Σελίδα 2 από 3

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 03, 2006 9:19 am
από agioreiths
ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΑ CD ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ ΤΗΣ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΑΣ

CD Βυζαντινής Μουσικής

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 21, 2006 4:24 pm
από archon
Όσον αφορά τον ύμνο :"Αγνή Παρθένε, Δέσποινα" του οποίου υμνογράφος είναι ο "άγιος του προηγουμένου αιώνα" δηλαδή ο άγιος Νεκτάριος θέλω να προσθέσω το εξής. Ο σκοπός του κάθε ύμνου, ανάλογα και με το περιεχόμενό του, είναι να σε κάνει να νοιώσεις πόσο χαμηλά βρίσκεσαι και που και πώς πρέπει να φτάσεις. Ο συγκεκριμένος ύμνος είναι μελοποιημένος σε ρυθμό τρίσημο, κάτι αντίστοιχο με το Βαυαρικό Βάλς.
Ελάχιστα παραδοσιακά μέλη της Εκκλησίας ψάλλονται σε τρίσημο ρυθμό.
Έτσι με τον ύμνο αυτό θέλεις να υμνήσεις το Θεό ή να χορέψεις;;;

Επίσης σχετικά με τους δίσκους (CD) της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας θέλω να προσθέσω τα εξής. Έχω στο PC μου όλη τη συγκεκριμένη σειρά δίσκων. Ομως από όταν πήγα σε πανηγυρική αγρυπνία στο Άγιον Όρος και άκουσα διάφορους Ψάλτες, άλλαξα γνώμη. Όταν άκουσα τις φωνές του γερο- Δανιήλ,του γερο-Ακάκιου και του γέροντα Γρηγόριου από την αδελφότητα των Δανιηλαίων, του παπα-Θωμά και του γερο-Κυπριανού από την αδελφότητα των Θωμάδων,του Γεράσιμου, του Νεκτάριου καθώς και τη στεντόρια φωνή του γερο-Σπυρίδωνα από την αδελφότητα των Γερασιμαίων δεν μπορώ να περιγράψω το τί ένοιωσα.
Αυτούς μπορεί ο καθένας μύστης της μουσικής μας να τους ακούσει ακόμα ζωντανά στις αγρυπνίες στη πανήγυρη της Σκητης της Αγίας Άννης και αλλαχού στο Άγιον Όρος, καθώς επίσης κυκλοφορούν στο εμπόριο CD's με κάποιους από αυτούς .
Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που δεν ζούν πιά, αλλά μας άφησαν δείγματα της τέχνης αυτής όπως ο διακο-Διονύσιος Φιρφιρής, Πρωτοψάλτης του Πρωτάτου, ο γερο-Γαβριήλ Μαγκαβός,και ο πατήρ Παντελεήμων Κάρτσωνας, που ονομάστηκε και το αηδόνι του Άθωνα.
Όλοι αυτοί οι κελλιώτες Αγιορείτες διάσωσαν και διασώζουν το παραδοσιακό Ορθόδοξο Αγιορείτικο Ύφος της Ψαλτικής Τέχνης.
Σε συνεργασία με τον "Christos" ξεκινήσαμε πριν από λίγο καιρό να σηκώνουμε μέσω του christos.edo.gr στο διαδίκτυο σε μορφή mp3 σπάνιες ηχογραφήσεις από αγρυπνίες στο Άγιον Όρος.
Ελπίζω να βοήθησα λίγο!!! :wink:΄
Σχετικά με την Εκκλησιαστική Μουσική της Ρωσσίας θέλω να προσθέσω ότι είναι επηρεασμένη από τη Δυτική Μουσική, γι'αυτο και τετράφωνη, και μεγαλόπρεπη και βροντώδης σε αντίθεση με την δοξολογία και την ιλαρότητα ενός Βυζαντινού ύμνου όπως η Επιλύχνιος Ευχαριστία δηλαδή το: "Φώς ιλαρόν" που ψάλλουμε στον Εσπερινό.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 21, 2006 4:54 pm
από yparxei
http://tovima.dolnet.gr/print_article.p ... m=A28&aa=1

