Συνάντηση Αθηνών 2019
Συντονιστής: Συντονιστές
- nickzark
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4471
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 02, 2011 10:19 am
- Τοποθεσία: Νικόλαος@θεσσαλονίκη
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
οντωσ Το Συστημα, ποτε δεν θα σου πει στα ισα , αλλα και εμεισ ισωσ ποτε δεν θα το αποδεχτουμε φανερα. Μου θυμιζει μια περιπτωση ''προσέγγισης'' που εμαθα απο πρωτο χερι ενοσ ανθρωπου απο ασ πουμε ''σκοτεινουσ'' υπογειουσ παραγοντεσ. Ολοι λεμε μπορει γινεται αλλα παρολου αυτα οταν ακουσ οτι οντωσ εγινε πεφτεισ απο τα συννεφα. δεν αποδεχεσαι φανερα ισωσ το παρασκηνιο ασχετοσ που ολοι λεμε το ξερουμε. ετσι και με την τεχνολογια . Ευτυχωσ που στο τελοσ θα μιλησει ο θεοσ και οπωσ ειπε ο Οσιος Πορφυριοσ μην κοιτατε το κακο τι κανει αλλα το καλο . εμεισ δουλεια μασ και αυτοι δουλεια τουσ
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
Ο Βασίλης πάντως ήταν ο άνθρωπος που με την άνεση επικοινωνίας που έχει και το χιούμορ του, το ίδιο και ο Απόστολος έκαναν ότι μπορούσαν να περάσουμε ευχάριστα οι υπόλοιποι, διαφορετικά θα ήμασταν σαν τους συμπέθερους την πρώτη ημέρα του προξενιού που κοιτάζει ο ένας τον άλλον.
Αν είναι να ξανασυναντηθούμε μετά απο δέκα χρόνια, ίσως τούτο συμβεί, αλλά πιθανώς στην άνω Ιεουρασαλήμ.
Αν είναι να ξανασυναντηθούμε μετά απο δέκα χρόνια, ίσως τούτο συμβεί, αλλά πιθανώς στην άνω Ιεουρασαλήμ.
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
Γιατι το λες αυτο, βρε Κυριακο; Μια χαρα ειμαστε. Δεν συμφωνω.
Κοιταξε παντως εκει που θα παμε, οταν ερθει η ωρα μας,
-για την Ανω Ιερουσαλημ, δεν το πολυβλεπω-
θα εχει πιο "ζεστη" ατμοσφαιρα..
Οποτε θα εχουμε ολο το χρονο, η μαλλον μια αιωνιοτητα, ωστε να αναπτυξουμε μεγαλυτερη.. οικειοτητα.
Δες το κι ετσι.
Κοιταξε παντως εκει που θα παμε, οταν ερθει η ωρα μας,
-για την Ανω Ιερουσαλημ, δεν το πολυβλεπω-
θα εχει πιο "ζεστη" ατμοσφαιρα..
Οποτε θα εχουμε ολο το χρονο, η μαλλον μια αιωνιοτητα, ωστε να αναπτυξουμε μεγαλυτερη.. οικειοτητα.
Δες το κι ετσι.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
- stathisekp
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 7646
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 02, 2011 10:16 am
- Τοποθεσία: Νέα Ιωνία Αττικής
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25440
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
Μερικά από τε ερωτήματα που τέθηκαν και για τα οποία έγραψα ό,τι πρόλαβα σαν απαντήσεις:
Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Παλαιά Διαθήκη κατακλύζεται από αντιφάσεις, ενώ ο Θεός εμφανίζεται ως εκδικητικός, επιτρέποντας θανάτους, ενώ κάποιους τους σκότωσε ο Ίδιος (Σόδομα). Τι απαντάμε;
Η παλαιά Διαθήκη ερμηνεύεται και από την Καινή, η οποία αποτελεί συνέχειά της. Για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τον Θεό θα πρέπει να διαβάσουμε ολόκληρη την Αγία Γραφή. Το πλεονέκτημα της Παλαιάς Διαθήκης σε σχέση με άλλα, μη θεολογικά βιβλία είναι η αντικειμενικότητά της. Δεν υπάρχει ωραιοποίηση, αλλά καταγραφή της πραγματικότητας. Το συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις τότε καταστάσεις με βάση αυτό που επικρατεί σήμερα. Η Αθηναϊκή Δημοκρατία πχ που θεωρούνταν πολύ μπροστά για την εποχή της, συγκρινόμενη με τη σημερινή δημοκρατία στις Ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι παρά μια πιο ήπια απολυταρχία, αφού τότε υπήρχαν δούλοι, που δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Ο αφέντης τους είχε το δικαίωμα της ζωής και του θανάτου επάνω τους. Έτσι λοιπόν ο Εβραϊκός νόμος της ανταπόδοσης: «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδούς αντί οδόντος» ήταν πολύ πιο σωστός, γιατί εξίσωνε κατά κάποιον τρόπο τον αφέντη με τον δούλο. Αν πχ ο αφέντης έκοβε το χέρι κάποιου δούλου, αυτομάτως και ο δούλος αποκτούσε το ίδιο δικαίωμα στον αφέντη του.
Όσον αφορά στους θανάτους, ο Θεός δεν σκοτώνει. Τα Σόδομα πχ ήταν μια φυσική καταστροφή, όπως πολλές άλλες και αυτές οφείλονταν σε φυσικά φαινόμενα. Απλά ο άνθρωπος τότε ζούσε μια ζωή τελείως αντίθετη από αυτήν που ήθελε ο Θεός κι έτσι η Χάρη του Θεού τον είχε εγκαταλείψει και τον είχε κάνει πολύ ευάλωτο σε τέτοιες καταστροφές.
Δεν υπάρχουν θεολογικές αντιφάσεις, παρά μόνο κοινωνικές.
Η αντικειμενικότητα των Γραφών φαίνεται και στην περιγραφή των Αποστόλων, στην Καινή Διαθήκη. Οι μαθητές εμφανίζονται να φοβούνται, να δειλιάζουν και να λιποψυχούν. Δεν εμφανίζονται ως υπεράνθρωποι, που δεν ήσαν, αλλά ως απλοί άνθρωποι που ήσαν.
Το Πάτερ ημών σε ποιο πρόσωπο του Τριαδικού Θεού απευθύνεται;
Στον Ένα και Τριαδικό Θεό.
Γιατί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης αναφέρει για τον εαυτό του στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο (ια΄ 20): «ο μαθητής ον ηγάπα ο Ιησούς»
Αυτό ισχύει.
Ο Ιωάννης ήταν γιος της Σαλώμης, που ήταν ετεροθαλής αδελφή του Χριστού, κόρη δηλαδή του Ιωσήφ από άλλο γάμο. Ο Ιωάννης, όταν έγινε μαθητής του Χριστού ήταν σε ηλικία 16 ή 17 ετών. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του πάθους του Χριστού ήταν ο μόνος μαθητής που Τον ακολούθησε παντού, ο μόνος που δεν φοβήθηκε, αντίθετα ήταν μαζί Του στην Σταύρωση. Και ο Κύριος του έκανε το δώρο να τον επιλέξει για να φροντίσει τη μητέρα του Παναγία, όταν ο Ίδιος έφευγε από τη ζωή.
Ισχύει το να μην προσευχόμαστε για τους αυτόχειρες;
Όχι., πρέπει να προσευχόμαστε. Η Εκκλησία δεν μπορεί να τελέσει ακολουθίες γι’ αυτούς, γιατί θα τους βασανίσει ακόμη περισσότερο, οι προσευχές μας όμως πρέπει να γίνονται γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τους βοηθήσουμε εκεί που βρίσκονται.
