Το ερωτηματικό μάλλον μπήκε κατά λάθος εε;;agiooros έγραψε:H Agia Sofia?
Έγγαμοι Άγιοι και Αγίες!
Συντονιστές: ntinoula, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25890
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Καλημέρα σε όλους όσους μπαίνουν στο φόρουμ!eortologio_gr έγραψε:...το εξαιρετικό βιβλιο "Αγιολόγιο της Ορθοδοξίας" του κου Χρήστου Τσολακίδη τηλ. 210-3304170 (υπάρχει σε όλα τα επίσημα βιβλιοπωλεία της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Αποστολικής Διακονίας κλπ, εκδ.ιδίου το οποίο και προτείνω να το αγοράσουν όσοι έχουν ενδιαφέρον για τους βίους - περιέχει και αγιογραφίες).
ΥΓ. aposal νομίζω οτι η λέξη ψελίζω είναι παράγωγο του ψέλνω. Ετσι, αντι του τίτλου "ψάλτης" που προσέδωσα στο πρόσωπό μου με τα καναδυό μμμμμμ που ψέλισα, μπορώ πλέον να χρησιμοποιώ άφοβα την λέξη "ψελιστής" που εμπεριέχεται στην ευρεία έννοια του όρου "ψάλτης" και αφορά τον "δόκιμο ψάλτη" στα νηπιακά του βήματα !!! Το αν γράφεται με δυο λ δεν το θυμάμαι οπότε το γράφω με ένα λ και είμαι μέσα 50-50 !!!
Το Αγιολόγιο του Τσολακίδη το αγόρασα πριν πέντε περίπου χρόνια, μετά από έρευνα αγοράς, κατά την οποία όλοι οι ερωτηθέντες το είχαν αναγνωρίσει (τότε) ως το πλέον έγκυρο Αγιολόγιο που κυκλοφορούσε!
Ευχαριστώ Χρήστο για την επεξήγηση της διαφοράς μεταξύ ψελλιστή και ψάλτη! Προφανώς δεν θέλεις να παραδεχθείς τις ψαλτικές σου ικανότητες και τις υποβιβάζεις σε ψελλιστικές! Αν και δεν σχολίασες, με παρόμοια προσέγγση τον έτερο τίτλο που σου έδωσα (αυθεντία)....


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25890
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Αγαπητέ Νίκο, αυτοί είναι οι περίφημοι 4 μάρτυρες τους οποίους τιμά ο γνωστός ναός στο Ρέθυμνο;Sfakianos έγραψε:Η Οικογένεια των Αγίων τεσσάρων Νεομαρτύρων Εμμανουήλ , Ανεζίνας , Γεωρίου και Μαρίας εν έτη 1681 στην Καλυδωνία Κισσάμου Χανίων .
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1644
- Εγγραφή: Τρί Ιουν 13, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Χρήστος@Thessaloniki
- Επικοινωνία:
Προσωπικά δεν χρησιμοποιώ ποτέ την λέξη "αυθεντία" για οποιονδήποτε και οτιδήποτε, ούτε και την λέξη "εξπέρ". Αντιθέτως χρησιμοποιώ τον όρο "εμπειρη γνώμη" αφού είναι αδύνατον για οποιονδήποτε να είναι αυθεντία σε οτιδήποτε. Κάποιος ασχολείται περισσότερο με κάτι και μπορεί να δώσει την οπτική του και κάποιος λιγότερο χωρίς να αποκλείεται να μπορεί και εκείνος να δώσει την δικιά του οπτική η οποία μπορεί να είναι εξίσου σωστή αφού (όπως έχουμε πεί) όλα βασίζονται σε μια αρχική υπόθεση που πάντα εμπεριέχει ποσοστό αβεβαιότητας αφού η προσέγγιση γίνεται μέσω της τρέχουσας στάθμης της γνωσης.aposal έγραψε:...
Αν και δεν σχολίασες, με παρόμοια προσέγγση τον έτερο τίτλο που σου έδωσα (αυθεντία)....![]()
Η φράση με απόλυτη αίγλη την οποία λαυτρεύω και που αν χρησιμοποιηθεί σωστά πείθει "τους δύσκολους" είναι η "προσέγγιση εκ του αποτελέσματος".
Γενικά μέσα απο μια συζήτηση όλοι μας κερδίζουμε και αναπτύσσουμε την "εμπειρη γνώμη" μας. Πάντα όμως θα υπάρχει και μια ακόμα οπτική γωνία που ίσως δεν την είδαμε ακόμη. Πάντα θα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.