μπειτε και εδω...απο οσα ξερω καραμανης,ταλιαδωρος,χρυσανθος(ολοι απο θεσσαλονικη) ηταν πολυ μεγαλοι ψαλτες που διεσωσαν τον κωνπολιτικο τροπο ψαλσιματος.ειτε ειμαι αθηνα ειτε θεσσαλονικη μονιμως γι αυτους ακουω στις συζητησεις ψαλτων(και για εναν ακομα ψαλτη απο αθηνα που δνε θυμαμαι το ονομα του).Ο Χρυσανθος ψαλτης στον Αγιο Δημητριο πεθανε,ο δε καραμανης(μελουργος,ψαλτης) πλησιαζει τα 100 του χρονια..ο Ταλιαδωρος συνεχιζει στην Αγια σοφια θεσσαλονικης και καλοστεκεται μαλιστα,ειναι εξαιρετικος και βεβαια ειναι ευκαιρια να πατε να τον ακουσετε γιατι βλεπω να αποσυρεται σε λιγα χρονια(αν και φαινεται κοτσονατος μεχ,ζωη να χει ο ανθρωπος)
Απο κει και περα στους τρεις ιεραρχες στην βουλγαρη ψελνει θαυμασια και ο προεδρος ιεροψαλτων ιωαννης δαμασκηνος πρωτοψαλτης(ειναι μια χορωδια σχεδον ενος αιωνα με εκατο μελη που βεβαια συμπεριλαμβανε και τους τρεις προαναφερθεντες) Α.παραστατιδης

Αυτα ειναι τα οσα ξερω εγω..
τωρα ενταξει υπαρχουν και εκκλησιες που εμενα μαρεσει το ψαλσιμο τους χωρις να ανηκουν ας πουμε στους πολυ γνωστους πρωτοψαλτες π.χ αχειροποιητος και καποιες αλλες...

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 21, 2006 4:57 pm
από yparxei

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 21, 2006 9:28 pm
από Yunan
Αγαπητέ Lovethink σε χαιρετώ! Είμαι ένα νέο μέλος στο site, από τη Θεσσαλονίκη. Καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που αισθάνεσαι αν και δεν είμαι από τα επτάνησα! Ισως γιατί μετά από την Rock εφηβεία μου, ανακάλυψα την κλασσική μουσική και την opera και τελικά έφτασα να σπουδάζω παραδουσιακή μουσική. Μετά από αυτήν την θυελλώδη σχέση μου με την μουσική κατέληξα στο εξής απλό. Οπως υπάρχουν σπουδαίες εκτελέσεις κλασικής μουσικής ή σπουδαίοι ερμηνευτές και οργανοπαίκτες παραδοσιακής μουσικής, έτσι υπάρχουν και σπουδαίοι ψάλτες βυζαντινής μουσικής. Εάν, όπως και εγώ, επηρεάζεσαι από τον ψάλτη,(καλώς ή κακώς)θα βρεις κάπου να αναπαυθείς. Υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι. Αν ανέβεις Θεσσαλονίκη, μην λησμονήσεις να λειτουργηθείς στον Αγιο Νικόλαο τον Ορφανό ή στην Μονή Βλατάδων. Υπάρχουν πολλοί άλλοι ναοί, αλλά σου αναφέρω ενδεικτικά αυτούς επειδή έχω προσωπική άποψη. Θα ακούσεις γνήσια βυζαντινή μουσική, που σε αναπαύει πραγματικά...

Re: CD Βυζαντινής Μουσικής

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 22, 2006 6:52 am
από lovethink
archon έγραψε:Όσον αφορά τον ύμνο :"Αγνή Παρθένε, Δέσποινα" του οποίου υμνογράφος είναι ο "άγιος του προηγουμένου αιώνα" δηλαδή ο άγιος Νεκτάριος θέλω να προσθέσω το εξής. Ο σκοπός του κάθε ύμνου, ανάλογα και με το περιεχόμενό του, είναι να σε κάνει να νοιώσεις πόσο χαμηλά βρίσκεσαι και που και πώς πρέπει να φτάσεις. Ο συγκεκριμένος ύμνος είναι μελοποιημένος σε ρυθμό τρίσημο, κάτι αντίστοιχο με το Βαυαρικό Βάλς.
Ελάχιστα παραδοσιακά μέλη της Εκκλησίας ψάλλονται σε τρίσημο ρυθμό.
Έτσι με τον ύμνο αυτό θέλεις να υμνήσεις το Θεό ή να χορέψεις;;;
.
Εγώ με αυτόν τον ύμνο συγκινούμαι και ανοίγει η καρδιά μου
Με έναν ύμνο που μπορεί να αρέσει σε σένα εμένα μπορεί να με πάρει ο ύπνος αν ακούω μια ώρα συνεχόμενα ένα ΝΗΗΗΗΗΗΗ ( από το νι πα βου γα δι κε ζο νι )
Και ναι μακάρι να χορεύαμε ευτυχισμένοι βαλς ακούγοντας ύμνους και γυρίζοντας γύρω γύρω γρήγορα τρισευτυχισμένοι
Πανέμορφο το βρίσκω
Ευτυχισμένους μας θέλει ο Θεός όχι μίζερους
Αν η Υπεραγία Θεοτόκος δεν ήθελε αυτόν τον ύμνο να είσαι βέβαιος ότι θα είχε τον τρόπο της να μας το πει