Ο Λάζαρος διηγήθηκε ποτέ όσα είδε κατά το 4ήμερο που ήταν νεκρός; Γιατί δεν χαμογέλασε έκτοτε;
Όχι, δεν είναι γνωστό ότι διηγήθηκε σε κάποιον αυτά που βίωσε. Ίσως γι’ αυτό και δεν χαμογέλασε ποτέ,. πλην μιας περίπτωσης, όταν είδε κάποιον να κλέβει μια γλάστρα και είπε μέσα του: «ο πηλός κλέβει τον πηλό».
Γιατί κατά τη διάρκεια του μυστικού δείπνου οι μαθητές δεν κατάλαβαν τι εννοούσε ο Χριστός, όταν είπε στον Ιούδα: «ο ποιήσας, ποιήσας τάχιον» (ό,τι είναι να κάνεις κάν’ το γρήγορα), αφού τους είχε ενημερώσει ότι ένας εξ αυτών θα τον παραδώσει στους εχθρούς του και ότι θα είναι αυτός στον οποίο θα δώσει το ψωμί;
Οι μαθητές, όλοι πλην του Ιωάννη, αναστατώθηκαν από τη δήλωση του Χριστού περί προδοσίας από έναν εξ αυτών και ο νους τους ήταν πλέον καταλήφθηκε από περιέργεια για το ποιος θα ήταν ο προδότης. Γι’ αυτό και δεν μπορούσαν να κατανοήσουν στη συνέχεια τα όσα του είπε ο Κύριος. Μόνον ο Ιωάννης είχε καταλάβει ότι θα έχανε τον Δάσκαλο και ήταν περίλυπος για την μελλοντική απώλεια, αλλά όχι περίεργος για το ποιος θα ήταν ο προδότης και γι’ αυτό έγειρε στο στήθος του Κυρίου.
Ο Γέροντας Γαβριήλ ο αγιορείτης, προσεχώρησε στους σχισματικούς;
Ο Γέροντας Γαβριήλ, το κελί του οποίου είναι κοντά στην Παναγούδα, όπου έζησε ο άγιος Παΐσιος ο αγιορείτης, έκανε κάποιες δηλώσεις εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη και εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα τον μνημονεύει στο εξής. Αυτό είναι λάθος γιατί η Εκκλησία σέβεται την Ιεραρχία, άσχετα αν και οι Ιεράρχες κάνουν λάθη, κάτι που είναι ανθρώπινο. Δεν γνωρίζουμε αν έχει κάνει πράξη αυτό που είχε δηλώσει (για την μη μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη), αλλά στο παρελθόν η Ορθοδοξία είχε περάσει και δυσκολότερες καταστάσεις, με Οικουμενικούς Πατριάρχες που ήσαν αιρετικοί, ωστόσο ξεπέρασε όλους τους σκοπέλους που της παρουσιάστηκαν.
Σε κάθε περίπτωση ο φανατισμός οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές που είναι αντίθετες με την ορθοδοξία.
Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Παλαιά Διαθήκη κατακλύζεται από αντιφάσεις, ενώ ο Θεός εμφανίζεται ως εκδικητικός, επιτρέποντας θανάτους, ενώ κάποιους τους σκότωσε ο Ίδιος (Σόδομα). Τι απαντάμε;
Η παλαιά Διαθήκη ερμηνεύεται και από την Καινή, η οποία αποτελεί συνέχειά της. Για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τον Θεό θα πρέπει να διαβάσουμε ολόκληρη την Αγία Γραφή. Το πλεονέκτημα της Παλαιάς Διαθήκης σε σχέση με άλλα, μη θεολογικά βιβλία είναι η αντικειμενικότητά της. Δεν υπάρχει ωραιοποίηση, αλλά καταγραφή της πραγματικότητας. Το συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις τότε καταστάσεις με βάση αυτό που επικρατεί σήμερα. Η Αθηναϊκή Δημοκρατία πχ που θεωρούνταν πολύ μπροστά για την εποχή της, συγκρινόμενη με τη σημερινή δημοκρατία στις Ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι παρά μια πιο ήπια απολυταρχία, αφού τότε υπήρχαν δούλοι, που δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Ο αφέντης τους είχε το δικαίωμα της ζωής και του θανάτου επάνω τους. Έτσι λοιπόν ο Εβραϊκός νόμος της ανταπόδοσης: «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδούς αντί οδόντος» ήταν πολύ πιο σωστός, γιατί εξίσωνε κατά κάποιον τρόπο τον αφέντη με τον δούλο. Αν πχ ο αφέντης έκοβε το χέρι κάποιου δούλου, αυτομάτως και ο δούλος αποκτούσε το ίδιο δικαίωμα στον αφέντη του.
Όσον αφορά στους θανάτους, ο Θεός δεν σκοτώνει. Τα Σόδομα πχ ήταν μια φυσική καταστροφή, όπως πολλές άλλες και αυτές οφείλονταν σε φυσικά φαινόμενα. Απλά ο άνθρωπος τότε ζούσε μια ζωή τελείως αντίθετη από αυτήν που ήθελε ο Θεός κι έτσι η Χάρη του Θεού τον είχε εγκαταλείψει και τον είχε κάνει πολύ ευάλωτο σε τέτοιες καταστροφές.
Δεν υπάρχουν θεολογικές αντιφάσεις, παρά μόνο κοινωνικές.
Η αντικειμενικότητα των Γραφών φαίνεται και στην περιγραφή των Αποστόλων, στην Καινή Διαθήκη. Οι μαθητές εμφανίζονται να φοβούνται, να δειλιάζουν και να λιποψυχούν. Δεν εμφανίζονται ως υπεράνθρωποι, που δεν ήσαν, αλλά ως απλοί άνθρωποι που ήσαν.
Το Πάτερ ημών σε ποιο πρόσωπο του Τριαδικού Θεού απευθύνεται;
Στον Ένα και Τριαδικό Θεό.
Γιατί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης αναφέρει για τον εαυτό του στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο (ια΄ 20): «ο μαθητής ον ηγάπα ο Ιησούς»
Αυτό ισχύει.
Ο Ιωάννης ήταν γιος της Σαλώμης, που ήταν ετεροθαλής αδελφή του Χριστού, κόρη δηλαδή του Ιωσήφ από άλλο γάμο. Ο Ιωάννης, όταν έγινε μαθητής του Χριστού ήταν σε ηλικία 16 ή 17 ετών. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του πάθους του Χριστού ήταν ο μόνος μαθητής που Τον ακολούθησε παντού, ο μόνος που δεν φοβήθηκε, αντίθετα ήταν μαζί Του στην Σταύρωση. Και ο Κύριος του έκανε το δώρο να τον επιλέξει για να φροντίσει τη μητέρα του Παναγία, όταν ο Ίδιος έφευγε από τη ζωή.
Ισχύει το να μην προσευχόμαστε για τους αυτόχειρες;
Όχι., πρέπει να προσευχόμαστε. Η Εκκλησία δεν μπορεί να τελέσει ακολουθίες γι’ αυτούς, γιατί θα τους βασανίσει ακόμη περισσότερο, οι προσευχές μας όμως πρέπει να γίνονται γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τους βοηθήσουμε εκεί που βρίσκονται.
Ο Λάζαρος διηγήθηκε ποτέ όσα είδε κατά το 4ήμερο που ήταν νεκρός; Γιατί δεν χαμογέλασε έκτοτε;
Όχι, δεν είναι γνωστό ότι διηγήθηκε σε κάποιον αυτά που βίωσε. Ίσως γι’ αυτό και δεν χαμογέλασε ποτέ,. πλην μιας περίπτωσης, όταν είδε κάποιον να κλέβει μια γλάστρα και είπε μέσα του: «ο πηλός κλέβει τον πηλό».
