Βούληση Αγγέλων
Συντονιστής: Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Re: Βούληση Αγγέλων
Απόστολε μεταπτυχιακό δεν έχω ούτε νομίζω πως θέτω τον εαυτό μου επι ύψους. Απλά κουράζομαι συχνά να ακούω τα ίδια και τα ίδια χωρίς συχνότατα επιχειρηματολογία, παραπομπές, καθώς απλά συχνά αναπαράγουμε πράγματα τα οποία δεν είμαστε σε θέση να επεξεργαστούμε.
Ως προς το φυλλάδιο, δεν είχα απαίτηση να είναι γραμμένο με ακαδημαϊκούς όρους. Η εξατομίκευση είναι εκ των ων ούκ άνευ στην Παιδαγωγική και το ίδιο έκανε και ο Χριστός στο κήρυγμα με κλασσικό παράδειγμα την Σαμαρείτιδα.
Απο εκεί και πέρα θεωρώ το κείμενο προχειρογραμμένο και επισφαλές και ως ενοριακό συντείνει και αυτό στην θεολογική σύγχυση του όλου θέματος. Ο κόσμος τον χ Κωνσταντίνο και Αποστόλη τον περνάει στο ντούκου, το ενοριακό κείμενο όμως είναι άλλο πράγμα, είναι επίσημο.
Ως προς το φυλλάδιο, δεν είχα απαίτηση να είναι γραμμένο με ακαδημαϊκούς όρους. Η εξατομίκευση είναι εκ των ων ούκ άνευ στην Παιδαγωγική και το ίδιο έκανε και ο Χριστός στο κήρυγμα με κλασσικό παράδειγμα την Σαμαρείτιδα.
Απο εκεί και πέρα θεωρώ το κείμενο προχειρογραμμένο και επισφαλές και ως ενοριακό συντείνει και αυτό στην θεολογική σύγχυση του όλου θέματος. Ο κόσμος τον χ Κωνσταντίνο και Αποστόλη τον περνάει στο ντούκου, το ενοριακό κείμενο όμως είναι άλλο πράγμα, είναι επίσημο.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25889
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Βούληση Αγγέλων
Εμένα τον πτωχό (σε Θεολογικές γνώσεις) και αμαρτωλό Απόστολο που φαίνεται καλό, αλλά δεν μπορώ να αντιπαρατεθώ σ' εσένα.konstantinoupolitis έγραψε:Απόστολε μεταπτυχιακό δεν έχω ούτε νομίζω πως θέτω τον εαυτό μου επι ύψους. Απλά κουράζομαι συχνά να ακούω τα ίδια και τα ίδια χωρίς συχνότατα επιχειρηματολογία, παραπομπές, καθώς απλά συχνά αναπαράγουμε πράγματα τα οποία δεν είμαστε σε θέση να επεξεργαστούμε.
Ως προς το φυλλάδιο, δεν είχα απαίτηση να είναι γραμμένο με ακαδημαϊκούς όρους. Η εξατομίκευση είναι εκ των ων ούκ άνευ στην Παιδαγωγική και το ίδιο έκανε και ο Χριστός στο κήρυγμα με κλασσικό παράδειγμα την Σαμαρείτιδα.
Απο εκεί και πέρα θεωρώ το κείμενο προχειρογραμμένο και επισφαλές και ως ενοριακό συντείνει και αυτό στην θεολογική σύγχυση του όλου θέματος. Ο κόσμος τον χ Κωνσταντίνο και Αποστόλη τον περνάει στο ντούκου, το ενοριακό κείμενο όμως είναι άλλο πράγμα, είναι επίσημο.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Re: Βούληση Αγγέλων
Προσωπικά αντιμετωπίζω κάθε γνώμη ξεχωριστά και προσπαθώ χωρίς προσωποληψία. Το ότι ο χ. που καταθέτει την άποψή του και λέγεται Ναυπάκτου ή Λεμεσού ή Αττικής ή Αλβανίας για να αναφέρω έτσι τα σεβαστά και πλέον διάσημα σχετικά ονόματα στο χώρο, απο μόνο του δεν μου λέει κάτι, εννοώντας ότι δεν συνιστά πανάκεια.
