"Έχουν τα ζώα ψυχή;"
Συντονιστής: Συντονιστές
- Teri
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2330
- Εγγραφή: Δευ Απρ 07, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Αικατερίνα@Θεσσαλονίκη
"Έχουν τα ζώα ψυχή;"
"Έχουν τα ζώα ψυχή;" με ρώτησε ο γιός μου (10 χρονών) και με άφησε άφωνη! Ομολόγησα την άγνοιά μου αν και συμπλήρωσα ότι είναι πλάσματα του Θεού και οφείλουμε να τ' αγαπάμε όπως και κάθε δημιούργημα του Πλάστη μας. Αλλά ο μικρός θα επανέλθει με το ίδιο ερώτημα και θα πρέπει να έχω μια απάντηση....
Μπορείτε να με βοηθήσετε;
Μπορείτε να με βοηθήσετε;
Η συντομη απαντηση ειναι η εξης
Οχι τα ζωα δεν εχουν ψυχη, διοτι μονο ο ανθρωπος πλαστηκε κατ΄εικονα και ομοιωση με τον Θεο.
Η εννοια κατ' εικονα φυσικα δεν αναφερεται στα χερια και στα ποδια αλλα στην πνευματικοτητα του ανθρωπου.
Τα ζωα και τα φυτα φτιαχτηκαν για την εξυπηρετηση του ανθρωπου και εχουν μονο ενεργεια.
Οχι τα ζωα δεν εχουν ψυχη, διοτι μονο ο ανθρωπος πλαστηκε κατ΄εικονα και ομοιωση με τον Θεο.
Η εννοια κατ' εικονα φυσικα δεν αναφερεται στα χερια και στα ποδια αλλα στην πνευματικοτητα του ανθρωπου.
Τα ζωα και τα φυτα φτιαχτηκαν για την εξυπηρετηση του ανθρωπου και εχουν μονο ενεργεια.
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 169
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 6:00 am
Μερικά ενδιαφέροντα άρθρα περί ψυχής:
http://orthodox-answers.blogspot.com/20 ... _2728.html
http://www.oodegr.com/oode/dogma/psyxi2.htm
http://www.oodegr.com/oode/dogma/psyxi1.htm
http://www.oodegr.com/oode/dogma/psyxika/ennoies1.htm
http://www.oodegr.com/oode/a8eismos/epi ... _zwwn1.htm
http://orthodox-answers.blogspot.com/20 ... _2728.html
http://www.oodegr.com/oode/dogma/psyxi2.htm
http://www.oodegr.com/oode/dogma/psyxi1.htm
http://www.oodegr.com/oode/dogma/psyxika/ennoies1.htm
http://www.oodegr.com/oode/a8eismos/epi ... _zwwn1.htm
Όπως αγαπάς!
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Τα ζώα δεν έχουν αθάνατη ψυχή και δεν κρίνονται μετά θάνατον, γιατί δεν διαθέτουν λογικό, δηλαδή δυνατότητα επιλογής μεταξύ καλού και κακού. Η συμπεριφορά τους οδηγείται από το ένστικτο και είναι αντανάκλαση της δικής μας συμπεριφοράς.
Ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο βασιλιά όλης της κτίσης με απόλυτη εξουσία πάνω σ΄όλα τα υπόλοιπα κτίσματα, αλλά και καθήκον να τα φροντίζει με αγάπη. Η σχέση του με την κτίση χάλασε μετά την πτώση, όχι γιατί άλλαξε η κτίση, αλλά γιατί ο άνθρωπος άλλαξε τρόπο που την προσεγγίζει.
Οι Άγιοι που αποκτούν ξανά την ισορροπία της ύπαρξής τους κι απομακρύνονται από τις διαστροφές της πτώσης, αποκαθιστούν τη σχέση τους με όλα την κτίση στην οποία συμπεριλαμβάνονται και τα ζώα. Είναι γνωστές πολλές ιστορίες Αγίων που επικοινωνούσαν με τα ζώα, τα φρόντιζαν με αγάπη κι εκείνα τους υπηρετούσαν.
Μετά την Δευτέρα Παρουσία θα ανακαινιστεί κι ολόκληρη η κτίση και θ' αποκτήσει ξανά την αρχική της αρμονία.
Ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο βασιλιά όλης της κτίσης με απόλυτη εξουσία πάνω σ΄όλα τα υπόλοιπα κτίσματα, αλλά και καθήκον να τα φροντίζει με αγάπη. Η σχέση του με την κτίση χάλασε μετά την πτώση, όχι γιατί άλλαξε η κτίση, αλλά γιατί ο άνθρωπος άλλαξε τρόπο που την προσεγγίζει.
Οι Άγιοι που αποκτούν ξανά την ισορροπία της ύπαρξής τους κι απομακρύνονται από τις διαστροφές της πτώσης, αποκαθιστούν τη σχέση τους με όλα την κτίση στην οποία συμπεριλαμβάνονται και τα ζώα. Είναι γνωστές πολλές ιστορίες Αγίων που επικοινωνούσαν με τα ζώα, τα φρόντιζαν με αγάπη κι εκείνα τους υπηρετούσαν.
Μετά την Δευτέρα Παρουσία θα ανακαινιστεί κι ολόκληρη η κτίση και θ' αποκτήσει ξανά την αρχική της αρμονία.
Το αν τα ζωα εχουν η οχι ψυχη, ειναι κατι που απασχολησε τον ανθρωπο απο τα πολυ πρωιμα χρονια της εμφανισης του στην γη.
Παναρχαιες ειναι οι δοξασιες του Ανιμισμου, ο οποιος σαν αποτελει ειδος θρηκειας, αποδιδωντας ανθρωπινα χαρακτηριστικα, οπως η "ψυχη" σε ζωα, φυτα, και γενικα ολων των στοιχειων της φυσης. Βασισμενες στον Ανιμισμου, μπορει να θεωρηθουν η θρησκεια των Αρχαιων Ελληνων, Αιγυπτιων και Ρωμαιων κλπ.
Καθως το θεμα της ψυχης, αφορα την Θρησκεια και οχι την Επιστημη, αποτελει καθαρα Δογματικο θεμα το αν τα ζωα η ακομα και ο ιδιος ο ανθρωπος εχει ψυχη.
Κατα την Ορθοδοξη Δογματικη ασφαλως, "ψυχη" εχει αποκλειστικα και μονον ο ανθρωπος, αν και υπαρχουν σημεια τοσο της Αγιας Γραφης οσο και της Υμνολογιας που προβληματιζουν πανω στο θεμα αυτο... Οταν για παραδειγμα αναφερεται οτι ο Ηλιος εκρυψε το φως του απο την γη σαν πενθος για τον σταυρικο θανατο, το γαιδουρακι που μιλησε με φωνη ανθρωπινη στην Παλαια Διαθηκη κλπ
Το εργο του Αριστοτελη, ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ αποτελει εξαιρετικη πραγματεια γυρω απο το θεμα:
http://www.mikrosapoplous.gr/aristotle/psyxhs/1_02.html
Παναρχαιες ειναι οι δοξασιες του Ανιμισμου, ο οποιος σαν αποτελει ειδος θρηκειας, αποδιδωντας ανθρωπινα χαρακτηριστικα, οπως η "ψυχη" σε ζωα, φυτα, και γενικα ολων των στοιχειων της φυσης. Βασισμενες στον Ανιμισμου, μπορει να θεωρηθουν η θρησκεια των Αρχαιων Ελληνων, Αιγυπτιων και Ρωμαιων κλπ.
Καθως το θεμα της ψυχης, αφορα την Θρησκεια και οχι την Επιστημη, αποτελει καθαρα Δογματικο θεμα το αν τα ζωα η ακομα και ο ιδιος ο ανθρωπος εχει ψυχη.
Κατα την Ορθοδοξη Δογματικη ασφαλως, "ψυχη" εχει αποκλειστικα και μονον ο ανθρωπος, αν και υπαρχουν σημεια τοσο της Αγιας Γραφης οσο και της Υμνολογιας που προβληματιζουν πανω στο θεμα αυτο... Οταν για παραδειγμα αναφερεται οτι ο Ηλιος εκρυψε το φως του απο την γη σαν πενθος για τον σταυρικο θανατο, το γαιδουρακι που μιλησε με φωνη ανθρωπινη στην Παλαια Διαθηκη κλπ
Το εργο του Αριστοτελη, ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ αποτελει εξαιρετικη πραγματεια γυρω απο το θεμα:
http://www.mikrosapoplous.gr/aristotle/psyxhs/1_02.html