Γιατί κατά τη διάρκεια του μυστικού δείπνου οι μαθητές δεν κατάλαβαν τι εννοούσε ο Χριστός, όταν είπε στον Ιούδα: «ο ποιήσας, ποιήσας τάχιον» (ό,τι είναι να κάνεις κάν’ το γρήγορα), αφού τους είχε ενημερώσει ότι ένας εξ αυτών θα τον παραδώσει στους εχθρούς του και ότι θα είναι αυτός στον οποίο θα δώσει το ψωμί;
Οι μαθητές, όλοι πλην του Ιωάννη, αναστατώθηκαν από τη δήλωση του Χριστού περί προδοσίας από έναν εξ αυτών και ο νους τους ήταν πλέον καταλήφθηκε από περιέργεια για το ποιος θα ήταν ο προδότης. Γι’ αυτό και δεν μπορούσαν να κατανοήσουν στη συνέχεια τα όσα του είπε ο Κύριος. Μόνον ο Ιωάννης είχε καταλάβει ότι θα έχανε τον Δάσκαλο και ήταν περίλυπος για την μελλοντική απώλεια, αλλά όχι περίεργος για το ποιος θα ήταν ο προδότης και γι’ αυτό έγειρε στο στήθος του Κυρίου.
Ο Γέροντας Γαβριήλ ο αγιορείτης, προσεχώρησε στους σχισματικούς;
Ο Γέροντας Γαβριήλ, το κελί του οποίου είναι κοντά στην Παναγούδα, όπου έζησε ο άγιος Παΐσιος ο αγιορείτης, έκανε κάποιες δηλώσεις εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη και εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα τον μνημονεύει στο εξής. Αυτό είναι λάθος γιατί η Εκκλησία σέβεται την Ιεραρχία, άσχετα αν και οι Ιεράρχες κάνουν λάθη, κάτι που είναι ανθρώπινο. Δεν γνωρίζουμε αν έχει κάνει πράξη αυτό που είχε δηλώσει (για την μη μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη), αλλά στο παρελθόν η Ορθοδοξία είχε περάσει και δυσκολότερες καταστάσεις, με Οικουμενικούς Πατριάρχες που ήσαν αιρετικοί, ωστόσο ξεπέρασε όλους τους σκοπέλους που της παρουσιάστηκαν.
Σε κάθε περίπτωση ο φανατισμός οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές που είναι αντίθετες με την ορθοδοξία.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
- Αναστάσιος
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1909
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 24, 2018 4:18 pm
- Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
Η παρακάτω ερώτηση είναι δική μου και μέσω του κυρίου Αποστόλου τέθηκε στον πατέρα Ματθαίο. Η ακριβής ερώτησή μου ήταν:
Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Αγία Γραφή κατακλύζεται από αντιφάσεις και ότι ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη εμφανίζεται εκδικητικός επιτρέποντας θανάτους, δολοφονίες κ.λπ ενώ, λένε, ορισμένους τούς σκότωσε Αυτός (π.χ Σόδομα και Γόμορρα). Επίσης, καταλογίζουν στον Χριστό ότι με τον λόγο Του ("δεν ήρθα να καταργήσω το Νόμο αλλά να τόν συμπληρώσω") είναι σαν να συγκαλύπτει δολοφονίες, βιασμούς κ.λπ που υπάρχουν, έτσι λένε αυτοί, μέσα στην Παλαιά Διαθήκη. Τι τούς απαντάμε σε αυτές τις περιπτώσεις;
Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Αγία Γραφή κατακλύζεται από αντιφάσεις και ότι ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη εμφανίζεται εκδικητικός επιτρέποντας θανάτους, δολοφονίες κ.λπ ενώ, λένε, ορισμένους τούς σκότωσε Αυτός (π.χ Σόδομα και Γόμορρα). Επίσης, καταλογίζουν στον Χριστό ότι με τον λόγο Του ("δεν ήρθα να καταργήσω το Νόμο αλλά να τόν συμπληρώσω") είναι σαν να συγκαλύπτει δολοφονίες, βιασμούς κ.λπ που υπάρχουν, έτσι λένε αυτοί, μέσα στην Παλαιά Διαθήκη. Τι τούς απαντάμε σε αυτές τις περιπτώσεις;
aposal έγραψε: ↑Τετ Μαρ 06, 2019 7:37 pm Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Παλαιά Διαθήκη κατακλύζεται από αντιφάσεις, ενώ ο Θεός εμφανίζεται ως εκδικητικός, επιτρέποντας θανάτους, ενώ κάποιους τους σκότωσε ο Ίδιος (Σόδομα). Τι απαντάμε;
Η παλαιά Διαθήκη ερμηνεύεται και από την Καινή, η οποία αποτελεί συνέχειά της. Για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τον Θεό θα πρέπει να διαβάσουμε ολόκληρη την Αγία Γραφή. Το πλεονέκτημα της Παλαιάς Διαθήκης σε σχέση με άλλα, μη θεολογικά βιβλία είναι η αντικειμενικότητά της. Δεν υπάρχει ωραιοποίηση, αλλά καταγραφή της πραγματικότητας. Το συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις τότε καταστάσεις με βάση αυτό που επικρατεί σήμερα. Η Αθηναϊκή Δημοκρατία πχ που θεωρούνταν πολύ μπροστά για την εποχή της, συγκρινόμενη με τη σημερινή δημοκρατία στις Ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι παρά μια πιο ήπια απολυταρχία, αφού τότε υπήρχαν δούλοι, που δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Ο αφέντης τους είχε το δικαίωμα της ζωής και του θανάτου επάνω τους. Έτσι λοιπόν ο Εβραϊκός νόμος της ανταπόδοσης: «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδούς αντί οδόντος» ήταν πολύ πιο σωστός, γιατί εξίσωνε κατά κάποιον τρόπο τον αφέντη με τον δούλο. Αν πχ ο αφέντης έκοβε το χέρι κάποιου δούλου, αυτομάτως και ο δούλος αποκτούσε το ίδιο δικαίωμα στον αφέντη του.
Όσον αφορά στους θανάτους, ο Θεός δεν σκοτώνει. Τα Σόδομα πχ ήταν μια φυσική καταστροφή, όπως πολλές άλλες και αυτές οφείλονταν σε φυσικά φαινόμενα. Απλά ο άνθρωπος τότε ζούσε μια ζωή τελείως αντίθετη από αυτήν που ήθελε ο Θεός κι έτσι η Χάρη του Θεού τον είχε εγκαταλείψει και τον είχε κάνει πολύ ευάλωτο σε τέτοιες καταστροφές.
Δεν υπάρχουν θεολογικές αντιφάσεις, παρά μόνο κοινωνικές.
Η αντικειμενικότητα των Γραφών φαίνεται και στην περιγραφή των Αποστόλων, στην Καινή Διαθήκη. Οι μαθητές εμφανίζονται να φοβούνται, να δειλιάζουν και να λιποψυχούν. Δεν εμφανίζονται ως υπεράνθρωποι, που δεν ήσαν, αλλά ως απλοί άνθρωποι που ήσαν.
«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
Καποιες διευκρινισεις, στην αγαπη σας, γιατι ετσι οπως φαινεται το κειμενο εδω, -χωρις βεβαια ευθυνη του Αποστολου-,
μπορει να υπαρξουν παρανοησεις και λαθεμενα συμπερασματα για καποιον που θα το παρει "επι τουτου".
