδάμ μόνος.
Σαν φυσικό επακόλουθο βέβαια, έρχεται και η απόκτηση παιδιών
Θεού θέλοντος.
Η αποφυγή της όμως δεν είναι σωστό.
Επίσης, η συνέυρεση του ζευγαριού δε γίνεται με μόνο σκοπό την τεκνογονία.
Λέει ο Απόστολος Παύλος στου Κορινθίους: "Mην αποστερείτε ο ένας στον άλλο (τη σωματική επαφή), εκτός αν γίνεται αυτό με σύμφωνη γνώμη και των δυο σας για λίγο καιρό, για να αφοσιωθείτε στη νηστεία και στην προσευχή. Kατόπιν, όμως, να σμίγετε πάλι σαν αντρόγυνο για να μην σας πειράζει ο Σατανάς εξαιτίας της έλλειψης αυτοκυριαρχίας σας."
(Προς Κορινθ. κεφ. 7)
Πολύ σωστά αδελφή μου, έτσι είναι!
Ο γάμος έχει ως σκοπό την σωτηρία των ανθρώπων, τον Παράδεισο! Γι 'αυτό και ευλογούνται οι ερωτικές σχέσεις του ζευγαριού.
Έχω ακούσει και πολλές λανθασμένες απόψεις πάνω στις σχέσεις, όπως πχ ότι η Εκκλησία δεν αποδέχεται την ερωτική επαφή παρά μόνο αν είναι για τεκνοποιία, ότι θεωρεί την ερωτική απόλαυση ως αμαρτία, ή ότι επιβάλλει μόνο μία ερωτική στάση ως Χριστιανική (!!) και απαγορεύει τις άλλες και άλλα τέτοια φαιδρά! Μάλλον είναι ο ίδιοι κύκλοι που επέβαλαν ως Χριστιανικό το "Πίστευε και μη ερεύνα"!
Μακριά!
Και ας ακολουθήσουμε την προτροπή του Κυρίου μας : "Ερευνάτε τας γραφάς"!