Απόσπασμα ομιλίας του Δικαίου Εφραίμ Βατοπαιδινής Σκήτης Αγίου Ανδρέα, από το site: www.pantokrator.info
068_g_efraim_en_ameriki
(απόσπασμα από το 10 λεπτό)
Ο Τίμιος Πρόδρομος
Είναι ο αρχηγός του Τάγματος.
Όλοι εμείς οι σεσωσμένοι μοναχοι, αλλά και όλοι οι σεσωσμένοι άνθρωποι από τον Αδάμ και από την Έυα, μέχρι και τον τελευταίον, στο ιδικό του Τάγμα θα είμαστε εντεταγμένοι.
Αρχηγός του ανθρωπίνου σεσωσμένου Τάγματος, ο αρχιστράτηγος, είναι ο Τίμιος Πρόδρομος.
Συμμπληρώνουμε το 10ο Τάγμα ή το 1ο, με αρχηγό τον Τίμιο Πρόδρομο.
Αυτός είναι ο ΝΕΟΣ ΕΩΣΦΟΡΟΣ!
Με την θεολογική ερμηνεία, ο πραγματικά Εωσφόρος, όχι με την δαιμονική ερμηνεία, διότι αυτός φέρει την ανατολή του Ακτίστου Φωτός, λάμπει όπως ο ήλιος.
Όμως του αρέσει του Σατανά να τον αποκαλούν Εωσφόρο, ενω λέγεται πρόΐν Εωσφόρος ή καλύτερα Βελζεβούλ ή και Διάβολος ή και Σατανάς.
Ονόματα που ο ίδιος ο Χριστός τα αναφέρει είς το Ευαγγέλιο του.
Την λέξη Εωσφόρο δεν την αναφέρει, δεν απαγορεύεται, αλλά με την διευκρίνιση ο πρόϊν.
Για να γνωρίζουμε και τον νυν ο οποίος είναι ο Τίμιος Πρόδρομος.
Είναι φωτονιμική η λέξης, ιερά λέξης, μεγάλη λέξης και δεν δίδεται σε κανέναν Άγιο μηδενός εξερουμένου!
Μόνον σε έναν δώθηκε, στον Αρχάγγελο που έπεσε και στον Τίμιο Πρόδρομο, ο οποίος είναι ο αρχηγός επαναλαμβάνω και των μοναχών και των ασκητών αλλά και όλου του ανθρωπίνου σεσωσμένου Τάγματος.
Φέρει φτερά, δηλαδή με την έννοια ότι έζησε μόνον ως Άγγελος επί της γής.
Λέγεται άνθρωπος μόνο κατά ψηλήν ονομασίαν.
Στην κυριολεξία έζησε ως Άγγελος και μάλιστα ως Αρχάγγελος..................
.....................Συμφέρει με αυτό το πρόσωπο να τ' άχουμε καλά, (γέλια) διότι θέλουμε, δεν θέλουμε, εκείνον θα έχουμε αρχηγό, δεν θα έχουμε άλλον αρχηγό.
Έτσι τα κανόνισε ο Χριστός στους Ουρανούς.
Ο Μηχαήλ και ο Γαβριήλ όλων των Αγγέλων και ο Τίμιος Πρόδρομος όλων των ανθρώπων.
Τίμιος Πρόδρομος: ο Νέος Εωσφόρος
Συντονιστής: Συντονιστές
- agioreiths
- Τακτικό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 55
- Εγγραφή: Τετ Νοέμ 09, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
pr28, μην σκανδαλιζεσαι με την Ιεραρχια που καταδεικνυει ο πολυσεβαστος Γεροντας Εφραιμ.
Οχι μονο δεν ειναι κοσμικα αυτα που λεει, αλλα εξοχως υπερκοσμικα και "αποκοσμα" για τον κοινον νουν.
Ας μην ξεχναμε οτι ολοι οι τυποι ιεραρχιας ειτε τελετουργικης, ειτε θεωριας και γνωσεως Θεου, ειτε ταξεων αγγελικων ειναι τυποι ουρανιοι και προαιωνιοι οι οποιοι αντανακλωνται και υποστασιαζονται και στην αισθητη και χοικη κτιση στην οποια ανηκουμε και εμεις το γενος των Ανθρωπων εν το ημισυ αφου αποτελουμε συγκερασμο της νοητης και αισθητης κτισεως, και ανακεφαλαιωση της, φεροντες ψυχη και σωμα ως αντιπροσωπους των δυο κτισεων.