1.Η παλαιά Διαθήκη ερμηνεύεται και από την Καινή, η οποία αποτελεί συνέχειά της.
Δεν ειναι σηριαλ της τηλεορασης, για να εχει "συνεχειες" η Γραφη,
η ελευση του Μεσσια ειναι η εκπληρωση της Διαθηκης του Θεου, προς τον Ανθρωπο.
Η Παλαια ειναι η επαγγελια της σωτηριας, και η Καινη ειναι το Ευαγγελιο της Σωτηριας μας.
Οχι συνεχειες, και κουραφεξαλα. Ετσι συσκοτιζονται τα πραγματα. Εχει καιρια σημασια η γλωσσα, εδω.
Δεν ειναι ολα τηλεοπτικη λογικη, και νοητικος συρμος της καθημερινοτητας μας.. Δεν ειναι οτι νομιζουμε.
Το διαστημα, της μακραιωνης, επωδυνης, ιστορικης πορειας απο την επαγγελια του Θεου, εως τον Χριστο,
απο την εποχη του Νομου, εως την εποχη της Χαριτος-Εκκλησιας,
ονομαζεται Παλαια - Καινη Διαθηκη, ουσιαστικα μεθοδολογικα για λογους συννενοησης.
Μια και αδιαιρετη ειναι η Αγια Γραφη, η Βιβλος του Θεου, των εργων και της σχεσης Του με τον Ανθρωπο.
2. Για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τον Θεό θα πρέπει να διαβάσουμε ολόκληρη την Αγία Γραφή. Το πλεονέκτημα της Παλαιάς Διαθήκης σε σχέση με άλλα, μη θεολογικά βιβλία είναι η αντικειμενικότητά της. Δεν υπάρχει ωραιοποίηση, αλλά καταγραφή της πραγματικότητας.
Την Αγια Γραφη δεν την διαβαζουμε, αλλα την μελεταμε. Αυτο εχει απολυτη σημασια.
Εχει τοση διαφορα το ενα απο το αλλο, οσο η ημερα με την νυκτα. Για λεπτομερειες χρειαζεται ειδικο κειμενο..
Η Αγια Γραφη δεν εχει κανενα "πλεονεκτημα", και φυσικα δεν συγκρινεται με αλλα "μη θεολογικα" βιβλια. Δεν βγαινει νοημα απο αυτο.
Ουτε η Αγια Γραφη ειναι φυσικα καποιο "θεολογικο βιβλιο", αλλα η ιδια η Ιερα Ιστορια των εργων του Θεου,
για την σωτηρια του Ανθρωπου και συμπασας της Κτισης.
Θεολογικα βιβλια, γραφονται για την Αγια Γραφη ως μελετες και ερμηνειες της.
3.Το συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις τότε καταστάσεις με βάση αυτό που επικρατεί σήμερα. Η Αθηναϊκή Δημοκρατία πχ που θεωρούνταν πολύ μπροστά για την εποχή της, συγκρινόμενη με τη σημερινή δημοκρατία στις Ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι παρά μια πιο ήπια απολυταρχία, αφού τότε υπήρχαν δούλοι, που δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Ο αφέντης τους είχε το δικαίωμα της ζωής και του θανάτου επάνω τους. Έτσι λοιπόν ο Εβραϊκός νόμος της ανταπόδοσης: «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδούς αντί οδόντος» ήταν πολύ πιο σωστός, γιατί εξίσωνε κατά κάποιον τρόπο τον αφέντη με τον δούλο. Αν πχ ο αφέντης έκοβε το χέρι κάποιου δούλου, αυτομάτως και ο δούλος αποκτούσε το ίδιο δικαίωμα στον αφέντη του.
Και εδω ειναι απλο το θεμα, και μαλιστα με απευθειας, συγκριση με το τωρα.
Ενω η "συγχρονη" και βαθυτατα "ανθρωπιστικη" εποχη μας, που με μια μονο πυρηνικη βομβα αφανιζεις μια πολη 500.000 κατοικων, σε μερικα νανοδευτερολεπτα, προφανως ειναι πιο πολιτισμενη..
Να λετε γενικα, σε οποιον σας εκφραζει τετοιες ηθικολογικες αποριες, να παει να ρωτησει τυχον ακομα επιζωντες της Χιροσιμα και του Ναγκασακι, για του λογου το αληθες, δηλαδη κατα ποσο "πολιτισμενη" ειναι η εποχη μας,
σε σχεση με αυτη την "απανθρωπη", της Παλαιας Διαθηκης, και τον τοτε.. "σκληρο" ταχα Νομο του Θεου.
Με μια τηλεφωνικη διαταγη, απο την αλλη ακρη του πλανητη, εξαφανιστηκαν δυο ολοκληρες πολεις απο τον Χαρτη, εν στιγμη χρονου,
αδιαχωριστα απο νεογεννητα μεχρι υπερηλικες.
130.000 νεκροι μονο στην Χιροσιμα, μεσα σε 1'' το 60%, εκ των οποιων, υπεστη ακαριαια ολικη εξαερωση, κοινως δεν εμεινε ουτε η σκια τους.. Οποτε νομιζω το θεμα, για ποια εποχη ειναι βαρβαρη και πια πολιτισμενη, μαλλον ειναι λυμενο.
4.Όσον αφορά στους θανάτους, ο Θεός δεν σκοτώνει. Τα Σόδομα πχ ήταν μια φυσική καταστροφή, όπως πολλές άλλες και αυτές οφείλονταν σε φυσικά φαινόμενα. Απλά ο άνθρωπος τότε ζούσε μια ζωή τελείως αντίθετη από αυτήν που ήθελε ο Θεός κι έτσι η Χάρη του Θεού τον είχε εγκαταλείψει και τον είχε κάνει πολύ ευάλωτο σε τέτοιες καταστροφές.
Ο Θεος δινει την υπαρξη εκ του μηδενος, και την ζωη. Απαξ. Η Ζωη ειναι μια και ενιαια, εδω και στην αιωνιοτητα.
Εαν κρινει ο Θεος, οτι η ζωη στο νυν, στο εδω, μπορει να επιφερει κατα πολυ χειροτερη κατασταση ζωης στην αιωνιοτητα, ναι μπορει να την αφαιρεσει απο φιλανθρωπια, ωστε να ελαφρυνει το φορτιο του ανθρωπου, στην αιωνιοτητα.
Ενας ανθρωπος που εχει φτασει στην πορρωση, και συνεχιζει ακαθεκτος και αμετανοητος το κακο, νομιζετε οτι ωφελειται να ζει παραπανω;
Στην πραγματικοτητα, φιλανθρωπα πραττει ο Θεος, εαν τον αρπαξει προσκαιρα, απο αυτην την ζωη.
Και καθε περιπτωση ανθρωπου ειναι διαφορετικη για τον Θεο. Και ας φαινεται οτι αντιμετωπιζεται με τον ιδιο τροπο.
Αλλη ΛΟΓΙΚΗ εχει ο Θεος, αλλα κριτηρια αιωνια, και αλλη λογικη εμεις, και αλλα προσκαιρα κριτηρια εως το μνημα.
Ποιος ειναι αυτος που εχει το αναστημα, και θα εγκαλεσει ηθικα, η θα ζητησει τα ρεστα απο τον Θεο,
για το πως θα Οικονομησει την Κτιση Του;
Εμεις που ηθικολογουμε και εγκαλουμε τον Θεο, μπορουμε να δωσουμε ζωη σε κανεναν;
Μαζι φτιαξαμε το Συμπαν και τον Ανθρωπο;
Μην μπαινετε σε αμυντικη θεση, εναντι των αλλων, για θεματα που δεν υπαρχει λογος, να το κανετε.