Επιμένω για το ότι ουσιαστική Αγγελολογία ο Ναυπάκτου δεν γνωρίζει, ούτε προφανώς έχει διαβάσει Ενώχ τον οποίο π.χ. επικαλείται ο Ιούδας στην Καθολική Επιστολή του.
Ο Άγιος Ιωάννης Μανσούρ ο Δαμασκηνός ( +προ του 754 ) είναι μέγας δογματικός και φυσικά Άγιος της Εκκλησίας. Το ότι επιτέλους βλέπω παραπομπή, όπως είπα έστω Εκκλησιαστικής Γραμματείας, είναι ένα ουσιαστικό βήμα. Γιατί άλλο το copy - paste του τύπου "Οι Πατέρες λένε" και άλλο η παράθεση ενός τέτοιου κειμένου και μάλιστα αναφοράς.
Απο εκεί και πέρα αν πήγαινες σε ένα δικαστήριο όπου ο Νόμος ήταν η Επίσημη Θεολογία της Εκκλησίας, τουτέστιν οι Γραφές, η Πατρολογία δηλαδή όχι γνώμες αλλά Επίσημα Συνοδικά Κείμενα και το Εθιμικό Δίκαιο και απλώς έλεγες ότι αυτή είναι άποψη του τάδε, όποιος και αν ήταν αυτός απο τους Πατέρες, η ένστασή σου ούτε που θα συζητούνταν. Γιατί θα σε ρώταγαν: Αυτή η προσωπική άποψη απο πού προκύπτει; Που κατοχυρώνεται; Εκτός και αν έχεις να μου αναλύσεις το που - Εκκλησιαστικά - στηρίζεται.
Επιμένω για το ότι ουσιαστική Αγγελολογία ο Ναυπάκτου δεν γνωρίζει, ούτε προφανώς έχει διαβάσει Ενώχ τον οποίο π.χ. επικαλείται ο Ιούδας στην Καθολική Επιστολή του.
Ο Άγιος Ιωάννης Μανσούρ ο Δαμασκηνός ( +προ του 754 ) είναι μέγας δογματικός και φυσικά Άγιος της Εκκλησίας. Το ότι επιτέλους βλέπω παραπομπή, όπως είπα έστω Εκκλησιαστικής Γραμματείας, είναι ένα ουσιαστικό βήμα. Γιατί άλλο το copy - paste του τύπου "Οι Πατέρες λένε" και άλλο η παράθεση ενός τέτοιου κειμένου και μάλιστα αναφοράς.