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 22, 2006 9:35 am
από Misha
Όταν άκουσα τις φωνές του γερο- Δανιήλ,του γερο-Ακάκιου και του γέροντα Γρηγόριου από την αδελφότητα των Δανιηλαίων, του παπα-Θωμά και του γερο-Κυπριανού από την αδελφότητα των Θωμάδων,του Γεράσιμου, του Νεκτάριου καθώς και τη στεντόρια φωνή του γερο-Σπυρίδωνα από την αδελφότητα των Γερασιμαίων δεν μπορώ να περιγράψω το τί ένοιωσα.
τον διακο Διονύση δεν τον πρόλαβα,αλλα οι ηχογραφησεις που εκανε ο Λυκουργος Αγγελοπουλος ειναι μοναδικες.και να σκεφτει κανει πως εψαλε με μεγαλο προβλημα στις χορδες!


απο τις ηχογραφησεις της Σιμωνοπετρας η καλυτερη ειναι η πρωτη ,απο την πανηγυρη του οσιου Σιμωνα με τους περισσοτερους απο τους παραπανω παροντες και τον π.Ακακιο με την βαθια φωνη του να διαβαζει το συναξαρι του οσιου.

οσο κι αν σας φανει παραξενο ομως απο τους πατερες αυτους περισσοτερο μου εχουν μεινει στη μνημη τα καλοκαιρινα αποδειπνα στην απλωταρια των Δανιηλαιων ,παρα η ψαλτικη τους τεχνη...



απο τους συγχρονους θεωρω αξεπεραστο σε κατανυκτικο υφος και χορωδιακη αποδοση την Ελληνικη Βυζαντινη Χορωδια του Λυκουργου Αγγελοπουλου.

ο ιδιος δεν εχει την καλυτερη φωνη ,αλλα η χορωδια του "δεν παιζεται".


ειδικα παλιοτερα που εκαναν κατι 10 ωρες αγρυπνιες με αγιορειτικο τυπικο ήταν χαρμα ψυχης και αισθησεων.

Re: CD Βυζαντινής Μουσικής

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 22, 2006 3:19 pm
από archon
Εγώ με αυτόν τον ύμνο συγκινούμαι και ανοίγει η καρδιά μου
Με έναν ύμνο που μπορεί να αρέσει σε σένα εμένα μπορεί να με πάρει ο ύπνος αν ακούω μια ώρα συνεχόμενα ένα ΝΗΗΗΗΗΗΗ ( από το νι πα βου γα δι κε ζο νι )
Και ναι μακάρι να χορεύαμε ευτυχισμένοι βαλς ακούγοντας ύμνους και γυρίζοντας γύρω γύρω γρήγορα τρισευτυχισμένοι
Πανέμορφο το βρίσκω
Ευτυχισμένους μας θέλει ο Θεός όχι μίζερους
Αν η Υπεραγία Θεοτόκος δεν ήθελε αυτόν τον ύμνο να είσαι βέβαιος ότι θα είχε τον τρόπο της να μας το πει
Κατ'αρχήν δεν θα ακούσεις ποτέ να ψάλλεται σε Ορθόδοξη Εκκλησία κάποιος ύμνος με Νη,Πα,Βου,Γα,Δι,Κε,Ζω,Νη δηλαδή τις νότες, όπως και σε καμιά λειτουργία του Μπάχ η του Χαίντελ δεν ψάλλουν με Do,Re,Mi,Fa,Sol,La,Si,Do.
Ένας μακροσκελής ύμνος (π.χ. Χερουβικός) για να σε πάρει ο ύπνος μπορεί να σημαίνει ότι σε αναπαύει και σε ξεκουράζει. 8O :? Παρ'ολα αυτά οι ύμνοι αυτοί εξυπηρετούν κάποιο σκοπό στη Θεία Λατρεία, όπου προσπαθούν να μην σε αποσπάσουν από την προσευχή σου με διάφορα ποικίλματα και με ένταση φωνής, ιδιαιτέρως δε την ώρα της κορύφωσης του εξαγιασμού των Τιμίων Δώρων.
Εάν κάποιος αναπαύεται ακούγοντας τον ύμνο "Αγνή Παρθένε" κανείς δεν μπορεί να τον εμποδίσει. Δεν μπορεί όμως να τον επιβάλλει όμως και κανείς να ψάλλεται στους ιερούς ναούς την ώρα της Θείας Λατρείας!!!