Μελετηστε οποιος θελει το Βιβλιο του Ιωβ, και θα παρετε δυνατες απαντησεις, σε αυτα. Οποιος θελει..
5.Δεν υπάρχουν θεολογικές αντιφάσεις, παρά μόνο κοινωνικές.
Υπαρχουν λογικες αντιφασεις, η και λογικοφανεις.
Υπαρχουν θεολογικες αντινομιες, οπως η Παναγια και Υπεραγια Τριας που ειναι Ενας Θεος, και ειναι πανω και περα απο την λογικη μας.
Οτι συνιστα αντινομια, δεν ειναι και αντιφαση. Η δικη μας λογικη εχει αδιεξοδα, και ορια, αλλα η Θεο-Λογικη οχι.
6.Η αντικειμενικότητα των Γραφών φαίνεται και στην περιγραφή των Αποστόλων, στην Καινή Διαθήκη. Οι μαθητές εμφανίζονται να φοβούνται, να δειλιάζουν και να λιποψυχούν. Δεν εμφανίζονται ως υπεράνθρωποι, που δεν ήσαν, αλλά ως απλοί άνθρωποι που ήσαν.
Οι Αποστολοι κανουν απλως καταγραφη αυτοπτη μαρτυρα.
Δηλαδη..
Η εχεις φαει ξυλο και μαστιγιο απο τους Φαρισαιους και τους Ρωμαιους, η οχι.
Η τα εχεις δει "ολα" με την συνοδοιπορια σου κατα την 3ετη δημοσια θαυμαστη δραση του Χριστου, η οχι.
Δεν υπαρχει ουτε "αντικειμενικοτητα", ουτε "ωραιοποιηση", ουτε αλλες ετικετες, ας μην μιλαμε με δημοσιογραφικους ορους.
Υπαρχει μονο βιωμα, ζωη, εμπειρια, μαρτυρια, Χαρις και τελικα η μονη αληθινα χαρμοσυνη ειδηση,
δηλαδη το Ευ-Αγγελιο της Σωτηριας μας,
απευθυνομενο προς την Εκκλησιαστικη Κοινοτητα, προς το ποιμνιο, και τους κατηχουμενους - νεοφωτιστους
αλλα και σε καθε ανθρωπο καλης θελησεως, εως της Συντελειας του Αιωνος τουτου.
Αυτο παρεδωσαν οι Αποστολοι.
μπορει να υπαρξουν παρανοησεις και λαθεμενα συμπερασματα για καποιον που θα το παρει "επι τουτου".
1.Η παλαιά Διαθήκη ερμηνεύεται και από την Καινή, η οποία αποτελεί συνέχειά της.
Δεν ειναι σηριαλ της τηλεορασης, για να εχει "συνεχειες" η Γραφη,
η ελευση του Μεσσια ειναι η εκπληρωση της Διαθηκης του Θεου, προς τον Ανθρωπο.
Η Παλαια ειναι η επαγγελια της σωτηριας, και η Καινη ειναι το Ευαγγελιο της Σωτηριας μας.
Οχι συνεχειες, και κουραφεξαλα. Ετσι συσκοτιζονται τα πραγματα. Εχει καιρια σημασια η γλωσσα, εδω.
Δεν ειναι ολα τηλεοπτικη λογικη, και νοητικος συρμος της καθημερινοτητας μας.. Δεν ειναι οτι νομιζουμε.
Το διαστημα, της μακραιωνης, επωδυνης, ιστορικης πορειας απο την επαγγελια του Θεου, εως τον Χριστο,
απο την εποχη του Νομου, εως την εποχη της Χαριτος-Εκκλησιας,
ονομαζεται Παλαια - Καινη Διαθηκη, ουσιαστικα μεθοδολογικα για λογους συννενοησης.
Μια και αδιαιρετη ειναι η Αγια Γραφη, η Βιβλος του Θεου, των εργων και της σχεσης Του με τον Ανθρωπο.
2. Για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τον Θεό θα πρέπει να διαβάσουμε ολόκληρη την Αγία Γραφή. Το πλεονέκτημα της Παλαιάς Διαθήκης σε σχέση με άλλα, μη θεολογικά βιβλία είναι η αντικειμενικότητά της. Δεν υπάρχει ωραιοποίηση, αλλά καταγραφή της πραγματικότητας.
Την Αγια Γραφη δεν την διαβαζουμε, αλλα την μελεταμε. Αυτο εχει απολυτη σημασια.
Εχει τοση διαφορα το ενα απο το αλλο, οσο η ημερα με την νυκτα. Για λεπτομερειες χρειαζεται ειδικο κειμενο..
Η Αγια Γραφη δεν εχει κανενα "πλεονεκτημα", και φυσικα δεν συγκρινεται με αλλα "μη θεολογικα" βιβλια. Δεν βγαινει νοημα απο αυτο.
Ουτε η Αγια Γραφη ειναι φυσικα καποιο "θεολογικο βιβλιο", αλλα η ιδια η Ιερα Ιστορια των εργων του Θεου,
για την σωτηρια του Ανθρωπου και συμπασας της Κτισης.
Θεολογικα βιβλια, γραφονται για την Αγια Γραφη ως μελετες και ερμηνειες της.
3.Το συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις τότε καταστάσεις με βάση αυτό που επικρατεί σήμερα. Η Αθηναϊκή Δημοκρατία πχ που θεωρούνταν πολύ μπροστά για την εποχή της, συγκρινόμενη με τη σημερινή δημοκρατία στις Ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι παρά μια πιο ήπια απολυταρχία, αφού τότε υπήρχαν δούλοι, που δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Ο αφέντης τους είχε το δικαίωμα της ζωής και του θανάτου επάνω τους. Έτσι λοιπόν ο Εβραϊκός νόμος της ανταπόδοσης: «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδούς αντί οδόντος» ήταν πολύ πιο σωστός, γιατί εξίσωνε κατά κάποιον τρόπο τον αφέντη με τον δούλο. Αν πχ ο αφέντης έκοβε το χέρι κάποιου δούλου, αυτομάτως και ο δούλος αποκτούσε το ίδιο δικαίωμα στον αφέντη του.
Και εδω ειναι απλο το θεμα, και μαλιστα με απευθειας, συγκριση με το τωρα.
Ενω η "συγχρονη" και βαθυτατα "ανθρωπιστικη" εποχη μας, που με μια μονο πυρηνικη βομβα αφανιζεις μια πολη 500.000 κατοικων, σε μερικα νανοδευτερολεπτα, προφανως ειναι πιο πολιτισμενη..
Να λετε γενικα, σε οποιον σας εκφραζει τετοιες ηθικολογικες αποριες, να παει να ρωτησει τυχον ακομα επιζωντες της Χιροσιμα και του Ναγκασακι, για του λογου το αληθες, δηλαδη κατα ποσο "πολιτισμενη" ειναι η εποχη μας,
σε σχεση με αυτη την "απανθρωπη", της Παλαιας Διαθηκης, και τον τοτε.. "σκληρο" ταχα Νομο του Θεου.
Με μια τηλεφωνικη διαταγη, απο την αλλη ακρη του πλανητη, εξαφανιστηκαν δυο ολοκληρες πολεις απο τον Χαρτη, εν στιγμη χρονου,
αδιαχωριστα απο νεογεννητα μεχρι υπερηλικες.
130.000 νεκροι μονο στην Χιροσιμα, μεσα σε 1'' το 60%, εκ των οποιων, υπεστη ακαριαια ολικη εξαερωση, κοινως δεν εμεινε ουτε η σκια τους.. Οποτε νομιζω το θεμα, για ποια εποχη ειναι βαρβαρη και πια πολιτισμενη, μαλλον ειναι λυμενο.