Απο εκεί και πέρα αν πήγαινες σε ένα δικαστήριο όπου ο Νόμος ήταν η Επίσημη Θεολογία της Εκκλησίας, τουτέστιν οι Γραφές, η Πατρολογία δηλαδή όχι γνώμες αλλά Επίσημα Συνοδικά Κείμενα και το Εθιμικό Δίκαιο και απλώς έλεγες ότι αυτή είναι άποψη του τάδε, όποιος και αν ήταν αυτός απο τους Πατέρες, η ένστασή σου ούτε που θα συζητούνταν. Γιατί θα σε ρώταγαν: Αυτή η προσωπική άποψη απο πού προκύπτει; Που κατοχυρώνεται; Εκτός και αν έχεις να μου αναλύσεις το που - Εκκλησιαστικά - στηρίζεται.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25889
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Βούληση Αγγέλων
Μπορεί ο πατέρας που συνέγραψε το έντυπο (μάλλον ο πρωτοπρεσβύτερος) να θεώρησε λεπτομέρεια την αναφορά στο όνομα του πατέρα!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Re: Βούληση Αγγέλων
Σωστό. Μπορείς όμως να θυμάσαι τι και ποιός Πατέρας είπε κάτι ανάμεσα σε μια πληθώρα πατερικής γραμματείας; Στην τύχη άνοιξα τον τόμο του αγίου (είπα ας κοιτάξω εδώ που κάνει λόγο για τους αγγέλους) και παράθεσα παραπομπή. Αν δεν ήταν του συγκεκριμένου αγίου, θα περίμενες να ξεσκονίσω τους τόμους με τα συγγράματα των πατέρων για να καταθέσω παραπομπή; Σιγά μην το έκανα. Θέλει πολύ χρόνο κάτι τέτοιο.konstantinoupolitis έγραψε: Απο εκεί και πέρα αν πήγαινες σε ένα δικαστήριο όπου ο Νόμος ήταν η Επίσημη Θεολογία της Εκκλησίας, τουτέστιν οι Γραφές, η Πατρολογία δηλαδή όχι γνώμες αλλά Επίσημα Συνοδικά Κείμενα και το Εθιμικό Δίκαιο και απλώς έλεγες ότι αυτή είναι άποψη του τάδε, όποιος και αν ήταν αυτός απο τους Πατέρες, η ένστασή σου ούτε που θα συζητούνταν. Γιατί θα σε ρώταγαν: Αυτή η προσωπική άποψη απο πού προκύπτει; Που κατοχυρώνεται; Εκτός και αν έχεις να μου αναλύσεις το που - Εκκλησιαστικά - στηρίζεται.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Re: Βούληση Αγγέλων
Δεν έχω πρόθεση να θίξω κανένα, πολύ περισσότερο σεβαστές και ιερωμένες μορφές.
Ούτε βάζω τον εαυτό μου υπεράνω των αδελφών εδώ και οπουδήποτε, ούτε τονίζω την θεολογική μου ιδιότητα, που ούτως ή άλλως είναι απαξιωμένη τόσο στον κόσμο επιστημονικά και επαγγελματικά, όσο και στην εκκλησιαστικό χώρο, που μέτρο, συνήθως, έχουν μόνο οι εν Σχήματι.
Ούτε κάνω τον ξύπνιο, απαξιώνοντας Πατέρες της Εκκλησίας.Αυτό το λέω προκαταβολικά. Ασκώ απλώς στα πλαίσια μιας μορφής δημοκρατίας το δικαίωμα του διαλόγου με επιχειρήματα και όχι με στεγανά, πανάκειες και προκαθορισμένα πολλές φορές αποτελέσματα.
Υ.Γ.: μιας και αγαπητέ inaapp εν τω μεταξύ δημοσίευσες: Θεωρώ πολύ θετικό και ουσιαστικό το ότι έθεσες υπόψιν των αδελφών μια πραγματική παραπομπή. Αξιώσεις δεν είχα προς Θεού, απλά συνεχίζω να επικαλούμαι πως για την άποψη αυτή, η οποία είναι επικρατούσα σήμερα, δεν υπάρχει Εκκλησιαστική θεμελίωση. Και πίστεψέ με πως τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό όπως και τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο τους υπολήπτομαι θεολογικά ιδιαίτερα, πέραν του γεγονότος βέβαια, πως δεν περίμεναν εμένα για να τους αναγνωρίσω ...
Με εκτίμηση προς όλους Κωνσταντίνος
Ούτε βάζω τον εαυτό μου υπεράνω των αδελφών εδώ και οπουδήποτε, ούτε τονίζω την θεολογική μου ιδιότητα, που ούτως ή άλλως είναι απαξιωμένη τόσο στον κόσμο επιστημονικά και επαγγελματικά, όσο και στην εκκλησιαστικό χώρο, που μέτρο, συνήθως, έχουν μόνο οι εν Σχήματι.