Η ευτυχία είναι κατί το υποκειμενικό. Ευτυχισμένος μπορεί να είναι κάποιος ο οποίος αισθάνεται την απέραντη αγάπη του Θεού να τον πλημμυρίζει, καθώς και το Πάσχα διότι ελπίζει ότι κάποτε θα αναστηθεί και αυτός. Όμως ευτυχισμένος είναι και ο μαστουρωμένος που δεν ξέρει που βρίσκεται!!!

Η Υπεραγία Θεοτόκος ακούει καθημερινά πληθώρα βλασφημιών από παλιοημερολογίτες ζηλωτές και Γιαχωβάδες και εν τούτοις μεσιτεύει στον Κύριο για όλους.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 22, 2006 3:44 pm
από archon
τον διακο Διονύση δεν τον πρόλαβα,αλλα οι ηχογραφησεις που εκανε ο Λυκουργος Αγγελοπουλος ειναι μοναδικες.και να σκεφτει κανεις πως εψαλε με μεγαλο προβλημα στις χορδες!
Πολύ καλές είναι και οι ηχογραφήσεις που έκανε ο Μανώλης Χατζηγιακουμής και η κυκλοφορία τους σε CD.

απο τους συγχρονους θεωρω αξεπεραστο σε κατανυκτικο υφος και χορωδιακη αποδοση την Ελληνικη Βυζαντινη Χορωδια του Λυκουργου Αγγελοπουλου.

ο ιδιος δεν εχει την καλυτερη φωνη ,αλλα η χορωδια του "δεν παιζεται".
Δεν θα διαφωνήσω απόλυτα μαζί σου ως προς τη χορωδιακή απόδοση, καθότι ψάλλουν με μία φωνή άπαντες, όμως ο τρόπος που ψάλλουν δεν θεωρείται από πολλούς Ορθόδοξος. (Ρώτα τους Δανιηλαίους και τους Θωμάδες στο Άγιον Όρος!)
Μπορείς βέβαια να ρωτήσεις κάποιον από την Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία πώς φεύγουν οι καρέκλες στις πρόβες όταν κάποιος λαθέψει :!: :!: :!:

Ζητώ συγγνώμη διότι παρέλιψα να αναφέρω την κορυφαία χορωδία του Πανεπιστημίου Αθηνών "Οι Μαϊστορες της Ψαλτικής Τέχνης" με τους καλύτερους ψάλτες που έχω ακούσει αλλά συνάμα και επιστήμονες στο αντικείμενό τους.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 22, 2006 3:53 pm
από paroikos
lovethink έγραψε:
agioreiths έγραψε:ΟΙ ΡΩΣΙΚΟΙ ΥΜΝΟΙ ΟΜΟΙΑΖΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΥΦΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ ΡΩΣΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΨΑΛΜΟΥΣ ΘΑ ΔΕΙΣ ΠΩΣ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΕΣ ΧΟΡΩΔΙΕΣ. ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΟΚΡΑΤΗΜΑ.
Χμμμμμ γιαυτό μου αρέσουν :D προφανώς
Οι βαριές ψαλμωδίες δεν με εμπνέουν ίσως γιατί είμαι από επτάνησα και εκεί η ύμνοι μας είναι πιο χαρούμενοι πιο μελωδικοί
Πχ το την ΥΠΕΡΜΑΧΩ μου αρέσει στην γρήγορή του και μελωδική του ψαλμωδία .Οταν το ακούω στο αργό δεν μπορώ να το ακούσω όλο
Δεν νομίζω ότι είναι όμως κάτι που έχει να κάνει βαθύτερα με την πίστη μας το ποιές ψαλμωδίες μας αρέσουν πιο πολύ έτσι δεν είναι ?
Σόγουρα φίλε η μουσική δεν έχει να κάνει με την πίστη. εξάλλου, ΄να παράδειγμα αναφέρω, ο άγ. Σιλουανός αγωνίστηκε και αγίασε στον Άγιο Παντελεήμονα στο Όρος, που δεν έψαλλαν βυζαντινά και δεν υπήρχε ίχνος βυζαντινής αγιογραφίας. Όλα ήταν "δυτικότροπα"