Εναπόκειται σε μας λοιπόν να βαδίσουμε με το ποσοστό αβεβαιότητας ή βεβαιότητας που μπορούμε σαν άνθρωποι να δεχθούμε. Τα υπόλοιπα είναι ρυθμιζόμενα "ανωθεν"
Ο λαός λέει : "η κότα πίνει νερό, και μετά κοιτάει και τον Θεό"...
Και η Ορθοδοξία μας έχει μία κοινή και αδιαπραγμάτευτη αρχή : "Ουδείς τέλειος ειμί μόνο ο Θεός"
Χρ.
ΥΓ. Ψελλίζω με δύο λάμδα λοιπόν !!! Οπως και η τρέλλα που λένε ότι όσο περισσότερο τρελλός είναι κάποιος τόσο περισσότερα λάμδα χρησιμοποιεί !!!


στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...


O ναός των Tεσσάρων Μαρτύρων στο Ρέθυμνο τιμάται εξ ονόματος των Αγίων Νεομαρτύρων Aγγελή, Mανουήλ, Γεωργίου και Nικολάου
Oι Tέσσερις Nεομάρτυρες μαρτύρησαν το 1824 και καταξιώθηκαν αμέσως ως Άγιοι στη συνείδηση των Xριστιανών. Πολύ νωρίς, ίσως και από τον επόμενο χρόνο του μαρτυρίου τους, οι Pεθυμνιώτες χριστιανοί τελούσαν λειτουργίες, αφιερωμένες στη μνήμη τους. Kι αργότερα τους αναγνώρισαν ως προστάτες της σύγχρονης πόλης.
Σε περίτεχνη λειψανοθήκη, που βρίσκεται στο Iερό Bήμα του ναού, φυλάσσονται οι τίμιες Kάρες των τριών από τους Tέσσερις Nεομάρτυρες.
Μάλιστα ο εν λόγω περικαλής Ναός είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένο σε Μάρτυρες Αγίους αφού το κεντρικό κλίτος είναι αφιερωμένο στους Aγίους Tέσσερις Νεομάρτυρες (28 Oκτωβρίου), το βόρειο στους Aγίους Tεσσαράκοντα Mάρτυρες (9 Mαρτίου) και το νότιο στους Αγίους Δέκα Mάρτυρες της Kρήτης (23 Δεκεμβρίου).
Oι Tέσσερις Nεομάρτυρες μαρτύρησαν το 1824 και καταξιώθηκαν αμέσως ως Άγιοι στη συνείδηση των Xριστιανών. Πολύ νωρίς, ίσως και από τον επόμενο χρόνο του μαρτυρίου τους, οι Pεθυμνιώτες χριστιανοί τελούσαν λειτουργίες, αφιερωμένες στη μνήμη τους. Kι αργότερα τους αναγνώρισαν ως προστάτες της σύγχρονης πόλης.
Σε περίτεχνη λειψανοθήκη, που βρίσκεται στο Iερό Bήμα του ναού, φυλάσσονται οι τίμιες Kάρες των τριών από τους Tέσσερις Nεομάρτυρες.
Μάλιστα ο εν λόγω περικαλής Ναός είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένο σε Μάρτυρες Αγίους αφού το κεντρικό κλίτος είναι αφιερωμένο στους Aγίους Tέσσερις Νεομάρτυρες (28 Oκτωβρίου), το βόρειο στους Aγίους Tεσσαράκοντα Mάρτυρες (9 Mαρτίου) και το νότιο στους Αγίους Δέκα Mάρτυρες της Kρήτης (23 Δεκεμβρίου).
Μια άλλη Αγία οικέγενεια είναι αυτή του Οσίου Ξενοφώντος μετά της συμβίου του Μαρίας και των τέκνων Αρκαδίου και Ιωάννου
Ο Όσιος Ξενοφών κατοικούσε στην Κωνσταντινούπολη κατά τους χρόνους των αυτοκρατόρων Ιουστίνου Α’ (518-527 μ.Χ.) και Ιουστινιανού (527-565 μ.Χ.). Ήταν πλούσιος συγκλητικός και διακρινόταν για την βαθιά ευσέβειά του προς τον Θεό. Είχε δύο παιδιά, τον Αρκάδιο και τον Ιωάννη. Μόλις αυτά τελείωσαν τα εγκύκλια γράμματα, τα έστειλε στη Βηρυτό της Φοινίκης, για να μελετήσουν και να σπουδάσουν τη νομική επιστήμη. Καθ’ οδόν το πλοίο με το οποίο ταξίδευαν ναυάγησε. Διασώθηκαν όμως και μετέβησαν στα Ιεροσόλυμα όπου έγιναν μοναχοί. Οι γονείς τους, Ξενοφών και Μαρία, τους αναζήτησαν και πληροφορήθηκαν ότι διάγουν στην έρημο ασκητικό βίο, δόξασαν τον Θεό και αποταξάμενοι τον κόσμο, ακολούθησαν και αυτοί το μοναχικό βίο. Ο Ξενοφών, η γυναίκα του και τα παιδιά τους πρόκοψαν τόσο πολύ στην αρετή και στη φιλανθρωπία, ώστε τους αξίωσε ο Θεός να επιτελούν και θαύματα.