4.Όσον αφορά στους θανάτους, ο Θεός δεν σκοτώνει. Τα Σόδομα πχ ήταν μια φυσική καταστροφή, όπως πολλές άλλες και αυτές οφείλονταν σε φυσικά φαινόμενα. Απλά ο άνθρωπος τότε ζούσε μια ζωή τελείως αντίθετη από αυτήν που ήθελε ο Θεός κι έτσι η Χάρη του Θεού τον είχε εγκαταλείψει και τον είχε κάνει πολύ ευάλωτο σε τέτοιες καταστροφές.
Ο Θεος δινει την υπαρξη εκ του μηδενος, και την ζωη. Απαξ. Η Ζωη ειναι μια και ενιαια, εδω και στην αιωνιοτητα.
Εαν κρινει ο Θεος, οτι η ζωη στο νυν, στο εδω, μπορει να επιφερει κατα πολυ χειροτερη κατασταση ζωης στην αιωνιοτητα, ναι μπορει να την αφαιρεσει απο φιλανθρωπια, ωστε να ελαφρυνει το φορτιο του ανθρωπου, στην αιωνιοτητα.
Ενας ανθρωπος που εχει φτασει στην πορρωση, και συνεχιζει ακαθεκτος και αμετανοητος το κακο, νομιζετε οτι ωφελειται να ζει παραπανω;
Στην πραγματικοτητα, φιλανθρωπα πραττει ο Θεος, εαν τον αρπαξει προσκαιρα, απο αυτην την ζωη.
Και καθε περιπτωση ανθρωπου ειναι διαφορετικη για τον Θεο. Και ας φαινεται οτι αντιμετωπιζεται με τον ιδιο τροπο.
Αλλη ΛΟΓΙΚΗ εχει ο Θεος, αλλα κριτηρια αιωνια, και αλλη λογικη εμεις, και αλλα προσκαιρα κριτηρια εως το μνημα.
Ποιος ειναι αυτος που εχει το αναστημα, και θα εγκαλεσει ηθικα, η θα ζητησει τα ρεστα απο τον Θεο,
για το πως θα Οικονομησει την Κτιση Του;
Εμεις που ηθικολογουμε και εγκαλουμε τον Θεο, μπορουμε να δωσουμε ζωη σε κανεναν;
Μαζι φτιαξαμε το Συμπαν και τον Ανθρωπο;
Μην μπαινετε σε αμυντικη θεση, εναντι των αλλων, για θεματα που δεν υπαρχει λογος, να το κανετε.
Μελετηστε οποιος θελει το Βιβλιο του Ιωβ, και θα παρετε δυνατες απαντησεις, σε αυτα. Οποιος θελει..
5.Δεν υπάρχουν θεολογικές αντιφάσεις, παρά μόνο κοινωνικές.
Υπαρχουν λογικες αντιφασεις, η και λογικοφανεις.
Υπαρχουν θεολογικες αντινομιες, οπως η Παναγια και Υπεραγια Τριας που ειναι Ενας Θεος, και ειναι πανω και περα απο την λογικη μας.
Οτι συνιστα αντινομια, δεν ειναι και αντιφαση. Η δικη μας λογικη εχει αδιεξοδα, και ορια, αλλα η Θεο-Λογικη οχι.
6.Η αντικειμενικότητα των Γραφών φαίνεται και στην περιγραφή των Αποστόλων, στην Καινή Διαθήκη. Οι μαθητές εμφανίζονται να φοβούνται, να δειλιάζουν και να λιποψυχούν. Δεν εμφανίζονται ως υπεράνθρωποι, που δεν ήσαν, αλλά ως απλοί άνθρωποι που ήσαν.
Οι Αποστολοι κανουν απλως καταγραφη αυτοπτη μαρτυρα.
Δηλαδη..
Η εχεις φαει ξυλο και μαστιγιο απο τους Φαρισαιους και τους Ρωμαιους, η οχι.
Η τα εχεις δει "ολα" με την συνοδοιπορια σου κατα την 3ετη δημοσια θαυμαστη δραση του Χριστου, η οχι.
Δεν υπαρχει ουτε "αντικειμενικοτητα", ουτε "ωραιοποιηση", ουτε αλλες ετικετες, ας μην μιλαμε με δημοσιογραφικους ορους.
Υπαρχει μονο βιωμα, ζωη, εμπειρια, μαρτυρια, Χαρις και τελικα η μονη αληθινα χαρμοσυνη ειδηση,
δηλαδη το Ευ-Αγγελιο της Σωτηριας μας,
απευθυνομενο προς την Εκκλησιαστικη Κοινοτητα, προς το ποιμνιο, και τους κατηχουμενους - νεοφωτιστους
αλλα και σε καθε ανθρωπο καλης θελησεως, εως της Συντελειας του Αιωνος τουτου.
Αυτο παρεδωσαν οι Αποστολοι.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
Aναστάσιε παρακαλώ να δεις και αυτήν την άποψη επι του θέματος που ρωτάς.
Δεν αποτελεί δικηγορία, δικηγόρους δεν χρειάζεται Ο Ύψιστος.
ΟΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ συμβαίνει μέσα στο Φως Του και όχι στα κρυφά, όλες οι άγιες ουράνιες δυνάμεις άγγελοι, αρχάγγελοι, αρχαί, εξουσίαι, κυριότητες, δυνάμεις, θρόνοι, τα χερουβείμ και τα εξαπτέρυγα σεραφείμ, και κάθε πνευματική υπόσταση και πρόσωπο δύνανται να βλέπουν τι συμβαίνει στο κόσμο που ο Δημιουργός έκτισε.
Κατ’αρχάς ο άνθρωπος κατηγόρησε και κατέκρινε Τον Δημιουργό Του ήδη ευρισκόμενος μέσα στον Παράδεισο, εσύ φταις, εσύ μου έδωσες αυτήν που με ‘’παρέσυρε’’ , είσαι ψεύτης, πήγες να με φοβίσεις ότι τάχα θα μου συμβεί κάτι κακό αν γευτώ τους καρπούς του ξύλου της γνώσεως του καλού και του κακού, φοβήθηκες μήπως γίνω και εγώ Θεός, καλά τα λέει το εκπεσόν φίδι.
Και όλα αυτά επειδή ο Θεός που ήξερε από μοναξιά θέλησε ο άνθρωπος να μην είναι μόνος και έπλασε όμοιόν με αυτόν σύντροφο τη Εύα.
Αλλά επειδή αυτά συνέβησαν στην ομίχλη και στο έρεβος της προϊστορίας και του ΄΄μύθου΄΄ κατά πολλούς, εμείς που ζούμε στο σήμερα εύκολα διαπιστώνουμε ότι ουδόλως διαφέρουμε από τους πρώτους ανθρώπους. Ο προφήτης, ποιητής, και βασιλιάς του Ισραήλ, ο Δαυίδ αναγνωρίζοντας αυτή την αλήθεια, στον πεντηκοστό ψαλμό σαφώς αναφέρει «όπως αν δικαιωθείς εν τοις λόγοις σου και νικήσεις εν τω κρίνεσθαί σε» όταν δηλαδή Θεέ μου κρίνεσαι από τους ανθρώπους.
Η Παλαιά Διαθήκη σε πολλά σημεία της κάνει φανερή αυτή την διάθεση κρίσης και κατάκρισης των ανθρώπων ως προς τον Θεό. Κυρίως αυτό ΄΄φουντώνει΄΄ όταν ο άνθρωπος ευρίσκεται σε δοκιμασία δηλαδή σε δύσκολη για κάποιο λόγο θέση.