Ούτε κάνω τον ξύπνιο, απαξιώνοντας Πατέρες της Εκκλησίας.Αυτό το λέω προκαταβολικά. Ασκώ απλώς στα πλαίσια μιας μορφής δημοκρατίας το δικαίωμα του διαλόγου με επιχειρήματα και όχι με στεγανά, πανάκειες και προκαθορισμένα πολλές φορές αποτελέσματα.
Υ.Γ.: μιας και αγαπητέ inaapp εν τω μεταξύ δημοσίευσες: Θεωρώ πολύ θετικό και ουσιαστικό το ότι έθεσες υπόψιν των αδελφών μια πραγματική παραπομπή. Αξιώσεις δεν είχα προς Θεού, απλά συνεχίζω να επικαλούμαι πως για την άποψη αυτή, η οποία είναι επικρατούσα σήμερα, δεν υπάρχει Εκκλησιαστική θεμελίωση. Και πίστεψέ με πως τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό όπως και τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο τους υπολήπτομαι θεολογικά ιδιαίτερα, πέραν του γεγονότος βέβαια, πως δεν περίμεναν εμένα για να τους αναγνωρίσω ...

Με εκτίμηση προς όλους Κωνσταντίνος
Re: Βούληση Αγγέλων
Αδελφέ μου, πάντως, η θεολογική σου κατάρτιση είναι δυνατή και σε συγχαίρω γι`αυτό.konstantinoupolitis έγραψε:..........................................................
Ούτε βάζω τον εαυτό μου υπεράνω των αδελφών εδώ και οπουδήποτε, ούτε τονίζω την θεολογική μου ιδιότητα, που ούτως ή άλλως είναι απαξιωμένη τόσο στον κόσμο επιστημονικά και επαγγελματικά, όσο και στην εκκλησιαστικό χώρο, που μέτρο, συνήθως, έχουν μόνο οι εν Σχήματι. ................................
Εμείς, έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε. Άφησε τον επαγγελματικό και επιστημονικό κόσμο, που γνωρίζουμε πολύ καλά ποιά είναι η θέση του απέναντι στην Εκκλησία, και γίνε θεολόγος του εαυτού σου.
Να είσαι καλά.
Re: Βούληση Αγγέλων
Ας συμφωνησουμε οτι δεν ξερουμε παρα πολλα για τους αγγελους και να το κλεισουμε το θεμα, ο Χριστος δεν θελησε να μας αποκαλυψει παρα τα βασικα ωστε να μην αποσπαστουμε απο τον καθημερινο αγωνα.
Ειναι λογικο οι αγγελοι σαν κτισματα που ειναι να εχουν εξ αυτου και τις διαφορες "ιδιοτητες" πχ δεν ειναι πανταχου παροντες, ουτε ειναι εντελως αυλοι, ουτε ειναι αθανατοι απο την φυση τους αλλα κατα χαρι. Τωρα το πως μεταφερονται, πως μετρατε ο χρονος στο ουρανιο στερεωμα ωστε να καταλαβουμε ποσο γρηγορα πανε απο το ενα μερος στο αλλο, το τι σωμα εχουν αφου δεν ειναι εντελως αυλοι, δεν το ξερουμε, ουτε οι "μεγαλοι" πατερες της εκκλησιας σαν τον Μεγα Βασιλειο, τον Αγιο Γρηγοριο τον Θεολογο, τον Αγιο Ιωαννη τον Δαμασκηνο δεν εχουν πει κατι σιγουρα.
Οσο αφορα την ατρεψια οι Πατερες συμφωνουν οτι ειναι ατρεπτοι εγραψε ο πατερ inaap το αποσπασμα απο τον αγιο Ιωαννη Δαμασκηνο
"Δυσκίνητοι πρός το κακόν και ου ακίνητοι, νυν δε και ακίνητοι, ου φύσει, αλλά χάριτι και τη του μόνου αγαθού προσεδρεία".