Έτσι η θεία αυτή οικογένεια έζησε θεοφιλώς και κοιμήθηκε με ειρήνη.
Πηγή : Ιστοσελίδα www.synaxarion.gr
Ο Όσιος Ξενοφών κατοικούσε στην Κωνσταντινούπολη κατά τους χρόνους των αυτοκρατόρων Ιουστίνου Α’ (518-527 μ.Χ.) και Ιουστινιανού (527-565 μ.Χ.). Ήταν πλούσιος συγκλητικός και διακρινόταν για την βαθιά ευσέβειά του προς τον Θεό. Είχε δύο παιδιά, τον Αρκάδιο και τον Ιωάννη. Μόλις αυτά τελείωσαν τα εγκύκλια γράμματα, τα έστειλε στη Βηρυτό της Φοινίκης, για να μελετήσουν και να σπουδάσουν τη νομική επιστήμη. Καθ’ οδόν το πλοίο με το οποίο ταξίδευαν ναυάγησε. Διασώθηκαν όμως και μετέβησαν στα Ιεροσόλυμα όπου έγιναν μοναχοί. Οι γονείς τους, Ξενοφών και Μαρία, τους αναζήτησαν και πληροφορήθηκαν ότι διάγουν στην έρημο ασκητικό βίο, δόξασαν τον Θεό και αποταξάμενοι τον κόσμο, ακολούθησαν και αυτοί το μοναχικό βίο. Ο Ξενοφών, η γυναίκα του και τα παιδιά τους πρόκοψαν τόσο πολύ στην αρετή και στη φιλανθρωπία, ώστε τους αξίωσε ο Θεός να επιτελούν και θαύματα.
Έτσι η θεία αυτή οικογένεια έζησε θεοφιλώς και κοιμήθηκε με ειρήνη.
Πηγή : Ιστοσελίδα www.synaxarion.gr
Οι Άγιοι Πεύσιππος, Ελάσιππος και Μέσιππος οι αυτάδελφοι και η Αγία Νεονίλλη η μαμμή αυτών Μνήμη των Αγίων : 16 Ιανουαρίου
Οι Άγιοι Μάρτυρες Πεύσιππος, Ελάσιππος και Μέσιππος ήταν τρίδυμοι αδελφοί και κατάγονταν από την Καππαδοκία της Μικράς Ασίας. Είχαν ασκηθεί να ημερώνουν τους μικρούς και ατίθασους ίππους. Πατροπαράδοτη θρησκεία είχαν την ειδωλολατρική, αλλά ήταν Χριστιανή η γιαγιά τους Νεονίλλη, η οποία έφερε και τους τρεις εγγονούς της στην αλήθεια του Χριστού.
Η αλλαγή της πίστεώς τους δεν άργησε να γίνει γνωστή. Τους συνέλαβαν και τους προκάλεσαν να αρνηθούν τον Χριστό. Εκείνοι όμως ομολόγησαν με γενναιότητα την πίστη τους στον Κύριο και κατέθεσαν την μαρτυρία της συνειδήσεώς τους. Οι ειδωλολάτρες εξοργισμένοι τους έριξαν στη φωτιά. Έτσι και οι τρεις ευλογημένοι αυτοί νέοι, έλαβαν το στέφανο του μαρτυρίου.
Η γιαγιά τους, Νεονίλλη, έμαθε το μαρτύριο των τριών εγγονών της. Και ευχήθηκε να αξιώσει ο Άγιος Θεός, να τελειώσει θεαρέστως και τη δική της πρόσκαιρη ζωή. Μαρτύρησε και αυτή, για να συναντήσει τους Μάρτυρες εγγονούς της στα αθάνατα σκηνώματα της θείας μακαριότητας.
Πηγή : www.synaxarion.gr
Οι Άγιοι Μάρτυρες Πεύσιππος, Ελάσιππος και Μέσιππος ήταν τρίδυμοι αδελφοί και κατάγονταν από την Καππαδοκία της Μικράς Ασίας. Είχαν ασκηθεί να ημερώνουν τους μικρούς και ατίθασους ίππους. Πατροπαράδοτη θρησκεία είχαν την ειδωλολατρική, αλλά ήταν Χριστιανή η γιαγιά τους Νεονίλλη, η οποία έφερε και τους τρεις εγγονούς της στην αλήθεια του Χριστού.