Ο π. Ματθαίος αν πρόσεξες είπε ότι η Π. Διαθήκη αναφέρεται στην πραγματικότητα και τα δεδομένα της εποχής εκείνης δηλαδή χιλιετίες πριν Χριστού. Ποια νομίζεις εσύ είναι κοινωνική και η ηθική υπόσταση εκείνης της εποχής; Ποια νομίζεις ότι είναι η κοινωνική και η ηθική υπόσταση της εποχής που εμείς ζούμε;
Και λοιπόν άραγε όλα είναι στον αυτόματο πιλότο; Παρεμβαίνει ή δεν παρεμβαίνει δυναμικά ο Θεός στην ζωή των ανθρώπων; Πως παρεμβαίνει αν παρεμβαίνει ή μήπως ουδέποτε παρεμβαίνει όπως ο άθεος υλισμός ισχυρίζεται; Πως ‘’επιτρέπει’’ λοιπόν ο Θεός τόσα κακά; Αν αφήσει να γίνουν φταίει γιατί τα άφησε, αν δεν αφήσει πάλι φταίει γιατί είναι δικτάτορας που κανονίζει την ζωή και τις ενέργειες και επιθυμίες των ανθρώπων.
Ψάξε και δώσε και ζήτα την φώτιση Του θεού για απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα αλλά με καθαρή καρδιά και προσευχή. Κανείς δεν έχει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα – αυτοί που νομίζουν 'οτι έχουν απαντήσεις σε όλα και τους άλλους κοροϊδεύουν και τον εαυτό τους – αν έχουμε εμπιστοσύνη στον Σωτήρα μας Χριστό κάποιες από τις απορίες μας θα απαντηθούν.
Πάντως σε αυτούς που επιτίθενται στην ηθική υπόσταση της Παλαιάς Διαθήκης, ρώτα τους με ποια από τις δέκα εντολές ακριβώς διαφωνούν.
Δεν αποτελεί δικηγορία, δικηγόρους δεν χρειάζεται Ο Ύψιστος.
ΟΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ συμβαίνει μέσα στο Φως Του και όχι στα κρυφά, όλες οι άγιες ουράνιες δυνάμεις άγγελοι, αρχάγγελοι, αρχαί, εξουσίαι, κυριότητες, δυνάμεις, θρόνοι, τα χερουβείμ και τα εξαπτέρυγα σεραφείμ, και κάθε πνευματική υπόσταση και πρόσωπο δύνανται να βλέπουν τι συμβαίνει στο κόσμο που ο Δημιουργός έκτισε.
Κατ’αρχάς ο άνθρωπος κατηγόρησε και κατέκρινε Τον Δημιουργό Του ήδη ευρισκόμενος μέσα στον Παράδεισο, εσύ φταις, εσύ μου έδωσες αυτήν που με ‘’παρέσυρε’’ , είσαι ψεύτης, πήγες να με φοβίσεις ότι τάχα θα μου συμβεί κάτι κακό αν γευτώ τους καρπούς του ξύλου της γνώσεως του καλού και του κακού, φοβήθηκες μήπως γίνω και εγώ Θεός, καλά τα λέει το εκπεσόν φίδι.
Και όλα αυτά επειδή ο Θεός που ήξερε από μοναξιά θέλησε ο άνθρωπος να μην είναι μόνος και έπλασε όμοιόν με αυτόν σύντροφο τη Εύα.
Αλλά επειδή αυτά συνέβησαν στην ομίχλη και στο έρεβος της προϊστορίας και του ΄΄μύθου΄΄ κατά πολλούς, εμείς που ζούμε στο σήμερα εύκολα διαπιστώνουμε ότι ουδόλως διαφέρουμε από τους πρώτους ανθρώπους. Ο προφήτης, ποιητής, και βασιλιάς του Ισραήλ, ο Δαυίδ αναγνωρίζοντας αυτή την αλήθεια, στον πεντηκοστό ψαλμό σαφώς αναφέρει «όπως αν δικαιωθείς εν τοις λόγοις σου και νικήσεις εν τω κρίνεσθαί σε» όταν δηλαδή Θεέ μου κρίνεσαι από τους ανθρώπους.
Η Παλαιά Διαθήκη σε πολλά σημεία της κάνει φανερή αυτή την διάθεση κρίσης και κατάκρισης των ανθρώπων ως προς τον Θεό. Κυρίως αυτό ΄΄φουντώνει΄΄ όταν ο άνθρωπος ευρίσκεται σε δοκιμασία δηλαδή σε δύσκολη για κάποιο λόγο θέση.
Ο π. Ματθαίος αν πρόσεξες είπε ότι η Π. Διαθήκη αναφέρεται στην πραγματικότητα και τα δεδομένα της εποχής εκείνης δηλαδή χιλιετίες πριν Χριστού. Ποια νομίζεις εσύ είναι κοινωνική και η ηθική υπόσταση εκείνης της εποχής; Ποια νομίζεις ότι είναι η κοινωνική και η ηθική υπόσταση της εποχής που εμείς ζούμε;
Και λοιπόν άραγε όλα είναι στον αυτόματο πιλότο; Παρεμβαίνει ή δεν παρεμβαίνει δυναμικά ο Θεός στην ζωή των ανθρώπων; Πως παρεμβαίνει αν παρεμβαίνει ή μήπως ουδέποτε παρεμβαίνει όπως ο άθεος υλισμός ισχυρίζεται; Πως ‘’επιτρέπει’’ λοιπόν ο Θεός τόσα κακά; Αν αφήσει να γίνουν φταίει γιατί τα άφησε, αν δεν αφήσει πάλι φταίει γιατί είναι δικτάτορας που κανονίζει την ζωή και τις ενέργειες και επιθυμίες των ανθρώπων.
Ψάξε και δώσε και ζήτα την φώτιση Του θεού για απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα αλλά με καθαρή καρδιά και προσευχή. Κανείς δεν έχει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα – αυτοί που νομίζουν 'οτι έχουν απαντήσεις σε όλα και τους άλλους κοροϊδεύουν και τον εαυτό τους – αν έχουμε εμπιστοσύνη στον Σωτήρα μας Χριστό κάποιες από τις απορίες μας θα απαντηθούν.
Πάντως σε αυτούς που επιτίθενται στην ηθική υπόσταση της Παλαιάς Διαθήκης, ρώτα τους με ποια από τις δέκα εντολές ακριβώς διαφωνούν.
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
Κυριακο απο οτι φαινεται ο Αναστασιος, ειναι μικρος σε ηλικια, αφου αποκαλει τον Αποστολο "κυριο".
Οποτε δεν εχει την δυνατοτητα να κρινει, να διαβλεψει, με τι κινητρο και προδιαθεση, κινειται αυτος που τον ρωταει καθε φορα.
Απλως ξεκαθαριζουμε καποια πραγματα, για να τον βοηθησουμε.
Αναστασιε, να ξερεις γενικως και να λες, -και αυτη ειναι και η αληθεια δηλαδη, δεν ειναι τεχνικο επιχειρημα-,
οτι μονο η Εκκλησια ερμηνευει την Αγια Γραφη, γιατι αυτη την γεννησε,
και οχι ο καθενας οπως του κατεβει, ειτε ειναι αθεος, ειτε αδιαφορος, ειτε και πιστος ακομη..
Η Εκκλησια δημιουργει την Βιβλο ως μαρτυρια, και την ερμηνευει, ως Σωμα, Χριστου του Θεου, που την ενεπνευσε και την πραγματωσε.