Οταν λεμε οτι οι αγγελοι ειναι ατρεπτοι φυσικα δεν εννοουμε οτι ειναι ρομποτακια, αλλα οτι οι αγγελοι εχουν διαλεξει να κανουν το "καλο" και ετσι ο Θεος τους αγιαζει. Υπαρχει μια αλληλεπιδραση θα ελεγα, πχ ο ταδε γεροντας εχει φτασει σε μεγαλα μετρα κατοικει μεσα του το πνευμα το Αγιο Πνευμα αυτος ενω εχει ελευθερη βουληση ειναι κατα καποιο τροπο ατρεπτος, εχει διαλεξει την κατα Χριστον ζωη, τωρα το ποτε εγιναν οι αγγελοι ολοκληρωτικα ακινητοι στην κατασταση....αστο.....Καλυτερα να σκεφτω το Α Κορινθ 13-1.
Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον.
Ας ακουσω τον Αποστολο και να κοιταξω σωστα στο δευτερο σκελος, γιατι αν κοιταξω στο πρωτο θα αρχισω να μαλωνω και να γυρευω εαν οι αγγελοι μιλανε για να συνεννοηθουν μεταξυ τους, ποσες γλωσσες μιλανε αφου λεει "γλώσσαις", και στο εαν πανε φροντιστηριο για να μαθουν ο ενας την γλωσσα του αλλουνου....

Ειναι λογικο οι αγγελοι σαν κτισματα που ειναι να εχουν εξ αυτου και τις διαφορες "ιδιοτητες" πχ δεν ειναι πανταχου παροντες, ουτε ειναι εντελως αυλοι, ουτε ειναι αθανατοι απο την φυση τους αλλα κατα χαρι. Τωρα το πως μεταφερονται, πως μετρατε ο χρονος στο ουρανιο στερεωμα ωστε να καταλαβουμε ποσο γρηγορα πανε απο το ενα μερος στο αλλο, το τι σωμα εχουν αφου δεν ειναι εντελως αυλοι, δεν το ξερουμε, ουτε οι "μεγαλοι" πατερες της εκκλησιας σαν τον Μεγα Βασιλειο, τον Αγιο Γρηγοριο τον Θεολογο, τον Αγιο Ιωαννη τον Δαμασκηνο δεν εχουν πει κατι σιγουρα.
Οσο αφορα την ατρεψια οι Πατερες συμφωνουν οτι ειναι ατρεπτοι εγραψε ο πατερ inaap το αποσπασμα απο τον αγιο Ιωαννη Δαμασκηνο
"Δυσκίνητοι πρός το κακόν και ου ακίνητοι, νυν δε και ακίνητοι, ου φύσει, αλλά χάριτι και τη του μόνου αγαθού προσεδρεία".
Οταν λεμε οτι οι αγγελοι ειναι ατρεπτοι φυσικα δεν εννοουμε οτι ειναι ρομποτακια, αλλα οτι οι αγγελοι εχουν διαλεξει να κανουν το "καλο" και ετσι ο Θεος τους αγιαζει. Υπαρχει μια αλληλεπιδραση θα ελεγα, πχ ο ταδε γεροντας εχει φτασει σε μεγαλα μετρα κατοικει μεσα του το πνευμα το Αγιο Πνευμα αυτος ενω εχει ελευθερη βουληση ειναι κατα καποιο τροπο ατρεπτος, εχει διαλεξει την κατα Χριστον ζωη, τωρα το ποτε εγιναν οι αγγελοι ολοκληρωτικα ακινητοι στην κατασταση....αστο.....Καλυτερα να σκεφτω το Α Κορινθ 13-1.
Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον.