Η αλλαγή της πίστεώς τους δεν άργησε να γίνει γνωστή. Τους συνέλαβαν και τους προκάλεσαν να αρνηθούν τον Χριστό. Εκείνοι όμως ομολόγησαν με γενναιότητα την πίστη τους στον Κύριο και κατέθεσαν την μαρτυρία της συνειδήσεώς τους. Οι ειδωλολάτρες εξοργισμένοι τους έριξαν στη φωτιά. Έτσι και οι τρεις ευλογημένοι αυτοί νέοι, έλαβαν το στέφανο του μαρτυρίου.
Η γιαγιά τους, Νεονίλλη, έμαθε το μαρτύριο των τριών εγγονών της. Και ευχήθηκε να αξιώσει ο Άγιος Θεός, να τελειώσει θεαρέστως και τη δική της πρόσκαιρη ζωή. Μαρτύρησε και αυτή, για να συναντήσει τους Μάρτυρες εγγονούς της στα αθάνατα σκηνώματα της θείας μακαριότητας.
Πηγή : www.synaxarion.gr
- Teri
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2330
- Εγγραφή: Δευ Απρ 07, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Αικατερίνα@Θεσσαλονίκη
Η εκκλησία μας στις 29 Ιουλίου τιμά τη μνήμη των:
Η Αγία Θεοδότη και τα τρία παιδιά της.
Η Αγία Θεοδότη ήταν από τη Νίκαια και διακρινόταν για τη θερμότητα της ευσέβειας της. Έμεινε χήρα και αφοσιώθηκε στην ανατροφή των τριών παιδιών της, χωρίς να δώσει καμιά προσοχή στις προτάσεις δεύτερου γάμου. Με τη φιλόστοργη φροντίδα της, μεγάλωσαν οι γιοι της και αναδείχτηκαν παιδιά πιστά και με μεγάλη φρόνηση. Τα χρόνια όμως εκείνα, ήταν δύσκολα και επικίνδυνα. Η εικονομαχία ήταν στο αποκορύφωμα της. Η αγία Θεοδότη με τους γιους της, ήταν στην πρώτη τάξη των υπερμάχων αθλητών της Ορθοδοξίας. Εκείνη μεταξύ του γυναικείου κόσμου, αυτοί μεταξύ των συνομηλίκων τους, συμβούλευαν και διήγειραν κατά των άσεβων προσταγμάτων των εικονομάχων βασιλέων. Το καθήκον αυτό, έφερε μητέρα και γιους στο μαρτύριο, που το υπέστησαν με αξιοθαύμαστη καρτερία. Έτσι όλοι μαζί, πήραν τα αθάνατα στεφάνια, που παρέχει στους καλούς αθλητές ο αγωνοθέτης Θεός. Ναό στην αγία Θεοδότη έκτισε ο αυτοκράτωρ Ιουστινιανός.
Οι Άγιοι Πατέρας, Μητέρα και τα δύο Παιδιά τους.
Μαρτύρησαν δια πυρός.
Πηγή: http://erosorthodoxias.googlepages.com
Η Αγία Θεοδότη και τα τρία παιδιά της.
Η Αγία Θεοδότη ήταν από τη Νίκαια και διακρινόταν για τη θερμότητα της ευσέβειας της. Έμεινε χήρα και αφοσιώθηκε στην ανατροφή των τριών παιδιών της, χωρίς να δώσει καμιά προσοχή στις προτάσεις δεύτερου γάμου. Με τη φιλόστοργη φροντίδα της, μεγάλωσαν οι γιοι της και αναδείχτηκαν παιδιά πιστά και με μεγάλη φρόνηση. Τα χρόνια όμως εκείνα, ήταν δύσκολα και επικίνδυνα. Η εικονομαχία ήταν στο αποκορύφωμα της. Η αγία Θεοδότη με τους γιους της, ήταν στην πρώτη τάξη των υπερμάχων αθλητών της Ορθοδοξίας. Εκείνη μεταξύ του γυναικείου κόσμου, αυτοί μεταξύ των συνομηλίκων τους, συμβούλευαν και διήγειραν κατά των άσεβων προσταγμάτων των εικονομάχων βασιλέων. Το καθήκον αυτό, έφερε μητέρα και γιους στο μαρτύριο, που το υπέστησαν με αξιοθαύμαστη καρτερία. Έτσι όλοι μαζί, πήραν τα αθάνατα στεφάνια, που παρέχει στους καλούς αθλητές ο αγωνοθέτης Θεός. Ναό στην αγία Θεοδότη έκτισε ο αυτοκράτωρ Ιουστινιανός.
Οι Άγιοι Πατέρας, Μητέρα και τα δύο Παιδιά τους.
Μαρτύρησαν δια πυρός.
Πηγή: http://erosorthodoxias.googlepages.com