Αρα δεν θα δεχεσαι να ερχεται ο καθενας και να σου λεει οτι νομιζει, περι της Βιβλου.
Θα μελετας, και θα μαθαινεις σιγα σιγα, εν καιρω τα πραγματα του Θεου,
δια της Εκκλησιας, οποτε και θα απαντας ως Εκκλησια, σε οποιον ενδιαφερεται.
Δεν θα βαζεις δηλαδη τετοια θεματα-ερωτησεις, σε ατομικο επιπεδο, οπως διαφωνουμε στα υπολοιπα θεματα, ετσι και στην Βιβλο.
Οχι.
Η Βιβλος ερμηνευεται, ορθα και αληθινα, μονο απο τον θεσμο, απο τον χαρισματικο φορεα που την δημιουργησε,
και αυτη ειναι η Εκκλησια των Αποστολων και των Πατερων, οπως υπηρχε προαιωνια στην θεληση του Θεου,
και οπως υπαρχει εσχατως στην Ορθοδοξια, απο την Πεντηκοστη και ως τις ημερες μας.
Δηλαδη σε ρωτανε, το Α η το Β;
Εσυ θα λες, να ρωτησω να δω τι λεει η Εκκλησια, και θα σας απαντησω. Εαν το ξερεις επι τοπου, το λες.
Εαν δεν το ξερεις, δεν ειναι ντροπη, οπως λεει ο Κυριακος, κανεις δεν εχει απαντησεις για ολα, θα ρωτας και θα μαθαινεις.
Ουτε ειναι αναγκη να απαντας την ιδια στιγμη που σε ρωτανε.
Ετσι θα καταλαβαινεις, και εαν ενδιαφερεται πραγματικα αυτος που σε ρωταει, να μαθει.
Αλλα οταν απαντας, θα το κανεις μονο μεσα απο, και δια της Εκκλησιας μας.
Οχι απο το μυαλουδακι μας, οσο εξυπνο και εαν ειναι. Γιατι ετσι μπορει να κανουμε τα πραγματα χειροτερα.
Και εαν σε ειρωνευται καποιος, η αμφισβητει αυτα που λες, εσυ δεν θα ασχολεισαι, αλλο,
θα λες αυτο που ξερεις και θα αφηνεις τον σπορο που του εριξες, να φυτρωσει με τον καιρο.
Πολλοι που κοροϊδευουν, αμφισβητουν και ειρωνευονται, το κανουν απο αμηχανια, επιπολαιοτητα,
και θα δεις οτι μετα απο καιρο, μπορει να ειναι εντελως αλλαγμενοι, και να εκπλαγεις.
Ο Θεος εργαζεται μυστικα με τον καθενα, και εχει τους δικους Του, χρονους..
Οποτε δεν εχει την δυνατοτητα να κρινει, να διαβλεψει, με τι κινητρο και προδιαθεση, κινειται αυτος που τον ρωταει καθε φορα.
Απλως ξεκαθαριζουμε καποια πραγματα, για να τον βοηθησουμε.
Αναστασιε, να ξερεις γενικως και να λες, -και αυτη ειναι και η αληθεια δηλαδη, δεν ειναι τεχνικο επιχειρημα-,
οτι μονο η Εκκλησια ερμηνευει την Αγια Γραφη, γιατι αυτη την γεννησε,
και οχι ο καθενας οπως του κατεβει, ειτε ειναι αθεος, ειτε αδιαφορος, ειτε και πιστος ακομη..
Η Εκκλησια δημιουργει την Βιβλο ως μαρτυρια, και την ερμηνευει, ως Σωμα, Χριστου του Θεου, που την ενεπνευσε και την πραγματωσε.
Αρα δεν θα δεχεσαι να ερχεται ο καθενας και να σου λεει οτι νομιζει, περι της Βιβλου.
Θα μελετας, και θα μαθαινεις σιγα σιγα, εν καιρω τα πραγματα του Θεου,
δια της Εκκλησιας, οποτε και θα απαντας ως Εκκλησια, σε οποιον ενδιαφερεται.
Δεν θα βαζεις δηλαδη τετοια θεματα-ερωτησεις, σε ατομικο επιπεδο, οπως διαφωνουμε στα υπολοιπα θεματα, ετσι και στην Βιβλο.
Οχι.
Η Βιβλος ερμηνευεται, ορθα και αληθινα, μονο απο τον θεσμο, απο τον χαρισματικο φορεα που την δημιουργησε,
και αυτη ειναι η Εκκλησια των Αποστολων και των Πατερων, οπως υπηρχε προαιωνια στην θεληση του Θεου,
και οπως υπαρχει εσχατως στην Ορθοδοξια, απο την Πεντηκοστη και ως τις ημερες μας.
Δηλαδη σε ρωτανε, το Α η το Β;
Εσυ θα λες, να ρωτησω να δω τι λεει η Εκκλησια, και θα σας απαντησω. Εαν το ξερεις επι τοπου, το λες.
Εαν δεν το ξερεις, δεν ειναι ντροπη, οπως λεει ο Κυριακος, κανεις δεν εχει απαντησεις για ολα, θα ρωτας και θα μαθαινεις.
Ουτε ειναι αναγκη να απαντας την ιδια στιγμη που σε ρωτανε.
Ετσι θα καταλαβαινεις, και εαν ενδιαφερεται πραγματικα αυτος που σε ρωταει, να μαθει.
Αλλα οταν απαντας, θα το κανεις μονο μεσα απο, και δια της Εκκλησιας μας.
Οχι απο το μυαλουδακι μας, οσο εξυπνο και εαν ειναι. Γιατι ετσι μπορει να κανουμε τα πραγματα χειροτερα.
Και εαν σε ειρωνευται καποιος, η αμφισβητει αυτα που λες, εσυ δεν θα ασχολεισαι, αλλο,
θα λες αυτο που ξερεις και θα αφηνεις τον σπορο που του εριξες, να φυτρωσει με τον καιρο.
Πολλοι που κοροϊδευουν, αμφισβητουν και ειρωνευονται, το κανουν απο αμηχανια, επιπολαιοτητα,
και θα δεις οτι μετα απο καιρο, μπορει να ειναι εντελως αλλαγμενοι, και να εκπλαγεις.
Ο Θεος εργαζεται μυστικα με τον καθενα, και εχει τους δικους Του, χρονους..
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
- Αναστάσιος
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1909
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 24, 2018 4:18 pm
- Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)
Re: Συνάντηση Αθηνών 2019
Σάς ευχαριστώ όλους για την αγάπη σας και για τις απαντήσεις σας στο ερώτημά μου. Είμαι πράγματι μικρός (φαντάζομαι όχι πάρα πολύ) και συγκεκριμένα 17 ετών. Θέλω να πιστεύω ότι έχω περισσότερες θεολογικές γνώσεις από συνομηλίκους μου και γι' αυτό ρωτάω, για να τίς εμπλουτίζω συνεχώς. Θα ήθελα να ακολουθήσω το επάγγελμα του Θεολόγου και να ασχοληθώ ειδικότερα με την δογματική και την απολογητική. Ο λόγος είναι ιεραποστολικός. Επιθυμώ μέσα από το παράδειγμά μου και διά του λόγου μου να οδηγήσω ανθρώπους κοντά στον Θεό. Ελπίζω να με αξιώσει, αν αυτό είναι το θέλημά Του, και διά της Χάριτος του Παναγίου Πνεύματος να τα καταφέρω. Οι συμβουλές σας είναι ό,τι περίπου μού έχει πει ο πνευματικός μου. Παρόλα αυτά εγκάρδια σάς ευχαριστώ.
«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»