Ας ακουσω τον Αποστολο και να κοιταξω σωστα στο δευτερο σκελος, γιατι αν κοιταξω στο πρωτο θα αρχισω να μαλωνω και να γυρευω εαν οι αγγελοι μιλανε για να συνεννοηθουν μεταξυ τους, ποσες γλωσσες μιλανε αφου λεει "γλώσσαις", και στο εαν πανε φροντιστηριο για να μαθουν ο ενας την γλωσσα του αλλουνου....



Δημοσ.: 590
Δημοσ.: 591 " Έρχομαι και εγώ...."
I'll take lives and show all no mercy that night
Attack those not knowing my force
Δημοσ.: 591 " Έρχομαι και εγώ...."
I'll take lives and show all no mercy that night
Attack those not knowing my force
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: Βούληση Αγγέλων
Κωνσταντίνε νομίζω ότι μερικές φορές η πολύ γνώση αποτελεί εμπόδιο στην πίστη. Επικαλούμαστε τον Αρχάγγελο Μιχαήλ (και τους άλλους), ως συμπαραστάτη και πρεσβευτή στο θρόνο του Θεού, και όχι άδικα γιατί είναι πολλά τα θαύματα, που έχουν γίνει μέσω αυτού, επομένως στο μυαλό μας δεν μπορεί να υπάρχει αμφιβολία για το ότι είναι Άγγελος του Θεού.
Δεν είναι σωστό να βάζουμε στο μυαλό μας αμφιβολία για την αγιότητα των Ουρανίων δυνάμεων, όπως και για την κακότητα και την εχθρική πρόθεση των δαιμόνων, αλλιώς θα καταμπερδευτούμε. Εσύ που είσαι θεολογικά καταρτισμένος μπορεί να καταλαβαίνεις ολ' αυτά που λες, εμείς όμως όχι, γι αυτό καλά είναι να μείνουμε σ' αυτά που γνωρίζουμε από την παράδοση της Εκκλησίας μας.
Δεν είναι σωστό να βάζουμε στο μυαλό μας αμφιβολία για την αγιότητα των Ουρανίων δυνάμεων, όπως και για την κακότητα και την εχθρική πρόθεση των δαιμόνων, αλλιώς θα καταμπερδευτούμε. Εσύ που είσαι θεολογικά καταρτισμένος μπορεί να καταλαβαίνεις ολ' αυτά που λες, εμείς όμως όχι, γι αυτό καλά είναι να μείνουμε σ' αυτά που γνωρίζουμε από την παράδοση της Εκκλησίας μας.
Re: Βούληση Αγγέλων
kalimera kai apo mena sto post ayto kai genika se oli tin parea.
den tha sas koyrasw me polylogia kai anafores-parapompes, apla ithela na anaferthw sta paidia poy anelysan tis theseis toys pio panw.2 pragmatakia , prwton oi agioi apostoloi den itan akadimaikoi oute xrisimopoiysan parapompes stis grafes, apla evalan ton Kyrio stin zwi toys oloklirwtika( vevaia stin zwi tis ekklisias yparxoun kai megaloi theoforoi pateres me pliri gnwsi twn grafwn). kai to deytero einai oti o Kyrios einai agapi kai oxi dikastis. as Ton akoloythisoyme . amin
kalimera se oloys , tis eylogies toy agioy nikita na exoyme simera
den tha sas koyrasw me polylogia kai anafores-parapompes, apla ithela na anaferthw sta paidia poy anelysan tis theseis toys pio panw.2 pragmatakia , prwton oi agioi apostoloi den itan akadimaikoi oute xrisimopoiysan parapompes stis grafes, apla evalan ton Kyrio stin zwi toys oloklirwtika( vevaia stin zwi tis ekklisias yparxoun kai megaloi theoforoi pateres me pliri gnwsi twn grafwn). kai to deytero einai oti o Kyrios einai agapi kai oxi dikastis. as Ton akoloythisoyme . amin
kalimera se oloys , tis eylogies toy agioy nikita na exoyme simera
Κυριε Ιησου Χριστε , ελεησον με