Λοιπον ολα αυτα που αναφεραμε δηλαδη, η ουρανια ιεραρχια, η ταξη, η λειτουργικη και τελεταρχικη τελειωση αλλα και η γνωσιολογικη και τελος η μεταβιβαση των θειων νοηματων ακολουθει μια σαφη ιεραρχημενη δομη, απο τα ανωθεν και πλησιεστερα στον Θεον στα κατωτερα και μακρυτερα απο Αυτον κτισματα. (η διαφορα ειναι στην πνευματικη τελειωση και οχι στην αξια των κτισματων για να μην παρεξηγηθουμε).
Ολα αυτα πολυ αναλυτικα, αλλα και θεοπνευστα, τα εχει περιγραψει ο μεγας Αγιος Διονυσιος ο Αρεοπαγιτης, αλλα και αλλοι Πατερες της Εκκλησιας μας.
Ολοι οι τυποι και τα συμβολα, οι πραξεις η ταξη μας, ειναι παραδεδομενα ανωθεν εξ'ου του Πατρος των Φωτων, οπως χαρακτηριστικα αναφερει ο Ιερος Πατηρ Διονυσιος.
Γιαυτο ας μην παραξενευομαστε, και ας μην απορουμε, γιαυτες τις περιγραφες, οχι μονο δεν ειναι κοσμικες, αλλα εχουν και βαθυτατο πνευματικο νοημα. Φυσικα αναφερονται σε πνευματικες και αυλες καταστασεις νοερης πραγματικοτητας και οχι υλικης και φθαρτης, δηλαδη μην φανταζομαστε τιποτα στρατηγους και αξιωματικους με στολες και γαλονια και ιππικο, και αλλα φαιδρα, αλλα μιλαμε παντα για πνευματικη Ιεραρχια και τελειωση εν Χριστω.
Αλλωστε χαριτι και ελεω Θεου, ελπιζουμε οτι θα αξιωθουμε να τα δουμε και να τα ζησουμε εν καιρω. Αμην γενοιτο.
Οχι μονο δεν ειναι κοσμικα αυτα που λεει, αλλα εξοχως υπερκοσμικα και "αποκοσμα" για τον κοινον νουν.
Ας μην ξεχναμε οτι ολοι οι τυποι ιεραρχιας ειτε τελετουργικης, ειτε θεωριας και γνωσεως Θεου, ειτε ταξεων αγγελικων ειναι τυποι ουρανιοι και προαιωνιοι οι οποιοι αντανακλωνται και υποστασιαζονται και στην αισθητη και χοικη κτιση στην οποια ανηκουμε και εμεις το γενος των Ανθρωπων εν το ημισυ αφου αποτελουμε συγκερασμο της νοητης και αισθητης κτισεως, και ανακεφαλαιωση της, φεροντες ψυχη και σωμα ως αντιπροσωπους των δυο κτισεων.
Λοιπον ολα αυτα που αναφεραμε δηλαδη, η ουρανια ιεραρχια, η ταξη, η λειτουργικη και τελεταρχικη τελειωση αλλα και η γνωσιολογικη και τελος η μεταβιβαση των θειων νοηματων ακολουθει μια σαφη ιεραρχημενη δομη, απο τα ανωθεν και πλησιεστερα στον Θεον στα κατωτερα και μακρυτερα απο Αυτον κτισματα. (η διαφορα ειναι στην πνευματικη τελειωση και οχι στην αξια των κτισματων για να μην παρεξηγηθουμε).
Ολα αυτα πολυ αναλυτικα, αλλα και θεοπνευστα, τα εχει περιγραψει ο μεγας Αγιος Διονυσιος ο Αρεοπαγιτης, αλλα και αλλοι Πατερες της Εκκλησιας μας.
Ολοι οι τυποι και τα συμβολα, οι πραξεις η ταξη μας, ειναι παραδεδομενα ανωθεν εξ'ου του Πατρος των Φωτων, οπως χαρακτηριστικα αναφερει ο Ιερος Πατηρ Διονυσιος.
Γιαυτο ας μην παραξενευομαστε, και ας μην απορουμε, γιαυτες τις περιγραφες, οχι μονο δεν ειναι κοσμικες, αλλα εχουν και βαθυτατο πνευματικο νοημα. Φυσικα αναφερονται σε πνευματικες και αυλες καταστασεις νοερης πραγματικοτητας και οχι υλικης και φθαρτης, δηλαδη μην φανταζομαστε τιποτα στρατηγους και αξιωματικους με στολες και γαλονια και ιππικο, και αλλα φαιδρα, αλλα μιλαμε παντα για πνευματικη Ιεραρχια και τελειωση εν Χριστω.
Αλλωστε χαριτι και ελεω Θεου, ελπιζουμε οτι θα αξιωθουμε να τα δουμε και να τα ζησουμε εν καιρω. Αμην γενοιτο.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."